Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)
Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Meeskonnatöö jah.Üks kapoti all starteripoltide ja ülemiste k.kasti poltide kallal,teine alumisi käigukasti polte keeramas kolmas salongis tegutsemas ja kui jõuab varem siis ka kardaani lahti keeramas.Mahavõtt on reaalne isegi alla 0,5 tunni kui ei teki tõrkeid kardaanipoltidega,makikonsooliga,starteri kaitseplekiga(tavaliselt autole seda tagasi ei panda,samuti on mittevajalik starteri alumine polt ja sidurikoja porikaitsepleki ülemised 2 polti),ning pole ka kati kaitseplekki.
Ning kui kasutatakse käristiga pikka kardaanliigendiga padrunvõtit.
Ning kui kasutatakse käristiga pikka kardaanliigendiga padrunvõtit.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- robi
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 494
- Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2107 1992
- Kontakt:
Pead siduriketta tsentreerima. Väga hea abivahend on varuvõll. Käigukasti esimene võll varuosana. Päästad lõdvaks sidurikorvi kinnituspoldid, sätid siduriketta täpselt keskele ja fikseerid. Kuid ka mingi pikema ja paraja jämedusega vardaga saab seda siduriketast paika ajada ilma polte lahti laskmata. Kui võlli ei ole, olen saanud ka silma järgi siduriketast keskele sobitades käigukasti lõpuks külge. Auto all on see operatsioon muidugi raskem.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Uba siis selles ,et kas nüüd ketas ei liigu nuudi peal või võll ei lähe laagrisse.
Ketas peab nuudil täiesti vabalt edasi-tegasi käima ,kui ei käi ,siis sidur õigesti lahutama kah ei hakka. Võtad ketta uuesti maha ja proovid teda võlli nuudile lükata.
Võlli otsal mingi vigastus ,et laagrisse ei lähe. Võtad laagri välja ja proovid teda vabalt võlli otsa panna.
Ketas peab nuudil täiesti vabalt edasi-tegasi käima ,kui ei käi ,siis sidur õigesti lahutama kah ei hakka. Võtad ketta uuesti maha ja proovid teda võlli nuudile lükata.
Võlli otsal mingi vigastus ,et laagrisse ei lähe. Võtad laagri välja ja proovid teda vabalt võlli otsa panna.
-
uurmo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 39
- Liitunud: 09 Jaan 2010 00:50
- Asukoht: viimsi
- Autod: oman nivat
- Kontakt:
mul oli ka oma esimese 5 käiguse kastiga jama loopis teist käiku välja teine häda oli see et kui kiirus üle saja läks hakkas kast vibreerima ja hirmsasti värisema uurisin siis targema inimese käest mis viga et miks ta mul siis üle saja lastes nii teeb targem ütles et otsa laager on lägi õnneks oli mul oma originaal 4ne kast alles vahetasin siis autol kastid ära enamus asju sai üksi tehtud abi läks vaja kasti mootori küljest lahti saamisel ja teise otsa panekul tööd tegin kanalis. Nüüd on mul uuesti 5 kast all ja häda pole midagi igaks juhuks on originaal kast veel alles
Keegi rohkem midagi arvata ei oska?Algselt postitas: kaur812
Mul on Lada 2108, 1,5 sissepritse 95 aasta, ja selline mure et kui jäärajal mingist surremast jõnksust või konarusest läbi sõta, siis viskab teise ja vahel ka kolmanda käigu välja, maanteel ja siledal jääl seda ei esine. Milles võiks probleem olla?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ikka oskab ,aga pole erit midagi arvata.Algselt postitas: kaur812
Keegi rohkem midagi arvata ei oska?
Viga kas kahvlitelje fiksaatoris või kastis sees sünkronisaatorite juures olevates fiksaatorites (konnad).
Samuti võib mõni laager olla ülemäära kulunud.
Kisud kasti pulkadeks ,saad teada. Oletan ,et seal on juba keegi jalgupidi sees käinud ja midagi hapult kokku pannud või masinaga väga nurgelist sõidustiili harrastatud.
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Ragin käigukastis
Otsing mulle paraku vastust ei andnud.
Probleem seisneb siis selles et 1 ja 2 käiguga hirmsasti ragiseb ees jalgade juures, 3s ja 4s käiguga vähem.
Ragina ajal liigub imelikult ka gaadipedaal, väriseb ja vahel liigub eest ära.
Poest öeldi et vaheta tagumine mootoripadi ära(ragiseb kuna padi läbi ja kangutab ülekannet), tegingi nii. Vana oli läbi küll aga uue panemisega midagi paremaks ei läinud.
