Mida ette võtta pooliku mootoriga?

Mida ette võtta pooliku mootoriga?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: PuZuP

P.S. Hautz, ka komsjon ei ole veel õige...proovi veel...äkki kolmas kord õnnestud :lol

[Muudetud: 24-11-2007 PuZuP]
Selle sõna õigekirja ma ei tea:sein,aga põhimõttest saab ju aru:mad: (tegu siis selliste poodidega kus inimesed viivad oma seisma jäänud autoosad müüki)


ja ega sõna:ÕNNESTUDki ei sobi hästi sellesee lausesse:lol

Sõna on komisjon ning isikulise ning umbisikulise tegumoe kirjapilt on erinev...lihtsalt, et Sa teaks ;)
P


[Muudetud: 25-11-2007 PuZuP]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: hautz
Algselt postitas: PuZuP

P.S. Hautz, ka komsjon ei ole veel õige...proovi veel...äkki kolmas kord õnnestud :lol

[Muudetud: 24-11-2007 PuZuP]
Selle sõna õigekirja ma ei tea:sein,aga põhimõttest saab ju aru:mad: (tegu siis selliste poodidega kus inimesed viivad oma seisma jäänud autoosad müüki)


ja ega sõna:ÕNNESTUDki ei sobi hästi sellesee lausesse:lol

Sõna on komisjon ning isikulise ning umbisikulise tegumoe kirjapilt on erinev...lihtsalt, et Sa teaks ;)
P


[Muudetud: 25-11-2007 PuZuP]
Krt jh i on puudu,:sein:sein:sein:D

[Muudetud: 26-11-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
h
henk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Nov 2007 14:59
Asukoht: Suure-Jaani
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas henk »

Oot-oot. Mis teema nende sõrmedega on? Väikestel kahetaktilistel mootoritel libiseb tavaliselt sõrm kergelt läbi kolvi silma (oleneb kolvist ja sõrmest) ning kepsu laagri, ning seejärel stoperdatakse sõrm mõlemil pool stopper rõngaga. A kuidas siis Ladal on, kui te siin räägite, et sõrm jääb kolvisilmas raskelt liikuma? Stoperdust ju seal ei kasutata ja sõrm pressitakse minu arusaama järgi pressi all (sooja)kolvi sisse. Saan aru, et kepsusilmas peab sõrm vabalt liikuma, aga et kolvisilmas? Olen mina loll või olen lihtsalt millestki valesti aru saanud:puzzled?
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Algselt postitas: henk
Stoperdust ju seal ei kasutata ja sõrm pressitakse minu arusaama järgi pressi all (sooja)kolvi sisse. Saan aru, et kepsusilmas peab sõrm vabalt liikuma, aga et kolvisilmas? Olen mina loll või olen lihtsalt millestki valesti aru saanud:puzzled?
Kepsusilmas ei pea liikuma, kepsusilm ongi sõrme fikseerija.
h
henk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Nov 2007 14:59
Asukoht: Suure-Jaani
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas henk »

A, tähendab, sõrm on kepsusilmas tuugalt kinni pressitud ning kolvi silmad on siis liikuvalt sõrme peal. Et seni mulle teada versioon on siis tegelikult hoopiski ümber pööratud :D


Kui nüüd hakata kolbe ostma, siis mida peaks kõige rohkem silmas pidama? Pakuti mulle vanast ajast jäänud originaal kolbe. Esimesena tuleb pähe, et mõõta ära kolvi seeliku laius, et kas on võrdsed. Ja siis kolvi silmad, et kuidas oleks kõige mõtekam neid kontrollida? Ei oska hetkel öelda, kas tollel sisemikromeetril nii väikest otsa on, et saaks kolvi silma mõõta.



A, ja tuli veel meelde, et mul vedelevad kaks parem poolset ust (esimene ja tagumine) ka, mis on mingi ~15a tagasi liivapritsiga üle lastud ning krunditud, ainult kerge pindmine rooste on kohati.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Kui kolvid on ühest komplektist siis muret ju pole, kolvisõrmed ostad juba sobitamise teel.
Tsitaat raamatust:
Ujuv kolvisõrm ei tohi toatemperatuuril kolvi silmas vabalt liikuda."Ziguli" mootori kolbi paigutatud õline sõrm ei tohi kolvist välja kukkuda kusjuures piirlõtk sõrme ja silma vahel on 0,05 mm.
***
Suureks abiks oleks Sulle see raamat ;)
Väntmehhanismi remont, leheküljed 175-188
Seal on üksipulgi lahti seletatud mis ja kuidas.
Kui siis veel on probleeme, küsi lisa...
Edukat remonti soovides.
(Kõiki asju ei ole võimalik meeles pidada aga peab teadma allikaid, kust abi leida.


[Muudetud: 26-11-2007 Indy]Pilt
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kui silma-ava mõõteriistaga kontrollida ei õnnestu, siis kirvemeetodil saab proovida järgmist:
Esmalt teed detailid tolmust puhtaks ja siis määrid kergelt puhta mootoriõliga.
Kolvisõrm peab nüüd lihtsalt pöidlaga vajutamise teel sobituma omale kohale kolvis. Sõrm peab saama vabalt pöörelda aga kui keerad kolbi nii, et kolvi sõrme ots jääb suunaga allapoole, siis ei tohi ta sealt välja pudeneda.
Kordan üle, et see oli kirvemeetod.
Õige lõtk kolvi ja sõrme vahel mõõdetav tuhandikes (!).
Teisele küsimusele vastust otsides pead sa teadma:
1.Kust ja kuidas silindreid mõõta
2.Kust ja kuidas kolbe mõõta
Need vajalikud selleks, et saaksid valida õiged kolvid. Kolvi valid silindri järgi või silindri hoonid kolvi järgi.
Kolbidel on samapalju gruppe, kui silindrilgi.
Annan veelkord lingi, kus sellest pisut juttu: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13425

