Point lihtsalt selles, et lahtine filter -> rohkem õhku -> lahjem küttesegu -> mootor kuumeneb üle -> klapid tihendid jne
Nagu Siim väitis, et kui sooja mootoriga õhuklappi tiba kinnipoole tõmmata, siis läheb paremini edasi => segu on lahjenenud, kui mootor keema ei lähe, käib normaalselt, ei plärtsu ega aja valget suitsu siis pole hullu, kõik on korras, pigem võib olla isegi see, et mootor on oma maksimaalse ökonoomsuse režiimis. Mis ei tähenda aga seda et tal ka maksimaalselt võimsust oleks (talda andes vajab mootor rikkamat segu) Seepärast ongi nii, et mineku parandamiseks paneb Siim klappi veidi kinni poole, (iseenesest see muidugi vähendab potentsiaali, sest mida rohkem õhku seda rohkem pauku - loomulikult kui õhus on ka vajalikul hulgal kütust) samas kui klappi tuleb ikka juba rohkem kinni panna, siis on asi mäda.
Lahenduseks on see, kui panna suurem kütusedüüs, mis laseb rohkem kütust läbi, seljuhul segu ei jää lahjaks, ning õige reguleeringu korral saab segada valmis mitte enam ökonoomsus vaid võimsussegu, millega on kenake talda anda, ilma et peaks õhuklapiga trikitama. Muuseas ungarlaste lehel olid erinevate mootorite kohta ära toodud ka soovitatavad düüside suurused lahtise filtri korral, otsige ja vaadake ise
Muidugi, kui plaan on lahtist kesta ainult suvel kasutada, siis on vähe mäda 2x aastas ka düüse vahetada.
Vax sul võib olla ka pandud kunagi mingid teised düüsid sisse, ja seetõttu ongi lahjem segu, kui siin mõnel "konkurendil" Minu omal näiteks oli pandud mingid teistsugused, kui originaalil, aga markeeringut polnud enam näha, et millised täpselt. Vend kes karpat timmis see ütles, et paika ajamisega oli seepärast veidi tegemist, aga paika ta selle ikka sai.
Ma tahan ka lahtise "kastiga" asja kunagi suvel ära proovida, eks näis mis tulemused on.