SOLEXid, kõik inf siia :) <--KONKURENTSIVÕMELINE VENE KARPA

SOLEXid, kõik inf siia :) <--KONKURENTSIVÕMELINE VENE KARPA

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
r
rock6
Suletud kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rock6 »

Kui kedagi huvitab info solex 21073-1107010 kohta, siis on seal lehel koik olemas:
http://www.nivaoffroadteam.com/technica ... /21214.htm

Natuke alla kerida ja kes otsib see leiab;), kui mingi ots jaab arusaamatuks voi kuhu uhendada, sealt saab koik teada.:)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Paigaldame Solexi

Postitus Postitas logman »

g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Äratan vana teema ellu.
Nii nüüd on paljudel solexid peal ja kogemused käes. Et küsimus siis selline. Et kuidas ta nüüd nende suurte külmadega käivitus ja üldse kuidas käivitub. Kuidas olete rahul ja võrded vana karpaga. Kas on võrded suured. Kas andis piisavalt äkisust juurde. Kui palju teil umbes benatase langes ilma midagi muud muutmatta. Jne. Tahaks teada kogemusi. Ja kas on mingeid tüüpvigasi, midagi juhtunud vms iganes kõik inf oodatud. Kuna ise soetan kah arvatavasti selle.
Suured suured tänud juba ette. Tänades : grimes
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

ISe tahaks osta Solexi karpat 03-mele, et kas on võimalik üldse 03-mele paigaldada, palju maksab ja kust saaks?
Solexi karpat tahaks just selle pärast et hakkaks vähem bensiini võtma, praegu imeb mingi 11,5 vist linnas aga tõmme on ka supper :P Nüüd aga kui lugesin eelmist lehte hakkasin jälle kahtlema kas tasub osta, sest mõni kirjutab kuni 15 võtab kütust?:wow
PS. vene keelt ei oska kui mingit linki pakute selles keeles.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Käivitamisel ei külmalt ega kuumalt mingeid probleeme pole minul kunagi olnud. Mäletan, et maueri 05-l oli küll kunagi mingist asendist raske käivitada, aga minu meelest ka sellest saime üle. Üldjuhul peaks käivitumine olema parem, kui vanadel weberitel ja ozoonidel.

Mineku poolest on solex etem küll, kui ozont?ik. Mõistagi peab iga asi olema korras! Solexi (pean silmas siin keerulisemaid variante, aga solexite hulgas on ka täiesti lihtsaid ja primitiivseid variante!) puhul on raskus selles, et kuna karpa on keerulisem, siis on seda ka vastavalt raskem häälestada, mistõttu on palju probleeme tegelikkuses oskamatuse taga kinni. Samas mida minu kogemus ütleb on see, et kui sa tema ükskord paika saad, siis võid jupp aega sõita ilma pead vaevamata. Vana karpaga mina vähemasti pidin ikka iga paari kolme kuu tagant asja "üle vaatama."

Mina madala küttekulu üle rõõmustada ei saa, aga see pole mul ilmselt mitte niivõrd karpas, kui nuka seades ning gaasipedaali juhtupuksis kinni. Mauer samas rääkis, et tema keskmine maanteekulu oli kusagil 7 - 7,5 liitri kanti. Muidugi 5-ne kast oli tal ka all aga samas tema sõidustiili teades, siis ega ta venimisega ka silma ei paistnud. Linnas sõites olevat ta ka valdavalt alla 10 hakkama saanud. (Mootorid mõlemil 1,5)

Minule Solex üldiselt meeldib olgugi, et probleeme temaga on. (tõsi kõik ei ole mitte temast tingitud) Eriti rahul olen ma automaatse õhuklapiga. Väga mugav asi ja erinevalt vanast karpast ning käsitsi õhuklapiga mängimisest pole kunagi pidanud aevastava või turtsuva masinaga ringi sõitma või nentima, et nüüd tõmbas täis.
Tüüpvigadena, millega minul ja mu tuttavatel on kokkupuudet olnud võiks ära tuua kaks asja:
1) tühikäik kipub laperdama ja seda on küllalt raske paika saada, ehkki on võimalik ja seejuures väha edukalt
2) eriti palju sõitnud ja kulunud karpadel kipub teine kamber mitte avanema, kuna seda liigendav hoovastik kulub ära. Samas see häda on leidlikkust kasutades remonditav ning samas ei pruugu esineda jälle kõigil mudelitel.

