2108, m6mm, Rallikross

2108, m6mm, Rallikross

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Eks peab mootoripadjad üle vaatama jah!
Kuna rahadega on päris kehvad lood:(, siis on olnud ka mõttes Põltsamaa etapi vahele jätmine! Aga nüüd on juba uus ja huvitav plaan, startida täiesti stokk käigukastiga, mis on täiesti originaal (ülekanne, käigud ja differ) ega mul midagi kaotada pole. Esiteks vedeleb selline kast kodus, teiseks saab trennikilomeetreid, kolmandaks saab aimu sportkäigukasti vajalikuse kohta otseses konkurentsis konkurentidega, neljandaks saab võib olla punktid kätte ja viiendaks ei ole vaja mingit meeleheitliku katset kusagilt kähku raha hankida. Kuna sellel aastal on juba piisavalt sellist teisugust lähenemist, siis võib ju jätkata;).
Eile vaatasin natuke garaažis ringi kas on midagi mida võiks müüki panna, et krossi projekt päris seisma ei jääks. Mõned asjad jäid silma, mida võiks kellelgi vaja olla.

1. Samarale aluminiumist pikk käigukang koos hoovastikuga (15cm pikem originaalist) puudub kangi alt samara sarniir - 50€ komp
Pilt

2. Samara esimeste amordi laagrite asemele unibooli pukid, või kuidas iganes neid nimetatakse - 75€ pr
Pilt

3. Karpa mootorile elektriline bensiinipump, sobib ideaalselt ka weber karpadele - 35€ tk
Pilt

4. Bensiinile vahepaak 0,8l, ise tehtud kuid täiesti töötav asi - 30€ tk
Pilt

5. Kuue punkti turvavöö, homologeering lõppes 2010a. väga korralikud! - 50€
Pilt

6. Samara esituled, väga korralikud. 20€ tk
Pilt

7. Samara bensiinipaak koos elektrilise bensiinipumbaga (pritsega mootorile). 55€ komp

8. Samara pritsega õhufiltri kopsik koos õhulugejaga (ei tea kas õhulugeja on töökorras). - 20€ komp

9. Tahhomeeter käiguvahetus tulega 95mm- 35€
Pilt
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Kas Samarale mingil moel hokilitritest patju ei saa teha? Kopikale sain litritest väga jäigad padjad. Treipingis keskele ava tehes, ning kaks tükki kummalegi poole pannes ei muutunud mootori kõrgus millimeetritki.
f
france2
Postitusi: 543
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

Postitus Postitas france2 »

Ise tegin hondale poly materjalist! Väga hea jäik samas, mitte liiga jäik!
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Nädal järgmise võistluseni. Auto on jälle krossiauto mõistes sirge:cool:. Mootoripatju ei viitsi veel uusi teha, läksin kergemat vastupanu teed ja tegin mootorile lisa toe, eks ole näha kas mootor jääb paigale. Kütuse surve sai ära mõõdetud selle seadega mis oli Tallinnas. Auto töötades oli trassi surve 2,5-2,7baari kuid kui auto välja suretada, kukkus trassi surve kiiresti 1baari peale? Hendu tõi mulle prooviks enda regulaatori, auto töötades oli surve sama, kuid kui auto mootor välja suretada, jäi trassi surve 2,5baari peaale pidama ja ei kukkunud ära. Lisaks oli huvitav asi, et kui regulaatoril vaakumi lahti ühendasin, tõusis trassi surve 3,3baari peale ja jäi sinna ühtlaselt seisma! Kui oleks seda Tallinna Rallikrossil teadnud, oleks tõenäoliselt kütuse mure kiiremini ja lihtsamini murtud. Käigukastiga pole veel midagi teinud, püüdsin leida võimalust lisa (tagavara) käigukasti leidmiseks kuid nii kiiresti ei saanud seda kasti kusagilt. Seega Põltsamaal stardin standard käigukastiga;)!
t
toi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 23 Nov 2008 23:49
Asukoht: tallinn
Autod: samara voyager civic ja veel mõned
Kontakt:

Postitus Postitas toi »

