2101, krister 1971

2101, krister 1971

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

2101, krister 1971

Postitus Postitas krister »

Tervist foorumi selle nurga lugejad!

Võib olla mõned püsilugejad mäletavad siin, et kunagi oli mul üks õnnetu saatusega kopikas, meeldetuletuseks link

Putitasin teda, mis ma putitasin, kuid tundus, et ei käi mul sellest jõud üle. Pealegi on igal mehel elus aeg, kui ta loob perekonna ja seega ei saa enam liivakastis autodega mängida. Eelmine suvi panin auto müüki. Õnneks läks ta ühe heas mõttes hullu mehe kätte, kel Lada kiiks vist ikka väga tugevalt sees.

Peale auto müüki oli ikka tühi koht sees. Üks Valgast pärit siinse foorumi kasutaja pahandas muga hirmsamal kombel. Ei mäletagi kuidas, kas kuskilt saadeti mulle või jäi niisama silma ühe rohelise 2102 kuulutus. Seda autot siiski ei ostnud, kuid kuulutuste vaatamine jäi külge. Mehed, see on haigus! Kui ei usu, siis vaadke seda teemat: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=22617

Igatahes jäi ette üks kuulutus hoopis ZAZ-ide rubriigis, kus pakuti 1971. a. 2101-e. Piltidelt paistis korralik, küljekarbiliistudega, ümmarguse peegliga helesinine eksemplar. Juba sama päeva õhtul sõitsin Adaverre ja tõin auto ära.

Lähemalt vaadates ei ole tegemist siiski nii ilusa autoga kui lootsin. Salong täis suitsetatud, esimesed istmed, põhjamatid ja uste polstrid pisut rebenenud. Võtmekott puudulik jne. Hea oli see, et kere oli tugevalt õlitatud ja läbiv rooste puudus, miinuseks aga kõverad stanged ja väike "garaa?i kõks" kaassõitja tiival, mistõttu oli tiivanurk stange alt paindunud vastu ratast, värvi maha hõõrunud ja ära roostetanud. Küljekarbi liistud on ka veits vormist väljas.

Tehnilise küljepealt reguleerisin klapid, pingutasin ketti ja vahetasin õlirõhu anduri (mille plastmass osal oli pragu sees ja murdus äkki päris ära). Ülevaatusel pahandati tuhmunud tulekatete ja pidurite pärast, kuid läks siiski läbi. Sõitsin temaga sügisel natuke, et hinnata auto tehnilist seisundit, mille võiks hinnata heaks, ja otsustasin siis saata kere värvimisse.

Värvimistööde pakkumise võtsin gara?eerimiskoha ligidalt. Keevitati natuke akukinnituse juurest ja siis see õnnetu tiiva nurk. Värvitooniks jäi sama, mis tal originaalis oli. Mõtlesin küll tooni muuta, sest sama tooni auto on ju siin klubis juba olemas, kuid tehase originaal on ikka originaal.

Praeguseks on auto värvitud ja ootab komplekteerimist. Sellest aga edaspidi.

Pildil kuulutus, mis ei andnud rahu..Pilt
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1926
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Ega siis ilma asjata ma ei saatnud rohelise 02 kuulutuse sulle ;)
Aga auto värv on seesama mida ta olema peab :cool:
Veelkord palju õnne ülimõnusa auto puhul!!!

P.S. Õnneks see haigus pole ravitav!
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Kere seisukord?

Postitus Postitas SexSix »

Müügikuulutuses näha , et autot on ennegi värvitud.Iluvõre tagune helesinist värvi.
Palju sellel autol plekke vahetatud on?
Mis tootja värviga lasid värvida?
Millised on esiuste siseraami konstruktsioon(Sinu vana auto teemas lausa 3 erinevat varjanti!)?
Palju küsimusi aga võib-olla keegi teinegi küsiks mõndagi.
EDU!
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Pildimaterjali ootajatele vastuseks, et mul ei ole siiani tekkinud harjumust võtta fotoaparaati garaa?i kaasa. Seega polegi mul praegu ühtegi pilti, kui auto on värvitud. Pime aeg kah pildistamiseks.

Vast kevade poole, kui on soojem ja valgem ning kokkupanemiseks ka mõne minuti leian, siis teen mõne klõpsu kah.