03 ei erine teistest ladadest just märkimisväärselt, mistõttu on võimalik sellele solexit panna, see maksab sama palju ning neid on võimalik leida samadest kohtadest, kust kõikidele teistelegi klassikalistele ladadele. Kas ökonoomsuse seisukohalt on mõtet solexit peale panna või mitte, ma ei oska ütelda, ei usu, et tulemus tegelikult väga palju erinev on. Palju oleneb ka muudest teguritest ning eelkõige sinu enese sõidustiilist. Üldiselt nii nagu vajutad nii ka võtab. Mina oleksin 11,5 kuluga linnas väga rahul, kuid kardan, et klassikalise ladaga see minu puhul pole mistahes konditsioonis võimalik. Lihtne näide: kunagi kui omal auto puudus ja isaga audit jagasime, oli autol alati 4 kütusekulu numbrit:
1) Isa roolis maantee - 6l/100km
2) Mina roolis maantee - 7-7,5l/100km
3) Isa roolis linn - 8 - 9l/100km
4) Mina roolis linn - 11 - 12l/100km
Seega enne kui ainult kütusekulu pärast karpat vahetama hakate, äkki on mõtekas kusagilt mujalt midagi muuta, võib odavamaks osutuda ning ka tulemus parem olla.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
mcleo
Suletud kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mcleo »

Algselt postitas: mess
Mineku poolest on solex etem küll, kui ozont?ik. Mõistagi peab iga asi olema korras! Solexi (pean silmas siin keerulisemaid variante, aga solexite hulgas on ka täiesti lihtsaid ja primitiivseid variante!) puhul on raskus selles, et kuna karpa on keerulisem, siis on seda ka vastavalt raskem häälestada, mistõttu on palju probleeme tegelikkuses oskamatuse taga kinni. Samas mida minu kogemus ütleb on see, et kui sa tema ükskord paika saad, siis võid jupp aega sõita ilma pead vaevamata. Vana karpaga mina vähemasti pidin ikka iga paari kolme kuu tagant asja "üle vaatama."
ehk sa räägid vähe sellest häälestamisest ja üle vaatamisest. minu meelest on asjal ainult hoova piiraja kruvi ja üks nõelkruvi mida saab regullida ? mul uus peal aga peab mainima, et vana astus enne peedistumist paremini :( ilmselt viga regullis aga ...
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Mis modifikatsioon sul täpsemalt on? Neid ju mitut erinevat varianti. Täis mehaanilisi, tühikäigu elektromagnetklapiga, automaatse toorega, mingise käivitusabi süsteemiga (termin praegu üsna huupi pandud, minu vene keel pole suurem asi) ning ka peadoseerimissüsteemi elektrilise magnetklapiga.

Kui minek kehva, siis tihti ongi see viga, et teine kamber ei taha avaneda. Minul oli ka, niisama sõites algul ei saanud arugi, aga maanteel üle 120 ei läinud, kui kambri avanema sain, siis oli vahe nagu öö ja päev, pidin äärepealt kraavi sõitma.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
mcleo
Suletud kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mcleo »

1,7 mootoril solex 21073-1107010. peal on tühikäigu el.klapp, toores meh. probleem just selles, et tühikäiku pole. nõelklapp suht palju välja keeratud ja ka klapi asendi kruvi peale keeratud, et töötaks tühikäigul.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kas vool tuleb klapile korralikult peale? Kas klapp korralikult ikka töötab? Need kipuvad aegajalt ära minestama. Tihti on nii, et klapp isegi töötab, aga see plastmass nõel, mis klapi sees on lahti tulnud ja hoolimata sellest, et sina kõrvaga kuuled, et klõbiseb, tegelikult klapp ei tööta. Tühikäigu suhtes suht kriitiline asi on ka ujukitase. Kui see liiga kõrge või madal, siis ka tühikäik jubedalt jebib.

Karpa üldisest puhtusest ma ei hakka rääkimagi, see peaks elementaarne olema.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
mcleo
Suletud kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mcleo »

vool liigub ja ka klapp töötab. ehk siis, kui juhtme maha võtan tühikäik kaob ja hakkab ää surema. ujuki taset ei oska nüüd öelda, kuna sai ostetud tutikas ja lootsin, et ikka paigas. ja puhas on ta kah veel :D palju sa seda segunõela oled kinnisest asendist välja keeranud ?? mul ostes oli mingi 2/ 2,5 pööret. ja argvan, et see võiks kah päris ok olla.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Tegelikult on nii ,et tavalise ozoon karpa saab ilusti nii ära reguleerida ,et maantee kütusekulu on ~8 liitrit ja linnas ~10 liitrit . Kui see ei õnnestu ,siis tuleb otsida vigasid muudest kohtadest. Solex karpa suurim eelis minumeelest on see ,et kuumalt läheb paremini käima kui ozoon . Kütusekulu tuleb 1500 mootoril umbes 7.5 liitri kanti . Kiirendus tundus solexi karpaga kehvem olema ,kuid nagu Olaaf ütles ei saa panna võrdus märki ökonoomsuse ja hea mineku vahele . Käivitumine külmalt on nii ozoonil ,kui solexil ja weber tüüpi karpadel kõigil samamoodi hea. Solex karpa põhilisi probleeme on see ,et ujuki ja karpa kaane vaheline kaugus on 1mm ja kui see nii on ,siis tekib probleem tühikäiguga ja soojalt käivitamisega . Näiteks oli selline probleem ,et kui auto seisab või sõidab ühtlase kiirusega siis käib tühikäik hästi ( peale järsku pidurdamist või kaldele sõitmist sureb mootor välja ja mootor ujutatakse bensiiniga üle) . Et sellest jamast lahti saada tuleks siis bensiini taset ujukikambris langetada. Kuid siis võib tekkida selline asi ,et enne ,kui teine lõõr avaneb jääb segu lahjaks ja mootor hakkab jõnksutama . Igastahes võib tulla vajadus muuta düüside suurust .
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Kas keegi teab linki ,kus on erinevat tüüpi solex karpade düüside tabel või siis midagi ,mis näitaks millised düüsid on erinevate 08 te soleks karpades.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
Alex
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Okt 2010 17:31
Asukoht: Tabasalu
Autod: Samara 21093

