Starter jamab

Starter jamab

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
k
kiku
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Nov 2007 14:22
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106

Starter jamab

Postitus Postitas kiku »

Mure siis selline, et vahetasin starteri ara, kuid votit keerates undab starter tuhjalt. Mootorit ei hakka vedama. Keerasin siis kaks ulemist polti lahti ja sain natuke starterit kohendada. Asi niimoodi, et erinevates asendites hakkab vahepeal mootorit vedama. Alguses motlesin, et hambad kulunud, kuid seda ei olnud. Ma loodan, et keegi saab aidata. Ette tanades.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Pendiks kulunud.
k
kiku
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Nov 2007 14:22
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106

Postitus Postitas kiku »

Asi on selles, et eelmise auto peal tootas see starter.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Jah, võibolla et töötaski... Aga mõtle ise. Pendiksi ülesanne on hambuv mehhanism vajalikul hetkel hoorattaga kokku lükata, pisike hammasratas pidurdada, starteri pöördemomendiga hooratas ringi tõmmata ja siis jälle oma kohta tagasi kobida. Järelikult peab seal kandis viga midagi olema - staator ise ringi ju käib...
3 asja tuleb pähe - lülitushark on niivõrd kulunud, katki, et ei lükka pendiksit välja.
Teiseks pendiksi hammasratta pidurdav mehhanism katki, see peab ühte pidi ringi käima, teist pidi mitte. Käega ei pruugi seda mõnikord tundagi, sest jõud mis hooratta ringiajamisel sinna rakenduvad on vähe teised. Aga kui juba mingi ragin või krõbin sealt tuleb, siis päris korras ta enam pole.
Viimaseks - pendiksi plastrõngad sulanud, purunenud. Siis ei lülita see mehhanism enam õigesti, mõnikord poob käivitusel, mõnikord tõmberelee vaid plõksub ja staatorit ringi ei tõmba. Põhjuseks mittekäivituva mootori pikaajaline käiamine, mitte oma kohale tagastuv pendiks - liigne kuumus muudab plasti lõpuks tükkideks.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kunagi rublaaegu,kui olid varuosad defitsiitsed,isegi remontisin pendiksit.
Pendiksi sees on 3 rulli 3 vedru ja vedruotsa kübarad.Rullid jooksevad kiilukujulistes pesades,ühtepidi jooksevad rullid laiemasse ossa(starteri vabakäik),teistpidi kitsamasse ossa,mistõttu nad kinni poovad(starter veab).
Ajaga kuluvad vedrukübarad,ja vedrud jooksevad rullide vahele,ega lükka neid enam vedavasse asendisse kinni.Ja tavaliselt 1-2 rikkis vedruga veel kohati starter käivitab.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Meil siin ühe autoga ka starteril probleemid... Nimelt kui võttit keerad lähevad tuled tuhmimaks, aga starterit ringi ei vea (ei klõpsu ka!)... Igal juhul, vahapeal kui autoga on väike ring tehud ja auto uuesti ära pargitud proovides võtab starteri ringi uuesti seisma jättes ei tööta (vahest harva võtab uuesti ringi)... Milles võib probleem olla?:puzzled
v
VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 517
Liitunud: 22 Nov 2006 20:21
Asukoht: pole paikne
Autod: 21063

Postitus Postitas VAZ »

Endal oli selline probleem, et vahest ei töötanud (kuidas kunagi) töösoojal mootoril starter, oli täitsa vait, isegi tõmberelee ei plõksund. Sai mitu korda starterit maha võetud ja uuritud, teine starter asemele pandud jne.
Lõpuks tuli välja, et vea põhjuseks oli hoopis süüteluku klemmplaat.

[Muudetud: 7-1-2008 VAZ]
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: MuKi14
Meil siin ühe autoga ka starteril probleemid... Nimelt kui võttit keerad lähevad tuled tuhmimaks, aga starterit ringi ei vea (ei klõpsu ka!)... Igal juhul, vahapeal kui autoga on väike ring tehud ja auto uuesti ära pargitud proovides võtab starteri ringi uuesti seisma jättes ei tööta (vahest harva võtab uuesti ringi)... Milles võib probleem olla?:puzzled
otsapuksid kulunud ja või harjad...
lisaks võivad kontaktlamellid olla mustunud.
veel võib tõmberelee kinni kiiluda ning tõmberelee klemmid ära põlenud olla.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Algselt postitas: olaaf
otsapuksid kulunud ja või harjad...
lisaks võivad kontaktlamellid olla mustunud.
veel võib tõmberelee kinni kiiluda ning tõmberelee klemmid ära põlenud olla.
Kui raudlatiga paar head obatust andsin, hakkas starteris midagi plõksuma aga ringi ikka ei vedanud!:puzzled Homme proovin süütelukku!;)
c
carl93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 487
Liitunud: 10 Jaan 2007 21:23
Asukoht: loo alevik
Autod: vaz 2103

