Pükste vajalikkus?
Pükste vajalikkus?
Pükste vajalikkus?
Kas oleks mõtet teha pükste asemele üks toru alates väljalaskekollest? Kas sellega tuleks alumisse otsa jõudu juurde?
Tegemist on 06-e mootoriga ja auto ei ole mõeldud piima järel käimiseks;)
Tegemist on 06-e mootoriga ja auto ei ole mõeldud piima järel käimiseks;)
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Nagu ma aru sain tahaksid panna kaks toru põhja alt? Sellel pole tegelikult ei ole mõtet. Tõenäoliselt kaotad hoopis jõus. Isegi toru kollektoritel 4-2-1 ja 4-1 on suhteliselt väike vahe, 4-1 annab natuke parema ülemise otsa.
Kui toru kollektori mõte peas siis on väga tähtis välja arvutada esimeste torude pikkus/läbimõõt ja samuti ka teise toru oma.
Natuke annaks kindlasti juurde otseläbi püti panemine lõppu, samuti paremini "hingava" reso.
Kui toru kollektori mõte peas siis on väga tähtis välja arvutada esimeste torude pikkus/läbimõõt ja samuti ka teise toru oma.
Natuke annaks kindlasti juurde otseläbi püti panemine lõppu, samuti paremini "hingava" reso.
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
OK
Õhtu juba - mõte ei liigu nii kuis peaks.
Sellel pole küll mõtet. Kõigil 4-2-1 kolledel ikka 2 toru suht pikad. Ja 4-1 kolledel on esimesed torud päris pikad. Kui originaal v.l. kolle otsa 1 toru panna ei tule sealt midagi head. Kunagi kuulsin et Ligur oli katsetanud erinevate pükste kokkumineku pikkusega - igatahes originaal oli olnud suht hea kohapeal.
Muidugi kunagi atzkariku ostetud uute kolle pükste läbilõiget vaadates ei olnud voolavusese peale seal küll mõeldud.
Seletada on seda suht raske, äkki atzkarikul on pilt sellest.
[Muudetud: 15/3/2007 Valdz]

Sellel pole küll mõtet. Kõigil 4-2-1 kolledel ikka 2 toru suht pikad. Ja 4-1 kolledel on esimesed torud päris pikad. Kui originaal v.l. kolle otsa 1 toru panna ei tule sealt midagi head. Kunagi kuulsin et Ligur oli katsetanud erinevate pükste kokkumineku pikkusega - igatahes originaal oli olnud suht hea kohapeal.
Muidugi kunagi atzkariku ostetud uute kolle pükste läbilõiget vaadates ei olnud voolavusese peale seal küll mõeldud.

[Muudetud: 15/3/2007 Valdz]
-
tTegija
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 187
- Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Suzuki Baleno 1.3
- Kontakt:
Ei tahaks vaielda aga mida vähem nn vastusurvet ehk staatilist survet väljalaskesüsteemis seda parem!
See niinimetatud vastusurve on üks seitsmest peamisest tegurist mis mõjutavad mootori võimsust!
Ja nagu Valdz enne mainis on lada "pükste" pikkus ja kokkuminek juba peaaegu õige koha peal. Ligur vist ütleski kunagi, et kui ladal käigukastini on kõik õige siis Käib!
See niinimetatud vastusurve on üks seitsmest peamisest tegurist mis mõjutavad mootori võimsust!
Ja nagu Valdz enne mainis on lada "pükste" pikkus ja kokkuminek juba peaaegu õige koha peal. Ligur vist ütleski kunagi, et kui ladal käigukastini on kõik õige siis Käib!
Seda asja ei soovita ,sellega jääb sapika efekt.Algselt postitas: Kutsa
Vabandan,et risustan aga mul selline küsimus et kui panna kaks toru alla palju ta jõudu kaotab umbkaudu.
Mul on nüüd sumpatoru nüüd nii:algul pükstele keevitasin otsa 50mm toru siis tegin toru kaheks 45 mm toruks ja lõpus jälle üheks 55 mm toruks ja siis 55 mm otseläbi sumpa. Aga seda varjanti ka ei soovita.
[Muudetud: 18-3-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Põhimõte on ju sama:2 pütti+2 pütti eraldi:PAlgselt postitas: PuZuP
Ee... ja mille alusel Sa tõmbad paralleele V4 ja R4 vahel ?
Vabandust siin on valesti aru saadud ,sapika effekt jääb siis kui on sumpa tehtud "2 +2 pütti"ehk kohe pükstest taha veetud torud ja siis sumpad otsas.
[Muudetud: 18-3-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Mina jällegi omistan sellist iseloomulikku plärinat õhkjahutusega mootoritele nagu ZAZ, VW ja ilmselt ka vanemad Porsched... aga võimalik et eksin kah ja miski muu tingib seda sarnast iseloomulikku heli.
Teemasse ka: mina ei soovitaks väljalaske torusid väga varakult kokku ajada sel põhjusel, et on hetki kus 2 väljalaske klappi korraga lahti ehk siis avanenud VL klapi tagant paneb rõhulaine kiiresti selle klapi juurde, mis hakkab just sulguma. Tulemuseks on kõigepealt see, et ei klappide ülekattest loodetav efekt ei ole märkimisväärne, teiseks jääb rohkem väljalaske gaase silindrisse mis võtavad ära uue küttesegu jaoks mõeldud väärtuslikku ruumi ja kolmandaks kuumutavad seda.
Teemasse ka: mina ei soovitaks väljalaske torusid väga varakult kokku ajada sel põhjusel, et on hetki kus 2 väljalaske klappi korraga lahti ehk siis avanenud VL klapi tagant paneb rõhulaine kiiresti selle klapi juurde, mis hakkab just sulguma. Tulemuseks on kõigepealt see, et ei klappide ülekattest loodetav efekt ei ole märkimisväärne, teiseks jääb rohkem väljalaske gaase silindrisse mis võtavad ära uue küttesegu jaoks mõeldud väärtuslikku ruumi ja kolmandaks kuumutavad seda.
Ma leidsin ühe huvitava pükste kokkumineku püti ,mille teine sisseminev toru oli pikem .Ei vaadanud enne ,kas oli 2-3 või 1-4 nda toruks aga arvatavasti oli ikka 2-3 .See peaks olema torukollektori põhimõte:puzzled. Ja voolavust ei oldud arvestatud.
Pilt ka püti otstest:
Pilt ka püti otstest:

.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U