FIAT-i mootor,käigukast ja tagasild.

FIAT-i mootor,käigukast ja tagasild.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Pildid FIAT-i mootorist(sisselaskekollektor).

Postitus Postitas SexSix »

Kui kellegil on võimalik teha FIAT-i mootorist pilte,et milline mingi osa on ja kuidas teha kindlaks mis mootoriga tegu.Mis nummeratsioon plokipeale valatud?On neid ju tehtud 1200;1300;1400;1500;1600;1800 ja 2000 3cm-seid.Nii ühe kui kahe nukkvõlliseid,nii 8- kui ka 16 klapiseid.
Näiteks FIAT 131 SUPERMIRAFIORI-83 2000TC.

[Muudetud: 8-2-2009 SexSix]Pilt
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Küttepumba juures on sile koht ,seal peaks mingi info olema.
Ma mõõtsin üle ,kui plokikaas maas oli.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

4.kåik versus 5.kåik?

Postitus Postitas SexSix »

Sellised read siis auto passis:4.kåiguga maksimaalne kiirus 175km/h.Ja 5.kåiguga maksimaalne kiirus 170km/h.Ku"simus siis:kas 5.kåigu u"lekanded on nii rasked ringi ajada ,et l?ppkiirus kannatab?4.kåik ju otsekåik.
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Asi lihtne: 5. käigu ülekanne on liiga kiire ja mootoril jääb võimsusest puudu. Peaülekannet järjest kiiremaks vahetades juhtub sama asi, et mingil hetkel hakkab tippkiirus uuesti vähenema. Minu mälu järgi on isegi enamikul esiveolistel (millel ju otsekäiku pole) tippkiirus eelviimasel (vastavalt 4. või 5.) käigul.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

4. silinder.

Postitus Postitas SexSix »

FIAT 131 Supermirafiori 2000TC. Moortoris oli vesi ja pika seismise järel ei jõudnud starter ÜSS üle kerida. Siis avastasin , et vesi silindris. Küünal maha ja vesi välja. Ja käima ta läks. Sõites läks keema. Nüüd mootorit lammutades siis selline vaatepilt. Pildil olev silidri külg jääb mootori väliskülje poole. Kas on lõhki külmend või plokikaane tihend puru? Kutu vist see mootor?Pilt
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Silindrid korralikult ära puhastada, siis ju näha kas praod sees või mitte. Samas võib ka viga plokikaanes olla..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Vesi.

Postitus Postitas SexSix »

Valasin ploki trinki vett täis. Plaati ei ole mõtet teha , et survestada. Loodan mõne päeva möödudes näha , kas plokis praod või ei. Imelik lahendus FIAT-il: plokikaanepoldid lähevad otsapidi veesärki? Plokikaanetihend oli ka kahtlane.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1086
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Algselt postitas: SexSix
Valasin ploki trinki vett täis. Plaati ei ole mõtet teha , et survestada. Loodan mõne päeva möödudes näha , kas plokis praod või ei. Imelik lahendus FIAT-il: plokikaanepoldid lähevad otsapidi veesärki? Plokikaanetihend oli ka kahtlane.
Külamlt ei pruugi vesi silindrist ära kaduda. Kontrolli pärast ka visuaalselt üle peale hooikat puhastamist. Fiati plokil on jah kaane poldi augud veesärki välja.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Veesärki valasin vee.

Postitus Postitas SexSix »

Veesärki valasin vee. Ei teagi kunas oletatavad praod suuremad , et vesi silindrisse imbuks. On veel võimalus plokisoendusega mootor soojaks lasta.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

no ühte pekkis silindrit saab lasta ka hülssida vajadusel - kunagi maksis miski oopeli mootorile 1200.- silinder - iseasi, kas sobiv hülss sinna leitakse ja mis see ise maksta võib..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Siksi mootorile ei tee vesi midagi ,ei usu ,et fiati mootorilegi.
See 1,3 mille sain kunagi metalli vastu vahetades ,seisis aasta otsa ilma karpata väljas.
Natuke WD-40 silindritesse (enne mootor osandatud) ja kui liikuma hakkas ,siis töötas nagu nalja(jääl kõvasti piina)
Silindrite seinal oli samasuguseid jälgi ,kuid WD lahustas ned enamuselt.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Sõitev auto.

Postitus Postitas SexSix »

Sõitev auto. Aga keema tikkus minema sõiduajal. Nüüd siis osandan mootorit ja uurin mis edasi teha kas kap. remonti või vanarauda. Siiani ei ole vett läbi silindriseina tulnud. Tundub, et hoopis plokikaanetihend oli tuksis. Spidomeetril 74000 ees ja generaatoririhma polnud isegi pingutatud! Kõik poldid mutrid on tehase asendis,ei ole kunagi liigutatud. Küsimus: kas keegi oskab öelda kui suur on 2000TC mootori eluiga (läbisõit) ?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

korraliku õliga kindlasti üle veerand miljoni kilomeetri
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Kuulutus.

Postitus Postitas SexSix »

m
martti
Foorumi kasutaja
Postitusi: 204
Liitunud: 19 Juul 2008 20:14
Asukoht: Hiiumaa
Autod: kopikas

Postitus Postitas martti »

Need mootorid on küll iludused:o Hind on ka vastavalt krõbe. Aga, kas hind kehtib siis kogu selle kupatuse kohta, või lihtsalt ühe mootori hind?
Vasta