Lada nukkvõllid

Lada nukkvõllid

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: Marduss
Ühesõnaga, kui ma nüüd õigesti välja lugesin, siis sobib 1700-se mootori nukk 1:1-le ka 1600-sele.Hüva, sobib.Aga kas need nukkide erinevused annavad ka tunda? Kas tegemist oleks positiivse lükkega, ehk kas targemad härrased soovitaksid 1,6-le 1,7-e nukki, või oleks mõistlik ikka originaali juurde jääda?
Mina enda masinal vahet ei tundnud, vb see tuleks paremini välja kui tõsta surveastet (või lihtsalt remonti) ja siis uuesti võrrelda minekut erinevate nukkadega. Hinnaerinevus neil 700EEK Niva vs 550 tavaline.

[Muudetud: 1-12-2008 Moss]
s
Sage
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 11 Apr 2005 13:08
Asukoht: Saaremaa
Autod: Lada 21063, Honda Civic 4d&Type-R

Postitus Postitas Sage »

põhimõtteliselt proovisin ise järgi...3 käigu kiirendusaeg 1500-5000rpm läks kiiremaks kuskil 2 sekundit...järeldus tehke ise :cool:
m
miil
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 09 Jaan 2007 18:36
Asukoht: Kose vald
Autod: -

Postitus Postitas miil »

Algselt postitas: Moss
Mina enda masinal vahet ei tundnud, vb see tuleks paremini välja kui tõsta surveastet (või lihtsalt remonti) ja siis uuesti võrrelda minekut erinevate nukkadega. Hinnaerinevus neil 700EEK Niva vs 550 tavaline.
[Muudetud: 1-12-2008 Moss]
Vahe peaks tunda olema küll, eelkõige momendi vähenemise näol madalal pöördel ;).

Kokkuvõttes saab vist võimsust pisut juurde, aga jah, seda väikest erinevust on ainult mõõteriistaga võimalik määrata.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ma pakuks rohkem,et alt on lahjem ja vedu tuleb kõrgemalt.Mida kangem võll kraadilt seda kõrgemale läheb veojõu moment.Sõltub jälle muidugi kuidas on nukk vända suhtes(varane,hiline).
56506878
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Üks OT küsimus: kui mul on väntvõll esimisel kriipsul ja nukk hammasratta märgiga kohakuti, mida see annab?
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Aga kirjelda ,mis pööretel paremini käib ja kui suurte pööreteni veab.
56506878
m
moto-onu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 31 Dets 2007 22:15
Asukoht: tartumaa

Postitus Postitas moto-onu »

Vähe "sportlikuma" nukkvõlliga tuleb ikkagi korralikult märgatav tulemus peale kaane portimist.Ladal need kanalid on nagu nad on:(.
Ise kui selle teema algatajana sai asi juba ära proovitud. Kui aega ja viitsimist on ,siis saab asja küll:cool:

[Muudetud: 3-12-2008 moto-onu]
E.T.
m
matzz
Postitusi: 329
Liitunud: 14 Mär 2008 18:26
Asukoht: Saue vald
Autod: 21013 1.7Ti, Nissan 200sx 1.8Ti, BMW e60 545i, BMW e39 520i 98
Kontakt:

Postitus Postitas matzz »

ärge vastu näppe lööge,kuid juba selleks jutt läks, siis mis moodi see portimine välja näeb, mida seal tehakse täpsemalt, ise sellel teemal algaja ning loen vaikselt "järeleaitamise" kohta, eelkõige, tuleviku mõttes, sest üritan ka siin midagi ehitada.
Meboosta
Life is too short to drive slow cars
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

sai vana teema üles tsungitud.
Minu loogika ütleb, et auto mootorit hakatakse ehitama vastavalt vajadusele kus seda kasutama hakatakse, kui see selge, siis mootori puhul on esimene asi nukkvõll ja selle karakteristika.

213 vs 01 nukk...siis Nival oli loogiline suurendada sisselaske nurka=suurem täituvus, kuigi klapid jäid samaks suurenes töömaht. Nuka efekt tuleb esile just Nivas, millel suurem surveaste (9.5 vs 8.5/8?) ehk Bens AI95 vs A76 2101-l

Huvitavam teema on aga sisse ja väljalaske nurkade erinevus ning klappide kattuvus - ehk kust idee, et väljalaske nurk peaks väiksem olema sisselaskest? Mida see annab? jne
Festina lente!
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Mitte et ma neist asjadest just palju teaks, aga laseks fantaasial lennata:
1) eeldame, et klappide avanemismomendid jäid väntvõlli suhtes paika
2) sisselaskenurka suurendati (kes aru ei saa miks, vaadaku mägilase postitust)
3) sisselaskenurga suurendamisega suurenes paratamatult klappide ülekate (vt punkt 1)
4) keegi tarkpea (ei teagi, kas jutumärkidega või ilma) avastas, et väljalaskeklapi kaudu kaob silindrist vurts palju lühema aja jooksul, kui seni arvati (surveaste ei tohiks siin rolli mängida, aga mine tea, samas suurem ülekate peaks vist peale täituvuse ka tühjenemist parandama)
5) et madalatel pööretel auku ei tekiks, vähendatigi väljalaske nurka
Mulle endale tundus see arutluskäik loogilisena, aga ma arvan, et rahvas ei jäta ütlemata, kui ma siiski täielikku debiilsust olen suust välja ajanud ;)
m
Matukas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 47
Liitunud: 30 Okt 2010 18:01
Asukoht: Viljandi
Autod: nissan almera 99a, vaz 2105 82a
Kontakt:

Postitus Postitas Matukas »

Aga, mis on Niva nukatõus, kas sama kui klassikul? Ja oskab keegi öelda peast või lugeda kuskilt kirjandusest välja nookuri ülekande klassiku mootoril, kas oli äkki 1,5:1 ?
Saed, trimmerid, võsalõikurid tuntud tootjatelt nagu Husqvarna, Shindaiwa ning Stihl profirida. Remont, hooldus ja müük. tel 58371026
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Festina lente!
Vasta