Tooreklappi ei saa kasutada

Tooreklappi ei saa kasutada

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Tooreklappi ei saa kasutada

Postitus Postitas Mel »

Nimelt on tooreklapi kasutamine autol keelatud.
Nali naljaks, aga nagu käivitamisel toorest peale tõmmata on käivitamisega raskusi ja mootor hakkab tõsiselt vahele jätma. Korralikust tühikäigust ei maksa rääkidagi. Sama juhtub koheselt ka siis kui töösooja mootoriga tooreklappi tõmmata.
Kuna ilmad lähevad järjest külmemaks, siis ilma tooreta käivitamine on varsti juba võimatu.

Ujukitase on normis, kõik düüsid vastavalt karpa tüübile raamatu järgi pandud. Kõik on kordi kontrollitud. Vaakumvoolikutest lisa ei saa.

Äkki oskab keegi aidata, minu mõistus seda asja enam ei võta:P
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: Laurimetall
Võib-olla on viga käivitusüsteemi membraanis ,mis liigrikastab segu ,kui tooreklapp on peal. Põhimõtteliselt on nii ,et kui toores on põhjas ,siis peale mootori käivitumist peab tooreklapp ise natuke lahti tulema. Kui ei tule ,siis segu liigrikastub ja mootor seiskub. Sina aga lükkad samal ajal toorest tagasi ,et segu lahjem oleks ,kuid samaaegselt lükkad mehaaniliselt ka seguklappi kinni ja mootori pöörded langevad.
Minul aitas natukeseks selle membraani vahetamine. Kuid nüüdseks on taastunud sama olukord, mis sinulgi praegu.
-
-grazy-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 396
Liitunud: 15 Veebr 2006 16:54
Asukoht: Raplamaa või Pärnu
Autod: Bmw 525IA,Toyota Celica
Kontakt:

Postitus Postitas -grazy- »

Küttesegu valesti regullitud.Normaalne on siis, kui keerad selle kruvi täiesti kinni,ning seejärel 3 pool pööret lahti.
Bmw 525IA 141 kw 1991.Toyota celica gen3 78kw 1984
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: -grazy-
Küttesegu valesti regullitud.Normaalne on siis, kui keerad selle kruvi täiesti kinni,ning seejärel 3 pool pööret lahti.
No sellist soovitust küll anda ei saa. Milline on "see" kruvi ja mis mõõt on kolm pööret.
See ikka igal karbal individuaalne. Kolme pöörde soovitus võib olla ainult reguleeringu alustuseks. Pole ilmselt mõtet seletama hakata, kuidas vanasti regulliti. Selleks tänapäeval olemas neljagaasitestrid. Need ütlevad kohe ära, mis on valesti seal.
Oletan, et segu on algselt liiga rikas, toorest andes hakkab lämbuma.
C
-
-grazy-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 396
Liitunud: 15 Veebr 2006 16:54
Asukoht: Raplamaa või Pärnu
Autod: Bmw 525IA,Toyota Celica
Kontakt:

Postitus Postitas -grazy- »

Ok ok,läks nats sassi,,selle kruvi" all mõtlesin kütteseguregullimis kruvi vms,ning kolm pool pööret oli mõeldud neile,kellel pole neljagaasitestreid,vaid regullivad tunde ja hääle järgi.
Bmw 525IA 141 kw 1991.Toyota celica gen3 78kw 1984
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Eile saigi regullida gaasitestriga. Segu oligi veidi rikas. Tulemuseks oli, et töötava ja töösooja mootoriga kannatab tooreklappi liigutada - ei hakkagi puterdama. Kuid täna hommikul külma mootoriga jamas ikka samamoodi nagu varem ja kui mootor soojaks sai, siis oli kõik korras:puzzled
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Ei olegi siis kellelgi rohkem häid mõtteid?

