5-kast. Head ,vead,probleemid. Käigukastide ülekandearvud

5-kast. Head ,vead,probleemid. Käigukastide ülekandearvud

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

5-kast. Head ,vead,probleemid. Käigukastide ülekandearvud

Postitus Postitas masuurik »

Tere.
On pikemat aega plaan soetada omale 5ne kast 4se asemele.
Ehk selliste kastide omanikud ja need, kellel nendega kogemusi pajatavad natuke.
Nimelt tahaks kuulda arvamusi.Endal on isiklik arvamus ja mõte olemas ,kuid pole ennem 5sega sõitnud (lada omaga) ning ei oska arvata sest midagi hetkel.Ei taha mõtetut põrsast osta.Olen küll teemasid lugenud ,kuid pole saanud päris täiendavaid vastuseid.

[Muudetud: 23-10-2007 olaaf]
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Oo jaa!Viieseid on käest läbi käinud palju.Praegu kahel autol.LADA21043-03,läbisõit64000.Tõin rootsist.Hea vaikne auto.Kõik käigud seisavad sees,ükski käik ei tee häält.Hiljuti panin 0,5liitrit õli juurde.Ei ole õli taset 9000kildi jooksul vaatand,sest käima ilus puhas.
Teine on 1600 mootori otsas ligi70000 kilti minu vintsutusi talund.Ostetud taanist lammarist,kasutatuna.Hiljut hakkas neljandat käiku välja viskama.Muidu vaikne.Olen selle aja jooksul 2 korda õli vahetand,dat-17i.Käima ka ilusti puhas.Aga kunagi sai käimasi müügiks tassitud taanist,rootsist ja norrast.Peale seda kui ühe kasti remondi raha ostjale tagasi maksin hakkasin ise proovima mis seisus kastid on.1600+5# olen mitu korda treilat koos autoga vedanud.Viies on vastu pidanud.Õnne asi!VIIES KÄIK+22% KIIRUST SAMA PÖÖRETE ARVU JUURES!
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

nii et tasuks ära sebida ,kui võimalus?.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Kõige parem,kui kasti ei ole remonditud,näpitud.Ilma leketeta.Minimaalsete lõtkudega võllotsad.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

õnnestus ühte kasti remontida - tuhanded sai sisse laotud = uus peavõll oli veidi kõver ning lõhkus hammakad ära lihtsalt - õliga tulid pooled hammasrattad välja.

seega kui keegi räägib, et remonti vajav ning see ei maksa midagi siis unusta ära..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

selge.
Aga muidu omadused ja põhimõtted paremad ,kui 4 sel?

[Muudetud: 8-8-2007 zigulimasuurik]
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Käigukast täidab ikka oma enda funktsiooni...kast ise on muidu sama, lihtsalt 5 käik juurde lisatud...nii üldiselt öelduna...tegelikkuses on vidinaid lihtsalt rohkem, kuid tööpõhimõte ikka sama - hammasratta paarid ja kahvlid ja muhvid jne...
5 käik annab kütusesäästu juurde ja Lada puhul puhkab ka kõrva :lol, sest 4-nda käiguga, mis on "otsekäik" ehk väntvõll pöörleb sama kiirusega kui kasti väljundvõll, on pööre ikkagi liiga kõrgel...5 käigu ülekanne on kiirem otseülekande arvust ja seega on pöörded madalamal, ja ka küttekulu väiksem...
Kui kellelgi on informatsiooni 4-jaste ja 5-ste kastide ülekandearvude kohta siis võiks siia kirja panna...hea võrrelda teinekord, millist kasti vastaval vajadusel eelistada...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

seda tehnilist poolt ma tean ja tööfunktsioone.Lihtsalt uurisin mis kasutajad ise arvavad.Tundub et on tarvis ära osta.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

