Pleksi-klaasist külje aknad
Pleksi-klaasist külje aknad
-
gGhostRider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 404
- Liitunud: 17 Aug 2005 20:37
Pleksi-klaasist külje aknad
Kas tänava-sõidu laadale võib panna küljeklaaside asemele pleksiklaasist klaase?Et kas ülevaatusel võib probleeme tulla.Esi ja tagu klaas jäävad originaalid.
-
gGhostRider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 404
- Liitunud: 17 Aug 2005 20:37
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
See ei ole päris pleks ,mida rallis kasutatakse. Pleks on väga haige ,vana ja laialivalguv rahvapärane nimetus kõigile orgaanilisest materjalist tundmatutele "klaasidele". Ma nimetaks toda juba rohkem tselluloidiks.
Tegelikult on neid orgaanilisi läbipaistvaid materjale ikka roppu moodi eri tugevuste ja paksustega saada. Kallid on. Näiteks mu metsapilli esiklaas on u. 1 sendimeetri paksune. Nimetaks teda "kuulikindlaks". Talub löögijõudu 8t/ruutcendile.
Olen kunagi ostnud veotraktorile makrolonist "pleksi" (ta pole pleks!) paksusega vaid mõni mm. Haamriga puruks lüüa ei õnnestunud ,aga palk kukkus ikka ühel tüübil tuppa küll.
Tasub uurida turvaklaasidega tegelevatest firmadest.
Uue aja leiutised on nanotehnoloogial kaetud orgaanilised materjalid - väga vastupidavad ,kerged ,kriipimatud turvaklaasid. Tüüp sellist ,nagu mu harveril. Maksavad kõva raha kindlasti ,u. 7-8000.- ruutmeeter.
Tegelikult on neid orgaanilisi läbipaistvaid materjale ikka roppu moodi eri tugevuste ja paksustega saada. Kallid on. Näiteks mu metsapilli esiklaas on u. 1 sendimeetri paksune. Nimetaks teda "kuulikindlaks". Talub löögijõudu 8t/ruutcendile.
Olen kunagi ostnud veotraktorile makrolonist "pleksi" (ta pole pleks!) paksusega vaid mõni mm. Haamriga puruks lüüa ei õnnestunud ,aga palk kukkus ikka ühel tüübil tuppa küll.

Tasub uurida turvaklaasidega tegelevatest firmadest.
Uue aja leiutised on nanotehnoloogial kaetud orgaanilised materjalid - väga vastupidavad ,kerged ,kriipimatud turvaklaasid. Tüüp sellist ,nagu mu harveril. Maksavad kõva raha kindlasti ,u. 7-8000.- ruutmeeter.
Ralliautodel kasutatakse sellist asja nagu polükarbonaati. Plastikuga tegelevatest firmadest täitsa ostetav kaup, aga hind on suht soolane, lada klaasiring va esiklaas läheb u 1k maksma. Täiesti saadaval on ka toonitud polükarbonaati.
PS: tänavaauto kõik klaasid peavad olema vastava märkega (E või e) seega teemaalgataja küsimusele vastates - ei tohi mingit plastikut sinna panna
PS: tänavaauto kõik klaasid peavad olema vastava märkega (E või e) seega teemaalgataja küsimusele vastates - ei tohi mingit plastikut sinna panna
Njahh...
Ralliautodel kasutatakse tõesti polükarbonaati, rahvakeeli pleksiklaasi, mis kokkupainutamisel peab olema purunematu ning minimaalse paksusega 1,2 mm (vist oli). Saada on seda näiteks Proplastikust, ning maksab ca 400 EEK leht, millega terve Lada vabalt ära paneb. Tänavaliikluses seda küll kasutada ei tohi, pealegi läheb suht kiiresti "uduseks" ehk teisisõnu ei kannata nühkimist/tolmust pesemist jne...
Ralliautodel kasutatakse tõesti polükarbonaati, rahvakeeli pleksiklaasi, mis kokkupainutamisel peab olema purunematu ning minimaalse paksusega 1,2 mm (vist oli). Saada on seda näiteks Proplastikust, ning maksab ca 400 EEK leht, millega terve Lada vabalt ära paneb. Tänavaliikluses seda küll kasutada ei tohi, pealegi läheb suht kiiresti "uduseks" ehk teisisõnu ei kannata nühkimist/tolmust pesemist jne...
-
ppavlik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61
Mina oma Lada klaasidelt küll ühtegi jee tähte ei leidnud, ei tohigi enam sõita?:P Eks ta tegelikkuses ole nii, et kui panna "pleksi" tahvlid samamoodi, nagu rallikatel kombeks (st kruvidega ukse raami külge), siis suure tõenäosusega ülevaatuselt läbi ei saa (vähemalt igalpool mitte). Aga on võimalik ka lihtsalt originaalklaas plastiga asendada, tihendid jäävad paika ja keegi ei tee vahet, kaalusääst on märkimisväärne ikkagi.
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
pleksi ja õige klaasi vahe ongi vist ainult kaalu sääst. Kui ohutuseks panna klaasi asemele pleks siis seda ei tasuks , pleks mureneb mitte kildudeks vaid suurteks tükkideks mis on väga teravad , klaas mureneb kildudeks ning ei tee muret. On ka kirjas ,et klaasid PEAVAD murenema kildudeks. Ja ega sea suurtvahet ka pole kui lüüa pea vast pleksi või klaasi..
Tänavasõiduks autot kasutades ei ole see kaaluvahe nii suur et polükast aknad ennast ära tasuks, targem on pooliku paagiga sõita või ise paar kuud hommikuti jooksmas käia 
Kusjuures polükarbonaat ei anna selliseid suuri teravaid kilde nagu pleksiklaas, sest ta on elastne. Oma projektikale panin algul plastikust klaasid ja suurt tagaakent haamriga puruks lüüa ei õnnestunud, ainult lömmi läks:D

Kusjuures polükarbonaat ei anna selliseid suuri teravaid kilde nagu pleksiklaas, sest ta on elastne. Oma projektikale panin algul plastikust klaasid ja suurt tagaakent haamriga puruks lüüa ei õnnestunud, ainult lömmi läks:D