Naabrimees nüüd arvas et käimaris pidavat alumises plokis kuskil miskit laager olema mis kutu olles sama häält põhjustab.
Kindluse mõttes uurin ka siit asja ehk kellegil olnud selliseid sümptomeid autol?
Tahan kindlalt probleemi põhjust teada ja ehk ühe õhtaga ära paranda kuna autoga vaja tööl käia iga päev.
Probleem seisneb siis selles et 1 ja 2 käiguga hirmsasti ragiseb ees jalgade juures, 3s ja 4s käiguga vähem.
Ragina ajal liigub imelikult ka gaadipedaal, väriseb ja vahel liigub eest ära.
Poest öeldi et vaheta tagumine mootoripadi ära(ragiseb kuna padi läbi ja kangutab ülekannet), tegingi nii. Vana oli läbi küll aga uue panemisega midagi paremaks ei läinud.
Naabrimees nüüd arvas et käimaris pidavat alumises plokis kuskil miskit laager olema mis kutu olles sama häält põhjustab.
Kindluse mõttes uurin ka siit asja ehk kellegil olnud selliseid sümptomeid autol?
Tahan kindlalt probleemi põhjust teada ja ehk ühe õhtaga ära paranda kuna autoga vaja tööl käia iga päev.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kui niva patju ei pane siis jäädki vahetama..
omal on plaan mootor alumiiniumklotsidele panna - padjad on lihtsalt suurepärase kvaliteediga müüjate ja turustajate rahakotile on juba valmistajatehases mõeldud...
omal on plaan mootor alumiiniumklotsidele panna - padjad on lihtsalt suurepärase kvaliteediga müüjate ja turustajate rahakotile on juba valmistajatehases mõeldud...
probleem on enamasti hoopis mootoripatjades.. need tuleb smaaril asendada täis jäikadega ja püsivad ka käigud sees...Algselt postitas: kaur812
Mul on Lada 2108, 1,5 sissepritse 95 aasta, ja selline mure et kui jäärajal mingist surremast jõnksust või konarusest läbi sõta, siis viskab teise ja vahel ka kolmanda käigu välja, maanteel ja siledal jääl seda ei esine. Milles võiks probleem olla?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
[quote]Algselt postitas: olaaf
kui niva patju ei pane siis jäädki vahetama..
omal on plaan mootor alumiiniumklotsidele panna - padjad on lihtsalt suurepärase kvaliteediga müüjate ja turustajate rahakotile on juba valmistajatehases mõeldud...
[quote]
Aga kas Niva omad liiga kanged ei ole ?iguli jaoks?
kui niva patju ei pane siis jäädki vahetama..
omal on plaan mootor alumiiniumklotsidele panna - padjad on lihtsalt suurepärase kvaliteediga müüjate ja turustajate rahakotile on juba valmistajatehases mõeldud...
[quote]
Aga kas Niva omad liiga kanged ei ole ?iguli jaoks?
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Pooleli viiese kasti remont ning vaja natuke abi. Sooviks teada, mida peaks vahetama ning kus need detailid asuvad.
Vead:
* lahutamata siduri puhul pidev "kõrin" käigukastis - laagrite viga (2 tk)?
* 1. ja 2. käik ei taha kergesti sisse minna - (sünkronisaatorid?, kus?)
Skeemid:
http://www.auto.etlt.ru/zp/2107-19.jpg
http://www.auto.etlt.ru/zp/2107-20.jpg
Parim oleks, kui saaks teada nr., mille all miski detail asub. Kui kellelgi paremaid pilte/skeeme näidete iseloomustamiseks, siis need väga oodatud.
Vead:
* lahutamata siduri puhul pidev "kõrin" käigukastis - laagrite viga (2 tk)?
* 1. ja 2. käik ei taha kergesti sisse minna - (sünkronisaatorid?, kus?)
Skeemid:
http://www.auto.etlt.ru/zp/2107-19.jpg
http://www.auto.etlt.ru/zp/2107-20.jpg
Parim oleks, kui saaks teada nr., mille all miski detail asub. Kui kellelgi paremaid pilte/skeeme näidete iseloomustamiseks, siis need väga oodatud.
Iga ilmaga aktsioonis!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
1. ja 2. käigu sünkronisaatori leiad käiguvahetusmuhvi seest.
Pildil tegin valge ringi ümber.
A las targemad parandavad mind nüüd järgnevas, kui mööda panen.
