K: Suzuki Alto
K: Suzuki Alto
K: Suzuki Alto
Tuttaval plaan osta mootori pärast. Aga jäime arutama, mis moodi töötab 3 silindriline. Kas keegi teab rääkida et mis kraadid jne.
Parem isegi kui pilti oleks:)
Parem isegi kui pilti oleks:)
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Mõningaid eriteadmisi nõuab see "paarituarvpütaline" süüte sättimisel ja klappide reguleerimisel.
Endal kogemused 3sil. diisliga. Väntvõllil võid ÜSS-märgi rihmaratta välise vaatlusega paika ajada ,aga nukkvõll ei pruugi kohe õiges asendis olla.
Diisel tahab näiteks teatud arv ringe krudimist enne ,kui kõik kolm (vänt ,nukk ja k.survepump) õiges kohas kokku saavad.
Kui plaan ise remondi ning häälestamisega tegelema hakata ,siis remonti abistava dokumentatsiooni olemasolu on suureks abiks segaduste ärahoidmiseks.
Endal kogemused 3sil. diisliga. Väntvõllil võid ÜSS-märgi rihmaratta välise vaatlusega paika ajada ,aga nukkvõll ei pruugi kohe õiges asendis olla.
Diisel tahab näiteks teatud arv ringe krudimist enne ,kui kõik kolm (vänt ,nukk ja k.survepump) õiges kohas kokku saavad.
Kui plaan ise remondi ning häälestamisega tegelema hakata ,siis remonti abistava dokumentatsiooni olemasolu on suureks abiks segaduste ärahoidmiseks.
-
mMahno
- Foorumi kasutaja
Nojaa...aga mis seal vahet kas 2 või 3 või 4 või 5 või 6 silindrit 
Ikkagi tehakse kahe pöörde kohta igas silindris üks töötakt. Et mootor ühtlaselt töötaks, siis on arvatavasti töötaktid ühtlaselt ära jaotatud. Samas vene t16 või t25 peal leiduv diisel on tööjärjekorraga 1-2-0-0 mis annab sellele mootorile ka väga iseloomuliku hääle
Mis selle mootori juures siis niisugust on, mida tavaloogika seletada ei suuda?
Muide, kas keegi on kuulnud 7silindrilisest ja 9silindrilisest mootorist? Kõik muud numbrid 1 ja 10 vahel on teadaolevalt kaetud

Ikkagi tehakse kahe pöörde kohta igas silindris üks töötakt. Et mootor ühtlaselt töötaks, siis on arvatavasti töötaktid ühtlaselt ära jaotatud. Samas vene t16 või t25 peal leiduv diisel on tööjärjekorraga 1-2-0-0 mis annab sellele mootorile ka väga iseloomuliku hääle

Mis selle mootori juures siis niisugust on, mida tavaloogika seletada ei suuda?
Muide, kas keegi on kuulnud 7silindrilisest ja 9silindrilisest mootorist? Kõik muud numbrid 1 ja 10 vahel on teadaolevalt kaetud

- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Väntvõll teeb kõikide silindrite "läbikäimiseks" kaks ringi ,s.o. 720* (2x360*)
R3-l on süütemoment iga 240* järel. (720*/3)
Siit segadused algavadki ,kui ollakse harjunud paarisarvsilindritega mootoreid näppima. 240* silma järgi paika ei aja. Ja kujutage nüüd ette ,kui seda väntvõlli ringi ajada ,siis kuidas peaks olema tähistatud õige süütemomendi märk ,et saada normaalselt ,kiiresti klappe reguleerida nagu tavaliselt R4 valemi puhul see käib.
Mitu märki peab rihmaseibil olema ,et hoobilt asjast aru saaks ja kas need ka kohe üles leitakse. Mitu märki peab nukkvõlliseibil olema ja millal on õige märk õiges kohas. Kus on see õige koht ja kuidas peab see kõik tähistatud olema ,et mees kes igapäevaselt asjaga ei tegele ,sellest keemiast aru saaks.
Selleks ongi hea ,kui on võtta vastav dokumentatsioon ,et endal pea paksuks ei läheks
A kui tiba leiutada ja mõelda ,siis saab ka jagaja rootori järgi midagi vaadata ,eeldusel ,et jagaja on õigesti paigas.
Ja kui oled sellise käru ostnud ,siis on vahel tõepoolest targem teenida rohkem ,et jõuaks servises käia ,aga kui jõuad rohkem teenida ,siis võiks juba mõni "targem" masin tagumiku all vurada....
Tegin pildi ,millel üritasin seda kompotti kujutada.
R3-l on süütemoment iga 240* järel. (720*/3)
Siit segadused algavadki ,kui ollakse harjunud paarisarvsilindritega mootoreid näppima. 240* silma järgi paika ei aja. Ja kujutage nüüd ette ,kui seda väntvõlli ringi ajada ,siis kuidas peaks olema tähistatud õige süütemomendi märk ,et saada normaalselt ,kiiresti klappe reguleerida nagu tavaliselt R4 valemi puhul see käib.
Mitu märki peab rihmaseibil olema ,et hoobilt asjast aru saaks ja kas need ka kohe üles leitakse. Mitu märki peab nukkvõlliseibil olema ja millal on õige märk õiges kohas. Kus on see õige koht ja kuidas peab see kõik tähistatud olema ,et mees kes igapäevaselt asjaga ei tegele ,sellest keemiast aru saaks.
Selleks ongi hea ,kui on võtta vastav dokumentatsioon ,et endal pea paksuks ei läheks

A kui tiba leiutada ja mõelda ,siis saab ka jagaja rootori järgi midagi vaadata ,eeldusel ,et jagaja on õigesti paigas.
Ja kui oled sellise käru ostnud ,siis on vahel tõepoolest targem teenida rohkem ,et jõuaks servises käia ,aga kui jõuad rohkem teenida ,siis võiks juba mõni "targem" masin tagumiku all vurada....

