Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)

Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

käigu fiksaator siis /ehk fiksaatorvedru katki, kui kõik muu vahetatud
kas käigu sisse lülitamisel ei tekki tunent, et vähe läheb sisse?
peab enam vähem sama pikalt sisse minema kui 3-s
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Fiksaatori vaatan siis üle.
Tunde järgi läheb sisse nagu kolmas käik. 5. käiku välja võttes on samuti mingisugune takistus olemas. Kui kast maas oli sai käigukangi kohalt (kasti pealt) viies sisse lükatud ning see läks lõpuni.
Kas käiku hoiab sees ka see fiksaator, mis takistab mitme käigu korraga sisseminekut (nime järgi justkui peaks hoidma)?

[Muudetud: 15-12-2007 IceStorm]
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Proovin viga veel kirjeldada.
Nii liikudes kui ka seistes tuleb 5. käik tõmmates raskemini välja kui 3.
Lisaks läheb viies rohkem sisse kui kolmas.
Kui käigukastis õlid veel külmad (10 minti muretut sõitu), siis käiku välja ei viska, kuid kui viskama hakkab, siis jääbki seda tegema. Käega viiendat sees hoides on tunda, kuidas surve kangi neutraalasendisse surub.
Fiksaatoreid veel kontrollinud pole.
Kas midagi muud võiks seda samuti põhjustada?
Iga ilmaga aktsioonis!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

viga pole fiksaatoris vaid kulunud käigumuhvi/5k hammaka hammastes ilmselt - kui käigu ikka jõuga välja surub. hambad ei tohi olla kaldu kulunud muhvil!!!
ehitus seal selline, et kui käik sees siis peab ennast ise sees ka hoidma..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Algselt postitas: olaaf
viga pole fiksaatoris vaid kulunud käigumuhvi/5k hammaka hammastes ilmselt - kui käigu ikka jõuga välja surub. hambad ei tohi olla kaldu kulunud muhvil!!!
ehitus seal selline, et kui käik sees siis peab ennast ise sees ka hoidma..
Jutt käib nendest detailidest? Pildile jäänud üks uus ja teine vana. Mõlemad detailid sai vähem kui kuu aega tagasi uued pandud, kuid kasu ei midagi. Kvaliteet?:puzzled
Peakski uuesti juba mainitud detailid üle kontrollima, sest tundub, et muus viga olla ei saa.Pilt
Iga ilmaga aktsioonis!
r
roheline05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 16 Jaan 2008 20:44
Asukoht: Lääne-Virumaa, Rakvere, Simuna
Autod: roheline 2105

Postitus Postitas roheline05 »

probleem!

kui tahan panna tagurpidi või teist käiku siis käib mingi imelik ragin ja lööb kõva kolksuga käigu välja. kas sünkrokad on läbi või midagi muud??

P.S kui neljandaga sõita üle 3000 pöörde ja gaas lahti lasta siis hakkab midagi undama jubedalt.
...ega vähe ei ole! - tundmatu parm, Politseikroonika
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Algselt postitas: roheline05
probleem!

kui tahan panna tagurpidi või teist käiku siis käib mingi imelik ragin ja lööb kõva kolksuga käigu välja. kas sünkrokad on läbi või midagi muud??

P.S kui neljandaga sõita üle 3000 pöörde ja gaas lahti lasta siis hakkab midagi undama jubedalt.
Käigukastis on piisaval õli? ja samuti tagasillas?
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

Algselt postitas: roheline05
probleem!

kui tahan panna tagurpidi või teist käiku siis käib mingi imelik ragin ja lööb kõva kolksuga käigu välja. kas sünkrokad on läbi või midagi muud??

P.S kui neljandaga sõita üle 3000 pöörde ja gaas lahti lasta siis hakkab midagi undama jubedalt.
lülitusmuhvid ja käiguhammakad ilmselt ära kulunud.
Roolin nii kuis jaksan
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Mõned postitused tagasi olin hädas 5. käiguga, mis sees ei püsinud. Seda põhjustavad detailid olid kõik värskelt vahetatud, fiksaatorid olid korras.
Tegin juba plaane, millal kast taas alt ära võtta, kuid sõitude ajal lükkasin ikka vahepeal 5. käigu prooviks sisse. Mingil hetkel hakkas käik sees püsima ja pärast seda oli vaid mõni väga üksik kord, kui probleem esines.

