K: lõppkiirus

K: lõppkiirus

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1410
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

Mõtisklus teemal: teine käik ja 100 km/h

Postitus Postitas Jonx »

Algselt postitas: pedrox
kiirenduse koha pealt ei ole see üldse õige käiguvahetus kui teisega 100ni lasta. ma olen igasuguste paukudega joont sõitnud nii ristmikul kui ka suurtel kogunemistel. kui juba kiirendamisest rääkida siis õige vahetus toimub teiselt kolmandale ikka tibakene varematel pööretel ja kiirustel kus on moment ja võimsus kõige optimaalsemad.
Sul on õigus, võtame nt kasvõi selle aasta ladacampi. Mina sain tippkiiruseks 110 ja seda kolmanda käiguga. Autoks 1,2 mootoriga kopikas. 110 km/h ja kolmas käik oli piirajas. Teise käigu vahetus kolmandale toimus kuskil 65-80 vahel. Samamoodi oli ka teine käik pea piirajasse jõudmas. Igatahes selline jutt kus teise käiguga 100 või 90 saavutada.. vb olen tõesti kott et midagi sellist ei suuda, aga tahax seda oma silmaga näha. Ja tahax näha mis kasu on sellest kui sa kiirendusel oma masinat piirajas hoiad?

Kallid foorumlased kes siin teemas oma ladade kiirusest teise käiguga räägivad.. Tulge palun klubi üritustele ja näidake seda ka kõigile kuidas 100 ja teine käik kokku sobivad...

Asjast huvitatud kaasfoorumlane
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
d
demon555
Foorumi kasutaja
Postitusi: 88
Liitunud: 08 Nov 2002 11:10
Asukoht: Tallinn
Autod: Golf 3, Z
Kontakt:

Postitus Postitas demon555 »

OT: siksi kohta eriti ei läinud naa palju..mul 1,3 L samara...eriti ei proovinud a ega väga ikka üle 80 ei venitanud ....aga samas mosse 2141 1,5 L mosse mootoriga parematel päevadel (läbisõit nii 40 kilo) sai teise käiguga sisse spido järgi nii 100 ja veidi peale...mis tegelikkuses ehk kuskil 90 + paar kilomeetrit peale võis olla...aga seda 1,5 L isendil ja väljalake aasta oli ka 92
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Uhh ,mõtlesin küll ,et siia teemasse ei postita ,aga olgu siis....
Kui kämpil Dorisega joonel kohtusin ja finishikaugust silmaga hindasin ,siis pidasin paremaks kolmandat käiku mitte proovidagi. Esimene sõit ja see plaan põrmustus ,kui nägin tahhoka osutit teise käigu juures enne finishit 7ooo rpm juures olevat :o Kiirus oli sel hetkel vist juba üle 11o km/h ,ei jätkunud silmi spidoka jaoks ,sest samal ajal pidin vaatlema ,kuidas konkurendi auto nina käitub.
Järgmised sõidud lõpetasin juba õigeaegselt sisselülitatud kolmanda käiguga ja tulemus paranes.
Ei ole hea selline peenestamine :(
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

no ära nüüd ikka üle hinda:D 110 võis HEAL juhul Fini?i kiirus olla. Võid ju proovida kiirendust 0-100 (või 110) ja siis võrrelda seda oma kiirenduse ajaga. Kahjuks ei ole ka mina kordagi lõppkiirust vaadanud, kuigi seal 3. käigu juures juba aega vast oleks olnud
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

väike arvutus: mootori pöörded 7000
teise käigu ülekanne1,95
peaülekanne 3,9
= ratas pöörleb 920,45 p/min = 55227 p/h

Ratta läbimõõt (195/70-14) on 58cm, ümbermõõt 182,12 cm = 0,001812 km

55227*0,001812=100,58 km/h
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Julmad mehed...

Esimesega ~30-ni, teisega ~50-ni, kolmandaga ~90-100-ni ja neljas sisse (kopika käigukast). Numbreid tean, kuna sel ajal, kui teised tahhomeetreid vaatavad, vaatan mina spidomeetrit :lol

Ei ole mõtet ulmelisi pöördeid arendada. Nagu ma aru olen saanud, tuleb käik vahetada nii, et järgmine käik algab kõige magusamalt pöördemomendilt.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: Raxo
Ei ole mõtet ulmelisi pöördeid arendada. Nagu ma aru olen saanud, tuleb käik vahetada nii, et järgmine käik algab kõige magusamalt pöördemomendilt.
Vaata siis mõni postitus ülalpool olevat graafikut. Parim moment 4000, järelikult tulebki eelmine käik lasta 5500-6000. 7000 on juba maitse asi. minu samaral piiraja üle 6000 ei lase
Kasutaja avatar
VRT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 92
Liitunud: 29 Nov 2005 09:35
Asukoht: Rakvere
Autod: Lada 21013, lada 21011

Postitus Postitas VRT »

Minu auto läheb teisega umbes 90-100 km ei taha kohe kotti lasta muidu saaks rohkem.
Lada- Vene muskel.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: tiit
väike arvutus: mootori pöörded 7000
teise käigu ülekanne1,95
peaülekanne 3,9
= ratas pöörleb 920,45 p/min = 55227 p/h

Ratta läbimõõt (195/70-14) on 58cm, ümbermõõt 182,12 cm = 0,001812 km

55227*0,001812=100,58 km/h
Ja nii ongi. Kontrollitud :P Rohkem ei proovi selle mootoriga :D
Rehvimõõt mul küll 185/60 14",aga suurt vahet pole. Spido näitas tips üle 100.
Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1410
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Jonx »

Algselt postitas: Raxo
Julmad mehed...

