K: Pihusti"pesade" freesimine plokikaande

K: Pihusti"pesade" freesimine plokikaande

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

K: Pihusti"pesade" freesimine plokikaande

Postitus Postitas jaanus »

1.7 monopritse Ladale panen peale Nva 4p pritse sisselaskekollektori

Mure selles, et Niva sisselaskekoldel on pihustipesad plokikaande freesitud juba originaalis( sisselaske üleval ääres). Minu tavalisel 1.7 mootoril s eda ei ole.

Küsimus, kas peaksin ka enda plokokaant natukene freesima, et asi saaks täiesti ideaalne?
Ise arvan, et kui ei freesi, siis pihusti pritsib mingi osa küttest vastu plokikaant, mis ette jääb. Mõni arvab, et sellel pole tähtsust

Ja see ka veel, et kui freesin maha selle ette jääva 4mm sügavuse osa, kas ma siis sellise tegevusega "veesärki" ei kahjusta?

Sisselaskekolle juba peaegu valmis keevitatud, kuid alles nüüd avastasin seda:kuri

[Muudetud: 21-1-2009 jaanus]

[Muudetud: 21-1-2009 jaanus]
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

pane pilte ka nii raske hinnata, mul laua peal ainutl 2101 markeeringuga kaas - ilmselt on aga sisselaske portide ava sama valuga

iseenesest on sisselaske kanalite peal ruumi küll niipalju - sisselaske kanalite peal tosool ei käi - seal on kuskil sent ruumi ümarguselt.
silmaga vaadates õnnestuks sinna pihusti kenasti istutada.

proovi mõne tava lada kaane peal näiteks sinna auk puurida sobiva jämedusega ja nurgaga pihusti jaoks.

[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Algselt postitas: olaaf
pane pilte ka nii raske hinnata, mul laua peal ainutl 2101 markeeringuga kaas - ilmselt on aga sisselaske portide ava sama valuga

iseenesest on sisselaske kanalite peal ruumi küll niipalju - sisselaske kanalite peal tosool ei käi - seal on kuskil sent ruumi ümarguselt.
silmaga vaadates õnnestuks sinna pihusti kenasti istutada.

proovi mõne tava lada kaane peal näiteks sinna auk puurida sobiva jämedusega ja nurgaga pihusti jaoks.

[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Mul lihtsalt natukene vaja süvendada seda kaant ülevalt poolt. Täiesti uut auku teha pole vaja, kuna pihusti koos sisselaskekoldega jääb umbes 0.5 cm kaugusele plokist.
Arvan, et kui nüüd pihusti pihustab, siis jääb selle väikese nurgakese taha see kütus kinni.

Sisselaskeavad ju kõikidel ühe suurused(01 jne)

Pildilt näha punaste ringidega kaared, mida peaks/ei peaks plokikaande freesima

[Muudetud: 21-1-2009 jaanus]Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

jah need saad vabalt pordile teha kuid tekib probleem - nimelt ei jätku sul siis tihendile liitpinda plokikaane pool - seal lollakas süvend veel kohe tihendi liitpinna peal - sellepärast mõtlesin, et ehk on lihtsam pihusti otse plokikaande paigutada...

[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Esiteks on vaja töödelda plokikaant mitte mootoriplokki. Kütust üldjuhul ploki sisse ei pihustata.
Küll aga sisselaskekanalisse.

Portides suurendatakse kanalit küll vastavalt eesmärgile ja vajadusele, kuid mitte niipalju kui 8 mm...

Praegusel juhul oleneb kõik sisselaskekanalist, ehk siis kui kaantel on sisselaskekanalid erineva kujuga, siis on natuke jama, sest enamjaolt on pihusti suunatud pihustama sisselaske klapi peale.
Sealt tulebki, et kui kanalite kuju on erinev, siis halvimal juhul tuleb äkki hakata isegi pihusti pesa asendit muutma.
Kui Sul on võimalik mõõta ja uurida, kas kanalid on erinevad ja kuhu punkti on suunatud pihusti, siis oleks infost isegi huvitatud.
Pole ühtegi 4 punkti pritsega mootori kaant lähedalt uurida saanud kahjuks :)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: PuZuP
Pole ühtegi 4 punkti pritsega mootori kaant lähedalt uurida saanud kahjuks :)
No tule vaata ;) Sisse praegu ei näe, peale Campi tõstan mootori uuesti maha ja siis ka juba võtan lahti.

Jaanus, kui muud üle ei jää, mine lase peale keevitada plokikaanele. Tartus on endine Racetech, praegune mis-iganes firma, kes teeb neid Estfield'e, seal alumiiniumi keevitamiseks vahendid olemas
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Just seal samas Teppan praegu sisselaset teebki


Aga pilt nüüd minu kaanest ja punasega need kohad, kui palju peaks freesima. Mõõtsin siis Niva kolde pealt ära ja märkisin enda omale peale, ning tegin arvutis punaseks, et paremini näha oleks

Liitpinnast jätkub?
Veesärgini ei jõua?

[Muudetud: 21-1-2009 jaanus]Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kui nii vähe freesid siis jätkub küll - hästi natukene hermetsi vahele ja hoiab kenasti

seal üleval ei ole veesärki - ainult klapiruumi põhi...
sealt saab 4-5mm julgelt freesida

[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Algselt postitas: olaaf
kui nii vähe freesid siis jätkub küll - hästi natukene hermetsi vahele ja hoiab kenasti

seal üleval ei ole veesärki - ainult klapiruumi põhi...
sealt saab 4-5mm julgelt freesida

[Muudetud: 21-1-2009 olaaf]
Kui max 0.7 Bari rõhku ka lasta, siis ka peab?
Veesärk siis allpool?
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Äkki abiks...
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid120541

EDIT: Fotol on küll siiski väljalaskekanal, mis suunaga alla.

[Muudetud: 21-1-2009 Moss]
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Mis firma pihusteid ja kui suuri üldse 4 punkti pritsega originaalis kasutatakse ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Bosch on tootja, voolavuse tarvis tuleks kood üles otsida. Arvan, et sinna 180cm3/min kanti või isegi alla.
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Saanud sisselaskekolle nüüd kätte ja lähemalt uurides selgus, et freesida tuleks sisselaskekanali ülemisest servast umbes 3 mm, seega ei tohiks seal miskit veel kahjustada, ning ka liitepind peaks piisav jääma:)
Kui kaan maas, ning freesimine tehtud, eks siis lisan vast ka mõne pildi.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Asi on selles, et kui kaane toorikud venelasel samad, siis vaevalt ta selle pritse jaoks nüüd uut kaant on tegema hakanud, lihtslat 1 tööoperatsioon freespingis juures.

See on siis tagantjärgi tarkus peale teema lugemist:)
aga venelasel ongi selline põhimõte-läbi ajaloo

Millas see monopritse lõppes ja see 4p.pritse hakkas sigullidel/nivadel?
Festina lente!
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

2003 vist. Kaanel erinevus veel see, et nukkvõlli ratta juures ka andur.

[Muudetud: 7-2-2009 Moss]
Vasta