Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)

Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Sooviku jutt on juba mõistuse piirides. Need kolm meest peavad ka meeskonnatööd tegema. Muidu jäävad üksteisele jalgu.
Kala jutt oli üks suur mullitamine (võibolla on ta võlur:P).
C
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Meeskonnatöö jah.Üks kapoti all starteripoltide ja ülemiste k.kasti poltide kallal,teine alumisi käigukasti polte keeramas kolmas salongis tegutsemas ja kui jõuab varem siis ka kardaani lahti keeramas.Mahavõtt on reaalne isegi alla 0,5 tunni kui ei teki tõrkeid kardaanipoltidega,makikonsooliga,starteri kaitseplekiga(tavaliselt autole seda tagasi ei panda,samuti on mittevajalik starteri alumine polt ja sidurikoja porikaitsepleki ülemised 2 polti),ning pole ka kati kaitseplekki.
Ning kui kasutatakse käristiga pikka kardaanliigendiga padrunvõtit.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Mul on mure selline, et käigukasti ei saa mootori külge enam tagasi. Käigukasti nuutidega võll on paar sentimeetrit seal siduris sees, aga rohkem ei lähe... Tuleb kast lihtsalt toore jõuga mootori otsa lükata või on mõni nipp?
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Pead siduriketta tsentreerima. Väga hea abivahend on varuvõll. Käigukasti esimene võll varuosana. Päästad lõdvaks sidurikorvi kinnituspoldid, sätid siduriketta täpselt keskele ja fikseerid. Kuid ka mingi pikema ja paraja jämedusega vardaga saab seda siduriketast paika ajada ilma polte lahti laskmata. Kui võlli ei ole, olen saanud ka silma järgi siduriketast keskele sobitades käigukasti lõpuks külge. Auto all on see operatsioon muidugi raskem.
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Siduriketas on hoorattas oleva augu järgi paigas.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Uba siis selles ,et kas nüüd ketas ei liigu nuudi peal või võll ei lähe laagrisse.
Ketas peab nuudil täiesti vabalt edasi-tegasi käima ,kui ei käi ,siis sidur õigesti lahutama kah ei hakka. Võtad ketta uuesti maha ja proovid teda võlli nuudile lükata.
Võlli otsal mingi vigastus ,et laagrisse ei lähe. Võtad laagri välja ja proovid teda vabalt võlli otsa panna.
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Täna selgus tõesti, et siduriketta nuudid olid ühes kohas jõnksu sisse teinud (terve ring), nagu oleks lahtise käigukastiga sõidetud.... Sealt siis ei läinud käigukasti võll enam edasi, panin teise siduriketta ja kast läks enam-vähem ilusti alla.:)
k
kaur812
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kaur812 »

Mul on Lada 2108, 1,5 sissepritse 95 aasta, ja selline mure et kui jäärajal mingist surremast jõnksust või konarusest läbi sõta, siis viskab teise ja vahel ka kolmanda käigu välja, maanteel ja siledal jääl seda ei esine. Milles võiks probleem olla?
u
urmo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: 09 Jaan 2010 00:50
Asukoht: viimsi
Autod: oman nivat
Kontakt:

Postitus Postitas urmo »

mul oli ka oma esimese 5 käiguse kastiga jama loopis teist käiku välja teine häda oli see et kui kiirus üle saja läks hakkas kast vibreerima ja hirmsasti värisema uurisin siis targema inimese käest mis viga et miks ta mul siis üle saja lastes nii teeb targem ütles et otsa laager on lägi õnneks oli mul oma originaal 4ne kast alles vahetasin siis autol kastid ära enamus asju sai üksi tehtud abi läks vaja kasti mootori küljest lahti saamisel ja teise otsa panekul tööd tegin kanalis. Nüüd on mul uuesti 5 kast all ja häda pole midagi igaks juhuks on originaal kast veel alles
k
kaur812
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kaur812 »

Algselt postitas: kaur812
Mul on Lada 2108, 1,5 sissepritse 95 aasta, ja selline mure et kui jäärajal mingist surremast jõnksust või konarusest läbi sõta, siis viskab teise ja vahel ka kolmanda käigu välja, maanteel ja siledal jääl seda ei esine. Milles võiks probleem olla?
Keegi rohkem midagi arvata ei oska?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: kaur812
Keegi rohkem midagi arvata ei oska?
Ikka oskab ,aga pole erit midagi arvata.
Viga kas kahvlitelje fiksaatoris või kastis sees sünkronisaatorite juures olevates fiksaatorites (konnad).
Samuti võib mõni laager olla ülemäära kulunud.
Kisud kasti pulkadeks ,saad teada. Oletan ,et seal on juba keegi jalgupidi sees käinud ja midagi hapult kokku pannud või masinaga väga nurgelist sõidustiili harrastatud.
-
-grazy-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 396
Liitunud: 15 Veebr 2006 16:54
Asukoht: Raplamaa või Pärnu
Autod: Bmw 525IA,Toyota Celica
Kontakt:

Postitus Postitas -grazy- »

jutujätkuks,me tõstsime sõbraga 05 rihmaga mootori kopikas pealt ka maha,aga see oli ikke üks väga raske ettevõtmine
Bmw 525IA 141 kw 1991.Toyota celica gen3 78kw 1984
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Ragin käigukastis

Postitus Postitas pedrox »

