LisaHP-d õhust

LisaHP-d õhust

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Originally posted by berg
kui lihtsalt ümbert ära lõigata, see annab ka juurde, aga pealetulev õhk on soe, mis ei ole eriti hea, kui saaks selle õhu veel külmaks oleks super ma arvan
Lahendus on filter läbi kapoti välja tuua :D
Siguli pilti ei leidnud, aga niimoodi nagu siin :)

[Edited on 6-6-2002 by wax]
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Originaali postitas Siim
Selline asi on siiski tähendatav (no mitte just eriti, aga tiba ikka), et kui klapp lahtipoole tõmmata läheb paremini edasi (sooja mootoriga).
Klapp ikka kinni poole.

Noh seda ma arvasingi, et ta tahaks ikka hea meelega suuremat kütusedüüsi, kui õhku rohkem ammutada saab
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Noh tegelt ongi selle kapotialuse õhuvõtuga see häda, et esiteks õhk on soe (läbi radika, mootoriplokk jne) ja teine, mitte vähemtähtsam on see, et kapotiall tekivad päris suured keerised mis takistavad õhu sisseimemist,(neid võib analoogselt võrrelda isegi õhuaukudega, mida lennukiga lendajad on ehk kogenud, kus ühel hetkel lihtsalt pole õhku ja kukud mõned meetrid pots allapoole) Eriti nukker on läbi selle kõrre tõmmata, mis originaalis on, lahti lõigates muutub asi muidugi paremaks. seepärast oleks jah päris hea variant filtri "õue" viimine, samas parandab oluliselt ka asja scoop'i paigaldamine, nagu Rämedal näiteks, polegi isegi nii oluline, et ta oleks hermeetiliselt ümber filtrikarbi suletud kuigi jah otse sisse puhuv tuul on loomulikult märksa parem variant, kui ümberringi vuhisev.

Nii kapoti peal asetseva, kui scoop'iga lahenduse puhul on aga see häda, et originaal paberfiltri“võib kohe prügikasti saata, sest vihmaga...
Ja meil on ju vihma NII k**adi palju.:(

See jutt on nüüd puhtalt hüpoteetiline, aga tulenevalt aerodünaamikast tekib suure rõhuga "õhu kott" klaasi ja kapoti liitekohas, (siksil veel eriti) mis tähendab, et kui teha taoline scoop umbes sinna, kus originaalis on salongi ventilatsiooni õhuvõtuavad, suunaga tuuleklaasi poole, siis õhuvool on igati hea, samas kui vihm sodi ja muu selline peaks tuuleklaasile pidama jääma. Aga noh ärge seda juttu nüüd kullana võtke see on puhtalt MINU teooria.

Toru toomine iluvõre taha, või koguni kuhugi stange alla (siksil kõrgust küll, ei tohiks suur probleem olla) oleks minu arvates päris hea idee, kui hästi teostatav, ja kas nüüd VÄGA suurt efektl annab ei kujuta ette.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Originaali postitas mess
Nii kapoti peal asetseva, kui scoop'iga lahenduse puhul on aga see häda, et originaal paberfiltri“võib kohe prügikasti saata, sest vihmaga...
Ja meil on ju vihma NII k**adi palju.:(
Mis filtreid seal kasutatakse ja mis need plekivad?:puzzled
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Minu viga. Jah klapp kinnipoole, see tõmmits väljapoole.
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Päris edumeelne oleks scoobile eelistada lihtsalt õhuvõtuava - süvendit kapotti, mis asub ilusti-kenasti õhufiltri ees. Eks te võite nüüd ise ka ette kujutada, kuidas aerodüdaamika mõjul kõik tuul ilusti avavusest sisse ja survega naksti õhufiltri peale puhuma hakkab. No see peaks olema igatahes etem variant kui scoop (vihma seisukohalt) ja parem kui iluvõre tagant toru (lihtsuse seisukohalt). Tagurpidi scoobi kohta oskan vaid niipalju öelda, et see on tehtav küll (ja jääks väga ülbe) kuid ilmselt tuleb siis scoop teha oluliselt pirakam kui tavaline. Sellel autol peaks olema sihuke tagurpidi scoop.

