Starter jamab
Starter jamab
Starter jamab
Mure siis selline, et vahetasin starteri ara, kuid votit keerates undab starter tuhjalt. Mootorit ei hakka vedama. Keerasin siis kaks ulemist polti lahti ja sain natuke starterit kohendada. Asi niimoodi, et erinevates asendites hakkab vahepeal mootorit vedama. Alguses motlesin, et hambad kulunud, kuid seda ei olnud. Ma loodan, et keegi saab aidata. Ette tanades.
Jah, võibolla et töötaski... Aga mõtle ise. Pendiksi ülesanne on hambuv mehhanism vajalikul hetkel hoorattaga kokku lükata, pisike hammasratas pidurdada, starteri pöördemomendiga hooratas ringi tõmmata ja siis jälle oma kohta tagasi kobida. Järelikult peab seal kandis viga midagi olema - staator ise ringi ju käib...
3 asja tuleb pähe - lülitushark on niivõrd kulunud, katki, et ei lükka pendiksit välja.
Teiseks pendiksi hammasratta pidurdav mehhanism katki, see peab ühte pidi ringi käima, teist pidi mitte. Käega ei pruugi seda mõnikord tundagi, sest jõud mis hooratta ringiajamisel sinna rakenduvad on vähe teised. Aga kui juba mingi ragin või krõbin sealt tuleb, siis päris korras ta enam pole.
Viimaseks - pendiksi plastrõngad sulanud, purunenud. Siis ei lülita see mehhanism enam õigesti, mõnikord poob käivitusel, mõnikord tõmberelee vaid plõksub ja staatorit ringi ei tõmba. Põhjuseks mittekäivituva mootori pikaajaline käiamine, mitte oma kohale tagastuv pendiks - liigne kuumus muudab plasti lõpuks tükkideks.
3 asja tuleb pähe - lülitushark on niivõrd kulunud, katki, et ei lükka pendiksit välja.
Teiseks pendiksi hammasratta pidurdav mehhanism katki, see peab ühte pidi ringi käima, teist pidi mitte. Käega ei pruugi seda mõnikord tundagi, sest jõud mis hooratta ringiajamisel sinna rakenduvad on vähe teised. Aga kui juba mingi ragin või krõbin sealt tuleb, siis päris korras ta enam pole.
Viimaseks - pendiksi plastrõngad sulanud, purunenud. Siis ei lülita see mehhanism enam õigesti, mõnikord poob käivitusel, mõnikord tõmberelee vaid plõksub ja staatorit ringi ei tõmba. Põhjuseks mittekäivituva mootori pikaajaline käiamine, mitte oma kohale tagastuv pendiks - liigne kuumus muudab plasti lõpuks tükkideks.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Kunagi rublaaegu,kui olid varuosad defitsiitsed,isegi remontisin pendiksit.
Pendiksi sees on 3 rulli 3 vedru ja vedruotsa kübarad.Rullid jooksevad kiilukujulistes pesades,ühtepidi jooksevad rullid laiemasse ossa(starteri vabakäik),teistpidi kitsamasse ossa,mistõttu nad kinni poovad(starter veab).
Ajaga kuluvad vedrukübarad,ja vedrud jooksevad rullide vahele,ega lükka neid enam vedavasse asendisse kinni.Ja tavaliselt 1-2 rikkis vedruga veel kohati starter käivitab.
Pendiksi sees on 3 rulli 3 vedru ja vedruotsa kübarad.Rullid jooksevad kiilukujulistes pesades,ühtepidi jooksevad rullid laiemasse ossa(starteri vabakäik),teistpidi kitsamasse ossa,mistõttu nad kinni poovad(starter veab).
Ajaga kuluvad vedrukübarad,ja vedrud jooksevad rullide vahele,ega lükka neid enam vedavasse asendisse kinni.Ja tavaliselt 1-2 rikkis vedruga veel kohati starter käivitab.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Meil siin ühe autoga ka starteril probleemid... Nimelt kui võttit keerad lähevad tuled tuhmimaks, aga starterit ringi ei vea (ei klõpsu ka!)... Igal juhul, vahapeal kui autoga on väike ring tehud ja auto uuesti ära pargitud proovides võtab starteri ringi uuesti seisma jättes ei tööta (vahest harva võtab uuesti ringi)... Milles võib probleem olla?:puzzled
Endal oli selline probleem, et vahest ei töötanud (kuidas kunagi) töösoojal mootoril starter, oli täitsa vait, isegi tõmberelee ei plõksund. Sai mitu korda starterit maha võetud ja uuritud, teine starter asemele pandud jne.
Lõpuks tuli välja, et vea põhjuseks oli hoopis süüteluku klemmplaat.
[Muudetud: 7-1-2008 VAZ]
Lõpuks tuli välja, et vea põhjuseks oli hoopis süüteluku klemmplaat.
