Probleemid mootoris (silindrite surve mõõtmine)

Probleemid mootoris (silindrite surve mõõtmine)

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
w
w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

Probleemid mootoris (silindrite surve mõõtmine)

Postitus Postitas w2rk »

Mootor: 1.5 ketiga, pärast kap. remonti sõitnud ca 2500 km.
Sümptomid:
1) Õli korgi all hall möga
2) Õli kuidagi kahtlaselt vedel, surve kadunud ei ole
3) Kui õli kork eemaldada, siis tuleb sealt õhku (nagu sumbutaja:puzzled)

Oma lolli aruga arvan, et plokikaanetihend õhtal.
Küsimus selles, et kas väga hull viga ja kas sõitmine võib mootorile väga kahjustav olla? Ja kui vahetamiseks läheb, siis mida veel tasuks vaadata/vahetada ?

[Muudetud: 9-1-2007 w2rk]
Lada on see mis JÄÄB !
e
Einman1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 08 Veebr 2006 12:28
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Autod: Vaz 2105 PROJEKT
Kontakt:

Postitus Postitas Einman1 »

see ““möga““ on lihtsalt õlist tekkinud ““vaht““ see pole midagi hullu aga see et õli vedel viitab sellele et tihend läbi ... ning õhu põhjustajaks on surve karteris...;)
w
w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

Postitus Postitas w2rk »

Algselt postitas: Einman1
... ning õhu põhjustajaks on surve karteris...;)
Ning surve karteris on põhjustatud katkisest tihendist?
Lada on see mis JÄÄB !
v
vardo13
Suletud kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas vardo13 »

mul oli endal sama viga et surve karteris aga ära kadus ei tea kuidas... kas seda survet võib ka äkki katkine kolvirõngas põhjustada???
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Surve karteris viitab kas kulunud , katkistele või kinnipõlenud kolvirõngastele...
Mõõda kompressioon kõigis silindrites ära, saad teada, millises silindris viga võib olla...
Plokikaanetihendiga seost otsida pole mõtet.
Õli võib vedelaks muutuda sel juhul kui bensiinipumba membraan katki on ja bensiin karterisse satub...
w
w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

Postitus Postitas w2rk »

Siis ta peaks ju õli ka võtma aga õli on normis kogu aeg.

Isa tegi nalja, et lõika kapoti sisse auk ja toru otsa, siis saab nagu sumpa juba:lol
Lada on see mis JÄÄB !
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Algselt postitas: w2rk
Siis ta peaks ju õli ka võtma aga õli on normis kogu aeg.

Isa tegi nalja, et lõika kapoti sisse auk ja toru otsa, siis saab nagu sumpa juba:lol
Mõõda surved silindrites ära siis räägime edasi...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

õhu liikumine õlikorgist on täiesti normaalne - vehivad ju kolvid mootoris ringi... suitsu ei tohi tulla...
möga tuleb ka ülejahutatud mootoriga sõitmisest (lühikesed otsad, termostaat ei sulgu täielikult vms)
õli võib vedel olla ka bensiinist..
survet võid ikka mõõta ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

ma siia küsiks kohe, et kuidas mul talvel saaled said järsku läbi minna, ehk siis kuidas sai järsku ära kaduda õlirõhk ? õlitase oli normis, sõitsin ja järsku - pahh õlirõhk lännu. :(
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Õlipumba võllil võis nuudi maha kerida! Külmaga ju õli paks ja raske pumbata vanal mootoril vägagi võimalik.
w
w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

Postitus Postitas w2rk »

Algselt postitas: olaaf
õhu liikumine õlikorgist on täiesti normaalne - vehivad ju kolvid mootoris ringi... suitsu ei tohi tulla...
möga tuleb ka ülejahutatud mootoriga sõitmisest (lühikesed otsad, termostaat ei sulgu täielikult vms)
õli võib vedel olla ka bensiinist..
survet võid ikka mõõta ;)
Mõistlik jutt ! Ilmselt nii ongi, sest tõesti auto sõidab iga päev lühikesi otsi, hommikul 4km ja õhtul 4km (tööle ja tagasi). Kuid öelge, mis riistapuuga seda survet mõõdetakse. Eks ta mingi manomeeter ole aga kust saada ja kuidas kasutada?:rolleyes
Lada on see mis JÄÄB !
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Aparaadi nimi on kompressioonmeeter...
Müüakse igas hästivarustatud ja enesest lugupidavas autovaruosakaupluses...
K-meetreid on kahte tüüpi otsikuga...
Üks on küünlaauku keeratav otsikuga ja teine kummist stutsiga mis surutakse küünlaaugu peale...
Mõõtmine käib nii, et küünlad maha, paber pliiats kõrvale ning üks mees annab starterit kuni teine mees, siis vastavalt k-meetri variandile, võtab näidu...mõõtmistulemuseks on maksimaalne näit skaalal...
Pluss igal k-meetril(vähemalt uuematel) on kaasas ka kasutamisõpetus...
P.S. Keermisotsikuga k-meetril mitte segi ajada erinevaid otsikuid...muidu on küünlaaugu keere rikutud ning pahandust kui palju...