Vastused kod. SexSixile:
Jah ostes oli auto üle värvitud. Tehtud seda veneaja lõpus põhjusel, et vana värv oli tuhmunud. Kuna eelmine omanik ise töötas Adavere "mis iganes autobaasis" eluagse autojuhina ja sai auto nö haltuura korras ülevärvida, siis seda ta ka tegi. Värv oli ilusti peal, kuid värv oli ka tihendite peal. Kuna ka toon oli pisut vale ja leidus pisikesi roostetäpikesi, siis otsustasin auto tervikuna üle lasta.

Auto plekid on (olid) kõik tehase omad. Eelmises postis jäi kirjutamata, et istme kronsteinid tuli ka vahetada - olid teised laiaks istutud.

Esiuste raami kuju vaatan su jaoks järgi.
Uue värvi firma oli vist Sikkens. Igatahes mitte veoauto sarjast, vaid ikka sõiduauto oma. Liitrite hinnad on juba meelest - see hind ei moodustanud eeltööde hinna kõrval märkimisväärset osa. Kas oli 700.- liiter?

Aga esivõretaguse helesinise värvi all oli must ja selle all jälle helesinine!

...jatkuu
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Doonor auto: 2101, 1973.a.

Postitus Postitas krister »

Nüüd võib tähelepanelikum lugeja küsida, et kuidas saab autot hakata kokku panema, kui salong osutub kasutamiskõlbmatuks ja stanged kõverad.

Vastus on lihtne: tuleb muretseda endale teine auto!

Et alustada otsast peale, siis tuleb kirjutada ühest hommikust, kui pidin minema Mustamäe polikliinikusse arstile. Läksin jala. Ühe paneelmaja ees jäi teepeale ette üks kurva välimusega kopikas. Haige inimene nagu olen, sain kohe aru, et tegemist on 70-ndate alguse masinaga. Väljast oli ta hirmus roostes. Kiikasin sisse - sealt vaatas vastu korralik salong koos põrandale kinnituva gaasipedaaliga. Et perearst juba ootas, siis pidin kiirustama.

Tagasi tulles võtsin nagu muuseas suuna auto juurde. Seekord istus autos üks mees. Astusin ligi ja tutvustasin ennast. Omanikuks osutus ilmasõja läbiteinud meesterahvas. Rääkisime pikalt nii ajaloost, elust ja ka autost.

Auto läbisõit oli vaid 67000 km. Tema sõitis selle autoga vaid viimased 5 aastat, enne seda kuulus see ta sõbrale, kes aga lahkus varsti peale auto ostmist. 25 a. seisis auto õues, kuni see lõpuks tema kasutusse sai. Autol oli olemas tehniline ülevaatus, kuid rohkem ta kere seisukorra tõttu ülevaatust ei saa ja läheb ilmselt pressi alla.

Tegin juttu, et kui auto hakkab kokkuostu poole minema, et kas siis saaks äkki salongi endale. Tema vastu, et ta küsib igaks juhuks pojalt üle, äkki tahab see autot endale, kui ei, siis sõidab ise ülevaatuse viimasel päeval Betooni tänavale. Vahetasime numbreid. Paari päeva pärast helises telefon, onu jõudis otsusele - auto tuleb viia ikkagi Kuusakoski, kui ma tahan siis võin selle kokkuostu raha eest endale saada. Kuusakoskis oli siis parasjagu kampaania, et nn "märja" auto tonni eest sai 1500 kr. Mõtlematult ostsingi endale auto tervikuna, alles siis vaatasin autot nö lähemalt.

Ostmise hetkel kehtis veel ülevaatus kuu aega ja selle kuu osalesin ma aktiivselt Tallinna liikluses. Pean ütlema, et paremas tehnilises korras Ladaga ei ole ma sõitnud. Vaikne mootor, kerge rool, väike kütusekulu, väga head pidurid. Onu oli veel müües mures, et peaks rooliliigendeid määrima, kuna rool olla muutunud viimasel ajal raskeks. Üritasin ka paaris ülevaatuspunktis autot näidata - et kataks pahtli-klaasriidega roosteaugud ja kas siis saaks läbi. Vangutati pead ja öeldi, et ikka liiga kole. Kere on roostes tegelikulult vaid väljapoolt - uste plekid, tiivaääred, küljekarbid, tagavararatta alune, jne. Augud on kohati ikka rusika suurused.. Kuid põhi, poolraamid, pagaasniku põhi on nagu uued. Uksed käivad lahti ja kinni nagu välismaa autol. Kere vajaks plekiringi vahetust ...