Pilt

Pilt

Viimaks jääb ikkagi küsimus, kas sellest kõigest miskit kasu ka on?
n
Nimetu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Mär 2002 22:40
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Nimetu »

Aga kas peaks filtrile selle vildikatte peale jätma, mis tal ümber keritud on?
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Niipalju kui mina neid lahtilõigatud korpusega filtreid näinud olen, on kõigil see vildiriba ümbert ära visatud. Jällegi ilmselt vahet pole, aga tiba etem on ilmselt siis ilma. Ise viskasin teiste eeskujul riba minema.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Originaali postitas Valdz

Mis filtreid seal kasutatakse ja mis need plekivad?:puzzled
Üldjuhul racing filtrid.

Eks neil igal ühel ole oma materjal, näiteks Green Cotton teeb mingist puuvillasegust jne. Ega nad ei taha eriti avaldada kah neid täpseid andmeid, aga ma usun, et põhialustelt peaks nad kõik samad olema. Ühine omadus ongi neil lisaks suuremale läbilaskevõimele tavafiltri kõrval see, et taluvad paremini niiskust ega tõmba niiskusega hinge kinni nagu paber suurepäraselt teeb. Filtrid ongi kraani all pestavad, aga vesi ei lähe nagu sisse, vaid uhub pinnalt mustuse maha, siis tehakse spets õliga uuesti kokku ja jälle 10 000 km. Ma usun, et isegi need filtrid nõuavad tihedamini hooldust, kui nad "õue" panna, aga seda peaks nende filtrite müüjatelt küsima.

Hinnad on ikka tugevalt üle tuhande, tean näiteks, et see Green Cotton filter mis sobib ladale oli 1700 EEK“u ja koonus (koos spets kopsikuga) ca 2500 EEK“u, aga toda tuleks aretada. Ei oska öelda teiste tootjate hindu, kindlasti on odavamaid ja kallimaid aga suurusjärk on selline.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Häkkisin ka oma õhufiltri ääre maha ja minekut tuli vahavalt juurde. Eriline on just 3400+ kus ta hakkab nagu turbo vilistama! Hingamine paranes mootoril tunduvalt ja kütusekulu langes mõne võrra.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

""Õhufilter

Postitus Postitas olaaf »

TextText Tere kõigile. Ega te mind vist veel tunne - aga pole lugu. Juhtusin siin lugema, et muudkui õhufiltril kopsik ümbert jne ja jõudu pidavat ropult juurde tulema kusjuures kütuse kulu väheneb!!!
Targemad vanaonud jõudsid arvamusele, et äkiline kütuse ökonoomia võib kaasa tuua igasugu jama ja pusimist klapimajandusega sest see saavutatakse lahjema kütteseguga mootoris. Tähendab vähe pikema perioodi peal peaksid ju klapid-plokikaane tihend ära kõrbema. Kuna ise sõidan ka "sigulliga" olen asjast igati uvitatud, kuid seda asja peaks veel läbimõtlema. ja arutama.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

>>Õhufilter !

Postitus Postitas olaaf »

Ah jaa kuulsin veel, et selle kuramuse viltrõnga peaks ikka peale jätma, ei pidavat takistama. Muide see viltrõngas on peenfilter ja seda pidavat isegi edukalt pesta saama kuuldu järgi...?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

klapid-plokikaane tihend ära kõrbema
Ole hea ja seleta kuidas see filtriga seotud on???
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Point lihtsalt selles, et lahtine filter -> rohkem õhku -> lahjem küttesegu -> mootor kuumeneb üle -> klapid tihendid jne :mad:

Nagu Siim väitis, et kui sooja mootoriga õhuklappi tiba kinnipoole tõmmata, siis läheb paremini edasi => segu on lahjenenud, kui mootor keema ei lähe, käib normaalselt, ei plärtsu ega aja valget suitsu siis pole hullu, kõik on korras, pigem võib olla isegi see, et mootor on oma maksimaalse ökonoomsuse režiimis. Mis ei tähenda aga seda et tal ka maksimaalselt võimsust oleks (talda andes vajab mootor rikkamat segu) Seepärast ongi nii, et mineku parandamiseks paneb Siim klappi veidi kinni poole, (iseenesest see muidugi vähendab potentsiaali, sest mida rohkem õhku seda rohkem pauku - loomulikult kui õhus on ka vajalikul hulgal kütust) samas kui klappi tuleb ikka juba rohkem kinni panna, siis on asi mäda.