Kuidas sa ei teadnud seda vaakumi värki. Sprintide ajal tõmbasin ju alati vaakumi küljest ära.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

 
m6mm kirjutas:Nädal järgmise võistluseni. Auto on jälle krossiauto mõistes sirge:cool:. Mootoripatju ei viitsi veel uusi teha, läksin kergemat vastupanu teed ja tegin mootorile lisa toe, eks ole näha kas mootor jääb paigale. Kütuse surve sai ära mõõdetud selle seadega mis oli Tallinnas. Auto töötades oli trassi surve 2,5-2,7baari kuid kui auto välja suretada, kukkus trassi surve kiiresti 1baari peale? Hendu tõi mulle prooviks enda regulaatori, auto töötades oli surve sama, kuid kui auto mootor välja suretada, jäi trassi surve 2,5baari peaale pidama ja ei kukkunud ära. Lisaks oli huvitav asi, et kui regulaatoril vaakumi lahti ühendasin, tõusis trassi surve 3,3baari peale ja jäi sinna ühtlaselt seisma! Kui oleks seda Tallinna Rallikrossil teadnud, oleks tõenäoliselt kütuse mure kiiremini ja lihtsamini murtud. Käigukastiga pole veel midagi teinud, püüdsin leida võimalust lisa (tagavara) käigukasti leidmiseks kuid nii kiiresti ei saanud seda kasti kusagilt. Seega Põltsamaal stardin standard käigukastiga;)!
Räägi mis vana kasti kõhust siis välja tuli ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

 
toi kirjutas:Kuidas sa ei teadnud seda vaakumi värki. Sprintide ajal tõmbasin ju alati vaakumi küljest ära.
Kui mõõtsin enda autol trassi survet siis tuli meelde jah, et sa ei kasutanud vaakumit. Ei saanud ma siis ega saa praegugi selle loogikast aru. Kuidas saab surve olla suurem ilma vaakumita:rolleyes??
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

 
PuZuP kirjutas:
Räägi mis vana kasti kõhust siis välja tuli ?

Väljavõte käigukasti haigusloost:

Kui eelmine kord sai vahetatud ainult teise käigu hammasratas ja 1-2 ning 3-4 muhvid siis seekord on nii:
Kindlasti vaja vahetada/osta/tellida:
3. käigu hammasratas 28 hammast (28/18 ülekanne)
4. käigu hammasratas 38 hammast (38/29 ülekanne)
sünkronisaatorrõngad 3 tk
Otsas on ka 3.-4. käigu muhv, võtame sellest standard kastist, mille eelmine nädal lahti võtsin.
1.-2. käigu muhv on ka kehva, selle mina soovitaks uue panna, sest kui ta jääb vahetamata on 2. käik järgmine, mis tõrkuma hakkab. Teise käigu hammaka kannataks veel jätta.



Eile tegin väikese prooviringi standard kastiga – päris naljakas oli. Esiteks ei pidanud väga käiku vahetama ja isegi asfaldi peal ei saanud kurvist minema (ratas käis tühja :D). Nii et laupäeval saab raske olema. Minu õnneks asfalteeriti eelmine aasta vähemalt stardisirge ära, kuid samas lubatakse vihma.

Järgmiseks võistluseks Missos peaks olema juba valikus kaks käigukasti. Rida-7 mis tuleb ära remontida. Kus juures Pets lubas Miku välja koolitada käigukasti remondi osas, et kulusi veelgi kokku hoida. Ja teine saab olema rida-200, mis hetkel veel Venemaa avarustes on kuid mõne nädalaga Mägilase abiga minuni jõuab. Siis ei tohiks enam sellist olukorda tekkida nagu praegu, et pole korralikku käigukasti.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

 
m6mm kirjutas: 
toi kirjutas:Kuidas sa ei teadnud seda vaakumi värki. Sprintide ajal tõmbasin ju alati vaakumi küljest ära.
Kui mõõtsin enda autol trassi survet siis tuli meelde jah, et sa ei kasutanud vaakumit. Ei saanud ma siis ega saa praegugi selle loogikast aru. Kuidas saab surve olla suurem ilma vaakumita:rolleyes??
Loogika on väga lihtne - madalal pöördel kus on segusiiber vähem lahti on kollektoris suurem vaakum, seega vaakum reguleerib kütusekogust väiksemaks. Suurel pöördel kus segusiiber täielikult avatud, kollektoris vaakumit pole kuna kõik pole "seina" mille taha teda tekitada, seega ei jõua ka regulaatorisse hõrendus. Seega - kui vaakum puudub, siis mehaanikaseaduste kohaselt on lapats põhjas ning vaja rohkem kütust peale ning regulaator annab välja oma absoluutse reguleeritud maksimumi.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
r
Raldo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 04 Jaan 2008 14:22
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Raldo »

Bensiinimootori pihustid on loodud töötama teatud kütuserõhu juures s.t. rõhkude erinevus pihustiotsa ja pihusti sees oleva kütuse vahel peaks olema võimalikult konstantne, et pihusti töötaks normaalselt ja ettearvatavalt.
Vaakumkorrektor kütuserõhuregulaatori juures just seda teebki. Ta korrigeerib kütuserõhku vastavalt sisselaskes olevale absoluutrõhule. Tühikäigul on kollektoris alarõhk ja vaakumkorrektor korrigeerib kütuserõhuks kollektoris oleva absoluutrõhu pluss seaderõhu (tavaliselt 3bar). Täisgaasil on ka kollekoris atmosfäärirõhule lähedane rõhk ja vaakumkorrektor ei korrigeeri suurt midagi.