Postitus Postitas carl93 »

võibolla tõmberelee.pendiks suurem tõenäosus
carl-steven berg
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Mõnikord saab käima mõnikord mitte.Elektriahela vea saab kindlaks teha kui panna + vool otse aku pealt ergutse juhtmesse(roosa,veidi jämedam,pistik kohe aku mootoripoolse nurga juures).Kui nii starter töötab on süütelukku klemmide viga.
Veel varjant;hooratta hammasvöö kulunud(mootor jääb seisma ühes kindlas asendis ja starter haakub käivituse alguses ühe kindla hammasvöö hambaga mis pikapeale ära kulub).See juba s...viga.
Muidugi peab mootoril olema hea massiühendus kerega!
c
carl93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 487
Liitunud: 10 Jaan 2007 21:23
Asukoht: loo alevik
Autod: vaz 2103

Postitus Postitas carl93 »

Algselt postitas: SexSix
Mõnikord saab käima mõnikord mitte.Elektriahela vea saab kindlaks teha kui panna + vool otse aku pealt ergutse juhtmesse(roosa,veidi jämedam,pistik kohe aku mootoripoolse nurga juures).Kui nii starter töötab on süütelukku klemmide viga.
Veel varjant;hooratta hammasvöö kulunud(mootor jääb seisma ühes kindlas asendis ja starter haakub käivituse alguses ühe kindla hammasvöö hambaga mis pikapeale ära kulub).See juba s...viga.
Muidugi peab mootoril olema hea massiühendus kerega!
õiget juttu ajad.mul samaral oli nii et pärast siduriketta vahetust jäi massi juhe õrnalt külge ja ei võtnud starterit tahagi.:sein
carl-steven berg
k
kiku
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Nov 2007 14:22
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106

Postitus Postitas kiku »

Mul vahepeal oli nii, et kui suudet keerasin ei teinud ka mingit piuksu. Olisurve ja bensunaidiku tuled polesid aga signaal ei toodanud. Lopuks avastasin, et akuklemmist ei saanud korralikult uhendust;)
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Algselt postitas: kiku
Mul vahepeal oli nii, et kui suudet keerasin ei teinud ka mingit piuksu. Olisurve ja bensunaidiku tuled polesid aga signaal ei toodanud. Lopuks avastasin, et akuklemmist ei saanud korralikult uhendust;)
Ei no jah kui klemme peale vajutada ei jõua!:lol

Igal juhul kuidas täpsemalt starterisse otse voolu saab panna (kapoti alt)? või võib ka süütelukku tagant proovida?:puzzled

[Muudetud: 8-1-2008 MuKi14]
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: MuKi14
Algselt postitas: kiku
Mul vahepeal oli nii, et kui suudet keerasin ei teinud ka mingit piuksu. Olisurve ja bensunaidiku tuled polesid aga signaal ei toodanud. Lopuks avastasin, et akuklemmist ei saanud korralikult uhendust;)
Ei no jah kui klemme peale vajutada ei jõua!:lol

Igal juhul kuidas täpsemalt starterisse otse voolu saab panna (kapoti alt)? või võib ka süütelukku tagant proovida?:puzzled

[Muudetud: 8-1-2008 MuKi14]
Ühenda tõmberelee 2 klemmi kokku (2* 8 -st vaskpolti),kui töötab ,siis viga süütelukus,või tõmberelees.(NB nii proovides ei hakka starter mootorit ringi vedama ,vaid käib "tühjalt")

Kui starter töötas siis otsi selle juhtme pistik üles mis starteri tõmbereleesse läheb(suht peenike juhe) ja ühenda see otse aku "+" klemmiga. (NB nii peaks mootorit ringi vedama).Kui vedas on asi süütelukus või starteri lülitusrelee lülitusjuhtmes juhtmes)
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
k
kiku
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 18 Nov 2007 14:22
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106

Postitus Postitas kiku »

Kas kegi oskaks vastata ka sellisele kunimusele, et kui pimedas taistuledega soita siis pinge koigub hirmsasti. Vahepeal tombab tuled hasti tuhmiks, siis jalle hasti eredaks?
c
carl93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 487
Liitunud: 10 Jaan 2007 21:23
Asukoht: loo alevik
Autod: vaz 2103

Postitus Postitas carl93 »

generaatori tablet või harjad!või on seotud kuidagi selle starteriga.tee kõik kontaktid puhtaks mis tulevad generaatorist ja lähevad akule ja releese.
carl-steven berg
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Algselt postitas: carl93
generaatori tablet või harjad!või on seotud kuidagi selle starteriga.tee kõik kontaktid puhtaks mis tulevad generaatorist ja lähevad akule ja releese.
Heh . Genekatablet on ainult nullviie ja nullseitsme genekal, pingeregulaator vaata üle!
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Algselt postitas: hautz
...Kui starter töötas siis otsi selle juhtme pistik üles mis starteri tõmbereleesse läheb(suht peenike juhe) ja ühenda see otse aku "+" klemmiga. (NB nii peaks mootorit ringi vedama).Kui vedas on asi süütelukus või starteri lülitusrelee lülitusjuhtmes juhtmes)
Nii sai proovitud otse aku pealt, ainult õrn klõps käis starteris, ringi ei vedanud! :/ jama küll...
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

siis viga arvatavasti harjades,kommuntaatoris või tõmberelee kontaktides,starter maha ja max tunni töö.:D
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Vasta