K: Treida kolbi, või plokile metallist tihend?

K: Treida kolbi, või plokile metallist tihend?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

K: Treida kolbi, või plokile metallist tihend?

Postitus Postitas jaanus »

Kumb tegevus oleks mõtekam surveastme alandamiseks?
Kas treida olemasolevalt originaalkolvilt see mm maha, või panna metallist plokikaanetihend?
Surveaste praegu 9,3. Oleks vaja 8,5
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kolvilt maha - ega see paksem tihend õige asi pole seal
samaral on meil treitud kolvid sees -0,3mm

treimisega on see mure, et sõltuvalt tegijast ei saa vahel ideaalset tulemust - mul vist sai lõpuks 0,30 kahelt ja ühelt ~0,290 ja ühelt ~0,310
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Turboaretus??

10,3-ga peaks ka põhimõtteliselt sõitma kannatama veel.
Oleneb turbo rõhust ,kuid ma usun ,et üle 1 atti ei aja:P

Kui on korralik jahutus ,siis ei juhtu midagi kolbidega ja klappidega :puzzled
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
m
meeskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 23 Apr 2008 14:43
Asukoht: raplamaa
Autod: lada ja Moskvic412

Postitus Postitas meeskala »

plokikaane põlemiskambrit ei anna freesida?
olen lugenud et selle kaudu saab ka surveastet vähemaks!
parandage kui eksin:P

[Muudetud: 19-1-2009 meeskala]
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: olaaf
kolvilt maha - ega see paksem tihend õige asi pole seal
samaral on meil treitud kolvid sees -0,3mm

treimisega on see mure, et sõltuvalt tegijast ei saa vahel ideaalset tulemust - mul vist sai lõpuks 0,30 kahelt ja ühelt ~0,290 ja ühelt ~0,310
Kas mõõtudega midagi mööda ei pannud? Sellises kohas sajandikmillimeetri tagaajamine minujaoks nagu juuksekarva pikuti viilutamine. Kümnendikuga eksides keskmise Lada mootori puhul tuleks surveastme erinevus pool ühikut, mis tõesti päris ideaalne pole.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

no minu jaoks oli see piisav täpsus aga võibolla mõne jaoks ei ole :)
samas kui mill maha võtta siis suht suva seal see sajandik
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Algselt postitas: hautz

Kui on korralik jahutus ,siis ei juhtu midagi kolbidega ja klappidega :puzzled
Ei saa nüüd päris hästi sinust aru.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: jaanus

Ei saa nüüd päris hästi sinust aru.
Suur surve ei riku mootorit, vaid kuumus.:rolleyes
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Algselt postitas: hautz
Algselt postitas: jaanus

Ei saa nüüd päris hästi sinust aru.
Suur surve ei riku mootorit, vaid kuumus.:rolleyes
Pigem detonatsioon, millepärast ka surveastet madalamaks aetakse, et eda suuremate rõhkude juures vältida
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

98-ga peaks ilusti töötama:rolleyes

Aga klapisüvenditele pole mõelnud?
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Millega mõõtsid surveastet?Milleks seda maha tahad võtta,turbo jaoks?Detonatsioon on kahjulik küll aga 9,3 surveastmeks on täiesti normaalne.
56506878
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: jaanus
Pigem detonatsioon, millepärast ka surveastet madalamaks aetakse, et eda suuremate rõhkude juures vältida
Surveastet vähendatakse dünaamilise silindritäituvuse parandamiseks.

Samas "dragsterimeeste" ütlus on 14-se surveastme korral tuleb alkoholimootorit 2 baariga üle laadida ja siis veel hobuseannus keemilist sinna otsa - siis on juba piisavalt hea, tsiteerides Timo Lehtimäkit :D

Surveastme alandamiseks on mitmeid variante: paksem kaanetihend, "dome"-ga kolvid, põlemiskambri FREESIMINE (treida seda ei saa), klapipesade kaande sisse viimine, lühem kolvikäik (millega kaasneb põlemiskambri laienemine silindrisse, mis samas ei ole hea) jne...

Kõige kiirem ja lihtsam meetod on kasutada paksemat tihendit, milleks soovitan kasutada metalltihendit. Sellega seoses saab lihtsate arvutuste tulemusena arvutada vastavalt vajalikule surveastmele vajaliku paksusega tihendi.

Teine variant, madalam kolb. Kas siis vastav "custom-made" või siis töödeldud tehase originaal või mõne muu automargi oma, mis mõõtudelt sobib.

Klappide kaande viimine ei ole ka väga raskelt teostatav protsess, kuid nõuab ka klapitõusu vastavusse viimist nukaajami suhtes, ning surveastme alanemine tehtava töö hulga juures ei näi mõtekas.

Põlemiskambri freesimine samamoodi - paksem kaanetihend ja korralikud kaanepoldid annavad sama tulemuse, ning ei teki ohtu, et kambri lae freesimisega võib lae paksus liiga väikseks jääda.

Detonatsiooniprobleeme ära hoida aitab aga põlemiskambri vastavasisuline modifitseerimine, millest tuleneb ka põlemiskambri temperatuuri parem jaotumine ja kuumuse hajumine.

