Mida tuleb vaadata kompressori ja keevituse ostmisel?

Mida tuleb vaadata kompressori ja keevituse ostmisel?

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Kui tavaliselt kujuneb nendest keevituse ja kompressori teemadest välja ala et "minu oma on ikka jube hea" siis ma ei too uut näidet vaid kinnitan vana.

Nimelt oman sama keevitust mis motamees - Pionier MIG 161/1. Midagi paha keevituse kohta öelda ei ole. Oma töödeks on resurssi piisavalt olenemata, et ta on 1-faasiline. Auto keevitab suhteliselt hästi ära (oleneb muidugi keevitajast ka:P). Sellist Lada plekki võtab ikka jube hästi, kui pinnad on puhtad ja mass korralik. Paksem plekk (millega omal lappisin) läheb ka hästi, kuigi võtab natuke rohkem aega. Muu metall tahab ikka siristamist, päris plõks ja valmis nagu elektroodkeevitusega ei ole. Ise kasutan praegu 0,6mm traati, enne oli ka 0,8. Viimane oli nagu paksema kraami laskmiseks etem.
Gaas: Gaaasiballoon istub mul keevituse taga kogu aeg, vastavas kohas. Kasutan 20kg ballooni. Muidugi, nüüd on gaas otsas ja tuleb uue järele minna, eks näeb, kui kulukas ta on, sest esimese balloni sain puhtmuidu. Ja veel, kui ballooni minnakse rentima, siis reduktor olgu õige: Argooniballoonil on oma keere, CO2-l oma. Mina kasutan AGA mix 20, milles on 80%argoon + 20%süsihappegaas. Keevitust ostes saime sellega tünga, võtsime vale reduktori. Aga mix 20 kasutab argooni reduktorit.

Siiamaani on töötanud aparaat ustavalt. Korra suutsin ise traadi traadidüüsi kinnikeevitada. Oma lollus oli, kuumaks ajasin liialt asja. Traadi etteanne veel töötab, kõik kiruvad neid tänapäeva traadimehanisme, et pidid nõrgad olema. Mul veel pole midagi juhtunud (ptüi,ptüi,ptüi).

Maksis aparaat eelmisel suvel koos reduktori, 5kg traadi ja muu kolaga ligi 6000kr. Mis ta nüüd maksab ei tea.

Lõpetuseks ütlen, et soovitan soojalt seda masinat garaa?itingimustesse, kus aegajalt keevitatakse. Päris tööstuslikuks, ei tea kas kõlbab. Aga mingi "korra kahe aastajooksul teen" riist ta ka pole. Ei tasuks ära.

Minu keevitus:Pilt
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Jälle vana teema kallale. Saanud üle vahepealsest raha- ja loomekriisist:D olen keevitust ostmas.
Peale mõningast uurimist poodides olen jäänud umbes 5000 hinnaklassi pidama ehk sarnased aparaadid, mida siin pakutud.

Küsimus oleks veel, millised on gaasiga ja gaasita keevitamise plussid ja miinused?

Müügimehed on rääkinud, et keevitamisel vahet pole. Kas see jutt peab paika? Argumendina tuuakse välja, et tuleb arvestada kumb variant soodsam on. Gaasita keevitamise traat on ju tunduvalt kallim.
m
momo
Suletud kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas momo »

Gaasita mig unusta ära (that was a bad day when that "thing" invented) kõige parem koht kuhu pöörduda (maksad raha ja oled rahul): http://www.weldwell.ee/ Ise keevitan igapäevaselt põhiliselt tig'ga niiet kerge kogemus olemas kust mida kuidas saab.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Gaasita on sama mis elektroodiga, lihtsalt räbusti on topitud traadi sisse mitte väljapoole nagu elektroodil. Tekib tagi keevituse pinnale jne.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Pakun müügiks samasugust kompressorit nagu motamehel.Hinda küsiks esialgu 4000kr.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

Algselt postitas: tiit
Gaasita on sama mis elektroodiga, lihtsalt räbusti on topitud traadi sisse mitte väljapoole nagu elektroodil. Tekib tagi keevituse pinnale jne.
olen keevitanud täidis traadiga, mingit tagi ei tekki, ainult pritsmeid on rohkem kui gaasi keskkonnas keevitades.

http://ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13400
hobi keevitus:P
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Küsiks veel.
Motamees kirjeldas, kuidas sellise kompressoriga algul vaevles.

