1500 ploki puurimine

1500 ploki puurimine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
r
Rahu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Nov 2002 14:20
Asukoht: Ülenurme, Tartumaa
Autod: VW Bora

1500 ploki puurimine

Postitus Postitas Rahu »

Sain vana 1500 mootori, vaja remont teha. Kuid kui juba siis teeks ka väikese tuuninguga.

Kui suured kolvid sinna annaks sisse panna, normaalmõõt on 76 mm?


ette tänud:puzzled
EDU UUENDUSTES!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

79 kindlasti vist ka 82??
Viimases kindlasti kahtlen





//Muide loe oma teema pealkirja ja sisu..
ilmselt oleks saanud parema pealkirja välja mõelda.. no offence//
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
Rahu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 05 Nov 2002 14:20
Asukoht: Ülenurme, Tartumaa
Autod: VW Bora

Postitus Postitas Rahu »

Üritasin pealkirja parandada kuid topiku pealkirja ei saa enam muuta, võtan õppust, lugesin läbi ka sinu õpetussõnad.
Tänan märkuse eest.

Tuttav mootoritegija soovitas mitte puurida normaalmõõdust suuremaks kui on tavaline tänava auto.
1500 viimane piir on 79 mis on juba ohtlik
nii et 82 mingil juhul ei sobi.

Edu!
EDU UUENDUSTES!
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

76mm mõõdust saab puurida vana tüübi plokke 79mm peale.Vahe on selles et alguses tehti 76 mootori hülsid veesärgi poole paksemad ja kannatavad ka siis paremini suuremaks puurimist.On ka õhema hülsiseinaga plokke suuremaks puuritud ja on juhtunud et hülsi seina tõmbab prao sisse.Ja siis vesi kopsus ning keps kõver.Kui hästi läheb saab ka vända kõveraks :D Olen ise näinud seda mootorit,ega eriti peale otsa kaante ja karpa ning jägaja võtta polnudki .
56506878
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

esialgu soiovitaks ikka puurida 76,2 peale siis on võimalus teinekordki midagi teha omal samuti selles mõõdus ja kui muud asjad teha ka ära siis lippab nagu loom:lol
ostsid siis sõida
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Tuhajuhe,oled äkki kursis,mis ajani neid paksema silindriga plokke tehti.Mootoritel on ju valmistamisaeg peal.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
r
rax
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rax »

mul 74. a 03 plokk millel 7mm paks silindrisein aga see paks sil. sein on ülalt umbes 45 mm. Siis on aste ja edasi läheb sein õhukseks. Mõõta seda seina sealt seest ei anna aga arvan et sama paks mis tavalistel plokkidel.
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

põletaja, kuskohast 76.2 rõngaid said?
z
Zero
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 09 Aug 2003 21:37
Asukoht: Viimsi
Autod: E46

Postitus Postitas Zero »

Algselt postitas: Tegija
põletaja, kuskohast 76.2 rõngaid said?
Tegu peaks olema 2. remont rõngastega. Aga pole kindel. Võib olla ka 1. remont. Saadaval peaks olema lada kauplustes.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: Zero
... Saadaval peaks olema lada kauplustes.
Esimene remont neh. Kindel pole kas neid praegugi saada on. Veel kümme aastat tagasi oli hull defka ,seepärast said enamus mootorid 76,4 rõngad endale.
A kas "Foori" poisid ei sebi? (Tegijale)
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Asi selles ongi, et neid pole kuskilt võtta. Viljandi kaupluste müüjad kehitavad õlgu... Peab ikka 76.4 tegema.
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Kuigi vana teema, aga nägin mõni päev tagasi mootorit , kus 03- me plokki oli puuritud 82 mm. kolvid.Plokk ei olnud hülsitud.Lahti oli see isend võetud saale kolksu tõttu.
Uurides veesärki, siis ümber silindri läks see pea-aegu sirgelt alla, mitte nagu uuematel plokkidel, kus ülaservas laiem krae moodi rant.
Tähendab, et minu silmad nägid vist seda vanaaegset nn. muldvalu plokki.
Ja nägin seal ka ime asja- nimelt originaal Niva roolivõimu koos pumbaga .
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Kes teab mis aastani muldvalu mootoriplokki tehti ?Umbes kuu aega tagasi
ostetud tuttuus 1500-ne plokk on aastast 1988.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Peaks olema uuem, st. mitte muldvalu. Aga aja sõrm silindri kõrvalt veesärki ja tunned kohe, kas on tuntav rant.See paksem krae või rant on nii umbes 10mm. Kui aga see puudub läheb veesärgi silindri poolne külg sujuvalt alla.Minu nähtud plokil oli see nii.
See nähtud 1,7 mootor peaks lähinädalatel taas sõitma hakkama.
v
virus
Suletud kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas virus »

mis aastast need plokid hakkasid mul endal 75 aasta mootor 1,5 käib siiani nagu priidu viiul ja rebib jõhkralt läbisõitu 100 tuhhi ümber
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

1973 aastani muldvalu vormeli meeste sõnul

muldvalu oli kasutusel ka 01 plokkidel millest saab 1400 mootori teha
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Kas uuel Vaz mootoriplokil on silindriseinad pindkarastusega või/ja
termiliselt töödeldud,tagamaks pikka tööiga?
Kui on,siis mootoriploki remontmõõtmesse töötlemisel kaob pindkarastatud
osa ja silindriseinad jäävad "pehmeks" ja tänu sellele väheneb oluliselt
mootori tööiga.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Ei ole pindkarastatud ega ka termiliselt töödeldud. Silindriseinad jäävad pehmemaks niikuinii, kui üle puurida. Silindri sein on õhem.
Kui hullu moodi töömahtu suurendada väheneb kindlasti mootori tööiga näiteks 76mm-->82mm sellisel juhul silinder varsti ellips või pragusid täis nagu( Tuhajuhe) mainis. Kui lihtsalt remontmõõtu nimimõõdust teha ei vähene tööiga eriti palju. Mootori tööiga sõltub eelkõige selle kasutajast!
Kasutaja avatar
marek93
Foorumi kasutaja
Postitusi: 45
Liitunud: 11 Veebr 2007 20:56
Asukoht: tamsalu
Autod: 2106

Postitus Postitas marek93 »

Palju ültse puurimine võiks maksta.
r
romka
Suletud kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas romka »

Algselt postitas: arvi100
Kas uuel Vaz mootoriplokil on silindriseinad pindkarastusega või/ja
termiliselt töödeldud,tagamaks pikka tööiga?
Kui on,siis mootoriploki remontmõõtmesse töötlemisel kaob pindkarastatud
osa ja silindriseinad jäävad "pehmeks" ja tänu sellele väheneb oluliselt
mootori tööiga.
Mind pani imestama mu onu jutt- nimelt tal siiani 1986a Niva millel ütles juba mitmes mootori remont olema. Tema väitis, et puurides eemaldub "kõva" osa ja silinder jääb nii pehme, et ja juba 50tuh km järel mootor jälle kohvi.
Ega ma ise ka ei tahaks seda hästi uskuda...
Vasta