Pleksi-klaasist külje aknad

Pleksi-klaasist külje aknad

Motospordi foorum (üritused ja rallimasinate elu)
Vasta
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Pleksi-klaasist külje aknad

Postitus Postitas GhostRider »

Kas tänava-sõidu laadale võib panna küljeklaaside asemele pleksiklaasist klaase?Et kas ülevaatusel võib probleeme tulla.Esi ja tagu klaas jäävad originaalid.
h
Hõljuk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 12 Juun 2004 11:16
Asukoht: Vilj.
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Hõljuk »

Tean paaril autol neid pikemat aega olevat ja pole mingit ütlemist olnud. Seaduses näpuga järge ajades vb leiaks mingi punkti, et klaas peab purunema pisikesteks kildudeks vms, kuid usun, et sellega nokkima ei hakata... ei pruugi märgatagi, et sul teistmoodi klaasid.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Pleksiklaasi kasutada ei tohi. Tean ühte juhtumit pisibussiga, millel olid taga salongis kaks pleksiklaasist akent, mis saadeti ülevaatuselt tagasi. Originaalklaasid olid suhteliselt nii kallid, et buss läks mahakandmisele.
C
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Kui kallis selline pleksiklaas ka on?
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Liiga jõhker vist kui mingi õnnetuse (ei peagi omal süül olema) tõttu küljeklaasist mingi suur terav jurakas näkku kinni lendab. Või siis ise nägupidi sinna "purika" otsa lendad. Väiksemate kildude kriimustus võib olla pisiasi selle kõrval.:yllatunud
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

aga rallis kasutatakse ka pleksiklaasi, et kergem oleks. Ja rallis juhtub tunduvalt rohkem õnnetusi kui tänavaliikluses.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

See ei ole päris pleks ,mida rallis kasutatakse. Pleks on väga haige ,vana ja laialivalguv rahvapärane nimetus kõigile orgaanilisest materjalist tundmatutele "klaasidele". Ma nimetaks toda juba rohkem tselluloidiks.
Tegelikult on neid orgaanilisi läbipaistvaid materjale ikka roppu moodi eri tugevuste ja paksustega saada. Kallid on. Näiteks mu metsapilli esiklaas on u. 1 sendimeetri paksune. Nimetaks teda "kuulikindlaks". Talub löögijõudu 8t/ruutcendile.
Olen kunagi ostnud veotraktorile makrolonist "pleksi" (ta pole pleks!) paksusega vaid mõni mm. Haamriga puruks lüüa ei õnnestunud ,aga palk kukkus ikka ühel tüübil tuppa küll. :D
Tasub uurida turvaklaasidega tegelevatest firmadest.
Uue aja leiutised on nanotehnoloogial kaetud orgaanilised materjalid - väga vastupidavad ,kerged ,kriipimatud turvaklaasid. Tüüp sellist ,nagu mu harveril. Maksavad kõva raha kindlasti ,u. 7-8000.- ruutmeeter.
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

Ralliautodel kasutatakse sellist asja nagu polükarbonaati. Plastikuga tegelevatest firmadest täitsa ostetav kaup, aga hind on suht soolane, lada klaasiring va esiklaas läheb u 1k maksma. Täiesti saadaval on ka toonitud polükarbonaati.

PS: tänavaauto kõik klaasid peavad olema vastava märkega (E või e) seega teemaalgataja küsimusele vastates - ei tohi mingit plastikut sinna panna
t
toni
Suletud kasutaja
Postitusi: 36
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas toni »

Njahh...
Ralliautodel kasutatakse tõesti polükarbonaati, rahvakeeli pleksiklaasi, mis kokkupainutamisel peab olema purunematu ning minimaalse paksusega 1,2 mm (vist oli). Saada on seda näiteks Proplastikust, ning maksab ca 400 EEK leht, millega terve Lada vabalt ära paneb. Tänavaliikluses seda küll kasutada ei tohi, pealegi läheb suht kiiresti "uduseks" ehk teisisõnu ei kannata nühkimist/tolmust pesemist jne...
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Mina oma Lada klaasidelt küll ühtegi jee tähte ei leidnud, ei tohigi enam sõita?:P Eks ta tegelikkuses ole nii, et kui panna "pleksi" tahvlid samamoodi, nagu rallikatel kombeks (st kruvidega ukse raami külge), siis suure tõenäosusega ülevaatuselt läbi ei saa (vähemalt igalpool mitte). Aga on võimalik ka lihtsalt originaalklaas plastiga asendada, tihendid jäävad paika ja keegi ei tee vahet, kaalusääst on märkimisväärne ikkagi.
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

pleksi ja õige klaasi vahe ongi vist ainult kaalu sääst. Kui ohutuseks panna klaasi asemele pleks siis seda ei tasuks , pleks mureneb mitte kildudeks vaid suurteks tükkideks mis on väga teravad , klaas mureneb kildudeks ning ei tee muret. On ka kirjas ,et klaasid PEAVAD murenema kildudeks. Ja ega sea suurtvahet ka pole kui lüüa pea vast pleksi või klaasi..
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: pavlik
Aga on võimalik ka lihtsalt originaalklaas plastiga asendada, tihendid jäävad paika ja keegi ei tee vahet, ...
Miks sa arvad, et teised sinuga ühel tasemel on mõistuse poolest?
C
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

Tänavasõiduks autot kasutades ei ole see kaaluvahe nii suur et polükast aknad ennast ära tasuks, targem on pooliku paagiga sõita või ise paar kuud hommikuti jooksmas käia :)

Kusjuures polükarbonaat ei anna selliseid suuri teravaid kilde nagu pleksiklaas, sest ta on elastne. Oma projektikale panin algul plastikust klaasid ja suurt tagaakent haamriga puruks lüüa ei õnnestunud, ainult lömmi läks:D
Vasta