Lahenduseks on see, kui panna suurem kütusedüüs, mis laseb rohkem kütust läbi, seljuhul segu ei jää lahjaks, ning õige reguleeringu korral saab segada valmis mitte enam ökonoomsus vaid võimsussegu, millega on kenake talda anda, ilma et peaks õhuklapiga trikitama. Muuseas ungarlaste lehel olid erinevate mootorite kohta ära toodud ka soovitatavad düüside suurused lahtise filtri korral, otsige ja vaadake ise

Muidugi, kui plaan on lahtist kesta ainult suvel kasutada, siis on vähe mäda 2x aastas ka düüse vahetada.

Vax sul võib olla ka pandud kunagi mingid teised düüsid sisse, ja seetõttu ongi lahjem segu, kui siin mõnel "konkurendil" Minu omal näiteks oli pandud mingid teistsugused, kui originaalil, aga markeeringut polnud enam näha, et millised täpselt. Vend kes karpat timmis see ütles, et paika ajamisega oli seepärast veidi tegemist, aga paika ta selle ikka sai.

Ma tahan ka lahtise "kastiga" asja kunagi suvel ära proovida, eks näis mis tulemused on.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Tuleb lihtsalt segu rikkamaks keerata. Kui see ei aita, siis tõesti suuremad düüsid abiks.
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Ma nüüd küll hästi ei usu, et väike teema õhupuhasti häkkimisega hakkab klappe põletama. Effekt on ju häkkimisel selles, et otse läbi filtri tuleb mõnevõrra jahedam õhk ja väiksem takistus - nii öelda õhtune tõmme. Tõmbab seetõttu paremini, et mootori täiteaste suureneb.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Ainult, et kui karpa ei suuda piisavalt bentsu sellesse meeletusse õhuvoolu sisse segada, siis pole sellest heast täiteastest kasu, tulemuseks lahja kütusekulu ja sellega kaasnevad probleemid.

Muidugi kui just TÄIEGA lahja segu tunnustega masinaga ei sõida - mis muuseas on nigelamgi kui kinnise kopsikuga normaalse segu juures - siis ma ka ei usu, et hakkab midagi läbi kärsatama. Pigem on see, et paneks suuremad düüsid ja reguleeriks segu rikkamaks selle eesmärgiga, et paremini olemasolevat võimsuspotentsiaali ära kasutada.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Mess, see "mootor kuumeneb üle" argument selles sinu poolt esitatud jadas on küll üledramatiseeritud. Või siis pole jälle temperatuurinäidikul mingit mõtet, sest osuti on ikka üldiselt sama koha peal. Õhuklapi tiba kinnipoole tõmbamine annab küll teatava tulemuse ent see pole võrreldav lahtine karp/kinnine vahega.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Ei noh ega ma arvanudki, et asi nii dramaatiline on, muidu sa ju ei kimaks lahtise kastiga ringi.

Lihtsalt osadele karpadele on kunagi mõni pensionär pannud juba väiksemad düüsid, et vähem kütet võtaks, neile polnud ju võimsus oluline, mossedele ja sapperitele näitas niigi tagatulesid.

Nüüd kui sina tahad rullnokaga rinda pista ja viskad kopsiku pealt minema, siis need väiksemad düüsid jäävad lahjaks õigetega polekski probleeme, ainult väheke ajab segu lahjemaks, väiksemate puhul aga eriti juht kõrgemate pöörete puhul kui eluvett rohkem vaja, oleks nagu punn ees ja ongi asi halb.

Kuna teema läkski selle peale, et mis võiks olla modifikatsiooni "lahtine kopsik" miinuspooled, siis see mida mina kirjeldasin oli äärmuslikult must stsenaarium, mis ei tähenda, et see ka tegelikult nii on, sest nagu sa tead vene tehnika allub loogikale suhtelisslt kehvasti.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
s
shaiilu
Suletud kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas shaiilu »

Mõtlen siin, et kasulikum oleks karbi külgedesse lisaavasid lõigata, kui terve serva maha lõikad siis kaob jäikus ära.
Ning kui talv tuleb, siis saab need külgedesse tehtud avad paremini kinni panna, et võtaks ainult eelsoojendatud õhku.
Suletud