Mootori müra

Mootori müra

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
n
Nimetu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Mär 2002 22:40
Asukoht: Harjumaa

Mootori müra

Postitus Postitas Nimetu »

Olen tähele pannud et minu 013 mootor teeb palju valjumat häält kui mõni 03 või 06.
Mis selle põhjus võib olla?
Kas võib mingi mootori osa kulunud olla või ongi 013 mootor selline?
p
pazz
Suletud kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pazz »

mul samamoodi. enda 21063 on 21011 mootor peal ja mootor lärmab jubedalt. Andke hüva nõu millest see tulla võb :puzzled
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »

Kuda sul ventikas on , kas elektriline või veepumbalt, seal on üks suur vahe
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kui mootor ketiga siis see teeb mürinat, eriti kui kett koos pingutite-leevenditega kulunud-veninud..
müra võib teha ka kulunud nukkvõll ja/või nookurid ja/või siis suurenenud klapivahed. neid kohti on veel muidugi aga need peaks olema peamised
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Esialgne postitaja sigle
Kuda sul ventikas on , kas elektriline või veepumbalt, seal on üks suur vahe
Aga mis vahe sel muidu on? Mul on 05 ja algul oli elektriline, nyyd aga ennem kui ma selle auto endale sain ajas üks botaanik käpad külge ja tegi mehhaaniliseks ümber. Aga kuidas seda siis nyyd tagasi elektriliseks ümber saab teha?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

võta vent küljest ära ja siis mõne auto (ei pea tingimata olema vaz) elektriline vent radika külge+ andur radikasse või selle ülemisse lõdvikusse.. ja voila“
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Mürin

Postitus Postitas IceStorm »

Milles asi, kui kiirendades 3. või 4. käiguga, eriti neljandaga teeb mootor tavapärasest palju tugevamat müra? Sumpsi veaga tegu igatahes pole, see uus ja terve.
Loodan, et sellest infost piisas:puzzled
Iga ilmaga aktsioonis!
r
robikbobic
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas robikbobic »

Mul endal 013, mootorimürin oli ka vägagi tugev. Põhjuseks olid vigased õhuklapid. Soovitan lasta/ise reguleerida seda kruvi, mis on karpa paremal küljel (vabandan, ma nime tõesti ei tea).
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: IceStorm
Milles asi, kui kiirendades 3. või 4. käiguga, eriti neljandaga teeb mootor tavapärasest palju tugevamat müra? Sumpsi veaga tegu igatahes pole, see uus ja terve.
Loodan, et sellest infost piisas:puzzled
Eks siin mängivad rolli juba paljud füüsikanähtused nagu kiirus ,resonants ,helilainete leviku kiirused erinevates keskkondades ,relatiivsusteooria jne...
Ega 3.ga paigalt kiirendades algul ju eriti ei pane tähelegi suuremat jora ,kostab see ju ikka hoo suurenedes järjest valjemini. Isegi kui kohalt kaapides minema tuiskaks ,hakkab suurem lärm alles suurema liikumiskiiruse saavutamisel järjest rohkem kõrvu riivama.
Tundub jabur ,aga maakeeles seletatuna hakkad lihtsalt oma mootori häälele "järele jõudma". Logish?
Muidugi lisanduvad ülekannete tekitatud helid + rehvimüra + tuulesahin jpm. ,mis resoneerudes moodustavad kohutava kompoti ja mida ekslikult peetakse vaid mootorimüraks.
Kas tead ,et enamus sellest kompotist jõuab j u h i n i tuuleklaasi ja torpeedopleki vahendusel?
Isoleeri kapotialune polstriga ,nagu originaalis ette nähtud ja klaas "jääb vaiksemaks". Sama tee torpeedopleki
m o o t o r ipoolse küljega. Siis hakkad õigesti kuulma ,kas mootorimüra oli ikka see ,mis kõrvu kostis.
Head pusimist!
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Ei, tegu pole "tunnetamise" asjaga. Auto hakkas valjult mürisema üle öö. Asi peab olema milleski muus. Kostuv heli on midagi sarnast gaasi andmisega, nii et käik pole sees. Kindel on see, et käik sees oli. Vaikselt gaasi vajutades kirjeldatud müra ei teki.
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Äkki tegu siduri libisemisega?
Vaata tahhoka järgi, mis pöörded müraga seostuvad? Kas kiiruse tõus ja pöörete tõus on proportsioonis?
C
p
pingvin
Suletud kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pingvin »

JUhtub et leevendi läheb katki, tühikäigul lärmab aga kui gaasi annad vaikselt siis kaob ära, asi nimelt selles et tühikäigul nukkvõll jõuab pöörlemisele järele aga kui natuke gaasi annad siis on vedu peal ja on vaiksem. Minul oli selline juhus. leevendi tükid kukuvad keti ja korpuse vahele ja siis teeb ka lärmi parasjagu.Kui klapikambri kaas maha võtta siis saad näha milles asi need tükid saab tavaliselt välja ka koukida ja kui mutrid väljavõtmise käigus peaks alla kukkuma siis ei juhtu hullu midagi nad jäävad karteri põhjaja võivad seal olla rahumeeli. Leevendi läheb katki tavaliselt siis kui kett on lõdvaks jäänd siis ta peksab leevendi katki.
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Motamehe versioonis võib iva sees olla. Samal ajal valju mürinaga hüppab ka seier tahhomeetril kõrgemale. Kui vali mürin kaob liigub seier allapoole tagasi ja edasine liikumine normaalne.
Ja sama lugu on iga kord 3. ja 4. (täna ka 2.) käiguga kiirendades.
Tegu siis sidurilibisemisega?
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Nüüd juba (viimase postituse info) võib kindlalt väita - sidur libiseb.
Sidur hakkabki tunda andma kõigepealt 4 käiguga. Siis ju vedu raskem. Kui juba kolmas ja teine käik sümptomit näitavad, on tegu juba päris kaugelearenenud veaga.
Pead kiiresti midagi ette võtma. Muidu võid hooratta ka tuksi keerata.
Kontrolli üle siduri vabakäik. Ehk piisab ainult selle reguleerimisest.
C
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Tänud motamehele!
Uue nädala alguses asun asja kallale, siis ka lähem info vea kohta.
---
Lubatud info siis;
autol sai vahetatud siduriketas, milles juba needid kulunud olid ja kaks laagrit. Tulemuseks vaiksem ja parema kiirendusega auto:spin

Teema asukohaga sai küll puusse pandud, sest mootoriga selle probleemi puhul pistmist polnud :kuri. Aga eks vigadest õpitaksegi.
Iga ilmaga aktsioonis!
Vasta