Teised kolvid klassikule
Teised kolvid klassikule
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Kuna siin teemas oli ka põgusalt kepsudest juttu, viskan natuke inffi juurde.
Nimelt selline näeb välja 3gen 3S-GTE mootori keps välja (2liitrine turbomootor Toyota Celica ja MR2 peal):

Andmeid ka juurde siis Lada vs Toyota:
Sõrm:22mm vs 22mm
Alumine silm: 51,3mm vs 51mm
Kepsu silmade tsentrite kaugus:
136mm vs 138mm
Kepsu alumise silma paksus: 27,1mm vs 27,1mm
Enam sarnasemat kepsu ma ei leidnud (kui siis ehk Nissani SR20DET aga ma ei tea selle paksust).
Veel teooriat: Mootori pööretetaluvust mõjutab muuhulgas ka kepsu pikkuse ja kolvikäigu suhtarv. Mida väiksem, seda koormavam. Kuldseks keskteeks loetakse 1,75. Üle 2 on rohkem võidusõidu- ja bike mootorite teema. 3S-GTE's on see suhe 1,6 ning pöörete piiraja 7200 juures. Niiet Lada mootoris suhtarvuga 1,725 peaks nendest asja olema küll ja enam
Kepsud ostetud ES-Racingust ja Samveli sõnul sõidab sellistega USAs ringi mitmeid 500+hj'ga emm-err-kahtesid.
Mina ostsin nad puhtalt selletõttu et minu rahalised võimalused on sellise hobi kulukust silmas pidades üsna nigelad ja mul ei ole võimalik lubada endale mootoriehitust rohkem kui 1 korra. Otsustasin siis mitte Lada originaalsisuga tundmatule territooriumile trügima hakata.
Nimelt selline näeb välja 3gen 3S-GTE mootori keps välja (2liitrine turbomootor Toyota Celica ja MR2 peal):

Andmeid ka juurde siis Lada vs Toyota:
Sõrm:22mm vs 22mm
Alumine silm: 51,3mm vs 51mm
Kepsu silmade tsentrite kaugus:
136mm vs 138mm
Kepsu alumise silma paksus: 27,1mm vs 27,1mm

Enam sarnasemat kepsu ma ei leidnud (kui siis ehk Nissani SR20DET aga ma ei tea selle paksust).
Veel teooriat: Mootori pööretetaluvust mõjutab muuhulgas ka kepsu pikkuse ja kolvikäigu suhtarv. Mida väiksem, seda koormavam. Kuldseks keskteeks loetakse 1,75. Üle 2 on rohkem võidusõidu- ja bike mootorite teema. 3S-GTE's on see suhe 1,6 ning pöörete piiraja 7200 juures. Niiet Lada mootoris suhtarvuga 1,725 peaks nendest asja olema küll ja enam

