Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)

Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
k
kopec
Foorumi kasutaja
Postitusi: 314
Liitunud: 17 Mai 2003 21:32
Asukoht: Kui kodus,siis Rakvere!
Autod: japs

Postitus Postitas kopec »

mosse mootoritega bulgaaria tõstukitel on kah automaat peal .huvitav,kas annaks seda ka mossele aretada.
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
l
Laurix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 133
Liitunud: 27 Mai 2002 15:09
Asukoht: Harjumaa
Autod: M400/1 Omega2.4
Kontakt:

Postitus Postitas Laurix »

ok, a kas keegi leiab teksist koha, või teab öelda, kas ja kuidas oleks võimalik autom. kastil pöörete raadiust tõsta, või et seda siis, kui panna kohapeal käik sisse, et siis u 2000 rpm-i juures hakkaks alles kohalt minema(praegu võtab kohe vaikselt liikuma) kas selline asi on üldse võimalik ja kui on, siis kui keeruline seda teha on?:rolleyes
põlluralli rules
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Minuteada seda ei ole võimalik muuta. See oleneb turbiini labade ründenurgast. Siis tuleb ilmselt turbiini ümber tegema hakata.
Muuta sai käiguvahetuse kiirust. Seal üks eraldi trossike läks kasti selle jaoks. Vist segusiibri hoova küljest.
C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Käiguvahetushoovastik rallimasinatel

Postitus Postitas Moss »

Kunagi lauluväljakul sprinti vaatamas käies jäi silma sellesarnane asi:
Pilt

Kas selline süsteem on käigukangi juhile paremasse kohta toomise ja/või käiguvahede lühendamise mõttega? Mehhaanika kuldreeglit silmas pidades võiks pildi järgi arvata, et käikude vahetamisele kulub päris palju jõudu :puzzled
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Tegemist peaks olema sequential shift'iga...kuju küll nagu ütleb seda, sest kang ise on põranda küljes kinni telje peal, seega liigub ainult edasi tagasi...nagu wrc masinatel...aga, et milline kast see on, vat seda küll ei tea...
Muidugi võin ka eksida...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Sequential shiftiga käikariga samara:lol
ostsid siis sõida
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Et siis eksin ? :lol
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Pilt

tohoh rs racing on kah omale seqential shiftiga käikari pannud :wow:lol:lol:lol
ostsid siis sõida
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Olgu, olgu, põletaja..saime aru :D :D :D ...aga räägi parem kuidas see asi ikkagi toimib...see ühendus peaks jube jäik seal olema ju, et seda liigutada saab? Muidu lihtsalt nagu kangilõgistamine või miskit?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Mina ütleks selle asja kohta et see on lühendatud käigu vahetusega kang.Ehk hoovastiku õlgasi on muudetud nii et käigukang liiguks lühemalt.
56506878
Kasutaja avatar
Tymmu23
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 02 Veebr 2003 11:46
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 05

Postitus Postitas Tymmu23 »

vot mind kaa huvitab siuke asi et käigukangu liikumis teekonda lühendada,nimelt celical kui möni oskab midagi tarka öelda äki,seal on see kahe hoovaga lahendatud,ise olen mötlen selle peale vahest ja nagu teoreetiliselt ei tohix juu vääga keeruline olla see... vöi...:rolleyes
r
rs racing
Suletud kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rs racing »

Hmm, kui keegi Samaarile suuda SS leiutada, siis köhin ka kohe hirmsa papi välja, et omale saada :D

Aga mis neil piltidel on: see, kus meie oma näha, seal on täiesti tavaline Samara originaal käiguvahetussüsteem. Mitte kui vähimatki muudetud ei ole.

Esimesel pildil on natukene ringi tehtud: käiguvahetushoob tuuakse "tuppa", kang tehakse pikemaks ning käiguvahetushoob kinnitatakse kangi külge kõrgemale, et lühendada käikude vahetamisel kangi liikumist. Ühtlasi kaotatakse käigukasti küljest ära originaalliigend ning asemele pannakse 05 roolikardaanirist - vähendab lõtkusid. Ja siis on veel mõned nipid aga need juba avalikustamisele ei kuulu :P

Seega tegu täiesti tavaliste käigukastidega (muidugi käigurida, plokk ja ülekanne, mis ei muuda asja äkki muudetud), mingist ebatavalisest vahetusest ei ole siin juttu kohe kindlasti :cool:
k
kidd
Suletud kasutaja
Postitusi: 23
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kidd »

>Hmm, kui keegi Samaarile suuda SS leiutada, siis köhin ka kohe hirmsa papi välja, et omale saada <

Samara SS kasti saab venest osta. Olemas ka kuuekäigulised.
Kasutatud kasti petad äkki mõne läti krossimehe käest ka välja.

