Elektriline bensiinipump

Elektriline bensiinipump

Motospordi foorum (üritused ja rallimasinate elu)
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Elektriline bensiinipump

Postitus Postitas ruudi »

Kas on olemas ja kust saaks elektrilist bensiinipumpa karburaatoriga mootorile ? Või sobib selleks ka pritsungi mootori pump ? Samas pritsega mootorite pumbad on võibolla liiga võimsad need on arvestatud ju ikkagi paari kolme atist survet tootma aga karpas (mul on solex) pole see vist hea või jookseb see enamus siis tagasivoolu kaudu paaki ilusti ja probleeme ei teki ? Mida lada rallikatel kasutatakse kui on näiteks 2 horisontaalvoolu karburaatorit peal (Weber, Dellorto) Tõsi küll neist karpadest voolab jubedalt bena läbi võrreldes tavalise Solexiga tänavasõidu seades.
p
Photographer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 188
Liitunud: 16 Dets 2005 10:32
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada
Kontakt:

Postitus Postitas Photographer »

on olemas madalsurvepumbad, a la umbes 800 eeki tk. hall auto oli koht kust sai
Ühe kilomeetri kohta on alati kaks kilomeetrit kraavi !
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Sapaka küttesüsteemi pump sobiks.Aga igaks juhuks hoia alati teine tagavaraks.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Osadel vanaaegsetel karburaatormootoriga autodel olid ka elektrilised pumbad. Sellist otsigi. Pritsega masina pump ei sobi kohe kindlasti. Sapaka küttepumpadega oli millegipärast alatasa mingi jama. Aga miks üldse elektriline pump?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Tõenäoliselt samad pumbad, mida Photographer mainis, on kahte tüüpi ehitusega...
Üks tüüp töötab rohkem surve peale ja on mõeldud kereautodele paigaldamiseks paagi juurde, teine töötab rohkem "imemise" peale ja on mõeldud paigaldamiseks mootoriruumi...ehk siis üks peab rohkem kütust tagant ette lükkama ja teine tagant ette tõmbama...
Karburaatormootoritel töötavad väga eduliselt...näiteks Estonia vormelid, mida toidavad paaris-Weberid, ei ole veel janusse jäänud...
Pumbas sees on on mingi elektroonika/mehhaanika, mis teatud vastusurve korral lülitab pumba välja, ehk kui ujukikamber on täis ja samas vastusurve vähenedes siis lülitab pumba jälle tööle...
Seda kui suurt survet suudab see pump toota, ei oska praegu öelda, kuna ei leia karpi ega andmeid ülesse...kui leian, siis panen ka kirja...

Edit: Photographer, minu teada nende pumpade hind on eraisikule oluliselt suurem ?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
p
Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 615
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Samara 2108 Baltic

Postitus Postitas Priidic »

hall autos näiteks selline saada:

siit

rohkem ei uurinud, keda huvitab vaatab ise edasi:

siit
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

el. benapump

Postitus Postitas ruudi »

Algselt postitas: Laada
Osadel vanaaegsetel karburaatormootoriga autodel olid ka elektrilised pumbad. Sellist otsigi. Pritsega masina pump ei sobi kohe kindlasti.
Miks ei sobi pritsemootori pump ? Solex karpas on ju tagasivool kõik mis üle jääb peaks ju sealtkaudu ära minema tagasi paaki.
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

pritsemootori pumbast tuleb ~8 atti survet.
pidur = kiiruse surm
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

el. bensiinipump

Postitus Postitas ruudi »

no mis sest et 8 atti, voolab vähe kiiremini. Arvate, et ei toimi tagasivooluga karpaga ?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Ma arvan, et tagasi voolab ta küll, aga karburaatori nõelklapp, mida hoiab suletud asendis ju bensiinitase, ei suuda seda kinni hoida...
Aga kui etteantava kütuse rõhu regulaator vahele panna, siis vast on hea küll...aga siis tuleb eraldi tagasivool ka vist enne regulaatorit vedada...
Uurin veidi ja siis täpsustan...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
p
Photographer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 188
Liitunud: 16 Dets 2005 10:32
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada
Kontakt:

Postitus Postitas Photographer »

Miks te teete asja keeruliseks, kõrgsurve pumbad ala 4 bar mis tavaliselt pritsungil on nõuavad jahh tagasivoolu. madalsurvepump aga ei nõua, viid ühe toru karpasse, enne paaki paned filtir ja siis pumba ja ongi kõik lahendatud ! toide takka ja tuld
Ühe kilomeetri kohta on alati kaks kilomeetrit kraavi !
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