Kui esialgne plaan oli eemaldada salong ja ülejäänuga sõita Betooni tänavale, siis nüüd plaan muutus - eemaldada tuleb kõik tehnika.

Kahjuks ei kata ka doonor kõiki vajaminevaid pudinaid. Mõned asjad on ikka veel puudu:
(nüüd tuleb juba tradidsiooniline nimekiri puuduolevatest asjadest)
- esimene stange
- esikannel (punase)logoga
- 2 rattakilpi
- küljekarbi liistud
- istmekatted jms.

Vastu võin pakkuda igasugu nodi, mis mul kahe auto peale üle jääb. Näiteks raadio koos kõlariga, signaalirõngaga rool..

Tegevuskava näebki välja selline, et külmal ajal lammutan doonori ära. Ning kui soojemaks läheb, siis paneks auto kokku. Lihtne kirjutada need kaks lauset, kuid tööd on tegelikult rohkem, kui võiks arvata. Kuid mul on vähemalt enamus juppe olemas ja ma ei pea koordineerima tegevust autoteenindustega.
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Õues on kevad täies hoos. Mõned napid vaba-aja hetked olen saanud ka garaa?is veeta.

Auto kokkupanek võtab kõvasti aega. Tahavad ju külgemonteeritavad detailid puhastamist. Töö ise nõuab täpsust ja ettevaatlikkust, et mitte kriimustada värskelt värvituid pindu. Kokkumonteerimist alustasin ustest, et need oleksid kindlalt fikseeritud ja ei vajuks suvaliselt lahti ning saaks seeläbi viga. Uste komplekteerimisel kasutasin doonor auto juppe, kuna originaalid olid eelmise ülevärvimise käigus helesiniseks lastud. Väga mugav on võtta doonor uks lahti ja autol taas komplekteerida. Siin tuli ka paar tagasilööki - doonori esiuste kolmurkakende raamid olid alt täiesti mädad. Originaali tihendid on aga värvised. Mõlematel klaasidel puuduvad sulgurid. Üks hea inimene annetas mulle isegi täiesti uued kolmnurk aknad, kuid selle klaasil on logo vale. Variant oleks siiski koostada doonorauto tihendist, oma-auto raamist ja kingitud kolmnurkklaasidest uued kolmnurgad, kuid need peab siis kokku neetima ja kahtlen, kas kodune neetimine jääb ikka piisavalt ilus.

Väga palju aega on võtnud doonor auto lammutamine. Detailide sildistamine ja pakkimine selliselt, et neid saaks hiljem kasutada. Salongi detailide eemaldamine selliselt, et võimalikult vähe kummitüübleid puruneks on aeganõudev. Doonorilt otsustasin eemaldada praktiliselt KÕIK osad, k.a. sillad, elektrijuhtmestiku, roolikarbi. Siis peaks olema varuosi jupiks ajaks. Kui asju on topelt, siis saaks ehk kunagi teostada ka sellise unistuse:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... pid=119887
(Pilt siit foorumist)

Nii see aeg kulub, loodan siiski sellel suvel auto sõitma saada. Eeldused on kõik olemas, v.a. vaba aeg.


[Muudetud: 21-4-2008 krister]
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Aeg muudkui kulub, päike käib kõrgelt ja ööd on jäänud väga lühikeseks. Mõned korrad olen saanud oma kopika kallal ka nokitseda.

Peab ütlema, et olen saanud mõningad tagasilööke. Noorematele lugejatele, kes tahaksid oma autot korralikult taastada, tahaks öelda, et ei tasu kiirustada. Mina kiirustasin ja nüüd on tulemus käes.

