K: Suzuki Alto

K: Suzuki Alto

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

K: Suzuki Alto

Postitus Postitas larei »

Tuttaval plaan osta mootori pärast. Aga jäime arutama, mis moodi töötab 3 silindriline. Kas keegi teab rääkida et mis kraadid jne.
Parem isegi kui pilti oleks:)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

120 kraadi vändalt muud erinevust pole,
tavaline 4 takti
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Mõningaid eriteadmisi nõuab see "paarituarvpütaline" süüte sättimisel ja klappide reguleerimisel.
Endal kogemused 3sil. diisliga. Väntvõllil võid ÜSS-märgi rihmaratta välise vaatlusega paika ajada ,aga nukkvõll ei pruugi kohe õiges asendis olla.
Diisel tahab näiteks teatud arv ringe krudimist enne ,kui kõik kolm (vänt ,nukk ja k.survepump) õiges kohas kokku saavad.

Kui plaan ise remondi ning häälestamisega tegelema hakata ,siis remonti abistava dokumentatsiooni olemasolu on suureks abiks segaduste ärahoidmiseks.
r
romka
Suletud kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas romka »

Oli mul kunagi tööl üks vanem ehitusmees ja tema ütles mu 3sil. Daihatsu kohta, et tema mõistus küll ei võta, et kuidas töötab 3 silindriline mootor:puzzled.
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

On kellegil muidu soovi osta siukest masinat. Kaks tükki on kodu kandis mul siin sõpradel müügis. ISe mõtlesin kah osta :D Aga ei ole raha selle peale kulutada.
Kui kellegil huvi küsigu.
Mõlemad töötavad ja sõidavad. Üks tahabs ee nädal mingi aeg lahti saada sest tal raha vaja.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

hind?
seisukord?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
larei
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas larei »

Algselt postitas: olaaf
120 kraadi muud erinevust pole,
tavaline 4 takti
Meie jõudsime eile aruteluga sinna maani et 240 kraadi. Kuna 4 taktiline peab tegema 2 ringi. Seega 720/3=240
Ma ei ütle et see õige peaks olema aga meile tundus, et 120 teeb ta seda kuidagi imelikumalt? Äkki!?:)
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Algselt postitas: olaaf
hind?
seisukord?
Ülevaatus ja kindlustus on tehtud. Teen pilte kui huvitab. Sõber on präägust mu maja ees kah.
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Nojaa...aga mis seal vahet kas 2 või 3 või 4 või 5 või 6 silindrit :)

Ikkagi tehakse kahe pöörde kohta igas silindris üks töötakt. Et mootor ühtlaselt töötaks, siis on arvatavasti töötaktid ühtlaselt ära jaotatud. Samas vene t16 või t25 peal leiduv diisel on tööjärjekorraga 1-2-0-0 mis annab sellele mootorile ka väga iseloomuliku hääle :)

Mis selle mootori juures siis niisugust on, mida tavaloogika seletada ei suuda?

Muide, kas keegi on kuulnud 7silindrilisest ja 9silindrilisest mootorist? Kõik muud numbrid 1 ja 10 vahel on teadaolevalt kaetud :)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Väntvõll teeb kõikide silindrite "läbikäimiseks" kaks ringi ,s.o. 720* (2x360*)
R3-l on süütemoment iga 240* järel. (720*/3)
Siit segadused algavadki ,kui ollakse harjunud paarisarvsilindritega mootoreid näppima. 240* silma järgi paika ei aja. Ja kujutage nüüd ette ,kui seda väntvõlli ringi ajada ,siis kuidas peaks olema tähistatud õige süütemomendi märk ,et saada normaalselt ,kiiresti klappe reguleerida nagu tavaliselt R4 valemi puhul see käib.
Mitu märki peab rihmaseibil olema ,et hoobilt asjast aru saaks ja kas need ka kohe üles leitakse. Mitu märki peab nukkvõlliseibil olema ja millal on õige märk õiges kohas. Kus on see õige koht ja kuidas peab see kõik tähistatud olema ,et mees kes igapäevaselt asjaga ei tegele ,sellest keemiast aru saaks.
Selleks ongi hea ,kui on võtta vastav dokumentatsioon ,et endal pea paksuks ei läheks :P
A kui tiba leiutada ja mõelda ,siis saab ka jagaja rootori järgi midagi vaadata ,eeldusel ,et jagaja on õigesti paigas.
Ja kui oled sellise käru ostnud ,siis on vahel tõepoolest targem teenida rohkem ,et jõuaks servises käia ,aga kui jõuad rohkem teenida ,siis võiks juba mõni "targem" masin tagumiku all vurada....;)
Tegin pildi ,millel üritasin seda kompotti kujutada.Pilt
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Oodoot, mis seal nüüd ikka nii keerulist on? Nukkvõll pöörleb ju ikka vändast poole aeglasemalt, samamoodi ka jagaja, mis vahet seal on mitu silindrit mootoril on? :o Keegi ju väntvõlli või nukkvõlli ometi lappima või tükkidest kokku keevitama ei hakka, muudes asjades pole tavakasutaja või hooldaja jaoks midagi teistmoodi. Suuremad probleemid on mootrit konstrueerinud inseneridel juba lahendatud, peamist probleemi näen ma just tasakaalustamises.