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... &pid=87770

Mul on töö juures tiba lahjema tootlikusega riist. 110 liitrit annab välja mota 135 vastu.
Kui tollel reduktori 4 peale timmin, siis pideval susistamisel (õhupüstoliga!) pole veel kordagi surve püstoliliinis alla selle langenud, st. reduktori kell näitab endiselt pidevalt 4.
Kompressor ise müdistab loomulikult kogu see aeg juurde toota. Paak originaal - 24 liitrit.

Arusaamatuke jääb, et kuidas pole võimalik sellise tootlikuse juures normaalselt värvida?
Kas 4 on siis veel liiga lahja surve normaalse värvimise jaoks?
Või on õhukulu värvipüstolil suurem kui õhupüstolil?
Mispärast siis selline kompressor värvimiseks ei kõlba?

[Muudetud: 31-8-2008 logman]
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Noh ja kui kjuba pärimiseks läks, siis üks küsimus ka keevituse kohta, millele viimasel ajal hammast ihun.
Tabel alloleval pildil. Majapidamises on peakaitse 20 amprit. Vooluvõrk pole teabmis värske, alajaam umbes kilomeetri kaugusel, üks majapidamine on kindlasti vahel kui mitte rohkemgi.
Kas selline aparaat taoliste tingimuste juures ka rahuldavalt kuni 8mm materjaliga toime tuleb?Pilt
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Selle viimase aparaadi ostmist kaalun ise ka hetkel. Lisaks plekile tahaks ka paksema seinaga asju kokku lasta, näiteks torusid, flantse, mootorikäppu jne.
Ja mida peaks tegema, et sellega ka näiteks roostevaba keevitada saaks (alumiiniumit saab vist vaid TIG'iga, eksju?).
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: logman
Noh ja kui kjuba pärimiseks läks, siis üks küsimus ka keevituse kohta, millele viimasel ajal hammast ihun.
Tabel alloleval pildil. Majapidamises on peakaitse 20 amprit. Vooluvõrk pole teabmis värske, alajaam umbes kilomeetri kaugusel, üks majapidamine on kindlasti vahel kui mitte rohkemgi.
Kas selline aparaat taoliste tingimuste juures ka rahuldavalt kuni 8mm materjaliga toime tuleb?
See aparaat saab 8mm materjali kokku küll, aga niipalju kui mina neid näinud olen(tõsi küll pisut väiksemad) on vabrikust niimoodi kokku pandud et tuleb ise üle käia. 180A peab juhtmete ühendustest "läbi mahtuma" kui ikka ühendusseibid on üle lakitud ja vaevalt kuskilt 1mm metallühendust on siis pole ju jämedast kaablist miskit kasu. sama asi käib massi tangide kohta - osta kohe koos aparaadiga poest uued ja korralikud kaasa.
Nüüd mis puutub su kodusesse elektisse - 20A on selle masina jaoks vähe, 25 ju peale kirjutatud Tõsi küll need max piigid ja enamus aega töötab ikka seal 16+A juures, aga kui köögis keegi veekeetja ka käima paneb.... .
Kui alajaama ja kodu vahe liiga pikaks venib siis tahab pinge kukkuda alla 220V ja loomulikult siis ka keevituse väljundpinge/vool.
Lisaks sellele on koduse majapidamise pistikupesa tavaliselt 16A. 25A juures hakkab ta tõenäoliselt sulama ja ega sealt ka piisavas koguses voolu läbi ei mahu.

[Muudetud: 31-8-2008 tiit]
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: Moss
Selle viimase aparaadi ostmist kaalun ise ka hetkel. Lisaks plekile tahaks ka paksema seinaga asju kokku lasta, näiteks torusid, flantse, mootorikäppu jne.
Ja mida peaks tegema, et sellega ka näiteks roostevaba keevitada saaks (alumiiniumit saab vist vaid TIG'iga, eksju?).
Roostevaba keevitamiseks pead panema masinasse roostevaba traadi kui tahad et õmblus rooste ei läheks. Kokku jääb väga edukalt ka tavalise raudtraadiga. Al keevitamiseks Al traat ja argoon gaas. Ei pea tig olema.
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Jah, endal vist kogemused natuke väiksema suguvennaga. Saab ilusti hakkama ja kui ise elektrist ka natuke jagad, saab tast tõsise töölooma. Mida teha on osaliselt juba Tiit välja toonud, saab veelgi rohkem täiustada, kuid kas selleks ka vajadust on. Ütleme, et oma hinnaklassis väga tõhus aparaat.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Tänud keevitusmasina info eest. Tõenäoliselt läheb diiliks võib-olla... , sest samas kui nats mõelda, siis madalpingele ampreid juurde ostes teeks lõppkokkuvõttes sama välja, mis osta kolmefaasiline veelgi toekam riist. Kõrgepinge onnis kah olemas. Seega nii ja naa - eks näis.