Nimelt, kui käik läheb raskelt sisse, st., et hoiad kangil pinget peal, aga no ei võta kohe, vaid mingi aja pärast, siis mu arust pole sünkronisaatoril viga midagi. See viivitus ongi tema töö.
Kui käik läheb raginaga sisse, hoolimata sellest, et sidur on korras ja lahutab ideaalselt, siis võiks viga otsida sünkronisaatorist.
Kunagi vahetasin käigukasti ära. 21011 all olnu pistsin 2103-lt võetuga ringi. Uus, "kolme" oma ei võtnud käike hästi sisse, töötas just eelkirjutatud nn. viivitusega. Abi sain väga lihtsal viisil - treisin uue nupu kangi otsa. Kang sai seetõttu pikem ja tammepuust nupp omas ka parajat massi, mistõttu käiguvahetuse kiirus paranes märgatavalt.
Käiguvahetusmuhvi sees on igavesti peened kudinad - vaata, et laiali ei lenda ja ära ei kaota, kui lammutama hakkad! Väikseid vedrusid, kuulid, konnad...
Kulunud kuulid põhjustavad kah "rasket tunnet", eriti käigu väljavõtmisel. (...kui on Ladal, ise pole Lada kasti nii peensusteni laiali kiskunud
)
Kõrisevaid laagreid otsi sellelt võllilt, mis vaba käigu juures mootori poolt keerates ringi käib, ehk siis vedavalt võllilt. Pildil alumine ja see ülemine, mille juures nr1.
[Muudetud: 26-10-2007 logman]
[Muudetud: 26-10-2007 logman]
Pildil tegin valge ringi ümber.
A las targemad parandavad mind nüüd järgnevas, kui mööda panen.
Nimelt, kui käik läheb raskelt sisse, st., et hoiad kangil pinget peal, aga no ei võta kohe, vaid mingi aja pärast, siis mu arust pole sünkronisaatoril viga midagi. See viivitus ongi tema töö.
Kui käik läheb raginaga sisse, hoolimata sellest, et sidur on korras ja lahutab ideaalselt, siis võiks viga otsida sünkronisaatorist.
Kunagi vahetasin käigukasti ära. 21011 all olnu pistsin 2103-lt võetuga ringi. Uus, "kolme" oma ei võtnud käike hästi sisse, töötas just eelkirjutatud nn. viivitusega. Abi sain väga lihtsal viisil - treisin uue nupu kangi otsa. Kang sai seetõttu pikem ja tammepuust nupp omas ka parajat massi, mistõttu käiguvahetuse kiirus paranes märgatavalt.
Käiguvahetusmuhvi sees on igavesti peened kudinad - vaata, et laiali ei lenda ja ära ei kaota, kui lammutama hakkad! Väikseid vedrusid, kuulid, konnad...
Kulunud kuulid põhjustavad kah "rasket tunnet", eriti käigu väljavõtmisel. (...kui on Ladal, ise pole Lada kasti nii peensusteni laiali kiskunud

Kõrisevaid laagreid otsi sellelt võllilt, mis vaba käigu juures mootori poolt keerates ringi käib, ehk siis vedavalt võllilt. Pildil alumine ja see ülemine, mille juures nr1.
[Muudetud: 26-10-2007 logman]
[Muudetud: 26-10-2007 logman]

-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kokkuvõtteks võin omadest kogemustest öelda, et paar muhvi/käiguhammasratast, sünkrod ning kõik laagrid läheb kokku maksma 2000+ .- ringis... ise soovitan vahetada kõik laagrid, kontrollida kõik muhvid ja käiguhammasrattad ning samuti külitusmehhanismi ennast - jube loll töö kui pead uuesti tegema hakkama
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- IceStorm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 254
- Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
- Asukoht: Saaremaa
- Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04
Milles võib viga olla, kui 5. käik sees ei taha püsida?
Vahetatud on viienda/tagurpidikäigu kahvel, viienda käigu sünkronisaatori muhv, viienda käigu hammasratas/muhv.
Põhiliselt viskab välja, kui langusel sõites gaasi natuke järgi anda. Kasti kokku pannes sai kontrollitud, et käik läheb lõpuni sisse.
Vahetatud on viienda/tagurpidikäigu kahvel, viienda käigu sünkronisaatori muhv, viienda käigu hammasratas/muhv.
Põhiliselt viskab välja, kui langusel sõites gaasi natuke järgi anda. Kasti kokku pannes sai kontrollitud, et käik läheb lõpuni sisse.
Iga ilmaga aktsioonis!