[Muudetud: 7-1-2008 VAZ]
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
otsapuksid kulunud ja või harjad...Algselt postitas: MuKi14
Meil siin ühe autoga ka starteril probleemid... Nimelt kui võttit keerad lähevad tuled tuhmimaks, aga starterit ringi ei vea (ei klõpsu ka!)... Igal juhul, vahapeal kui autoga on väike ring tehud ja auto uuesti ära pargitud proovides võtab starteri ringi uuesti seisma jättes ei tööta (vahest harva võtab uuesti ringi)... Milles võib probleem olla?:puzzled
lisaks võivad kontaktlamellid olla mustunud.
veel võib tõmberelee kinni kiiluda ning tõmberelee klemmid ära põlenud olla.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kui raudlatiga paar head obatust andsin, hakkas starteris midagi plõksuma aga ringi ikka ei vedanud!:puzzled Homme proovin süütelukku!;)Algselt postitas: olaaf
otsapuksid kulunud ja või harjad...
lisaks võivad kontaktlamellid olla mustunud.
veel võib tõmberelee kinni kiiluda ning tõmberelee klemmid ära põlenud olla.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Mõnikord saab käima mõnikord mitte.Elektriahela vea saab kindlaks teha kui panna + vool otse aku pealt ergutse juhtmesse(roosa,veidi jämedam,pistik kohe aku mootoripoolse nurga juures).Kui nii starter töötab on süütelukku klemmide viga.
Veel varjant;hooratta hammasvöö kulunud(mootor jääb seisma ühes kindlas asendis ja starter haakub käivituse alguses ühe kindla hammasvöö hambaga mis pikapeale ära kulub).See juba s...viga.
Muidugi peab mootoril olema hea massiühendus kerega!
Veel varjant;hooratta hammasvöö kulunud(mootor jääb seisma ühes kindlas asendis ja starter haakub käivituse alguses ühe kindla hammasvöö hambaga mis pikapeale ära kulub).See juba s...viga.
Muidugi peab mootoril olema hea massiühendus kerega!
-
ccarl93
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 487
- Liitunud: 10 Jaan 2007 21:23
- Asukoht: loo alevik
- Autod: vaz 2103
õiget juttu ajad.mul samaral oli nii et pärast siduriketta vahetust jäi massi juhe õrnalt külge ja ei võtnud starterit tahagi.Algselt postitas: SexSix
Mõnikord saab käima mõnikord mitte.Elektriahela vea saab kindlaks teha kui panna + vool otse aku pealt ergutse juhtmesse(roosa,veidi jämedam,pistik kohe aku mootoripoolse nurga juures).Kui nii starter töötab on süütelukku klemmide viga.
Veel varjant;hooratta hammasvöö kulunud(mootor jääb seisma ühes kindlas asendis ja starter haakub käivituse alguses ühe kindla hammasvöö hambaga mis pikapeale ära kulub).See juba s...viga.
Muidugi peab mootoril olema hea massiühendus kerega!

carl-steven berg
Ei no jah kui klemme peale vajutada ei jõua!:lolAlgselt postitas: kiku
Mul vahepeal oli nii, et kui suudet keerasin ei teinud ka mingit piuksu. Olisurve ja bensunaidiku tuled polesid aga signaal ei toodanud. Lopuks avastasin, et akuklemmist ei saanud korralikult uhendust;)
Igal juhul kuidas täpsemalt starterisse otse voolu saab panna (kapoti alt)? või võib ka süütelukku tagant proovida?:puzzled
[Muudetud: 8-1-2008 MuKi14]
Ühenda tõmberelee 2 klemmi kokku (2* 8 -st vaskpolti),kui töötab ,siis viga süütelukus,või tõmberelees.(NB nii proovides ei hakka starter mootorit ringi vedama ,vaid käib "tühjalt")Algselt postitas: MuKi14Ei no jah kui klemme peale vajutada ei jõua!:lolAlgselt postitas: kiku
Mul vahepeal oli nii, et kui suudet keerasin ei teinud ka mingit piuksu. Olisurve ja bensunaidiku tuled polesid aga signaal ei toodanud. Lopuks avastasin, et akuklemmist ei saanud korralikult uhendust;)
Igal juhul kuidas täpsemalt starterisse otse voolu saab panna (kapoti alt)? või võib ka süütelukku tagant proovida?:puzzled
[Muudetud: 8-1-2008 MuKi14]
Kui starter töötas siis otsi selle juhtme pistik üles mis starteri tõmbereleesse läheb(suht peenike juhe) ja ühenda see otse aku "+" klemmiga. (NB nii peaks mootorit ringi vedama).Kui vedas on asi süütelukus või starteri lülitusrelee lülitusjuhtmes juhtmes)
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Nii sai proovitud otse aku pealt, ainult õrn klõps käis starteris, ringi ei vedanud! :/ jama küll...Algselt postitas: hautz
...Kui starter töötas siis otsi selle juhtme pistik üles mis starteri tõmbereleesse läheb(suht peenike juhe) ja ühenda see otse aku "+" klemmiga. (NB nii peaks mootorit ringi vedama).Kui vedas on asi süütelukus või starteri lülitusrelee lülitusjuhtmes juhtmes)