Või kirjuta tsehhidele, las teevad samarale ka SS kiti :D
http://www.seqshift.com/main.phtml?page=programS
Kast jääb siis kyll tavaline

Priit (esimese pildi ja hoovastiku autor)
Kasutaja avatar
Tymmu23
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 02 Veebr 2003 11:46
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 05

Postitus Postitas Tymmu23 »

Algselt postitas: põletaja
daaaaaaa esimesel pildil on lihtsalt toodud hoob ülesse poole et oleks kangi käik lühem nagu samaramehed peaks teadma siis samara kang käib muidu poolmeetrit ühele ja pool teisele poole;)
ja celicul on asi minuteada kangi juures üldse trossidega ette viidud
minumeelest on seal nagu mingid peeniksed vardad vöi miskit aga ma ei tea vöibolla nimetataxe neid trossidex,aga egas sa ei oska midagi soovitada kuda seal seda liikumist lühendada,meil kang pikaks tehtud ja see käigu vahe ikka pääris pikk tead...lühikesekangiga on mudu päris lühike see vahe kui öieti mäletan.
Kasutaja avatar
Tymmu23
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 02 Veebr 2003 11:46
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 05

Postitus Postitas Tymmu23 »

oli meilgi alguses nii aga vöidusöidux siuke jupp ei kölba!! see kangi nupp tuli ka sealt kunagi ära katsepeal alati aga nüüd on see huinjaa meil pool meetrit pikem. :)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Mind just huvitaski see, et ka tõesti järjestiklülimisega kastid meie ralluritel... Selline mehhanism on lahe kindlasti kuigi ei tule mulle küll vähemalt kohe meelde, et Ladal oleks sellist muret k.a. 2108 et liiga palju peaks rabelema. Teine asi veel sellise süsteemi kohta: väheneb ainult edasi-tagasi teekond, paremale-vasakule on ikka tallesaba.
a
ats007
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Rappuv käigukast (ja mootor)

Postitus Postitas ats007 »

Jama selles, et kui sooja mootoriga sõitma hakkan, siis kohalt saamine on nii vaevaline, st. sidurit lahti lastes hakkab käigukast koos mootoriga hirmsalt rappuma. Kui lõpuks kohalt liikuma saan, on asi korras - vaheta käike üles-alla - kõik on normaalne. Kõik padjad, kardaani vahelaager on vahetatud, Sidur ja ketas olid ka pealtnäha korras. Külma mootoriga sellist jama ei ole, vahel harva on sooja mootorigagi normaalne, aga seda harva.
Üks tark teadis rääkida, et viga võib olla selles, et kui mootorile tuleb vedu taha, siis mõni silinder hakkab vahele jätma (küünal), kuigi tühikäigul võib ta töötada...

Äkki on kellelgi ka sellist jama olnud. Ehk oskab keegi nõu anda.
Tänud!
e
erkiauta
Suletud kasutaja
Postitusi: 39
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas erkiauta »

Kunagi oli sõbra autol diffrid läbi ja rappus täpselt sama moodi.Vahetas need ää ja masin liikus kohalt nagu valatud.Vb sul sama viga aga kindel ei ole.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Viga ilmselt ikka sidurikojas. Kergema vaatlusega ei pane tähelegi, et taldrikvedrul pragu sees. Siis hakkab raputama. Teinekord ka siduriketas keere (silmaga ei eristagi). Põhiliselt sellised vead näha sidurikorvi vedavalt kettalt. Kisub lapiliseks (erivärvilised lapid).
C
a
ats007
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ats007 »

Nojah. Kui viga oleks siduris, siis peaks see ju igakord, kui paigalt lähen, raputama hakkama. Aga ei hakka. Nüüd olen paar päeva sõitnud ja ei midagi. Millegipärast annab see viga endast märku alati kõige ebasobivamal ajal.
Vasta