Nimelt tahtsin kangesti oma autot näha värvituna, et oleks ilus vaadata ja edasi töötada, seetõttu ei pööranud erilist tähelepanu auto põhjale ja pagasniku põhjale - need tundusid esialgu vaadates vajavat vaid puhastamist ja värvkatte uuendamist. Need jäid ka töökojas värvimata, kuna nii oli odavam. Nüüd võtsin siis ette ja hakkasin salongi põrandat seestpoolt puhastama. Pigimatt oli lahustunud eelmise omaniku tegevuse tõttu, kes oli põhja paksult õliga üle ujutanud. Seetõttu oli lihtne pigi jäänused pahtlilabidaga lükata ühte kohta kokku ja põhi diisli-bensiini-lahustiga puhtaks pesta. Pilt ei olnud hirmus - tehase värv 90% ulatuses peal, mõnes kohas roostet. Hullem lugu oli pagasnikupõhjaga, sealt tuli koos pesuga maha ka kõik värv. Hakkasin siis relaka otsa kinnitatud traatharjaga salongi põhjas tööle: väikesed roostetäpid ulatusid kohati läbi. Nagu oleks keegi 2-3 mm läbimõõduga auke põhja puurinud. Kaassõitja pool jalgade juures, umbes selle koha peal, kus all logar kinnitub, tuli kohe päris suur auk sisse.

Pagasniku põhi vajus summuti pealt samuti läbi.

Nüüd olengi natuke enda peale tige. Oleks pidanud a) auto enne remonti kriitilise pilguga ülevaatama ja tegema otuse, kas üldse taastada. b) Auto kere remonti peab alustama vundamendist, ehk põhjast.

Olukord ei ole tegelikult väga hull. Põhjale vaja paar lappi keevitada, pagasniku põhi on vist kergem asendada tervikuna. Jama on see, et ise ei keevita.

Siis peaks auto külili keerama, põhja väljapoolt puhastama paksust õli-kahurimäärde kihist, ning roostesed kohad üle värvima - pluss uus roostetõrje. Võib-olla leidub veel mõni koht mida keevitada.

Ühesõnaga see suvi ma ?iguliid ei saa. Vist.

Mõistan, et siinkohal oleks hea panna mõni illustratiivne pilt auto põhjast. Ehk järgmine kord on meeles fotokaga klõpsida. Sai ju paar posti tagasi pilte ka lubatud.

---
Lõppu juttu doonorist: sain ta lammutatud ja viisin kere Kuusakoskisse. See oli omaette kogemus: järjekord nagu "Niguli juurde". 3 tundi ootamist ja 1825kr. käes.

[Muudetud: 28-5-2008 krister]
v
VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 517
Liitunud: 22 Nov 2006 20:21
Asukoht: pole paikne
Autod: 21063

Postitus Postitas VAZ »

Terve teema peale 1 pilt ning seegi kuulutusest :puzzled

Aga edu auto taastamisel !
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Algselt postitas: VAZ
Terve teema peale 1 pilt ning seegi kuulutusest
Ja-jah. Kuidas ma võtan õliste näppudega kalli fotoaparaadi pihku! Tegelikult lihtsalt ununeb see kaamera maha, kui garaa?i lähen.

Pildi sooviatele üks garaa?i võte küljelt:




[Muudetud: 24-9-2008 krister]Pilt
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Suvi on möödas nagu naksti aga auto ikka laiali. Põhja pole ikka saanud veel keevitada. Suurim saavutus on see, et uksed on komplekteeritud. Samuti käivad kinni ja lahti mõlemad luugid. Uste kokkupanemine ei olnud sugugi kerge. Küll hakkasid akende tõstetrossid ragisema, küll murdus akna klaasil alt trossikinnitus kronstein keevitusest lahti. Keeruline oli mõista esimeste uste koostamise järjekorda - pusimist oli kolmnurga ja klaasi koostamisega. Kolmurklaasidest läksid ette sulguritega, kuid "vale" logoga. Poest sain uued raamid, tihendid puhastasin.

Lukud võtsin doonorilt, kuid sellel oli kahel südamikul katted ära kukkunud. Lõpuks sain mitmest lukust kokku ilusti toimiva komplekti. Aega läks pakiruumi lukuga - sellel tuli lukusüdamiku kättesaamiseks tihvt väljapuurida.

Üks hea inimene kinkis mulle uue 01 tagastange. Ootan, äkki kingitakse ka esimene.

Ja ongi kõik. Rohkem pole jõudnudki auto juures toimetada. Kui Jumal aega annab, siis nokitsen edasi.

Lisan siia ka ühe kehva pildi põhjas olevatest aukudest. Aukude läbimõõt on ca 5..6 mm. Algul vaatasin, et miks need sinna puuritud on, kuid tegelikult on tegu ikka läbi roostetamisega. Kas need keevitatakse lihtsalt täis või pannakse lapp?