Nadi on talvel niimoodi. Tahaks auto käima panna ja soojenema jätta, aga peab gaasipedaali all hoidma, et mootor natuke soojemaks läheks ja alles siis jääb tooreklapi jõul tööle. Kui üritada kohe nii, et tooreklapp kinni ja gaasipedaali ei puutu, siis on peaaegu olematu tühikäik.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kopikaomanikuna viskasin karpa küljest minema selle ekstsentriku ,mis koos tooreklapi kinnitõmbamisega avab segusiibrit. Ei mäleta täpselt ,aga mingi jama temaga igatahes oli ,et sellest loobusin. Nüüd külmalt käivitades ei saanudki autost lahkuda enne kui mootor parajalt soe oli ,et sai ta jätta vaikselt tühikäigul omapead tiksuma.
Lahendus lihtne. Käima ja mõnekümne sekundi pärast sõitma. Polnud probleemi.
Samaral tõmban klapi lõpuni kinni. Kohe kui käivitub ,lükkan u.1/4 trossi käigu pikkusest nuppu sissepoole tagasi. Kui seda ei tee ,siis hakkab samuti puterdama nagu eespool kirjeldatud. Ja otse loomulikult valvan algul vähe aega auto juures ,sest u. pool minutit peale käivitust saab õhuklappi veelgi avada (u.1/2 trossi ülejäänud käigust) ja siis jääb ta ~1300rpm juures kenasti edasi soojenema kui tarvis.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Raxo
Kui üritada kohe nii, et tooreklapp kinni ja gaasipedaali ei puutu, siis on peaaegu olematu tühikäik.
Vääna tangidega varrast natuke kõveramaks. Varras läheb õhuklapi süsteemi küljest alla seguklapi võlli küljes oleva ekstsentriku külge. See on juba tehasest väikse kõverusega. Sealtsamast saad juurde paenutada.
Seda asja on vaja katsetamise teel timmida. Sealt keerab vastavalt õhuklapi asendile ka seguklappi. Omavahelised proportsioonid peavad paigas olema. Siis jääb masin ka käima.
C
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Mina ei saanudki selle karpaga autot tööle. Igatahes terve karpa läikis juba tema kallal nikerdamisest:P
Viskasin teise karpa peale ja auto sõidab normaalselt.
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Nii äratan teema ellu. Et siis selline jama oli eile oma 01-hega. ET sõitsin. Nautsisin talvemõnusi. Ja siis järsku enam ei tahtnud töödata. Jõudu ei olnud jne. Mootor oli töösoe. Ja siis toorest peale tõmmates saab sõita. Aga jõudu ei ole. Toore maha lükkan tühikäigul töötab. Aga nii kui sõita üritad tahab välja surra. SÕidu peal toorest maha lükates sama lugu. Ei tööta enam. Ei tea mis tal nüüd hakkas. Kunagi vahepeal kui rohkem piitsa andsid. Siis oli sama moodi korra. Et järsku toorega ei töödanud. TOores peale sai koju sõidetud ja siis jälle korras. Siis ei hakanud veel uurima seda.
Täna on vaja üks tähtis sõit ära teha aga võta näpust nüüd ei jõua vist kuhugile. ET mis võiks viga olla. Kuna lageda taeva all külmaga halb seal viga otsida. Teaks mida teha. Teeks kiirelt ära.
Kasutaja avatar
siim789
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
Asukoht: Rapla, Alu
Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a

Postitus Postitas siim789 »

mul oli sama jama ükskord... mingi tüüs oli umbe läinud arvatavasti... võtsin karpa maha ja puhusin pumbaga kõikvõimalikud augud läbi ja hakkas tööle... peale seda panin ka bensu filtri vahele ja enam pole sellist asja olnud.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: motamees
Vääna tangidega varrast natuke kõveramaks. Varras läheb õhuklapi süsteemi küljest alla seguklapi võlli küljes oleva ekstsentriku külge. See on juba tehasest väikse kõverusega. Sealtsamast saad juurde paenutada.
Seda asja on vaja katsetamise teel timmida. Sealt keerab vastavalt õhuklapi asendile ka seguklappi. Omavahelised proportsioonid peavad paigas olema. Siis jääb masin ka käima.
Tänud, see vist aitaski!
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: Raxo
Algselt postitas: motamees
Vääna tangidega varrast natuke kõveramaks. Varras läheb õhuklapi süsteemi küljest alla seguklapi võlli küljes oleva ekstsentriku külge. See on juba tehasest väikse kõverusega. Sealtsamast saad juurde paenutada.
Seda asja on vaja katsetamise teel timmida. Sealt keerab vastavalt õhuklapi asendile ka seguklappi. Omavahelised proportsioonid peavad paigas olema. Siis jääb masin ka käima.
Tänud, see vist aitaski!
Ei usu. See sind sooja mootoriga küll ei aita. Äkki külmus sul karba ära? Kas õhufiltrisse ikka läheb soe õhk?
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Ei, ma lihtsalt tänasin Motameest, mis tookord tegemata jäi ;)
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Algselt postitas: grimes
Ja siis toorest peale tõmmates saab sõita. Aga jõudu ei ole. Toore maha lükkan tühikäigul töötab. Aga nii kui sõita üritad tahab välja surra. SÕidu peal toorest maha lükates sama lugu.
Alustuseks tee nii nagu siim789: puhu kõik karpa kanalid ja kütusetorustik suruõhuga läbi, siis eemalda ujukiruumist sete ja vaheta bensufiltrid (kui neid pole, siis pane). edasi kontrolli, kas bensupump ikka annab piisavalt peale (kas membraanid on terved etc.)
P.S. Kas kõik silindrid ikka töötavad? Mul on kogemusi, et piisava hulga küttesegu olemasolul suudab mootor isegi kahe silindriga edasi longata, jõudu pole siis masinal mõistagi ollagi.
Vasta