Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Tervist
Olen saanud nädalavahetustel autoga tegeleda ehk läbiroostetanud plekki eemaldanud.Tükiaega olen õppinud keevitamist igasuguse vanametalli peal ja täna jõudsin auto keevitamiseni.Ilus ei saanud aga tugev sai küll, keevitusõmblus tuli mõnest kohast küll natuke kõrge ja ebaühtlane aga need kohad tegin üle ja kõik sai kenasti kinni.
Terve selle nurga ehitasin ise tehtud tükkidest kokku.
[img=640x480]http://ladaklubi.ee/foorum/images/pildi ... 795f76.jpg[/img]
Jalgealuse tüki jõudsin seekord ainult kinni punktida.
[img=640x480]http://ladaklubi.ee/foorum/images/pildi ... 990c38.jpg[/img]
Viimistlemist vajab veel mõni koht aga ise olen igatahes rahul...sai hea ja tugev nurk tehtud.
Üks pilt veel kanalis olles tehtud:
[img=640x480]http://ladaklubi.ee/foorum/images/pildi ... 1eded9.jpg[/img]
Eks nüüd hakkan eksamitega tegelema ja vahest jõuan auto juures ka veel midagi näppida aga suurem ehitamine algab peale kooli lõppu (18.juuni).
Tere jälle.
Sain auto juurde ja siristasin selle kinni punktitud pleki korralikult külge:
Ja altpoolt ka:
Olen proovinud küll erinevate voolutugevuste ja traadikiirustega aga järjest ei kannata ikka keevitada, koguaeg kas põletab augu läbi või jääb lihtsalt pinna peale ega sulata üldse kinni...aga pole viga, vähemalt saab halvasti läinud kohad üle teha ja kõik saab tugevalt kinni ning asi edeneb vaikselt.
mul koolis keevitus õpetaja ütles et pideva keevitusega ei tohigi auto keret keevitada. et punktid järjest. et pidevat keevitust ei ole kuskil autokerel
Ja põhimõtteliselt nii ongi... keevisõmblus tekitab pingeid, mis kohe välja ei pruugi tulla ja seetõttu tehakse ka väga lühikesi õmblusi teatud järjekorras ja suunas.
Seda ma tean,et järjest ei olegi võimalik sellise pleki peal keevitada, sest tõmbab pinged sisse ja hakkab väänduma, ma keevitangi sedasi, et väike lõik erinevatest kohtades, et plekk saaks maha jahtuda.
Aga ma rääkisin järjest keevitamisest nende punkide vahelt, kus pikkus u 3-4 cm on...kõige paremini sain keevitusõmblust kontrollida kui tegin hästi lühikesi lõike (nagu punkt-punkti otsa) ning selle tehnikaga saab lõpuks kõik edukalt kinni "sulatatud".Kõige rohkem häiribki mind see,et vahest põletab augu läbi aga sealsamas ei lähe üldse läbi pleki.
Ega see keevitamine nii lihtne olegi, aga tasapisi läheb oskus paremaks ja auto edeneb vaikselt.
Kõige põhilisem on see ,et ei jäetaks topelt plekki.
Mul lähevad autol terved jalgealused ja sisemised ja välimised karbid vahetusse ja kindlasti teen pideva keevisõmbluse. Sinna ,kus vahe sees ,võib niiskus vahele ronida, sellepärast punktimine ei meeldi ja kõik punktimised katsun üle keevitada.
Algselt postitas: hautz
Kõige põhilisem on see ,et ei jäetaks topelt plekki.
Mul lähevad autol terved jalgealused ja sisemised ja välimised karbid vahetusse ja kindlasti teen pideva keevisõmbluse. Sinna ,kus vahe sees ,võib niiskus vahele ronida, sellepärast punktimine ei meeldi ja kõik punktimised katsun üle keevitada.
Topelt plekki ei jätagi kuskile ja õmblus tuleb ikka pidev, mingit vahet ma nendel punktidel ei jäta st sulatan nad üksteise külge ning keevisõmblus tuleb sama nagu pidev, lihtsalt näeb välja erinev...ega ma siis mingit nalja siin tee, sedasi tuleks vesi tuppa kui sellist jama teeks.
Algselt postitas: hautz
Dinitroli kerehermeetik;) Olen ka seda kasutand ja täitsa hea asi. Jääb kõvasti eelnevalt töödeldud pinna peale.
100 ringis oli üks tuub.
Kas näiteks midagi sellist? http://www.rivor.ee/web/?f=epood3&tootj ... de_id=1718
Üks küsimus on mul kah:
[img=640x480]http://ladaklubi.ee/foorum/images/pildi ... 3bd49a.jpg[/img]
Mis selle äärega tegema peaks?
Üks võimalus on, et keevitan uue tüki sinna kuskohast see ära on roostetanud või siis teine võimalus on see, et eemaldan rooste ja keeran selle ääre pagassipõhja alla...nii oleks vist kõige ilusam ja ega see midagi otstarbelist seal nagunii ei tee.
Ma arvan, et ära ei lõika aga eemaldan rooste ja keeran ääre pagasniku alla.Siis peaks hea jääma.
Varsti saan tegelema hakata, kool lõpeb 18.ndal ja siis hakkan autoehitusega pihta.
Ära ära küll painuta seda, sest siis varsi kaob ta sealt ise ära.Sinna tekiks niiskuse otsene kogumiskoht ja varsti see äär roostetaks lihtsalt alt ära.
Plaan enda masinal ka ära lõigata ,kuna originaaliski hull niiskuse kogumis koht ja tuuletakistus ka ,kuna pagassipõhi ju ülevalpool.
Algselt postitas: hautz
Ära ära küll painuta seda, sest siis varsi kaob ta sealt ise ära.Sinna tekiks niiskuse otsene kogumiskoht ja varsti see äär roostetaks lihtsalt alt ära.
Kui ei painuta, eks siis lõikan ära.
Täna sain juhuse läbi auto juurde ja keevitasin natuke tagumist otsa:
Peale roostemuundurit sai natuke krundiga mökerdatud:
Need kohad teen kindlasti krundiga veel üle lihtsalt et paksem kiht jääks...kui kõik keevitus/värvitööd ära tehtud saan siis lasen kindlasti karpidesse ja taladesse roostetõrje õlisid/vedelikke.