Pükste vajalikkus?

Pükste vajalikkus?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
c
CPX
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 13 Nov 2006 22:36
Asukoht: Harjumaa

Pükste vajalikkus?

Postitus Postitas CPX »

Kas oleks mõtet teha pükste asemele üks toru alates väljalaskekollest? Kas sellega tuleks alumisse otsa jõudu juurde?
Tegemist on 06-e mootoriga ja auto ei ole mõeldud piima järel käimiseks;)
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Nagu ma aru sain tahaksid panna kaks toru põhja alt? Sellel pole tegelikult ei ole mõtet. Tõenäoliselt kaotad hoopis jõus. Isegi toru kollektoritel 4-2-1 ja 4-1 on suhteliselt väike vahe, 4-1 annab natuke parema ülemise otsa.

Kui toru kollektori mõte peas siis on väga tähtis välja arvutada esimeste torude pikkus/läbimõõt ja samuti ka teise toru oma.

Natuke annaks kindlasti juurde otseläbi püti panemine lõppu, samuti paremini "hingava" reso.
c
CPX
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 13 Nov 2006 22:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas CPX »

Mitte kaks toru põhja alla vaid püksid asendada ÜHE toruga.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

OK :) Õhtu juba - mõte ei liigu nii kuis peaks.

Sellel pole küll mõtet. Kõigil 4-2-1 kolledel ikka 2 toru suht pikad. Ja 4-1 kolledel on esimesed torud päris pikad. Kui originaal v.l. kolle otsa 1 toru panna ei tule sealt midagi head. Kunagi kuulsin et Ligur oli katsetanud erinevate pükste kokkumineku pikkusega - igatahes originaal oli olnud suht hea kohapeal.

Muidugi kunagi atzkariku ostetud uute kolle pükste läbilõiget vaadates ei olnud voolavusese peale seal küll mõeldud.:o Seletada on seda suht raske, äkki atzkarikul on pilt sellest.

[Muudetud: 15/3/2007 Valdz]
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Vastupidi, jõudu jääb vähemaks, sest silindrid hakkavad "üksteist" segama. Selle tõttu kasutatakse torukollektorit, e nn ämblikku.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

tee hoopis nii:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

sellega tuli alla ikka megalt jõudu juurde.
mootor oli standard 1600; ülekanne 3,9 ; 2105 käigukast


pmst uuri dasfi käest, ehk saad temaga kaubale - see auto tema oma juba ammu...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
e
etz27
Foorumi kasutaja
Postitusi: 293
Liitunud: 24 Sept 2006 21:12
Asukoht: pärnu
Autod: 21063
Kontakt:

Postitus Postitas etz27 »

palju sellise süsteemi eest välja peaks käima ka
k
Kutsa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 176
Liitunud: 15 Veebr 2004 09:34
Asukoht: Keila
Autod: MB W123, BMW e46,e30 ja GAZ 24
Kontakt:

Postitus Postitas Kutsa »

Vabandan,et risustan aga mul selline küsimus et kui panna kaks toru alla palju ta jõudu kaotab umbkaudu.
r
RG
Foorumi kasutaja
Postitusi: 209
Liitunud: 05 Sept 2004 14:41
Asukoht: viimsi
Autod: Bmw 750i
Kontakt:

Postitus Postitas RG »

kutsa kui sa mõtled pütti siis kasu pole mida otsem ja sirgem välja juhtimine on kollest seda rohkem kasu .olen mina aru saanud vb eksin las natuke tarkemad vastavad täpsemalt.
Vanametalli,mööbli,vanatehnika ja kodukraami utiliseerimine
+ 372 50 51 300
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

ega ta ikka nii ei ole päris mingi vastusurve peab ikka kah tekkima :ylbe
ostsid siis sõida
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Ei tahaks vaielda aga mida vähem nn vastusurvet ehk staatilist survet väljalaskesüsteemis seda parem!
See niinimetatud vastusurve on üks seitsmest peamisest tegurist mis mõjutavad mootori võimsust!
Ja nagu Valdz enne mainis on lada "pükste" pikkus ja kokkuminek juba peaaegu õige koha peal. Ligur vist ütleski kunagi, et kui ladal käigukastini on kõik õige siis Käib!
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: Kutsa
Vabandan,et risustan aga mul selline küsimus et kui panna kaks toru alla palju ta jõudu kaotab umbkaudu.
Seda asja ei soovita ,sellega jääb sapika efekt.
Mul on nüüd sumpatoru nüüd nii:algul pükstele keevitasin otsa 50mm toru siis tegin toru kaheks 45 mm toruks ja lõpus jälle üheks 55 mm toruks ja siis 55 mm otseläbi sumpa. Aga seda varjanti ka ei soovita.

[Muudetud: 18-3-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Mis asi on "sapika efekt" ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

vb plärin?:puzzled
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: PuZuP
Mis asi on "sapika efekt" ?
see on topelt plärin või nagu "kaja"
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Ee... ja mille alusel Sa tõmbad paralleele V4 ja R4 vahel ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: PuZuP
Ee... ja mille alusel Sa tõmbad paralleele V4 ja R4 vahel ?
Põhimõte on ju sama:2 pütti+2 pütti eraldi:P

Vabandust siin on valesti aru saadud ,sapika effekt jääb siis kui on sumpa tehtud "2 +2 pütti"ehk kohe pükstest taha veetud torud ja siis sumpad otsas.

[Muudetud: 18-3-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Mina jällegi omistan sellist iseloomulikku plärinat õhkjahutusega mootoritele nagu ZAZ, VW ja ilmselt ka vanemad Porsched... aga võimalik et eksin kah ja miski muu tingib seda sarnast iseloomulikku heli.

Teemasse ka: mina ei soovitaks väljalaske torusid väga varakult kokku ajada sel põhjusel, et on hetki kus 2 väljalaske klappi korraga lahti ehk siis avanenud VL klapi tagant paneb rõhulaine kiiresti selle klapi juurde, mis hakkab just sulguma. Tulemuseks on kõigepealt see, et ei klappide ülekattest loodetav efekt ei ole märkimisväärne, teiseks jääb rohkem väljalaske gaase silindrisse mis võtavad ära uue küttesegu jaoks mõeldud väärtuslikku ruumi ja kolmandaks kuumutavad seda.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Ma leidsin ühe huvitava pükste kokkumineku püti ,mille teine sisseminev toru oli pikem .Ei vaadanud enne ,kas oli 2-3 või 1-4 nda toruks aga arvatavasti oli ikka 2-3 .See peaks olema torukollektori põhimõte:puzzled. Ja voolavust ei oldud arvestatud.
Pilt ka püti otstest:Pilt
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Ja aja sisustamiseks tegin ühed püksid ümber,mida arvate sellest lahendusest.
tegin ta ka voolujooneliseks seest.Pilt
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Vasta