Edasi ei saa ma kahjuks/õnneks midagi siin targutada, sest pole, kust targutada. Kui nüüd keegi, kellel on otse riiulist võtta vastavat kirjandust (raudselt on, tean) , siis palun, jätkaku. Minul hetkel pole. Rütman lebab linna raamatukogus ja klassiku mootorist mul õige kapsas puudub :D.
Henk, soovitan sinulgi astuda läbi raamatukogust ja krabada lugemiseks Heiki Rütmani raamat "Sõiduautode remont". Saad kõigile küsimustele eesti keelsed vastused.

Indy jõudis ennem :D
Nojah, ma pole õnneks ainus loll, kes raamatuid loeb :D



[Muudetud: 26-11-2007 logman]
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Tsitaat:-Nojah, ma pole õnneks ainus loll, kes raamatuid loeb:D
(Logman ja Indy vähemalt loevad veel raamatuid, loodan, et suudame teisigi raamatuteni viia...:P )
Teinekord on lihtsam ise asja uurida,eriti kui materjal riiulist võtta.Vaat kui siis jääb miskit arusaamatuks, tuleb juba hakata küsimusi esitama :P
Et tekitada huvi Heiki Rütmani raamatu vastu siis mõned lehed, milledelt leiad olulise info:
http://www.zone.ee/valvur57/lehed/
Tiri endale arvutisse, sest pikaks ajaks need lehed üles ei jää.
Edulist lugemist ;)
h
henk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Nov 2007 14:59
Asukoht: Suure-Jaani
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas henk »

Suured tänud kõigile, kes on vastanud! ;)

Nüüd on jälle mõni asi selgem. Need leheküljed laadisin alla ning viskasin kiirelt pilgu üle, eks homme uurin vähe täpsemalt. Aga selle raamatu "Sõiduautode remont" võib küll ehk kohalikust raamatukogust leida.
Teine raamat on siis "Sõiduauto Ziguli", kui ma ei eksi nime suhtes. Too peaks onul ka olemas olema, vajaduse korral saaks vast ikka laenata.


Aga nüüd tuleb paar kuud hinge kinni hoida, siis saab ehk jaanuari kuus hakata autot endale otsima. Ennast veel kauemaks tööle organiseerima ning ehk saab ka kellegile mõned värvimistööd teha :spin
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Mul üks raamat täitsa vaba 50.- + postikulu (teine trükk)
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid114651
h
henk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Nov 2007 14:59
Asukoht: Suure-Jaani
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas henk »

Raamatut hetkel veel ei soovi, sest otseset vajadust selle järgi pole (saan laenata)


Aga nüüd tuleb isa ära rääkida, sest talle see mõte millegi pärast kohe üldse ei meeldinud :sein
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Algselt postitas: henk
Aga nüüd tuleb isa ära rääkida, sest talle see mõte millegi pärast kohe üldse ei meeldinud :sein
Hm...Mis sel mõttel siis viga on kui mootorit remonditakse?
h
henk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 18 Nov 2007 14:59
Asukoht: Suure-Jaani
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas henk »

Ta võttis just argumnediks selle, et hea kerega pole neid leida ning keretööde tegemine läheb kalliks. Ja rääkis ka veel seda, et roostet on raske Lada kerelt eemal hoida:puzzled
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: henk
Ta võttis just argumnediks selle, et hea kerega pole neid leida ning keretööde tegemine läheb kalliks. Ja rääkis ka veel seda, et roostet on raske Lada kerelt eemal hoida:puzzled
Sama lihtne nagu igal teisel autol,kui "õigeid"(kvaliteetseid)krunte ja roostemuundeid kasutada:lol
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Algselt postitas: Hulkur
Originaal kolbe ei usalda,sest vene tootangu kvaliteet on väga väga kehvapoolne.
Siin nad siis on,Lada mootoriremontijate hirm,toodetud
N-Liidu ajal "Harkov traktori tagavaraosa" poolt.

Pilt

Isegi diameetri klass(D 2) on peale märgitud.

Pilt

Pilt

Oma uue mootori kokkupanekul jäävad need kolvid kasuta-
matta(muidu mõõt 76,0 sobib),vaatan ka ilmselt Mahle toodangut.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

Algselt postitas: arvi100
vaatan ka ilmselt Mahle toodangut.
pea siis meeles, et 2108 1,3 on 76 kolb ;)
Roolin nii kuis jaksan
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Ma vaatasin eespool olevaisd pilte ja nägin seda mootori plokki. Kas see hülsitud mootori plokk pole mitte nsvl aja mingi rats ,et juba ammu kulunud plokki kasutada? Vaatasin ka teisi juppe aga kõigil oli kerge roostekiht peal ja minumeelest õiget mootorit siit küll ei tule ,kui nendest juppidest kokku panna. Kui arvestada palju need lihvimised ja uued jupid maksma lähevad ,siis sa saad siin vastu talve sama raha eest täiesti korras mootori ja kerega lada osta. Nii kui nii on sul vaja keret ja plokikaant. Kuusakoski ostab rumu autosid 1500eek tükk kokku ja ma arvan ,et selle raha eest saab osta ka töötava mootoriga ja muude pisivigadega roostes kerega lada. Kui plaan veel eriti korralik mootor teha ,siis hakkab lõpptulemus sõltuma igast väiksemastki asjast.
Vasta