Kuidas saavutada võimalikult madal kütusekulu?

Kuidas saavutada võimalikult madal kütusekulu?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
j
josmu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 65
Liitunud: 16 Mai 2007 22:12
Asukoht: Tartumaa
Autod: 2106

Kuidas saavutada võimalikult madal kütusekulu?

Postitus Postitas josmu »

olen juba mitu nädalavahetust kollanud siin foorumis ja otsinud siis vastust sellisele probleemile: kuidas siis saavutada võimalikult normaalne kütusekulu maanteel ja linnas? Kas weberi karpaga on võimalik normaalset kütusekulu saavutada kui sujuvalt kiirendada jne ja samas oleks masinal ka võimu edasi minna kui 4 inimest on peal. Vajutad rohkem ja läheb edasi ka mitte ei kogu hoogu nagu tõukeratas. Või on parim lahendus Solex? Pritung on vist rahalises ja ajalises mõttes kõige mõttetum, sest selle paigaldamine ja regull ei ole odavate killast. Mootoriks on 21063e 1,3l.
Näen, et siin on palju asjatundjaid aga võtaks selle teema ühe teema alla, et oleks minusugustele võhikutele ka selge. Kumba eelistada, missugused on plussid ja miinused. Sest nagu näha originaaliga on olemas kas hea minek ja suur kytusekulu või on ökonoomne aga juuuuuuuube aeglane. tahaks leida kuldse kesktee, kus saad ise valida, kuidas parasjagu tahad sõita. kas säästlikult või kui vaja, siis panustada võimsusele kütusekulu tõusmise arvelt.
Suvel tahan autole täieliku ravi teha ja ka kapoti alt joonde ajada, et oleks üks lahtikakkumine autol ja 1 tegemine, peale mida võiks garaa?i unustada mõneks ajaks.
Ja selline teemaväline küsimus ka, et kas klapikambrikaant või värvida sama värviga millega ka autokeret või on selleks olemas mõni spetsiaalne kuumakindel värv. Ja tahaks ka mootori üleni üle võõbata (noh ikka terves tükis plokid ja muud möllud), et oleks ilusam.
Joss
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

Sellist asja sa vaevalt saad, ökonoomset kiirendus pilli. Selleks vali mõni turbo diisel. Odavam tuleb pritsungi peale panek kui webereid kasutades (arvan nii). Lihtsam on omada mitut masinat. Raffa vedamiseks öko ja hobiks/fännamiseks jääb ikkagi joodik.
Mootori plokki ja muid vidinaid värvi millega tahad. Ise kasutasin hammerite värve selleks.
MännikuLaiali.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

tee see originaal karpa ( 05 oma vist ) korda ja timmi ära ,siis ongi sul piisavalt minekut ja enamvähem see küytusekulu kah. Väldi külma mootoriga lühikesi sõite ja mida vähem külmkäivitusi seda parem. Mida vähgem kola autos on seda vähem kütust kulub sealhulgas ka reisijaid.Sõidustiil on kah ääretult tähtis ,kuid ei tohi ära unustada auto üldist seisukorda , Pidurid ei tohi peale jääda ja rattad peavad kergelt ringi käima. Õiged õlid peavad olema ja veel on 100 pisiasja ,mis kütusekulu määrab.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Ülevaatuspunktist küsi kaasa piduri-sillastendi väljatrükk.Sealt saab vaadata esisilla kokkujooksu.See peab olema OK.Sealt näeb ka tagasilla "kokkujooksu" kui sild kõver näiteks.
Bensiinikulu mõjutab veeretakistus ja tuuletakistus.Seda viimast me muuta ei saa aga veeretakistust küll,rehvides õiged rõhud jne.
Karburaatoril jäetakse esimene lõõr orginaal aga teise lõõri võid panna suuremad düüsid.Vaiksel sõidul võtab normaalselt bensiini aga pedaal põhja vajutades liigub päris reipalt.
Auto kaal,Eestis palju kruusateid ja neil sõites korjab auto tohutult kaalu juurde-pori.
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Kindlasti aitab kütusekulu väiksemana hoida ka elektriline jahutusventilaator, mis töötab ainult siis kui tõesti vaja! Mootoris madalama hangumistemperatuuriga õli (5W40, 0W40). Samuti ka käigukastis ja tagasillas (75W90 GL5).
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Siin on mõningaid vihjeid ka:
http://www.mnt.ee/atp/?id=1117

See jutt ei kehti päris 100% karpaga lada kohta. Näiteks ilma sundtühikäiguta karpa imeb kütust käiguga pidurdamisel mootoris tekkiva hõrenduse tõttu ikka.