Aga nüüd kompressor, värvionud, kes rohkem kui ühe masina värvinud? :puzzled
Mul on töö juures tiba lahjema tootlikusega riist. 110 liitrit annab välja mota 135 vastu..... jne
Jutt paar postitust ülevalpool.

[Muudetud: 31-8-2008 logman]
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

kompressorite kohapealt on rusikareegel sihuke, et vähemalt pool ajast peab masin puhkama st pikemaaegselt ei tohi kompressor järjest töötada. Kummi pumpamise puhul või niisama kodugaraazi kompressori puhul, mida harva kasutatakse, pole see eriti oluline, küll aga pikemaaegsete tööde juures, st kui pidevalt on vaja värvida siis peab ka kompressor pisavalt tootlik olema.
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Vene kompressorid on ikka head;)

Aga keegi siksi vms mootorist pole kompressorit teinud ,see peaks päris hea tulema ja vastupidav;)

Vb teen kunagi ära;)


Kas kellelgi rõhuragulaatorit pole üle?(seda mis paneb ise kompressori tööle[relee])Krt ei tea täppset nimetust.
:kuri

[Muudetud: 31-8-2008 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Värvimisõhu kohta minupoolt selline küsimus, et kuidas õhuniiskust eemal hoida? On vist olemas mingid asjad, mis ühendatakse survevoolikusse paagi ja püstoli vahele. On neil ka mingi vahe või kõlbab esimene poes ettejuhtuv filter?
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: hautz
Vene kompressorid on ikka head;)

Aga keegi siksi vms mootorist pole kompressorit teinud ,see peaks päris hea tulema ja vastupidav;)

Vb teen kunagi ära;)
Siis peab midagi klapimajanduses ümber tegema sest survetakti ja töötakti enam ju tarvis pole. Näiteks oluliselt kitsama nukkvõlli ja selle 1:1 ülekandega pöörlema panema.

[Muudetud: 31-8-2008 Moss]
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: Moss
Algselt postitas: hautz
Vene kompressorid on ikka head;)

Aga keegi siksi vms mootorist pole kompressorit teinud ,see peaks päris hea tulema ja vastupidav;)

Vb teen kunagi ära;)
Siis peab midagi klapimajanduses ümber tegema sest survetakti ja töötakti enam ju tarvis pole. Näiteks oluliselt kitsama nukkvõlli ja selle 1:1 ülekandega pöörlema panema.

[Muudetud: 31-8-2008 Moss]

Ma mõtlesin ,et plokikaane asemel raud plaat ja sinna kuulklapid.


Aga ka tavalis e kaanega peaks tööle hakkama ju.
Tootlikust peaks ka tavakaanega jaguma:puzzled,neli pütti ikkagi ju:puzzled
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: hautz
Algselt postitas: Moss
Algselt postitas: hautz
Vene kompressorid on ikka head;)

Aga keegi siksi vms mootorist pole kompressorit teinud ,see peaks päris hea tulema ja vastupidav;)

Vb teen kunagi ära;)
Siis peab midagi klapimajanduses ümber tegema sest survetakti ja töötakti enam ju tarvis pole. Näiteks oluliselt kitsama nukkvõlli ja selle 1:1 ülekandega pöörlema panema.

[Muudetud: 31-8-2008 Moss]

Ma mõtlesin ,et plokikaane asemel raud plaat ja sinna kuulklapid.


Aga ka tavalis e kaanega peaks tööle hakkama ju.
Tootlikust peaks ka tavakaanega jaguma:puzzled,neli pütti ikkagi ju:puzzled
Küsimus on pigem selleset sul on väga suurt el.mootorit vaja selle ringi ajamiseks. Kui üldse auto mootorist siis mingi liitrise mootori(nojah 1,2 siksi oma vbl siiski) 2 silindrit vast oleks normaalne

[Muudetud: 1-9-2008 tiit]
d
Duubzu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 29 Jaan 2007 16:07
Autod: Bmw 550 v12 220kw 1988a :)

Postitus Postitas Duubzu »

tahaks ka siis kompressorit soetada raha kuskil 6-7 tuhat ise mõtlesin et kuskilt midagi kasutatud vaadata. mida peaks jälgima mis firmat ja näitajat oleks soovitav jälgida. soov oleks siis just autovärvimiseks saada midagi.
55555041
Dubz
Vasta