Teoreetikud oskavad muidugi kõike ülimalt keeruliseks mõtelda.;)
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Unustage normaalsetel autodel see klappide reguleerimine ükskord ära...selleks on hüdrotõukurid juba ammusest ajast. Reguleeritavad tõukurid on ajalooline rudiment :) Ja kui klapikambri kaas maha võtta, on tegelikult võimalik mõistusega aru saada, millal on millises silindris töötakt...kui küünal maha keerata ja pulk sisse pista, pole ka ÜSS detekteerimine raske. No ja sel hetkel kui kolb on ÜSS-s ja silindris on töötakti lõpp, siis ongi hea aeg klapivahesid reguleerida.

Loomulikult on õigus nendel, kes ütlevad et otsi manuaal :)

Süütemomendi seadmine käib nagunii ühe silindri mingite märkide järgi, pole oluline, mitu neid seal järgi tuleb. Kui esimeses käib pauk õigel ajal, käib teistes ka.

Paarisarvu silindritega mootoriga saab ka sädeme pöördega mööda panna, kui lähtuda ainult väntvõlli märgistusest ja nukkvõlli peale vilistada.
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Kussjuures te ei kujuta hästi kui hea metsamüttaja alto on :yllatunud
Tagurdasime täna lihtsalt mingile tünnile otsa.(autoga nagu tünni peal. Ja siis aitasime veits kaasa sest esi rattad ei puudutanud maad :D ja siis panime alto tünnipeal tasakaalu) Mingi maast mingi meeter kõrge. :P Ja mingi 3 fiati mootorit seisid sõbral hoovis. Ja lihtsalt läks üle :D
Ja metsas :yllatunud Kusagil veel kinni pole jäänud :lol Ja kummi põletas kah tublisti :spin Seda proovisime ühe korra. Ajaa veel koristati üht garaasi kus pärast pandi vanad akna raamis ja uksed. See oli mingi üle 2M pikk virn. Sinna otsa tahtis kah ronida :D Aga omanik ei tahtnud päris hunniku otsa minna :D Aga sellest poole peale jõudis :cool: Ja lahe on kummi vahetada. Üks vahetab teine tõstab külje üles :D Mingi 600kilo kaalub :lol
Väike smailikogu
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Grimesi käest tasub autosid osta, ta on vähemalt aus :lol

Järgnevalt teeks pakkumise sellele Altole: 10.-
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Selline katse jäi ikka tegemata: http://www.koti.mbnet.fi/samsum/lada_clip.wmv
Head Klihvid :D Sarjast "Lolle leidub".
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Algselt postitas: Raxo
Grimesi käest tasub autosid osta, ta on vähemalt aus :lol

Järgnevalt teeks pakkumise sellele Altole: 10.-
Neid 2tk ja üks osteti juba ära. Seda nagu siis rohkem retsitigi. Aga kusjuures autol mitte midagi ei juhtunud. Taga alt plekk oli vahepeal seespool natuke ja siis jälle ok jne :P
Auto sõidab ikka veel ja liikluses kah :D
Aa ja need masinad ostetigi JOKE mõttes :D
Pildid sel lehel ---> http://images.koffer.ee/gallery.php?u=g ... 00-quattro
Audi on teine auto siis nagu :D Panin lihtsalt samma kausta. Aga see audi on muidu müüa.

Pilt
Vasta