Sõltuvalt ülekannetest ei pruugi 2500 rpm olla optimaalne käiguvahetus.

Näiteks täiesti korras 011, 1,3 mootoriga võttis linnas ilusti 8 või veidi rohkem sajale ja seda täiesti tavaliselt liigeldes ja liiklusvoolus püsides. Lühidalt - selle eelduseks korras karpa ja süütesüsteem ning kerge veeremine.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

j
josmu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 65
Liitunud: 16 Mai 2007 22:12
Asukoht: Tartumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas josmu »

Algselt postitas: Walter
Odavam tuleb pritsungi peale panek kui webereid kasutades (arvan nii).
Aga mille pritsung? kas ascona oma ntx sobiks? mis autode omad kõige kergemini paigaldatavad?
kui palju võidab kytusekulu pealt selline ymbertegemine?
Joss
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

vw 1,8 mehh pritsega peaks maanteel 6,5 hakkama saama korralikult seadistades- loomulikult peab auto korras olema.
minumeelest lada suht öko auto - linnas 9 maanteel 7 (1,6 4käiku 3,9 differ)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
josmu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 65
Liitunud: 16 Mai 2007 22:12
Asukoht: Tartumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas josmu »

Algselt postitas: olaaf
vw 1,8 mehh pritsega peaks maanteel 6,5 hakkama saama korralikult seadistades- loomulikult peab auto korras olema.
minumeelest lada suht öko auto - linnas 9 maanteel 7 (1,6 4käiku 3,9 differ)

Mul 1,3 ju:D
kas enam 1,8 pealt ei sobigi wõi wahet pole, mis litraa? mul on?
Joss
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

seda ei lugenud kuskilt ju välja :puzzled

1,3 jaoks jääb ilmselt paljuks - ökonoomsuse seisukohalt.
mina sain kunagi 1,3 rihmaga mis 170000 sõitnud maanteel 6,8 linnas 8,9 keskmiseks. korralik karpa/jagaja 165/60 rehvid ja heast partiist nukvõll...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
josmu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 65
Liitunud: 16 Mai 2007 22:12
Asukoht: Tartumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas josmu »

Algselt postitas: olaaf
seda ei lugenud kuskilt ju välja :puzzled

1,3 jaoks jääb ilmselt paljuks - ökonoomsuse seisukohalt.
mina sain kunagi 1,3 rihmaga mis 170000 sõitnud maanteel 6,8 linnas 8,9 keskmiseks. korralik karpa/jagaja 165/60 rehvid ja heast partiist nukvõll...
Mu postituse 4. rida muidu....
aga sa ei vastanud mu kysimusele, kas olenemata mootori mahust võin pritsungit peale panna. ehk siis oma 1,3le 1,8 pealt pritsung sobib, aga ei jää ökonoonme. mille pealt siis sobiks?:rolleyes
Joss
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

eks ikka 1200-1400 mootori pealt mõni sissepritse.
sisselaske kolle saad 21213 varamust ehk siis 1,7i mootori el pritse kolle.
väntvõlli anduri - otsakaane ja hammastega süüteratta saad samuti mõne niva mootori küljest. ülejäänu kompunnimise vaev...

palju ta sul kütet võtab siis?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
josmu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 65
Liitunud: 16 Mai 2007 22:12
Asukoht: Tartumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas josmu »

no ikka 10ne ligi on keskmine.
ja mul waja lyhemaid otsi alati sõita, seega alati ei ole wõimalik mootorit täiesti soojaks saada enne sõitu, ka see mõjutab kytusekulu loomulikult.
Joss
j
josmu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 65
Liitunud: 16 Mai 2007 22:12
Asukoht: Tartumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas josmu »

aga kui palju siis selline projekt umbkaudu raha wõtaks? on mõnel ehk kogemust sel alal, saab umbkaudse hinnaklassi öelda?
Joss
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2067
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 4x2102, Jeep & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

ei teadnudki kohe kuhu seda linki panna, kas huumorinurka või kytusekulu teemasse
http://www.savemorethanfuel.eu/estonia/p1.htm
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

tegelikult peaks alustama mootori seisukorrast.