Sellest loost õppisin, et varuosad tahavad teinekord aega "sissetöötamiseks" ja alati pole vaja kasti kohe alt kiskuda. Loodetavasti aitab see kogemus tulevasi remontijaid.
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mulle tundub, et viienda käigu vead on tehasest sisse programeeritud. Viies käik on jube vähe hambumises (näha kulumise järgi). Sealt kõik need väljaviskamised ja ülearu kulumised.
Oma viiesel kastil (mille remondi käigus ümber tegin) viskasin 5 käigu sünkronisaatori minema. Keerasin hammasratta teistpidi (ei pidanud uut ostma). Paigutasin hammaka muhvile lähemale. Koos sünkronisaatoriga ei saa seda nippi teha.
Siiani sõidab kenasti.
C
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Algselt postitas: motamees
Mulle tundub, et viienda käigu vead on tehasest sisse programeeritud. Viies käik on jube vähe hambumises (näha kulumise järgi). Sealt kõik need väljaviskamised ja ülearu kulumised.
Oma viiesel kastil (mille remondi käigus ümber tegin) viskasin 5 käigu sünkronisaatori minema. Keerasin hammasratta teistpidi (ei pidanud uut ostma). Paigutasin hammaka muhvile lähemale. Koos sünkronisaatoriga ei saa seda nippi teha.
Siiani sõidab kenasti.
Sellel kastil sai samuti kehva hambumust parandatud, kui kasti mitu korda "vea" tõttu maha sai võtta. Nimelt kahvli vardas oleva 5. käigu fiksaatori pesa sai keevitamise ja viilimise teel 3 mm edasi nihutatud, et hambumus paraneks. Sellise variandiga ei tulnud midagi välja visata. Näis, kauaks sellest kasu on;).
Iga ilmaga aktsioonis!
r
roheline05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 16 Jaan 2008 20:44
Asukoht: Lääne-Virumaa, Rakvere, Simuna
Autod: roheline 2105

Postitus Postitas roheline05 »

Algselt postitas: MuKi14
Algselt postitas: roheline05
probleem!

kui tahan panna tagurpidi või teist käiku siis käib mingi imelik ragin ja lööb kõva kolksuga käigu välja. kas sünkrokad on läbi või midagi muud??

P.S kui neljandaga sõita üle 3000 pöörde ja gaas lahti lasta siis hakkab midagi undama jubedalt.
Käigukastis on piisaval õli? ja samuti tagasillas?
...ega vähe ei ole! - tundmatu parm, Politseikroonika
r
roheline05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 16 Jaan 2008 20:44
Asukoht: Lääne-Virumaa, Rakvere, Simuna
Autod: roheline 2105

Postitus Postitas roheline05 »

õli on suht värskelt uus pandud ja tagasild on saanud ka piisavalt.

tean ühte samara venda kellel tagurpidi käiguga sama jama ag ta ei oska ka midagi öelda selle kohta. lihtsalt see kes kõrval istub see peab käiku sees hoidma:D
...ega vähe ei ole! - tundmatu parm, Politseikroonika
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

no samaral ei soovita kindlasti sees hoida käiku jõuga - käiguvaliku karp seda jõudu väja ei kannata ning tõmbab praod sisse..
ega klassikulgi lülituskahvlid titaanist pole - omal pn üks ära murnudnud - loomulikult läheb see metallijurakas läbi hammasrataste = uus kast
eks mõlema puhul on odavam otsida töötav kast või panna ise mitmest kokku kui hakata poest uusi hammakaid ostma - suht kallis värk võrreldes kasutatud kasti hinaga
Roolin nii kuis jaksan
r
roheline05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 16 Jaan 2008 20:44
Asukoht: Lääne-Virumaa, Rakvere, Simuna
Autod: roheline 2105

Postitus Postitas roheline05 »

Algselt postitas: doris
no samaral ei soovita kindlasti sees hoida käiku jõuga - käiguvaliku karp seda jõudu väja ei kannata ning tõmbab praod sisse..
ega klassikulgi lülituskahvlid titaanist pole - omal pn üks ära murnudnud - loomulikult läheb see metallijurakas läbi hammasrataste = uus kast
eks mõlema puhul on odavam otsida töötav kast või panna ise mitmest kokku kui hakata poest uusi hammakaid ostma - suht kallis värk võrreldes kasutatud kasti hinaga

peaksin hakkama uut kasti muretsema ?
äkki oleks mõni parem võimalus varuks kellegil..:puzzled
...ega vähe ei ole! - tundmatu parm, Politseikroonika
r
roheline05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 16 Jaan 2008 20:44
Asukoht: Lääne-Virumaa, Rakvere, Simuna
Autod: roheline 2105

Postitus Postitas roheline05 »

tegelikult vahet ei ole enam... sõidan niikaua kuni laiali läheb, sest nagunii peab kasti ära vahetama ju.
ma ei tea kas see on õige sest see võib hakata mõnda muud asja juba lõhkuma?
...ega vähe ei ole! - tundmatu parm, Politseikroonika
s
Sokoflis
Foorumi kasutaja
Postitusi: 33
Liitunud: 03 Veebr 2008 17:01
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada 2105

Postitus Postitas Sokoflis »

Tere. Suht algaja olen veel. Niisiis küsimus : mul samaral viskab teise käigu välja pidevalt. Milles probleem võib olla?:sein
05 läheb korrastamisele
Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 854
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Postitus Postitas kristjan92 »

Algselt postitas: Sokoflis
Tere. Suht algaja olen veel. Niisiis küsimus : mul samaral viskab teise käigu välja pidevalt. Milles probleem võib olla?:sein
Võib olla , et mootoripadjad läbi või siis käigukasti hambad kulunud.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
p
Peep063
Postitusi: 229
Liitunud: 20 Juul 2007 09:27
Asukoht: Vändra / Tallinn
Autod: Vaz 21063 / Vaz 21061

Postitus Postitas Peep063 »

Mure 5 käiguga.

Selline jama et kui 5 käik sees siis käigukast akkab hundama. Et mis käigukastil viga??
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

laagrid oma aja ära elanud.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta