Teised kolvid klassikule

Teised kolvid klassikule

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Lõhnab kahtlaselt Audi järgi...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kuna siin teemas oli ka põgusalt kepsudest juttu, viskan natuke inffi juurde.

Nimelt selline näeb välja 3gen 3S-GTE mootori keps välja (2liitrine turbomootor Toyota Celica ja MR2 peal):
Pilt

Andmeid ka juurde siis Lada vs Toyota:
Sõrm:22mm vs 22mm
Alumine silm: 51,3mm vs 51mm
Kepsu silmade tsentrite kaugus:
136mm vs 138mm
Kepsu alumise silma paksus: 27,1mm vs 27,1mm :o
Enam sarnasemat kepsu ma ei leidnud (kui siis ehk Nissani SR20DET aga ma ei tea selle paksust).

Veel teooriat: Mootori pööretetaluvust mõjutab muuhulgas ka kepsu pikkuse ja kolvikäigu suhtarv. Mida väiksem, seda koormavam. Kuldseks keskteeks loetakse 1,75. Üle 2 on rohkem võidusõidu- ja bike mootorite teema. 3S-GTE's on see suhe 1,6 ning pöörete piiraja 7200 juures. Niiet Lada mootoris suhtarvuga 1,725 peaks nendest asja olema küll ja enam :rolleyes

Kepsud ostetud ES-Racingust ja Samveli sõnul sõidab sellistega USAs ringi mitmeid 500+hj'ga emm-err-kahtesid.
Mina ostsin nad puhtalt selletõttu et minu rahalised võimalused on sellise hobi kulukust silmas pidades üsna nigelad ja mul ei ole võimalik lubada endale mootoriehitust rohkem kui 1 korra. Otsustasin siis mitte Lada originaalsisuga tundmatule territooriumile trügima hakata.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kolb sobib ka turbo seeliku seest?

pikavändalistel on jah kepsu/käigu suhe 1,7
lühikese vändaga on 2,06 :rolleyes

palju kepsukomplekt maksis?
isenesest peaksid ju mitte turbo seeliku 2L mootoris olema samade mõõtudega kepsud?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ja oled kindel,et ikka kepsusilmad on ümarad mitte ellipsis?Kähkusõidu masinale nagu nadi panna 0,03mm ellipsis kepsu.
56506878
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ei, kolb ei sobi nendest pommikindlatest 2liitristest ükski. Tavaliselt on need n.ö. ruutmootorid ehk kolb/kolvikäik mõlemad 86mm (3S-GTE ja SR20DET, Mitsu 4G63 d=85mm).
Sõelal on jäänud jällegi Toyota, sedapuhku siis vanema Supra 7M-GTE mootori kolb. Tollel sõrm 22mm, diameeter 83mm. Oleks töötlemismaad ja ei peaks väga õhukeseks silindreid laskma.
Selle kolvi poolt räägib asjaolu et Henri Puhmas oma Audis neid kasutas ja minule teadaolevalt suhteliselt töökindlad 500hj oma 2,3liitrisest Audimootorist välja meelitas. Samas on jälle väike kõhklus - Supra kolb oli vist ca 5,5mm madalam kui Lada originaal. Kas plokist annaks probleeme tekitamata 3...4mm maha kratsida?

Hind jäi lõpuks 1600EEK/4tk. Sinna juurde tulevad veel saaled ja võimalik, et ka ülemise laagri puks. Polte Samvel antudjuhul kulumaterjaliks ei pidanud. Eks ma uurin mis need maksavad ja siis kaalun seda asja.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: tuhajuhe
Ja oled kindel,et ikka kepsusilmad on ümarad mitte ellipsis?Kähkusõidu masinale nagu nadi panna 0,03mm ellipsis kepsu.
Tõsi, mul ei ole avanenud võimalust vastava riistapuuga kallale minna. Kui ovaalsus on piki kepsu telge, annaks asja taastada. Kuigi see oleks jälle ebameeldiv lisakulutus, seda enam et peaks siis kepsud Soome laevatama.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Tavaliselt läheb keps ,mitte risti -põiki vaid,kepsuvarre ja kinnituskoha vahelisese alast ellipsi.Kas siis kõrgoolis ei räägita seda?:yllatunud

[Muudetud: 3-16-2009 tuhajuhe]
56506878
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ma arvan,et igasugune kepsu treimine alt on paras n..s,ning tahaks seda meest näha kes viitsib sellega tegeleda.Ning sellega võib ka kaasneda kepsu pikkuse vahe,mida siin just hõisati 2mm kasumisse
56506878
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Kepsu alumisi silmasid ovaalsuse puhul mitte ei treita aga hoonitakse parajaks ja see 0.005mm pikkusele küll midagi ei tee.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kepsud mõõdetud. Tänud Puzupile siinkohal. Kuna tollmõõdus kell oli, siis numbrid teisendatud. 1 keps oli 0,025mm ja 2 kepsu olid 0,013mm ovaalsed. Sai telefonitsi ja netiteel suheldud erinevate inimestega. Arvamused jooksevad täpselt lahku - ühed naeravad välja ja nimetavad juuksekarva viilutajaks, teised selliselt koostatud mootorile pikka iga rajal ei ennusta. Arvestatavad tegelased kõik.

Eks uurin veel, hetkel on pakkumine 400EEK/keps.
Ei ole odav see lõbu, kohe üldse ei ole.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

400.- per keps, ehk siis ühe kepsu hoonimine soomes ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Nõup, need on kodumaised hinnad. Ei oska soomekeelt nii hästi et sinna helistada ja oma mure ära rääkida.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Kas selle kepsule kuuluvate saaledega ei anna lada vändale sobitada?Jääb see kepsu hoonimine ära.
56506878
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: tuhajuhe
Kas selle kepsule kuuluvate saaledega ei anna lada vändale sobitada?Jääb see kepsu hoonimine ära.
Kui sa mõtled kepsuga juba sissetöötanud saalesid, siis neid ma ei saanud kaasa. Nagu ka sõrme.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ma mõtlesin,et kepsu silmade vahe on 0,3mm,et mis on selle vända kaela mõõt.Kui tellida uued saaled ikka aga lada vänt lihvida sellesse mõõtu mis saale vajab.
56506878
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

No seda tuleb jah niikuinii teha, osta Toy saaled ja väntvõll sellesse mõõtu lihvida, mis riisipõletaja manuaal kirjutab.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: Moss
Nõup, need on kodumaised hinnad. Ei oska soomekeelt nii hästi et sinna helistada ja oma mure ära rääkida.
Kui tead õiget firmat ja kontakti, siis astu jälle läbi mõni õhtu ja paneme kondikava kokku.

Kolvisõrm, mida kasutada, peaks ikka koos kolviga tulema, sest kuna ülemine kepsusilm on nö. "ujuv", siis saab alati õige sisemõõduga puksi sinna treida.

Kolvi kohapealt niipalju, et on Audi/VW kontsernil juba olemas erinevate turbomootorite kolvid.
Kubatuurivahemikus 1.8 - 2.3 liitrit on mõõdud siis 81mm kuni 82,5 mm kolbidel ning kõige suurem jõutaluvus tehasest ca 220 hj turbomootorist.
Ehk siis 1.7 liitrise ploki puhul saab 82,5 mm täitsa kasutada.

Kahjuks ei oska hetkel midagi öelda sõrme paksuse ja kolvi dimensioonide kohta kuna ei leia vastavat tabelit ülesse.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Siblisin natuke kolvikataloogis. Audil sõrm 20mm. Aga muidu 22 sõrme ja 82 läbimõõduga on viiesilkuse Fiat Coupe Turbo kolvid kuid nende leidmine peaks olema keerukam kui Supra omi.

EDIT: Soome kontaktid on tel. nr näol olemas, http://www.ihalines.fi/r/ on selle firma tagasihoidlik koduleht, mille teenuseid siinsed V8 fännajad kasutavad. Lihtsalt rääkida ei oska :P

[Muudetud: 20-3-2009 Moss]
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Selles nimetet firmas pidi vajalik protseduur maksma alates 20EUR/keps+transa. See teeb otsustamise üsna lihtsaks.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Mis kolvikataloogist Sa muidu kolbide uurimiseks kasutad?

Kondikava all mõtlesin seda, et otsime vajalikud tehnilised sõnad soome keeles välja, mille kohta on vaja küsida, sest nö. sidesõnad ja muu jooksev jutt tuleb käigupealt :)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Vasta