Üks küsimus tule veel pähe, kui hull mõte oleks värvida põhi rulliga? Ma mõtlen just roostekindluse mõttes. Püssiga värvides peab ikka mehiselt katma.

[Muudetud: 24-9-2008 krister]Pilt
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Rooste kindlalt, sest augukeste kuju ei ole ümmargune. Augu küljed oleks nagu faasitud.
See pildil olev kõige suurem auk on tehase oma ja seal käib kummipunn ees.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: krister
..., kui hull mõte oleks värvida põhi rulliga? Ma mõtlen just roostekindluse mõttes. Püssiga värvides peab ikka mehiselt katma.
Mina värviksin põhja pintsliga üle. Rulliga värvimiseks on pind liiga reljeefne. Pritsiga on võibolla isegi kehvem igasuguseid nukataguseid värvida kui pintsliga.
Rooste kindluse seisukohast ei tohiks vahet olla, millega on värvitud. Peaasi, et värvitav pind saaks korralikult värviga kaetud.
Palju tähtsam on minu arvates õigete värvide õiges järjekorras kasutamine (happekrunt haljale plekile, siis kruntvärv ja peale kattevärv).

Kas põhjale kleebid mürasummutuseks pigimatid tagasi?
v
visible
Foorumi kasutaja
Postitusi: 251
Liitunud: 19 Jaan 2005 20:30
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2101 '72

Postitus Postitas visible »

Mina arvan küll, et kui vähegi võimalik, siis kasuta kindlasti põhja värvimiseks ka püstolit - katmiseks kulub küll aega aga kindlustab selle, et värv on korralikult pealt. Oma väidet kommenteerides peaks olema nii, et pintsliga värvides ei saa sa värvi korralikult metalli pooridesse ja jääb mingi õhuvahe, kuhu värv ise sisse ei vaju, püstoliga aga on kindel, et värv saab ka nendesse pooridesse.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: visible
Mina arvan küll, et kui vähegi võimalik, siis kasuta kindlasti põhja värvimiseks ka püstolit - katmiseks kulub küll aega aga kindlustab selle, et värv on korralikult pealt. Oma väidet kommenteerides peaks olema nii, et pintsliga värvides ei saa sa värvi korralikult metalli pooridesse ja jääb mingi õhuvahe, kuhu värv ise sisse ei vaju, püstoliga aga on kindel, et värv saab ka nendesse pooridesse.
Ega pintsliga värvides tehakse ka värv vedelamaks ,ei värvita tavotiga:spin

Teoorias sellist mittekattuvust ei juhtu:puzzled

[Muudetud: 24-9-2008 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
v
visible
Foorumi kasutaja
Postitusi: 251
Liitunud: 19 Jaan 2005 20:30
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2101 '72

Postitus Postitas visible »

Algselt postitas: hautz
Algselt postitas: visible
Mina arvan küll, et kui vähegi võimalik, siis kasuta kindlasti põhja värvimiseks ka püstolit - katmiseks kulub küll aega aga kindlustab selle, et värv on korralikult pealt. Oma väidet kommenteerides peaks olema nii, et pintsliga värvides ei saa sa värvi korralikult metalli pooridesse ja jääb mingi õhuvahe, kuhu värv ise sisse ei vaju, püstoliga aga on kindel, et värv saab ka nendesse pooridesse.
Ega pintsliga värvides tehakse ka värv vedelamaks ,ei värvita tavotiga:spin
Vot see oli küll nüüd üllatus !

Aga värvi näiteks kardaanitunnelit salongist ja vaata siis kumb annab parema tulemuse kas siis oma lahjendatud värviga ja pintsliga värvida või lasta püstoliga.