Mis puutub vaakumkorrektorilt vooliku ära võtmisesse sõidu ajaks, siis see on küll kaheldava väärtusega tegevus.
Sellega jääb täisgaasil kütuserõhk samaks aga juurde antakse kütust vaid osagaasil ja tühikäigul, ehk siis, sel ajal kui teda sugugi vaja ei ole.
p
Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 615
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Samara 2108 Baltic

Administreeriv toiming

Postitus Postitas Priidic »

 ! Sõnum kasutajalt: Priidic
Teemat on hüpitatud.
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Mis põltsamaal juhtus kuulsin igasugust juttu?!?! Sa olevat valli sõitnud või midagi.? Pane pilte ka!
p
Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 615
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Samara 2108 Baltic

Postitus Postitas Priidic »

Kolmas eelsõit lõppes 2. kurvis 4x katusega. Küll pildimaterjal ka tuleb.

Imre ise ok aga auto kere ja puur mahakandmisle, muud jupid saaks järgmisele kerele ümber visata. Õnneks järgmise stardini kuu aega.

Nüüd vaja siis uut kere ja eelkõige seda va krõbisevat.
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

 
Priidic kirjutas:Kolmas eelsõit lõppes 2. kurvis 4x katusega. Küll pildimaterjal ka tuleb.

Imre ise ok aga auto kere ja puur mahakandmisle, muud jupid saaks järgmisele kerele ümber visata. Õnneks järgmise stardini kuu aega.

Nüüd vaja siis uut kere ja eelkõige seda va krõbisevat.
4x?? Pigem 2x ikka.
Kere väga nutune jah aga peaasi, et juht terve!
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Hea et juht terve! Aga kahju Imre uuest autost kah(ilus auto oli)!
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

Oh hell no! See ei ole aus, nii palju hoollt läks uude pilli. Saad uuesti kätt proovida autoehituseda vast. Koli parem rinkale üle, Kumho klass ootab sind :)


Kiiret toibumist, homme on raduselt keha kange :)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

See on nii kuradima sitt uudis :(.
Ise kahjuks ei jõudnud kohalegi hoolimata tehtud plaanidest, kuigi põltsu etapp oli Viljandist vaid mõnekümne kildi kaugusel. No vusserdati mul see päev teises suunas kaduvikku.
Aga samas peale Mikult kuuldut arutlen, et võib-olla saigi parem, et reaalselt kogu jama nägemisest pääsesin.
Äärmiselt kurb sündmus, sest just Imre entusiasm ja Steni (Oja) kaunid sõidud olid need, mis mu möödunud sügisest krossiraja äärde suutsid naelutada ning pähe salapärase pisiku külvasid.
Sten suurt Eesti radadel sel aastal ei sõida ja kellele ma siis nüüd peale säärast juhust edaspidi kaasa elamas käin...??? :(.
Paljud käivad sõite vahtimas just õnnetuste kaifimise pärast, aga siinkohal ütlen küll. et
kurat, see tehnikasport ON ilus ja väikesed viperused käivad asja juurde, aga jamaks pöördub kohe kui kõik mõne masina fataalse kortsutamisega päädib!
Nutune...
m
matzz
Postitusi: 329
Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
Asukoht: Saue vald
Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
Kontakt:

Postitus Postitas matzz »

Päev algas suhteliselt normaalselt minumeelest. Selle kompoti kohta sai m6mm väga kiiresti sõidustiili käppa (lahtine differ plus stock kast). Kahjuks ajasin mina ka teda natuke tagant, et teeks ikka kolmanda sõidu, kuigi otseselt seda vaja vist ei olnud. Enne matsu oli auto minumeelest väga kena, igakord ikka vaatasin ja mõtlesin, et ilusa masina on mehed valmis saanud.
Paraku elu on sellinne ning õnnetusi ikka juhtub. Õnneks oli õnnelik, et juht ise jäi terveks ning midagi hullu polnud. Homme annavad lihased kindlasti tunda ja moraalselt kindlasti ka suur pauk.

Siiski loodan, et kõik sujub ja mehed püssi võssa ei viska.

Ma loodan, et m6mm kallale ei tule,et ma ta autost mõned pildid panen ülese :
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Sikutasin liikuva pildi arvutisse ja lasin asja 0,33%-se kiirusega käima.
Kui Mikku vaevas küsimus, et miks turvapuur sedasi kõverdus, siis vastus on käes.
Ikka väga kõrgelt ja suure matsuga maandus parempoolne katuse serv teisel tiirul maasse.
Ime, et kaamera vastu pidas.
Vasta