Algselt postitas: Photographer
Miks te teete asja keeruliseks, kõrgsurve pumbad ala 4 bar mis tavaliselt pritsungil on nõuavad jahh tagasivoolu. madalsurvepump aga ei nõua, viid ühe toru karpasse, enne paaki paned filtir ja siis pumba ja ongi kõik lahendatud ! toide takka ja tuld
Me teeme asja keeruliseks seepärast, et me tahame asja odavamalt ja olemasolevate vahenditega lahendada. Nimelt mul on olemas el. paagisisene pump ja ei tahaks osta 800 või rohkema eegust uut kui saab ilma hakkama.
Mis te arvate siis kas võib toimida pritsungi jaoks mõeldud pumbast bensiin karpasse ja tagasivooluga paaki tagasi ? Rõhuregulaatorit milleks ? Tagasivool on ju vaba, ujukinõel laseks ujukiruumi täis ja edasi läheks bents juba paaki tagasi või ei toimi asi nii lihtsalt ?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Ei toimi...ujukinõel ei suuda seda survet kinni hoida ja küttesegu ei moodustata mitte vaakumi toimel, vaid pumba survel pahistatakse seda läbi düüside sisselaskekollektorisse...tagasivoolust lihtsalt ei suudaks kõik üleliigne ära voolata...
Oletame, et see pump, mis Sul on, töötab 4 bar-se survega...see on pidev surve, sest pole aju, mis pumba tegevust kontrolliks, seega töötaks pump konstantselt...tavalises rehvis on ligikaudu 2-2,5 bar-i rõhku...seda on niigi 3-4 korda vähem kui suur on pumba surve...seega ujuki vedeliku väljasurvejõud ei suuda ületada kütusesurve jõudu, ehk siis ujuk ei jõua nõela kinni vajutada...
Seepärast ongi vaja sellise lahenduse korral kütuserõhuregulaatorit, millest endast läheb juba tagasivool paaki...
Edit: antud kütuserõhuregulaatori all pidasin siis silmas nö. sissetuleva rõhu reguleerimist...tagasivool on nagunii vaba...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

No selge kui nõel niipalju ei hoia siis jah ei saa nii lihtsalt. Aga see surveregulaator ? On sellist siis võtta mõne masina pealt ? Pritsega Ladal oli selle pihustite ühise "toru" küljes mingi jublakas vist regulaator kuhu läks veel kollektorist vaakum ka ja ka tagasivool. Aga see hoiab siis seal pihustite peal rõhku ühtlasena ja seegi on ju kõvasti üle ühe arvatavasti.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mis siin 1 atist rääkida (tegelikult hoitakse pihustite taga 2,7 atti).
Karba jaoks lubatud surve on 0,2-0,25 atti.
C
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

See jublakas ongi see tegelik rõhuregulaator, mida juhitakse vaakumiga...
N: Pihusti töötab 3 bar-se rõhu peal, aga "fuel-rail'i" tulev sisendrõhk on suurem, ütleme 5 bar...rõhuregulaator hoiabki fuel-rail'is kütusesurvet 3 bar peal - ülejäänu laseb kõik tagasivoolu...

ES-Tuning pakub ühte siin
http://www.es-tuning.ee/?page=62
Vaata ja mõtle nüüd, kas on mõtet hakata jamama selle kogu kompoti koostamisega, mille hind tuleb nagunii suurem kui asi väärt on, või osta eelmainitud madalsurvepump...
Kui pumba vastu huvi on, siis kontaktid on profiilis...:)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
s
stroh_89
Foorumi kasutaja
Postitusi: 33
Liitunud: 22 Aug 2006 19:26
Asukoht: nõva
Autod: vaz 21063

Postitus Postitas stroh_89 »

aga minul on selline küsimus et mida annab see kui on elektriline bena pump
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Säästab hõõrdumise arvelt mõned jõuraasukesed.
Umbes-täpselt sama valdkond nagu laagritele ehitatud ketipingutushammasratas.
(/rallispordis/ oled ,stroh_89)
t
toni
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas toni »

Kui soovite raha raisata, siis kasutage elektrilist pumpa. Vaja on seda ainult juhul, kui oled pannud tõsiselt kehva kvaliteediga originaalpumba ning kasutad seda näiteks rallikrossis suvel 35 kraadise kuumaga... Ära toidab see vabalt ka 2 45 Weberit ja jääb veel üle ka.
kui kasutada rootorpumpa, on soovitatav panna tagasivool, kui impulsspumpa, siis seda vaja ei ole. ja kui üleüldse kasutada kasvõi impullspumpa "igaks juhuks", siis tasub see panna tööle läbi originaali.

tegelikult kõige lihtsam viis on minna poodi ja osta uus bensupump, panna võimalikult õhukene tihend ning võimalikult pikk stoika ja asi töötab. raha saab ju ka mujal eraisata...
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

el. bensupump

Postitus Postitas ruudi »

Hankisin selle elektrilise impulss pumba. Kui kasutada tagaveolise lada karpat "ozon" siis selle elektilise pumbaga kõik toimis ideaalselt. Nüüd aga panin "solex" karburaatori mis on tagasivooluga. Kui tagasivool kinni panna siis hakkas üle ujutama karpat tähendab ujukinõel ei jõua kinni hoida. Niiet ikkagi tagasivoolust ei ole pääsu.
Vasta