Kuumus aga tekib koos detonatsiooniga, lahja küttesegu, liigvarajase süüte, kehva kütuse jne tõttu, mille tulemusena rikub liigkõrge temperatuur mootori - sulanud või purunenud kolb, klapid, keps jne...

Seega kannatab sõita ka kasvõi 15 ühikuse surveastmega, kuid surveastme suurendamine alates 12 ühikust annab väga vähe juurde...muidugi juhul kui tavalist fossiilkütust kasutada ehk bensiini. Alkoholi ning nitrometaaniga on aga lood teised, seal jahutab juba kütus ise mootorit. Aga see on juba teistsugune maailm koos kogu oma keemia ja füüsikaga...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: PuZuP
Surveastet vähendatakse dünaamilise silindritäituvuse parandamiseks.
Seda et... mõhh??
Surveastme alandamiseks on mitmeid variante: paksem kaanetihend, "dome"-ga kolvid,
Mõtlesid kühmu asemel ikka nõgusust (ingl.k. dish)?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: Moss
Algselt postitas: PuZuP
Surveastet vähendatakse dünaamilise silindritäituvuse parandamiseks.
Seda et... mõhh??
Surveastme alandamiseks on mitmeid variante: paksem kaanetihend, "dome"-ga kolvid,
Mõtlesid kühmu asemel ikka nõgusust (ingl.k. dish)?
Jah...arvutasin just ennem mingit kambrit ja kolvi kühmu ja millegipärast kirjutasin "dome", kuigi mõtlesin "dishi"....

Selle esimese lause peale unustasin lisada, et jah lisaks detonatsioonikindluse saavutamisele, ehk siis kui me räägiksime juba suurtest ülelaaderõhkudest - >1 baari, siis kuna surutakse õhku ikkagi silindrisse kokku rohkem ning kõrgema surveastme korral tekiks Ü.S.S ajal surve põlemiskambrisse kordades suurem kui ütleme näiteks 0,5 baarise rõhu juures, ning selle tulemusena võib tekkida detonatsioonioht.
Samas kui madalama surveastme korral kasutada suuremat laaderõhku, siis suurema õhukoguse juures jääb Ü.S.S juures rõhk põlemiskambris samaks kui suurema surveastme ja madalama laaderõhu korral.
Ehk siis mida rohkem õhku silindrisse ära mahutada, seda rohkem saame ka kütust lisada ja seda rohkem jõudu mootorist.
Ehk siis surveastme alandamine detonatsiooni vältimise eesmärgil ei ole vale, aga mida suurem kompressor, seda rohkem õhku - jõudu jne...iseküsimus kellele meeldib tänaval alles 4500-5000 pöörde pealt ärkava boostiga sõita ;)

Ehk siis kui keegi siit mingi vastuolu välja luges, andke aga julgesti teada...ka mina õpin iga päevaga üha rohkem :)

[Muudetud: 20-1-2009 PuZuP]
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Et originaal sisuga, 9.3 surveastmega kannataks alla 1bari rõhuga sõita?

Pigem jäägu see 9.3 kui näiteks plokile seda paksemat kaanetihendit vahele toppida?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

no suht lihtne on kolvid korra välja võtta ja treimisesse - sul ju ujuva sõrmega ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Algselt postitas: olaaf
sul ju ujuva sõrmega ;)
Mis see tähendab?- ei ole eriti pädev mootorite alal
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Lada (ebaeffektiivse ja detonatsiooni alti) 8v kaanega ma küll ei julgeks 9.3 surveastmega 1bar'i peale lasta. Kuigi kindlasti on võimalik, hea seadistuse korral, aga siiski...

PS: Paksema kaanetihendi panemisega kaob ära squish bandi detonatsiooni ärahoidev toime...

Edit: vähemalt 8.5 surveaste oleks mõeldavam minumeelest.

[Muudetud: 20/1/2009 Valdz]
j
jaanus
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.

Postitus Postitas jaanus »

Algselt postitas: Valdz
Lada (ebaeffektiivse ja detonatsiooni alti) 8v kaanega ma küll ei julgeks 9.3 surveastmega 1bar'i peale lasta. Kuigi kindlasti on võimalik, hea seadistuse korral, aga siiski...

PS: Paksema kaanetihendi panemisega kaob ära squish bandi detonatsiooni ärahoidev toime...

Edit: vähemalt 8.5 surveaste oleks mõeldavam minumeelest.

[Muudetud: 20/1/2009 Valdz]
1bar oleks ikka väga lagi.
nii 0.7 arvan ise.
Sai sellel teemal konsulteeritud ka kunagi Mihkliga, kes arvas, et 9.3 on norm ja esialgu pole vast mõtet alandada. MS ja WB peaks asja kontrollima. Kui selgub, et asi tõesti ei kannata isegi üle 0.5 siis treida või tihend vahele.
Surveastet alandada treimise teel, siis kolb jääb ju ise nõrgemaks? Või pole hullu seal see mm maha võtta?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

pole seal hullu midagi, kolvipea on päris paksust materjalist - ja kui kolb sulama hakkab siis ei päästa see millimeeter seal midagi enam :)

http://www.jaybquick.com/Pictures/66Mus ... Piston.jpg

[Muudetud: 20-1-2009 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta