Probleemid mootoris (silindrite surve mõõtmine)
Probleemid mootoris (silindrite surve mõõtmine)
Probleemid mootoris (silindrite surve mõõtmine)
Mootor: 1.5 ketiga, pärast kap. remonti sõitnud ca 2500 km.
Sümptomid:
1) Õli korgi all hall möga
2) Õli kuidagi kahtlaselt vedel, surve kadunud ei ole
3) Kui õli kork eemaldada, siis tuleb sealt õhku (nagu sumbutaja:puzzled)
Oma lolli aruga arvan, et plokikaanetihend õhtal.
Küsimus selles, et kas väga hull viga ja kas sõitmine võib mootorile väga kahjustav olla? Ja kui vahetamiseks läheb, siis mida veel tasuks vaadata/vahetada ?
[Muudetud: 9-1-2007 w2rk]
Sümptomid:
1) Õli korgi all hall möga
2) Õli kuidagi kahtlaselt vedel, surve kadunud ei ole
3) Kui õli kork eemaldada, siis tuleb sealt õhku (nagu sumbutaja:puzzled)
Oma lolli aruga arvan, et plokikaanetihend õhtal.
Küsimus selles, et kas väga hull viga ja kas sõitmine võib mootorile väga kahjustav olla? Ja kui vahetamiseks läheb, siis mida veel tasuks vaadata/vahetada ?
[Muudetud: 9-1-2007 w2rk]
Lada on see mis JÄÄB !
-
iIndy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 659
- Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
- Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
- Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
- Kontakt:
Surve karteris viitab kas kulunud , katkistele või kinnipõlenud kolvirõngastele...
Mõõda kompressioon kõigis silindrites ära, saad teada, millises silindris viga võib olla...
Plokikaanetihendiga seost otsida pole mõtet.
Õli võib vedelaks muutuda sel juhul kui bensiinipumba membraan katki on ja bensiin karterisse satub...
Mõõda kompressioon kõigis silindrites ära, saad teada, millises silindris viga võib olla...
Plokikaanetihendiga seost otsida pole mõtet.
Õli võib vedelaks muutuda sel juhul kui bensiinipumba membraan katki on ja bensiin karterisse satub...
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
õhu liikumine õlikorgist on täiesti normaalne - vehivad ju kolvid mootoris ringi... suitsu ei tohi tulla...
möga tuleb ka ülejahutatud mootoriga sõitmisest (lühikesed otsad, termostaat ei sulgu täielikult vms)
õli võib vedel olla ka bensiinist..
survet võid ikka mõõta
möga tuleb ka ülejahutatud mootoriga sõitmisest (lühikesed otsad, termostaat ei sulgu täielikult vms)
õli võib vedel olla ka bensiinist..
survet võid ikka mõõta

Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Mõistlik jutt ! Ilmselt nii ongi, sest tõesti auto sõidab iga päev lühikesi otsi, hommikul 4km ja õhtul 4km (tööle ja tagasi). Kuid öelge, mis riistapuuga seda survet mõõdetakse. Eks ta mingi manomeeter ole aga kust saada ja kuidas kasutada?:rolleyesAlgselt postitas: olaaf
õhu liikumine õlikorgist on täiesti normaalne - vehivad ju kolvid mootoris ringi... suitsu ei tohi tulla...
möga tuleb ka ülejahutatud mootoriga sõitmisest (lühikesed otsad, termostaat ei sulgu täielikult vms)
õli võib vedel olla ka bensiinist..
survet võid ikka mõõta![]()
Lada on see mis JÄÄB !
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Aparaadi nimi on kompressioonmeeter...
Müüakse igas hästivarustatud ja enesest lugupidavas autovaruosakaupluses...
K-meetreid on kahte tüüpi otsikuga...
Üks on küünlaauku keeratav otsikuga ja teine kummist stutsiga mis surutakse küünlaaugu peale...
Mõõtmine käib nii, et küünlad maha, paber pliiats kõrvale ning üks mees annab starterit kuni teine mees, siis vastavalt k-meetri variandile, võtab näidu...mõõtmistulemuseks on maksimaalne näit skaalal...
Pluss igal k-meetril(vähemalt uuematel) on kaasas ka kasutamisõpetus...
P.S. Keermisotsikuga k-meetril mitte segi ajada erinevaid otsikuid...muidu on küünlaaugu keere rikutud ning pahandust kui palju...
Edit: Ahjaa...üks tõsiasi veel, mida ei tohi ära unustada...
Alati peale iga silindri mõõtmist kontrollida, et kompressioonmeeter oleks komplektne...ehk siis poleks küljest tulnud mingeid stutse või osasid...juhul kui peaks midagi küljest tulema, siis saab veel magneti või millegagi olukorda päästa...