Tegin pildi ,millel üritasin seda kompotti kujutada.

-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Oodoot, mis seal nüüd ikka nii keerulist on? Nukkvõll pöörleb ju ikka vändast poole aeglasemalt, samamoodi ka jagaja, mis vahet seal on mitu silindrit mootoril on?
Keegi ju väntvõlli või nukkvõlli ometi lappima või tükkidest kokku keevitama ei hakka, muudes asjades pole tavakasutaja või hooldaja jaoks midagi teistmoodi. Suuremad probleemid on mootrit konstrueerinud inseneridel juba lahendatud, peamist probleemi näen ma just tasakaalustamises.
Teoreetikud oskavad muidugi kõike ülimalt keeruliseks mõtelda.

Teoreetikud oskavad muidugi kõike ülimalt keeruliseks mõtelda.

-
mMahno
- Foorumi kasutaja
Unustage normaalsetel autodel see klappide reguleerimine ükskord ära...selleks on hüdrotõukurid juba ammusest ajast. Reguleeritavad tõukurid on ajalooline rudiment
Ja kui klapikambri kaas maha võtta, on tegelikult võimalik mõistusega aru saada, millal on millises silindris töötakt...kui küünal maha keerata ja pulk sisse pista, pole ka ÜSS detekteerimine raske. No ja sel hetkel kui kolb on ÜSS-s ja silindris on töötakti lõpp, siis ongi hea aeg klapivahesid reguleerida.
Loomulikult on õigus nendel, kes ütlevad et otsi manuaal
Süütemomendi seadmine käib nagunii ühe silindri mingite märkide järgi, pole oluline, mitu neid seal järgi tuleb. Kui esimeses käib pauk õigel ajal, käib teistes ka.
Paarisarvu silindritega mootoriga saab ka sädeme pöördega mööda panna, kui lähtuda ainult väntvõlli märgistusest ja nukkvõlli peale vilistada.

Loomulikult on õigus nendel, kes ütlevad et otsi manuaal

Süütemomendi seadmine käib nagunii ühe silindri mingite märkide järgi, pole oluline, mitu neid seal järgi tuleb. Kui esimeses käib pauk õigel ajal, käib teistes ka.
Paarisarvu silindritega mootoriga saab ka sädeme pöördega mööda panna, kui lähtuda ainult väntvõlli märgistusest ja nukkvõlli peale vilistada.
-
ggrimes
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 910
- Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
- Kontakt:
Kussjuures te ei kujuta hästi kui hea metsamüttaja alto on 
Tagurdasime täna lihtsalt mingile tünnile otsa.(autoga nagu tünni peal. Ja siis aitasime veits kaasa sest esi rattad ei puudutanud maad
ja siis panime alto tünnipeal tasakaalu) Mingi maast mingi meeter kõrge.
Ja mingi 3 fiati mootorit seisid sõbral hoovis. Ja lihtsalt läks üle 
Ja metsas
Kusagil veel kinni pole jäänud
Ja kummi põletas kah tublisti
Seda proovisime ühe korra. Ajaa veel koristati üht garaasi kus pärast pandi vanad akna raamis ja uksed. See oli mingi üle 2M pikk virn. Sinna otsa tahtis kah ronida
Aga omanik ei tahtnud päris hunniku otsa minna
Aga sellest poole peale jõudis
Ja lahe on kummi vahetada. Üks vahetab teine tõstab külje üles
Mingi 600kilo kaalub 
Väike smailikogu

Tagurdasime täna lihtsalt mingile tünnile otsa.(autoga nagu tünni peal. Ja siis aitasime veits kaasa sest esi rattad ei puudutanud maad



Ja metsas








Väike smailikogu
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Selline katse jäi ikka tegemata: http://www.koti.mbnet.fi/samsum/lada_clip.wmv
Head Klihvid
Sarjast "Lolle leidub".
Head Klihvid

-
ggrimes
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 910
- Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
- Kontakt:
Neid 2tk ja üks osteti juba ära. Seda nagu siis rohkem retsitigi. Aga kusjuures autol mitte midagi ei juhtunud. Taga alt plekk oli vahepeal seespool natuke ja siis jälle ok jneAlgselt postitas: Raxo
Grimesi käest tasub autosid osta, ta on vähemalt aus
Järgnevalt teeks pakkumise sellele Altole: 10.-

Auto sõidab ikka veel ja liikluses kah

Aa ja need masinad ostetigi JOKE mõttes

Pildid sel lehel ---> http://images.koffer.ee/gallery.php?u=g ... 00-quattro
Audi on teine auto siis nagu