Kepsud ostetud ES-Racingust ja Samveli sõnul sõidab sellistega USAs ringi mitmeid 500+hj'ga emm-err-kahtesid.
Mina ostsin nad puhtalt selletõttu et minu rahalised võimalused on sellise hobi kulukust silmas pidades üsna nigelad ja mul ei ole võimalik lubada endale mootoriehitust rohkem kui 1 korra. Otsustasin siis mitte Lada originaalsisuga tundmatule territooriumile trügima hakata.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Ei, kolb ei sobi nendest pommikindlatest 2liitristest ükski. Tavaliselt on need n.ö. ruutmootorid ehk kolb/kolvikäik mõlemad 86mm (3S-GTE ja SR20DET, Mitsu 4G63 d=85mm).
Sõelal on jäänud jällegi Toyota, sedapuhku siis vanema Supra 7M-GTE mootori kolb. Tollel sõrm 22mm, diameeter 83mm. Oleks töötlemismaad ja ei peaks väga õhukeseks silindreid laskma.
Selle kolvi poolt räägib asjaolu et Henri Puhmas oma Audis neid kasutas ja minule teadaolevalt suhteliselt töökindlad 500hj oma 2,3liitrisest Audimootorist välja meelitas. Samas on jälle väike kõhklus - Supra kolb oli vist ca 5,5mm madalam kui Lada originaal. Kas plokist annaks probleeme tekitamata 3...4mm maha kratsida?
Hind jäi lõpuks 1600EEK/4tk. Sinna juurde tulevad veel saaled ja võimalik, et ka ülemise laagri puks. Polte Samvel antudjuhul kulumaterjaliks ei pidanud. Eks ma uurin mis need maksavad ja siis kaalun seda asja.
Sõelal on jäänud jällegi Toyota, sedapuhku siis vanema Supra 7M-GTE mootori kolb. Tollel sõrm 22mm, diameeter 83mm. Oleks töötlemismaad ja ei peaks väga õhukeseks silindreid laskma.
Selle kolvi poolt räägib asjaolu et Henri Puhmas oma Audis neid kasutas ja minule teadaolevalt suhteliselt töökindlad 500hj oma 2,3liitrisest Audimootorist välja meelitas. Samas on jälle väike kõhklus - Supra kolb oli vist ca 5,5mm madalam kui Lada originaal. Kas plokist annaks probleeme tekitamata 3...4mm maha kratsida?
Hind jäi lõpuks 1600EEK/4tk. Sinna juurde tulevad veel saaled ja võimalik, et ka ülemise laagri puks. Polte Samvel antudjuhul kulumaterjaliks ei pidanud. Eks ma uurin mis need maksavad ja siis kaalun seda asja.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Tõsi, mul ei ole avanenud võimalust vastava riistapuuga kallale minna. Kui ovaalsus on piki kepsu telge, annaks asja taastada. Kuigi see oleks jälle ebameeldiv lisakulutus, seda enam et peaks siis kepsud Soome laevatama.Algselt postitas: tuhajuhe
Ja oled kindel,et ikka kepsusilmad on ümarad mitte ellipsis?Kähkusõidu masinale nagu nadi panna 0,03mm ellipsis kepsu.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Kepsud mõõdetud. Tänud Puzupile siinkohal. Kuna tollmõõdus kell oli, siis numbrid teisendatud. 1 keps oli 0,025mm ja 2 kepsu olid 0,013mm ovaalsed. Sai telefonitsi ja netiteel suheldud erinevate inimestega. Arvamused jooksevad täpselt lahku - ühed naeravad välja ja nimetavad juuksekarva viilutajaks, teised selliselt koostatud mootorile pikka iga rajal ei ennusta. Arvestatavad tegelased kõik.
Eks uurin veel, hetkel on pakkumine 400EEK/keps.
Ei ole odav see lõbu, kohe üldse ei ole.
Eks uurin veel, hetkel on pakkumine 400EEK/keps.
Ei ole odav see lõbu, kohe üldse ei ole.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Kui tead õiget firmat ja kontakti, siis astu jälle läbi mõni õhtu ja paneme kondikava kokku.Algselt postitas: Moss
Nõup, need on kodumaised hinnad. Ei oska soomekeelt nii hästi et sinna helistada ja oma mure ära rääkida.
Kolvisõrm, mida kasutada, peaks ikka koos kolviga tulema, sest kuna ülemine kepsusilm on nö. "ujuv", siis saab alati õige sisemõõduga puksi sinna treida.
Kolvi kohapealt niipalju, et on Audi/VW kontsernil juba olemas erinevate turbomootorite kolvid.
Kubatuurivahemikus 1.8 - 2.3 liitrit on mõõdud siis 81mm kuni 82,5 mm kolbidel ning kõige suurem jõutaluvus tehasest ca 220 hj turbomootorist.
Ehk siis 1.7 liitrise ploki puhul saab 82,5 mm täitsa kasutada.
Kahjuks ei oska hetkel midagi öelda sõrme paksuse ja kolvi dimensioonide kohta kuna ei leia vastavat tabelit ülesse.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Siblisin natuke kolvikataloogis. Audil sõrm 20mm. Aga muidu 22 sõrme ja 82 läbimõõduga on viiesilkuse Fiat Coupe Turbo kolvid kuid nende leidmine peaks olema keerukam kui Supra omi.
EDIT: Soome kontaktid on tel. nr näol olemas, http://www.ihalines.fi/r/ on selle firma tagasihoidlik koduleht, mille teenuseid siinsed V8 fännajad kasutavad. Lihtsalt rääkida ei oska
[Muudetud: 20-3-2009 Moss]
EDIT: Soome kontaktid on tel. nr näol olemas, http://www.ihalines.fi/r/ on selle firma tagasihoidlik koduleht, mille teenuseid siinsed V8 fännajad kasutavad. Lihtsalt rääkida ei oska

[Muudetud: 20-3-2009 Moss]