Näide kodanik Walteri autost kus tegemist oli küll õnneks plastmassist jublakaga, aga suutis mootori ikkagi Ü.S.S.-i kinni jätta...
http://www.hot.ee/tiitreinaas/pilt/jubla.jpg
Müüakse igas hästivarustatud ja enesest lugupidavas autovaruosakaupluses...
K-meetreid on kahte tüüpi otsikuga...
Üks on küünlaauku keeratav otsikuga ja teine kummist stutsiga mis surutakse küünlaaugu peale...
Mõõtmine käib nii, et küünlad maha, paber pliiats kõrvale ning üks mees annab starterit kuni teine mees, siis vastavalt k-meetri variandile, võtab näidu...mõõtmistulemuseks on maksimaalne näit skaalal...
Pluss igal k-meetril(vähemalt uuematel) on kaasas ka kasutamisõpetus...
P.S. Keermisotsikuga k-meetril mitte segi ajada erinevaid otsikuid...muidu on küünlaaugu keere rikutud ning pahandust kui palju...
Edit: Ahjaa...üks tõsiasi veel, mida ei tohi ära unustada...
Alati peale iga silindri mõõtmist kontrollida, et kompressioonmeeter oleks komplektne...ehk siis poleks küljest tulnud mingeid stutse või osasid...juhul kui peaks midagi küljest tulema, siis saab veel magneti või millegagi olukorda päästa...
Näide kodanik Walteri autost kus tegemist oli küll õnneks plastmassist jublakaga, aga suutis mootori ikkagi Ü.S.S.-i kinni jätta...
http://www.hot.ee/tiitreinaas/pilt/jubla.jpg
-
cCozmonauT
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 644
- Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
- Asukoht: Saku/Haapsalu
- Autod: BMW V8, Pontiac V8
- Kontakt:
mootor oli soe ja olin ligi 2 tundi sõitud ja ka üsna kõrgetel pööretel, seega õli ei saanud nagu väga paks enam olla? mootor oli nagu kell, ei suitsenud, õli ei söönud, läks ilusti käima ja siis ...Algselt postitas: Tegija
Õlipumba võllil võis nuudi maha kerida! Külmaga ju õli paks ja raske pumbata vanal mootoril vägagi võimalik.
Ps, kuidas määrata mis mõõtu väntvõlli saaled hetkel sees on ja kas on väntvõlli eelnevalt lihvitud ? kuidas mida mõõtma peab
Nii sai ära mõõdetud.
Tulemused:
1. 6,9
2. 11,5
3. 11,5
4. 10,5
Esimeses silindris on ikka väga madal surve, see seletab ka küünla tahmumise.
Lisaks veel eelnevale, et hall möga kadus ära, peale paari päevast jääraja rallit, niiet sellega enam muret pole. Kuid mis teha selle esimese silindriga? Rõngad vahetusse?
Tulemused:
1. 6,9
2. 11,5
3. 11,5
4. 10,5
Esimeses silindris on ikka väga madal surve, see seletab ka küünla tahmumise.
Lisaks veel eelnevale, et hall möga kadus ära, peale paari päevast jääraja rallit, niiet sellega enam muret pole. Kuid mis teha selle esimese silindriga? Rõngad vahetusse?
Lada on see mis JÄÄB !
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Kõik oleneb "kapremondist" mida tehti...
Kui vana kolb, keps, vänt jne tagasi sisse pandi ja peale 2500 km juba 1. silindri surve kadunud, siis tõenäoliselt uus kapitaalremont silmapiiril...ja seekord ikka korralik, mis ka kestaks...
vot tak...
Hall möga kadus seepärast, et kondents aurus õlist ja karterist välja...lase üks paar nädalat lühikesi otsi sõita ja on ta tagasi
Kui vana kolb, keps, vänt jne tagasi sisse pandi ja peale 2500 km juba 1. silindri surve kadunud, siis tõenäoliselt uus kapitaalremont silmapiiril...ja seekord ikka korralik, mis ka kestaks...
vot tak...
Hall möga kadus seepärast, et kondents aurus õlist ja karterist välja...lase üks paar nädalat lühikesi otsi sõita ja on ta tagasi

Kap. remondi ajal vahetati ikka terve sisu uue vastu, tean seda, sest olin ise juures. Viga võib peituda selles, et mootor jäi peale sissesõitu seisma ca neljaks aastaks ja nüüd olen temaga juba umbes 3000 maha sõitnud.
Kuid oletades, et õlirõngad võivad kinni olla, kas võiks proovida "vesi karbussi" varjanti ??
Samas remont tuleb mul nagunii ette võtta, kuna paistab, et väntvõlli otsatihend hakkab otsa saama:rolleyes
Kuid oletades, et õlirõngad võivad kinni olla, kas võiks proovida "vesi karbussi" varjanti ??
Samas remont tuleb mul nagunii ette võtta, kuna paistab, et väntvõlli otsatihend hakkab otsa saama:rolleyes
Lada on see mis JÄÄB !