Otsing mulle paraku vastust ei andnud.
Probleem seisneb siis selles et 1 ja 2 käiguga hirmsasti ragiseb ees jalgade juures, 3s ja 4s käiguga vähem.
Ragina ajal liigub imelikult ka gaadipedaal, väriseb ja vahel liigub eest ära.
Poest öeldi et vaheta tagumine mootoripadi ära(ragiseb kuna padi läbi ja kangutab ülekannet), tegingi nii. Vana oli läbi küll aga uue panemisega midagi paremaks ei läinud.
Naabrimees nüüd arvas et käimaris pidavat alumises plokis kuskil miskit laager olema mis kutu olles sama häält põhjustab.
Kindluse mõttes uurin ka siit asja ehk kellegil olnud selliseid sümptomeid autol?
Tahan kindlalt probleemi põhjust teada ja ehk ühe õhtaga ära paranda kuna autoga vaja tööl käia iga päev.
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Postitus Postitas pedrox »

Nii nagu lõpuks pika mõtlemise peale mehaanikuga aru saime ja algselt arvatagi ei osanud, oli läbi üks mootori esimestest patjadest (pooleks) kuigi ma mõne kuu eest alles vahetasin mõlemad ära. Kahtlustan et tegu oli ikkagi vene kõikuva kvaliteediga.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kui niva patju ei pane siis jäädki vahetama..

omal on plaan mootor alumiiniumklotsidele panna - padjad on lihtsalt suurepärase kvaliteediga müüjate ja turustajate rahakotile on juba valmistajatehases mõeldud...
Algselt postitas: kaur812
Mul on Lada 2108, 1,5 sissepritse 95 aasta, ja selline mure et kui jäärajal mingist surremast jõnksust või konarusest läbi sõta, siis viskab teise ja vahel ka kolmanda käigu välja, maanteel ja siledal jääl seda ei esine. Milles võiks probleem olla?
probleem on enamasti hoopis mootoripatjades.. need tuleb smaaril asendada täis jäikadega ja püsivad ka käigud sees...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Postitus Postitas pedrox »

[quote]Algselt postitas: olaaf
kui niva patju ei pane siis jäädki vahetama..

omal on plaan mootor alumiiniumklotsidele panna - padjad on lihtsalt suurepärase kvaliteediga müüjate ja turustajate rahakotile on juba valmistajatehases mõeldud...

[quote]

Aga kas Niva omad liiga kanged ei ole ?iguli jaoks?
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Pooleli viiese kasti remont ning vaja natuke abi. Sooviks teada, mida peaks vahetama ning kus need detailid asuvad.
Vead:
* lahutamata siduri puhul pidev "kõrin" käigukastis - laagrite viga (2 tk)?
* 1. ja 2. käik ei taha kergesti sisse minna - (sünkronisaatorid?, kus?)

Skeemid:
http://www.auto.etlt.ru/zp/2107-19.jpg
http://www.auto.etlt.ru/zp/2107-20.jpg

Parim oleks, kui saaks teada nr., mille all miski detail asub. Kui kellelgi paremaid pilte/skeeme näidete iseloomustamiseks, siis need väga oodatud.
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

1. ja 2. käigu sünkronisaatori leiad käiguvahetusmuhvi seest.
Pildil tegin valge ringi ümber.
A las targemad parandavad mind nüüd järgnevas, kui mööda panen.
Nimelt, kui käik läheb raskelt sisse, st., et hoiad kangil pinget peal, aga no ei võta kohe, vaid mingi aja pärast, siis mu arust pole sünkronisaatoril viga midagi. See viivitus ongi tema töö.
Kui käik läheb raginaga sisse, hoolimata sellest, et sidur on korras ja lahutab ideaalselt, siis võiks viga otsida sünkronisaatorist.

Kunagi vahetasin käigukasti ära. 21011 all olnu pistsin 2103-lt võetuga ringi. Uus, "kolme" oma ei võtnud käike hästi sisse, töötas just eelkirjutatud nn. viivitusega. Abi sain väga lihtsal viisil - treisin uue nupu kangi otsa. Kang sai seetõttu pikem ja tammepuust nupp omas ka parajat massi, mistõttu käiguvahetuse kiirus paranes märgatavalt.

Käiguvahetusmuhvi sees on igavesti peened kudinad - vaata, et laiali ei lenda ja ära ei kaota, kui lammutama hakkad! Väikseid vedrusid, kuulid, konnad...
Kulunud kuulid põhjustavad kah "rasket tunnet", eriti käigu väljavõtmisel. (...kui on Ladal, ise pole Lada kasti nii peensusteni laiali kiskunud :D )
Kõrisevaid laagreid otsi sellelt võllilt, mis vaba käigu juures mootori poolt keerates ringi käib, ehk siis vedavalt võllilt. Pildil alumine ja see ülemine, mille juures nr1.

[Muudetud: 26-10-2007 logman]

[Muudetud: 26-10-2007 logman]Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kokkuvõtteks võin omadest kogemustest öelda, et paar muhvi/käiguhammasratast, sünkrod ning kõik laagrid läheb kokku maksma 2000+ .- ringis... ise soovitan vahetada kõik laagrid, kontrollida kõik muhvid ja käiguhammasrattad ning samuti külitusmehhanismi ennast - jube loll töö kui pead uuesti tegema hakkama
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Milles võib viga olla, kui 5. käik sees ei taha püsida?
Vahetatud on viienda/tagurpidikäigu kahvel, viienda käigu sünkronisaatori muhv, viienda käigu hammasratas/muhv.
Põhiliselt viskab välja, kui langusel sõites gaasi natuke järgi anda. Kasti kokku pannes sai kontrollitud, et käik läheb lõpuni sisse.
Iga ilmaga aktsioonis!
Vasta