Edit: Ahjaa...üks tõsiasi veel, mida ei tohi ära unustada...
Alati peale iga silindri mõõtmist kontrollida, et kompressioonmeeter oleks komplektne...ehk siis poleks küljest tulnud mingeid stutse või osasid...juhul kui peaks midagi küljest tulema, siis saab veel magneti või millegagi olukorda päästa...
Näide kodanik Walteri autost kus tegemist oli küll õnneks plastmassist jublakaga, aga suutis mootori ikkagi Ü.S.S.-i kinni jätta...
http://www.hot.ee/tiitreinaas/pilt/jubla.jpg
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
g
gigull
Foorumi kasutaja
Postitusi: 85
Liitunud: 14 Juul 2006 01:29
Asukoht: saku vald
Autod: VAZ 2105

Postitus Postitas gigull »

Kui mõõdad siis las mootor olla töösoe kõik küünlad maha, õhuklapp(toores)avatud ja seguklapp(id)ka avatud asendis ehk gaas põhjas.Need nõuded kompressiooni mõõtmisel.Ja võib ka kütuse juurdepääsu ajutiselt lõpetada aga see vähem oluline.
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

Algselt postitas: Tegija
Õlipumba võllil võis nuudi maha kerida! Külmaga ju õli paks ja raske pumbata vanal mootoril vägagi võimalik.
mootor oli soe ja olin ligi 2 tundi sõitud ja ka üsna kõrgetel pööretel, seega õli ei saanud nagu väga paks enam olla? mootor oli nagu kell, ei suitsenud, õli ei söönud, läks ilusti käima ja siis ...

Ps, kuidas määrata mis mõõtu väntvõlli saaled hetkel sees on ja kas on väntvõlli eelnevalt lihvitud ? kuidas mida mõõtma peab
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

To CosmonauT ...Saale peal peab olema kirje,vaata tähelepanelikult!
w
w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

Postitus Postitas w2rk »

Tavai, hangin kompressioonimeetri ja mõõdan ära. Ise kahtulstan, et viga võib olla esimeses silindris, sest seal tahmab küünalt aegajalt.
Lada on see mis JÄÄB !
w
w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

Postitus Postitas w2rk »

Nii sai ära mõõdetud.
Tulemused:

1. 6,9
2. 11,5
3. 11,5
4. 10,5

Esimeses silindris on ikka väga madal surve, see seletab ka küünla tahmumise.

Lisaks veel eelnevale, et hall möga kadus ära, peale paari päevast jääraja rallit, niiet sellega enam muret pole. Kuid mis teha selle esimese silindriga? Rõngad vahetusse?
Lada on see mis JÄÄB !
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Kõik oleneb "kapremondist" mida tehti...
Kui vana kolb, keps, vänt jne tagasi sisse pandi ja peale 2500 km juba 1. silindri surve kadunud, siis tõenäoliselt uus kapitaalremont silmapiiril...ja seekord ikka korralik, mis ka kestaks...
vot tak...

Hall möga kadus seepärast, et kondents aurus õlist ja karterist välja...lase üks paar nädalat lühikesi otsi sõita ja on ta tagasi :)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
w
w2rk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 21 Jaan 2006 14:35
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2101

Postitus Postitas w2rk »

Kap. remondi ajal vahetati ikka terve sisu uue vastu, tean seda, sest olin ise juures. Viga võib peituda selles, et mootor jäi peale sissesõitu seisma ca neljaks aastaks ja nüüd olen temaga juba umbes 3000 maha sõitnud.

Kuid oletades, et õlirõngad võivad kinni olla, kas võiks proovida "vesi karbussi" varjanti ??

Samas remont tuleb mul nagunii ette võtta, kuna paistab, et väntvõlli otsatihend hakkab otsa saama:rolleyes
Lada on see mis JÄÄB !
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

kompressiooni mõõtes peale kuivalt mõõtmist pane ka nt. 2 ml mootori õli küünlaaugust silindrisse ja mõõda uuesti. Sellega saad teada kas rõngad läbi või klapid läbi. Tee omad järeldused mida see õli seal muudab :cool::D
MännikuLaiali.
Vasta