millised on praegu silindrisurved?
kui mootor on laitmatult korras siis mõtleme edasi mis ja kus

praegu liigun ringi 1300 mootoriga ladaga ja arvutused näitavad linnas 9,2 maanteel 7,8 arvestatud sisse ka spidoka valetamise peale 5% - seda siis täismehhaanilise karpaga - ozooniga saaks kindlasti alla veel...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: olaaf
tegelikult peaks alustama mootori seisukorrast.

millised on praegu silindrisurved?
kui mootor on laitmatult korras siis mõtleme edasi mis ja kus

praegu liigun ringi 1300 mootoriga ladaga ja arvutused näitavad linnas 9,2 maanteel 7,8 arvestatud sisse ka spidoka valetamise peale 5% - seda siis täismehhaanilise karpaga - ozooniga saaks kindlasti alla veel...
...mis 1,3liitrise mootori kohta tänapäevases mõistes on gas-guzzler :lol

Kytt, kuuenda nõuande all olev hall tekst on muidugi pärl: "Tänapäevased mootorid on ehitatud nii, et on
kõige tõhusamad just siis, kui alustad
sõitmist kohe pärast sisse istumist."
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Pole need tänapäevased mootorid mingi erilised imeasjad.
Vaatasin huvi pärast Ladaga enam-vähem sama mõõtu ja kaalu autosid ja järgnevalt tehase andmete järgi.
Mazda2 ehitatud spetsiaalselt eesmärgiga, et olla võimalikult öko - 1,3l, 75hj linnas 6,9 ja maanteel 4,6
Läheme järjest tavalisemaks:
VW Polo 1,2, 60 hj linnas 7,6, maantee 4,8 (nt 1,6 mootoriga juba kulu vastavalt 9,3 ja 5,5)
Dacia Sandero 1,4 75hj kulu 9,8 ja 5,4
Mu enda Renault Kangoo 1,2 75hj. Suvel spetsiaalselt mõõtsin kulu kasutades kõiki ökosõidu soovitusi sisuliselt 100% sain linnas kuluks 7,2. Selline tavalisem aktiivsem linnasõit ja kulu on julgelt 8,5 peal. Sellest veel aktiivsem sõit või talvine sõit ning kulu ronib pea 10 liitri ligi.
Tegin just uue mitmepunkti pritsega Nivaga sama mõõtmise (tõsi ainult ühe paagitäiega seni mõõtnud). Ainult linnasõit ja kuluks sain 11,1. Kindlasti teen veel mõõtmisi, sest tundub olevat üllatavalt väike kulu, liiter tehaseandmetestki vähem.
(Kangoo ja Nivaga siis mõõtmised sedasi, et paak täis, tühjaks sõidetud ning siis uuesti täis, seejärel arvutatud vahe ning kulu 100le)

Seega 40 aastat meeletut arendustööd (tohutu keerulised sissepritsed, aerodünaamilised autod) ja ausalt öeldes tulemust eriti nagu polegi linnasõidul. Maanteel teeb eelkõige aerodünaamika siiski olulise vahe sisse.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ma sõidan igapäevaselt 2liitrise japsiga ja viimase mõõtmise järgi tuli küttekuluks 8,8L. Otseselt ennast kokkuhoiu mõttes tagasi pole hoidnud. Suuremosa sõite on 10km otsad tööle ja tagasi, kohale jõudes on napilt mootor soojaks saanud. Lõuna-Eesti otsadega olen 7,5 küttekuluks mõõtnud. Seda siis üle 300tuh km sõitnud õli põletava mootoriga.

Natuke teemasse ka. Esimesel aastal olin praktikal endiste Ladahuntide käe all. Üks taatidest rääkis, et oli veneaja lõpul tihti Peterburi vahet sõitnud 1,3se Samaraga. Kruvid ja düüsid olid muidugi selleks puhuks täitsa koomale tõmmatud kuid mnt kulu väidetavalt 4,7l/100km. Noh, võibolla tõesti...
Vasta