K: Treida kolbi, või plokile metallist tihend?
K: Treida kolbi, või plokile metallist tihend?
-
jjaanus
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 123
- Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
- Asukoht: Tartu
- Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.
K: Treida kolbi, või plokile metallist tihend?
Kumb tegevus oleks mõtekam surveastme alandamiseks?
Kas treida olemasolevalt originaalkolvilt see mm maha, või panna metallist plokikaanetihend?
Surveaste praegu 9,3. Oleks vaja 8,5
Kas treida olemasolevalt originaalkolvilt see mm maha, või panna metallist plokikaanetihend?
Surveaste praegu 9,3. Oleks vaja 8,5
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kolvilt maha - ega see paksem tihend õige asi pole seal
samaral on meil treitud kolvid sees -0,3mm
treimisega on see mure, et sõltuvalt tegijast ei saa vahel ideaalset tulemust - mul vist sai lõpuks 0,30 kahelt ja ühelt ~0,290 ja ühelt ~0,310
samaral on meil treitud kolvid sees -0,3mm
treimisega on see mure, et sõltuvalt tegijast ei saa vahel ideaalset tulemust - mul vist sai lõpuks 0,30 kahelt ja ühelt ~0,290 ja ühelt ~0,310
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Kas mõõtudega midagi mööda ei pannud? Sellises kohas sajandikmillimeetri tagaajamine minujaoks nagu juuksekarva pikuti viilutamine. Kümnendikuga eksides keskmise Lada mootori puhul tuleks surveastme erinevus pool ühikut, mis tõesti päris ideaalne pole.Algselt postitas: olaaf
kolvilt maha - ega see paksem tihend õige asi pole seal
samaral on meil treitud kolvid sees -0,3mm
treimisega on see mure, et sõltuvalt tegijast ei saa vahel ideaalset tulemust - mul vist sai lõpuks 0,30 kahelt ja ühelt ~0,290 ja ühelt ~0,310
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Surveastet vähendatakse dünaamilise silindritäituvuse parandamiseks.Algselt postitas: jaanus
Pigem detonatsioon, millepärast ka surveastet madalamaks aetakse, et eda suuremate rõhkude juures vältida
Samas "dragsterimeeste" ütlus on 14-se surveastme korral tuleb alkoholimootorit 2 baariga üle laadida ja siis veel hobuseannus keemilist sinna otsa - siis on juba piisavalt hea, tsiteerides Timo Lehtimäkit

Surveastme alandamiseks on mitmeid variante: paksem kaanetihend, "dome"-ga kolvid, põlemiskambri FREESIMINE (treida seda ei saa), klapipesade kaande sisse viimine, lühem kolvikäik (millega kaasneb põlemiskambri laienemine silindrisse, mis samas ei ole hea) jne...
Kõige kiirem ja lihtsam meetod on kasutada paksemat tihendit, milleks soovitan kasutada metalltihendit. Sellega seoses saab lihtsate arvutuste tulemusena arvutada vastavalt vajalikule surveastmele vajaliku paksusega tihendi.
Teine variant, madalam kolb. Kas siis vastav "custom-made" või siis töödeldud tehase originaal või mõne muu automargi oma, mis mõõtudelt sobib.
Klappide kaande viimine ei ole ka väga raskelt teostatav protsess, kuid nõuab ka klapitõusu vastavusse viimist nukaajami suhtes, ning surveastme alanemine tehtava töö hulga juures ei näi mõtekas.
Põlemiskambri freesimine samamoodi - paksem kaanetihend ja korralikud kaanepoldid annavad sama tulemuse, ning ei teki ohtu, et kambri lae freesimisega võib lae paksus liiga väikseks jääda.
Detonatsiooniprobleeme ära hoida aitab aga põlemiskambri vastavasisuline modifitseerimine, millest tuleneb ka põlemiskambri temperatuuri parem jaotumine ja kuumuse hajumine.
Kuumus aga tekib koos detonatsiooniga, lahja küttesegu, liigvarajase süüte, kehva kütuse jne tõttu, mille tulemusena rikub liigkõrge temperatuur mootori - sulanud või purunenud kolb, klapid, keps jne...
Seega kannatab sõita ka kasvõi 15 ühikuse surveastmega, kuid surveastme suurendamine alates 12 ühikust annab väga vähe juurde...muidugi juhul kui tavalist fossiilkütust kasutada ehk bensiini. Alkoholi ning nitrometaaniga on aga lood teised, seal jahutab juba kütus ise mootorit. Aga see on juba teistsugune maailm koos kogu oma keemia ja füüsikaga...
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Jah...arvutasin just ennem mingit kambrit ja kolvi kühmu ja millegipärast kirjutasin "dome", kuigi mõtlesin "dishi"....Algselt postitas: MossSeda et... mõhh??Algselt postitas: PuZuP
Surveastet vähendatakse dünaamilise silindritäituvuse parandamiseks.
Mõtlesid kühmu asemel ikka nõgusust (ingl.k. dish)?Surveastme alandamiseks on mitmeid variante: paksem kaanetihend, "dome"-ga kolvid,
Selle esimese lause peale unustasin lisada, et jah lisaks detonatsioonikindluse saavutamisele, ehk siis kui me räägiksime juba suurtest ülelaaderõhkudest - >1 baari, siis kuna surutakse õhku ikkagi silindrisse kokku rohkem ning kõrgema surveastme korral tekiks Ü.S.S ajal surve põlemiskambrisse kordades suurem kui ütleme näiteks 0,5 baarise rõhu juures, ning selle tulemusena võib tekkida detonatsioonioht.
Samas kui madalama surveastme korral kasutada suuremat laaderõhku, siis suurema õhukoguse juures jääb Ü.S.S juures rõhk põlemiskambris samaks kui suurema surveastme ja madalama laaderõhu korral.
Ehk siis mida rohkem õhku silindrisse ära mahutada, seda rohkem saame ka kütust lisada ja seda rohkem jõudu mootorist.
Ehk siis surveastme alandamine detonatsiooni vältimise eesmärgil ei ole vale, aga mida suurem kompressor, seda rohkem õhku - jõudu jne...iseküsimus kellele meeldib tänaval alles 4500-5000 pöörde pealt ärkava boostiga sõita