Postitus Postitas Alex »

Algselt postitas: McLeo
1,7 mootoril solex 21073-1107010. peal on tühikäigu el.klapp, toores meh. probleem just selles, et tühikäiku pole. nõelklapp suht palju välja keeratud ja ka klapi asendi kruvi peale keeratud, et töötaks tühikäigul.
saan aru, et sul see karpa Niva peal?Palju küttekulu on?Mina panin ka uue peale Co ja kõik muu on ok...mootor töötab ka korralikult aga kulu 16 ja vahet pole kas trassil või metsas:(
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Algselt postitas: Alex
Algselt postitas: McLeo
1,7 mootoril solex 21073-1107010. peal on tühikäigu el.klapp, toores meh. probleem just selles, et tühikäiku pole. nõelklapp suht palju välja keeratud ja ka klapi asendi kruvi peale keeratud, et töötaks tühikäigul.
omal on olnud sama mure ja siis aitas karburaatori juht ploki vahetusest see must karp mis originaalis asub akupeal salongi ja mootoriruumi vaheseina peal
ostsid siis sõida
m
mcleo
Suletud kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mcleo »

Algselt postitas: Alex
Algselt postitas: McLeo
1,7 mootoril solex 21073-1107010. peal on tühikäigu el.klapp, toores meh. probleem just selles, et tühikäiku pole. nõelklapp suht palju välja keeratud ja ka klapi asendi kruvi peale keeratud, et töötaks tühikäigul.
saan aru, et sul see karpa Niva peal?Palju küttekulu on?Mina panin ka uue peale Co ja kõik muu on ok...mootor töötab ka korralikult aga kulu 16 ja vahet pole kas trassil või metsas:(
jah kulu on sinna samma kanti. co on ka minul paigas. aga ma olen kirjutanud kulu suure ja väikse rõhuga rehvi arvele:D
pole kahjuks see talv veel naelteni jõudnud, et vaadata, kas on originaal mõõdus rehviga väiksem kulu. õnneks on lumi maas ja seega pidamine suht hea.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Solex - karburaatori valik ja häälestamine



http://volkswagen.msk.ru/injector/carb/ ... uretor.zip

Kuna leidub palju küsijaid teemal mis saaks kui ma oma autole teise karburaatori peale paneks ja kas see teeks mu mootorist igiliikuri, siis toodud lingis on ligikaudne teoreetiline jutt, mis, kuidas ja milleks. Valemid ja puha.

Ingliskeelne materjal, vaatamata .ru lingile.

EDIT: Tõstsin Mahno algatatud teema materjalid siia - üks teema kuhu kogu info
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
-grazy-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 396
Liitunud: 15 Veebr 2006 16:54
Asukoht: Raplamaa või Pärnu
Autod: Bmw 525IA,Toyota Celica
Kontakt:

Postitus Postitas -grazy- »

aga arusaamatuks jäi solex karpa hind,otsiks siis mehaanilist(kui selline üldse olemas on)mitte digitaalset
Bmw 525IA 141 kw 1991.Toyota celica gen3 78kw 1984
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Noh Solexi mehed, kuidas on, masinad ikka liiguvad?:lol Ise hakkan ka peagi digi solexit kasutama, olete rahul enda omadega?
Ja Mess, kas sa selle "turbo nupu" tegid omale?
m'kay
t
Tannu78
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 28 Sept 2009 10:55
Asukoht: Järvamaa
Autod: Lada 21053

Postitus Postitas Tannu78 »

Tere. Mul on 053 , aju , cat ja karpa peal 2108. seisis kolm aastat ja nüüd sai jälle pöördesse pandud aga toores ei tööta ,kuigi ennem töötas. Et mis toimub. karpa töötab muidu väga ilusti. Tänud
Vasta