Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)
Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)
-
lLaurix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 133
- Liitunud: 27 Mai 2002 15:09
- Asukoht: Harjumaa
- Autod: M400/1 Omega2.4
- Kontakt:
ok, a kas keegi leiab teksist koha, või teab öelda, kas ja kuidas oleks võimalik autom. kastil pöörete raadiust tõsta, või et seda siis, kui panna kohapeal käik sisse, et siis u 2000 rpm-i juures hakkaks alles kohalt minema(praegu võtab kohe vaikselt liikuma) kas selline asi on üldse võimalik ja kui on, siis kui keeruline seda teha on?:rolleyes
põlluralli rules
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Käiguvahetushoovastik rallimasinatel
Kunagi lauluväljakul sprinti vaatamas käies jäi silma sellesarnane asi:

Kas selline süsteem on käigukangi juhile paremasse kohta toomise ja/või käiguvahede lühendamise mõttega? Mehhaanika kuldreeglit silmas pidades võiks pildi järgi arvata, et käikude vahetamisele kulub päris palju jõudu

Kas selline süsteem on käigukangi juhile paremasse kohta toomise ja/või käiguvahede lühendamise mõttega? Mehhaanika kuldreeglit silmas pidades võiks pildi järgi arvata, et käikude vahetamisele kulub päris palju jõudu

Hmm, kui keegi Samaarile suuda SS leiutada, siis köhin ka kohe hirmsa papi välja, et omale saada 
Aga mis neil piltidel on: see, kus meie oma näha, seal on täiesti tavaline Samara originaal käiguvahetussüsteem. Mitte kui vähimatki muudetud ei ole.
Esimesel pildil on natukene ringi tehtud: käiguvahetushoob tuuakse "tuppa", kang tehakse pikemaks ning käiguvahetushoob kinnitatakse kangi külge kõrgemale, et lühendada käikude vahetamisel kangi liikumist. Ühtlasi kaotatakse käigukasti küljest ära originaalliigend ning asemele pannakse 05 roolikardaanirist - vähendab lõtkusid. Ja siis on veel mõned nipid aga need juba avalikustamisele ei kuulu
Seega tegu täiesti tavaliste käigukastidega (muidugi käigurida, plokk ja ülekanne, mis ei muuda asja äkki muudetud), mingist ebatavalisest vahetusest ei ole siin juttu kohe kindlasti

Aga mis neil piltidel on: see, kus meie oma näha, seal on täiesti tavaline Samara originaal käiguvahetussüsteem. Mitte kui vähimatki muudetud ei ole.
Esimesel pildil on natukene ringi tehtud: käiguvahetushoob tuuakse "tuppa", kang tehakse pikemaks ning käiguvahetushoob kinnitatakse kangi külge kõrgemale, et lühendada käikude vahetamisel kangi liikumist. Ühtlasi kaotatakse käigukasti küljest ära originaalliigend ning asemele pannakse 05 roolikardaanirist - vähendab lõtkusid. Ja siis on veel mõned nipid aga need juba avalikustamisele ei kuulu

Seega tegu täiesti tavaliste käigukastidega (muidugi käigurida, plokk ja ülekanne, mis ei muuda asja äkki muudetud), mingist ebatavalisest vahetusest ei ole siin juttu kohe kindlasti

>Hmm, kui keegi Samaarile suuda SS leiutada, siis köhin ka kohe hirmsa papi välja, et omale saada <
Samara SS kasti saab venest osta. Olemas ka kuuekäigulised.
Kasutatud kasti petad äkki mõne läti krossimehe käest ka välja.
Või kirjuta tsehhidele, las teevad samarale ka SS kiti
http://www.seqshift.com/main.phtml?page=programS
Kast jääb siis kyll tavaline
Priit (esimese pildi ja hoovastiku autor)
Samara SS kasti saab venest osta. Olemas ka kuuekäigulised.
Kasutatud kasti petad äkki mõne läti krossimehe käest ka välja.
Või kirjuta tsehhidele, las teevad samarale ka SS kiti

http://www.seqshift.com/main.phtml?page=programS
Kast jääb siis kyll tavaline
Priit (esimese pildi ja hoovastiku autor)
- Tymmu23
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 110
- Liitunud: 02 Veebr 2003 11:46
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 05
minumeelest on seal nagu mingid peeniksed vardad vöi miskit aga ma ei tea vöibolla nimetataxe neid trossidex,aga egas sa ei oska midagi soovitada kuda seal seda liikumist lühendada,meil kang pikaks tehtud ja see käigu vahe ikka pääris pikk tead...lühikesekangiga on mudu päris lühike see vahe kui öieti mäletan.Algselt postitas: põletaja
daaaaaaa esimesel pildil on lihtsalt toodud hoob ülesse poole et oleks kangi käik lühem nagu samaramehed peaks teadma siis samara kang käib muidu poolmeetrit ühele ja pool teisele poole;)
ja celicul on asi minuteada kangi juures üldse trossidega ette viidud
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Mind just huvitaski see, et ka tõesti järjestiklülimisega kastid meie ralluritel... Selline mehhanism on lahe kindlasti kuigi ei tule mulle küll vähemalt kohe meelde, et Ladal oleks sellist muret k.a. 2108 et liiga palju peaks rabelema. Teine asi veel sellise süsteemi kohta: väheneb ainult edasi-tagasi teekond, paremale-vasakule on ikka tallesaba.
Rappuv käigukast (ja mootor)
Jama selles, et kui sooja mootoriga sõitma hakkan, siis kohalt saamine on nii vaevaline, st. sidurit lahti lastes hakkab käigukast koos mootoriga hirmsalt rappuma. Kui lõpuks kohalt liikuma saan, on asi korras - vaheta käike üles-alla - kõik on normaalne. Kõik padjad, kardaani vahelaager on vahetatud, Sidur ja ketas olid ka pealtnäha korras. Külma mootoriga sellist jama ei ole, vahel harva on sooja mootorigagi normaalne, aga seda harva.
Üks tark teadis rääkida, et viga võib olla selles, et kui mootorile tuleb vedu taha, siis mõni silinder hakkab vahele jätma (küünal), kuigi tühikäigul võib ta töötada...
Äkki on kellelgi ka sellist jama olnud. Ehk oskab keegi nõu anda.
Tänud!
Üks tark teadis rääkida, et viga võib olla selles, et kui mootorile tuleb vedu taha, siis mõni silinder hakkab vahele jätma (küünal), kuigi tühikäigul võib ta töötada...
Äkki on kellelgi ka sellist jama olnud. Ehk oskab keegi nõu anda.
Tänud!