Ehk siis kui keegi siit mingi vastuolu välja luges, andke aga julgesti teada...ka mina õpin iga päevaga üha rohkem

[Muudetud: 20-1-2009 PuZuP]
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Lada (ebaeffektiivse ja detonatsiooni alti) 8v kaanega ma küll ei julgeks 9.3 surveastmega 1bar'i peale lasta. Kuigi kindlasti on võimalik, hea seadistuse korral, aga siiski...
PS: Paksema kaanetihendi panemisega kaob ära squish bandi detonatsiooni ärahoidev toime...
Edit: vähemalt 8.5 surveaste oleks mõeldavam minumeelest.
[Muudetud: 20/1/2009 Valdz]
PS: Paksema kaanetihendi panemisega kaob ära squish bandi detonatsiooni ärahoidev toime...
Edit: vähemalt 8.5 surveaste oleks mõeldavam minumeelest.
[Muudetud: 20/1/2009 Valdz]
-
jjaanus
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 123
- Liitunud: 13 Aug 2008 13:31
- Asukoht: Tartu
- Autod: Lada Nova 21073 95a, Yamaha YZF R6 2000a, Skoda Fabia Combi 2009 a.
1bar oleks ikka väga lagi.Algselt postitas: Valdz
Lada (ebaeffektiivse ja detonatsiooni alti) 8v kaanega ma küll ei julgeks 9.3 surveastmega 1bar'i peale lasta. Kuigi kindlasti on võimalik, hea seadistuse korral, aga siiski...
PS: Paksema kaanetihendi panemisega kaob ära squish bandi detonatsiooni ärahoidev toime...
Edit: vähemalt 8.5 surveaste oleks mõeldavam minumeelest.
[Muudetud: 20/1/2009 Valdz]
nii 0.7 arvan ise.
Sai sellel teemal konsulteeritud ka kunagi Mihkliga, kes arvas, et 9.3 on norm ja esialgu pole vast mõtet alandada. MS ja WB peaks asja kontrollima. Kui selgub, et asi tõesti ei kannata isegi üle 0.5 siis treida või tihend vahele.
Surveastet alandada treimise teel, siis kolb jääb ju ise nõrgemaks? Või pole hullu seal see mm maha võtta?
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
pole seal hullu midagi, kolvipea on päris paksust materjalist - ja kui kolb sulama hakkab siis ei päästa see millimeeter seal midagi enam 
http://www.jaybquick.com/Pictures/66Mus ... Piston.jpg
[Muudetud: 20-1-2009 olaaf]

http://www.jaybquick.com/Pictures/66Mus ... Piston.jpg
[Muudetud: 20-1-2009 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."