no viiesel on esimesed käigud kas 05 või 06 omad tavaliselt...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Viiese kasti ülekanded:
1. käik - 3,67
2. käik - 2,10
3. käik - 1,36
4. käik - 1,00
5. käik - 0,819
Tagurpidi käik - 3,53
Iga ilmaga aktsioonis!
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Nii, nüüd on see minulgi tehtud, esimene 5-käiguline kast tagaveolisele ostetud. Alla pole veel pannud ning tegemist kasutatud kastiga, eks siis varsti paistab, mis tulemus on. Peamiseks põhjuseks on ikka kõrvadele veidi parema keskkonna loomine. 4-realisel maanteel 4500 - 5500 pööret rauas ikka pikalt ei sõida, juba Tartu maantee 4-realise lõigu läbimine selles tempos on piisav müradoos:sein

Lada juppide puhul on ikka hinnakujunemine müstika. Olen näinud 5-seid kaste hinnaga 450 - 4000 eek kasutatud kastist.
Neljaseid olen vahetanud isegi vanaraua vastu ning romulast korra ostnud 150-ga. Samas ühes romulas küsisid 2500 eek.

Sõidukogemus on 5-se kastiga Nivaga (1,7 moto). Peres on sõitnud Niva umbes 40 000 km, enne seda vahetati kast kasutatud kasti vastu, sest 5-s käik ei seisnud sees. Selle 40 000 km jooksul on kast igati hästi end ülal pidanud. 5 kast ongi eelkõige puhkus kõrvadele. Niva liigub juba linnaski 5. käiguga eduliselt. Ühtlases tempos kulgeda saab isegi kui pöördeid on alla 2000, ei tundu üldse auto piinamisena.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Icestorm, kui viitsid viska muude kastide ülekanded ka siia ülesse :)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

2101, 21011, 2102, 2103
1. käik - 3,75
2. käik - 2,30
3. käik - 1,49
4. käik - 1,00
Tagurpidi käik - 3,87

2106/niva
1. käik - 3,242
2. käik - 1,989
3. käik - 1,289
4. käik - 1,00
Tagurpidi käik - 3,340

2105 omi kahjuks pole käepärast praegu

polonezi 5k kasti ja fiati 5k kasti ülekanded oleks ka huvitav teada saada

paar pilti ka:

2101 vs 2106 kk 3.9 175/70R13
Pilt
Pilt

2101 vs 2106 kk 4.1 175/70R13
Pilt
Pilt

2101 vs 2106 kk 4.3 175/70R13
Pilt
Pilt

[Muudetud: 28-8-2007 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

Juttu jätkuks...
tõin 5se kasti ära.Läheb talvel 1.5L remonditud mootori otsa.( auto talvel siiski ei sõida).
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Kutu!

Postitus Postitas SexSix »

Sai sinisega Rootsis kiirteel lennatud-140km/h.Teine auto kolmnurgaga järel-100km/h.Topeltkoormusega tuli 525kilomeetrit.Nüüd kohapeal seistes käigukast sahiseb!Vajutad siduri alla-vaikus!Kutu see kast!Vahevõlli otsa nõellaager arvatavasti teeb seda sahinat?Viiendat käiku ei tohi koormata,tundub vähemalt nii.
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

Ma võin nüüd eksida, kuid kuskil manuaalis lugesin, et raskeid koormaid pole 5nda käiguga soovitav vedada.
Roolin nii kuis jaksan
v
valge06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Mai 2006 00:34
Asukoht: Väike-Maarja vald
Autod: vaz 2106 1986/vaz 2101 1972

Postitus Postitas valge06 »

natuke küll teemaväline aga ei leidnud paremat kohta ja küsin siin ära et mis on 5 käigulise täiesti korras(kasutatud) käimari turuväärtus
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Algselt postitas: valge06
natuke küll teemaväline aga ei leidnud paremat kohta ja küsin siin ära et mis on 5 käigulise täiesti korras(kasutatud) käimari turuväärtus
2500-3000kr.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

...ja 4 käigulisel 200-600 kr:P:D
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Vasta