[Muudetud: 24-9-2008 visible]
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Ennem lendab püstoliga lastes värv minema(põrkab),kuigi seda ka ei juhtu:spin

Ma ei saa aru, lihtsalt ,kuidas sellist asja võidakse arvata ,sorry:puzzled
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
erxx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 388
Liitunud: 18 Nov 2007 15:36
Asukoht: Konguta vald
Autod: BMW 316 110kW, Vaz 2101

Postitus Postitas erxx »

Selle augu kohta nii palju, et mul on neid suht palju põhjas. Ja augud täiesti ümarad, sul ma arvan et on rooste selle kandiliseks teinud.
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Algselt postitas: allah

Mina värviksin põhja pintsliga üle. Rulliga värvimiseks on pind liiga reljeefne. Pritsiga on võibolla isegi kehvem igasuguseid nukataguseid värvida kui pintsliga.
Rooste kindluse seisukohast ei tohiks vahet olla, millega on värvitud. Peaasi, et värvitav pind saaks korralikult värviga kaetud.
Palju tähtsam on minu arvates õigete värvide õiges järjekorras kasutamine (happekrunt haljale plekile, siis kruntvärv ja peale kattevärv).

Kas põhjale kleebid mürasummutuseks pigimatid tagasi?
Pigimatid peab tagasi panema jah, muidu on niigi lärmakas kopikas veelgi jubedam. Selle peale ma isegi ei mõtle veel, sest sinnani on veel palju tööd.

Enne veel pean teostama ilmselt sama töö, mis sa oma grunge 011 tegid. Auto külili, pahtlilabidas kätte ja kahurimääret jms sodi kraapima. Siis mitmekordne pesu, ilmnenud rooste kohtade kraapimine, värv, roostetõrje jne jne.


Loll olen ikka küll - need tööd oleks pidanud enne värvimist tegema!

Järgmise projekti teen nii:

- kere täiesti puhtaks, k.a. sillad, juhtmed.
- kere korrastamine: roostekahjuste keevitamine, suuremate mõlkide välja koputamine
- liivaprits, millele järgneb kohe kolm kihti värvi - happekrunt, krunt ja kattevärv.
- korrosiooni tõrje.
- alles nüüd on kere ettevalmistatud värvimi eeltööks.
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1926
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Ma jätaksin korrosiooni tõrje viimaseks, sest värvimata kere rasvaseks tegemine raskendab hiljem värvi eeltööd ;)
Jupid Venemaalt!
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Seisuga aprill 2014 on auto müüdud siinses foorumis (veel?) mitte esindatud kod. V. O.-le.
Minule teadaolevalt on auto muudetud sõiduvõimeliseks ja see on on ju kõige tähtsam!

Lõpetuseks pisut juttu. Mul oli eelmisel suvel natuke aega autot kokku panna. Paigaldasin tuled, juhtmed, mootor oli juba peal, jne., kuid ikka leidsin ennast mõttelt: miks ma mida teen? Garaaži ees juba seisis ilus, valge, tehasekonditsioonis kopikas. Mida ma kahega teen?

Ühel päeval nägi üks mööduja garaaži ukse ees seisvat valget kopikat ja tegi juttu. Tahtis ära osta. Ma siis pakkusin hoopis helesinist ja ütlesin hirmsa hinna, et ta ära läheks. Vaatas autot siit ja sealt ja võttis numbri. Kuskil talvel ta siis helistas, et tal plaan ikka tõsine. Leppisime üheks nädalavahetuseks kokku, et ta tuleb autole järgi. Kuid ma jäin siis haigeks. Uus katse oli plaanitud järgmiseks nädalavahetuseks. Kuid siis aga..

Nagu sellistel puhkudel ikka, tekkis üleöö neid autohuvilisi veel. Nimelt rääkisin ma ühele tuttavale, et näe müün järgmisel nädalavahetusel helesineise kopika maha. See läks kohe "põlema", tema olla tükk aega sellist autot otsinud! Järgmine päev oli ta mul garaažis, mille kinnikülmunud uks tuli sisuliselt lahti murda. Tore oli näha, kuidas mees lausa armus autosse. Jah ta tahab osta!

Mul seisis ees aga üks kurb kõne esimesele ostjale. Hei! Kui sa seda teemat loed, kes sa sellest autost ilma jäid, siis tea, et mul on pisut piinlik küll ja ma vabandan su ees, et nii läks. Hinnas jäin ma sama numbri juurde nagu ma esimese ostjaga kokku leppisin. Mingit ülepakkumist ma ei korraldanud.

Selline lugu oli siis selle Aravetelt pärit autoga. Muidugi on mul kahju, et taaskord ei suutnud ma alustatud asja lõpuni viia. Kuid uskuge mind, elus ON palju olulisemaid asju, kui iga hinna eest autot remontida. Küll jõuab garaaži ka!
Vasta