Kui kellegil on võimalik teha FIAT-i mootorist pilte,et milline mingi osa on ja kuidas teha kindlaks mis mootoriga tegu.Mis nummeratsioon plokipeale valatud?On neid ju tehtud 1200;1300;1400;1500;1600;1800 ja 2000 3cm-seid.Nii ühe kui kahe nukkvõlliseid,nii 8- kui ka 16 klapiseid.
Näiteks FIAT 131 SUPERMIRAFIORI-83 2000TC.
Sellised read siis auto passis:4.kåiguga maksimaalne kiirus 175km/h.Ja 5.kåiguga maksimaalne kiirus 170km/h.Ku"simus siis:kas 5.kåigu u"lekanded on nii rasked ringi ajada ,et l?ppkiirus kannatab?4.kåik ju otsekåik.
Asi lihtne: 5. käigu ülekanne on liiga kiire ja mootoril jääb võimsusest puudu. Peaülekannet järjest kiiremaks vahetades juhtub sama asi, et mingil hetkel hakkab tippkiirus uuesti vähenema. Minu mälu järgi on isegi enamikul esiveolistel (millel ju otsekäiku pole) tippkiirus eelviimasel (vastavalt 4. või 5.) käigul.
FIAT 131 Supermirafiori 2000TC. Moortoris oli vesi ja pika seismise järel ei jõudnud starter ÜSS üle kerida. Siis avastasin , et vesi silindris. Küünal maha ja vesi välja. Ja käima ta läks. Sõites läks keema. Nüüd mootorit lammutades siis selline vaatepilt. Pildil olev silidri külg jääb mootori väliskülje poole. Kas on lõhki külmend või plokikaane tihend puru? Kutu vist see mootor?
Valasin ploki trinki vett täis. Plaati ei ole mõtet teha , et survestada. Loodan mõne päeva möödudes näha , kas plokis praod või ei. Imelik lahendus FIAT-il: plokikaanepoldid lähevad otsapidi veesärki? Plokikaanetihend oli ka kahtlane.
Algselt postitas: SexSix
Valasin ploki trinki vett täis. Plaati ei ole mõtet teha , et survestada. Loodan mõne päeva möödudes näha , kas plokis praod või ei. Imelik lahendus FIAT-il: plokikaanepoldid lähevad otsapidi veesärki? Plokikaanetihend oli ka kahtlane.
Külamlt ei pruugi vesi silindrist ära kaduda. Kontrolli pärast ka visuaalselt üle peale hooikat puhastamist. Fiati plokil on jah kaane poldi augud veesärki välja.
no ühte pekkis silindrit saab lasta ka hülssida vajadusel - kunagi maksis miski oopeli mootorile 1200.- silinder - iseasi, kas sobiv hülss sinna leitakse ja mis see ise maksta võib..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Siksi mootorile ei tee vesi midagi ,ei usu ,et fiati mootorilegi.
See 1,3 mille sain kunagi metalli vastu vahetades ,seisis aasta otsa ilma karpata väljas.
Natuke WD-40 silindritesse (enne mootor osandatud) ja kui liikuma hakkas ,siis töötas nagu nalja(jääl kõvasti piina)
Silindrite seinal oli samasuguseid jälgi ,kuid WD lahustas ned enamuselt.
Sõitev auto. Aga keema tikkus minema sõiduajal. Nüüd siis osandan mootorit ja uurin mis edasi teha kas kap. remonti või vanarauda. Siiani ei ole vett läbi silindriseina tulnud. Tundub, et hoopis plokikaanetihend oli tuksis. Spidomeetril 74000 ees ja generaatoririhma polnud isegi pingutatud! Kõik poldid mutrid on tehase asendis,ei ole kunagi liigutatud. Küsimus: kas keegi oskab öelda kui suur on 2000TC mootori eluiga (läbisõit) ?