Esimesega ~30-ni, teisega ~50-ni, kolmandaga ~90-100-ni ja neljas sisse (kopika käigukast). Numbreid tean, kuna sel ajal, kui teised tahhomeetreid vaatavad, vaatan mina spidomeetrit :lol

Ei ole mõtet ulmelisi pöördeid arendada. Nagu ma aru olen saanud, tuleb käik vahetada nii, et järgmine käik algab kõige magusamalt pöördemomendilt.
Selline taktika tõi ka sulle edu nagu näitavad tulemused. Siit siis veelkord kinnitus et piirajasse pole mõtet käike lasta ja et olla edukas on vaja natuke mõistust mitte ainult rasket jalga
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Lada spido valetab. Ja mitte vähe.
Täna siis proovisime SexSix'i sinise 011 peal ära, kui suur on vahe spidonäidu ja gps-naviseadme poolt antavate numbrite vahel. Viga tekkis juba linnavahel 50km/h liikudes - gps andis midagi 43-46 ringis, täpselt ei suutnudki tuvastada ja ausalt, see polnud ka eesmärgiks.
Tahtsime teada saada hoopis tegelikku lõppkiirust. 150 punnitas siis lõpuks välja, rohkemaks ei jätkunud armu ja ega sealt suurt paremat ka poleks tulnud, sest ennem hoidis gps numbreid juba pea kildi ulatuses 147 juures. Lihtsalt tee läks korraks allamäge ja nii saimegi ümmarguse numbri kätte.
Spidonäit virvendas sel hetkel üle 160. Originaal spidoplokk on sees.
Viiene kast all. Eks ülekandearvu ja tagarehvide möödu täpsustab masina omanik ise, kui sellele jutule siin peale juhtub.
Tarkust niipalju juurde (lisaks mootori võimekuse teadasaamisele), et spido järgi 90-ga sõites ei ole vaja teha suuri silmi ja imestada, kui trassil teistele jalgu jäädakse. Tegelik kiirus ei ole isegi päris 80km/h mitte.
Reaalne 90 selle autoga on seieri järgi vähemalt 102-106 km/h. Seier on kole tuim, seepärast ka need sidekriipsud.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

See on täiesti tavaline tulemus ja mitte ainult Ladaga vaid 90% spidodest näitavad tegelikust vähem. 8-10% viga on täiesti tavaline originaal rehvimõõduga.

[Muudetud: 1-8-2007 tiit]
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

SAI käidud...

Postitus Postitas SexSix »

Sai täna logmaniga spidot kontrollitud.Mootor 1600(79,4 kolb ja rõngas INDIA).Ls a 66000peale remonti.Hiljuti andis plokikaane tih.järgi-st.mootor sai kuuma.Nüüd võtab õli.Käima on viiene sinise teoga(ülekandele 3,9).tagasild sai eile vahetatud 4,1 vastu.Rattad 185/55R14.Nii se tulemus tuli.Mootoril muidugi "piiraja"peal:vaz 2101 karpa näol.TULEB ODAVAM-ST.KÜTTEKULU VÄIKSEM.

[Muudetud: 1-8-2007 SexSix]
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: SexSix
Sai täna logmaniga spidot kontrollitud.Mootor 1600(79,4 kolb ja rõngas INDIA).Ls a 66000peale remonti.Hiljuti andis plokikaane tih.järgi-st.mootor sai kuuma.Nüüd võtab õli.Käima on viiene sinise teoga(ülekandele 3,9).tagasild sai eile vahetatud 4,1 vastu.Rattad 185/55R14.Nii se tulemus tuli.Mootoril muidugi "piiraja"peal:vaz 2101 karpa näol.TULEB ODAVAM-ST.KÜTTEKULU VÄIKSEM.

[Muudetud: 1-8-2007 SexSix]
Novot peaülekanne 3,9 vs 4,1 on juba ise 5%
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: tiit
väike arvutus: mootori pöörded 7000
teise käigu ülekanne1,95
peaülekanne 3,9
= ratas pöörleb 920,45 p/min = 55227 p/h

Ratta läbimõõt (195/70-14) on 58cm, ümbermõõt 182,12 cm = 0,001812 km

55227*0,001812=100,58 km/h
Algselt postitas: AngerFist
Tahks öelda et 2 käiguga poel võimalik mitte mingil juhul 100 kmh sisse saada su mootor lendaks pilbasteks :flaming Ma tahaks seda isiklukult näha :yllatunud
7000rpm pole ju mingi utoopia. Kui sinu oma nii ei tööta siis see ei tähenda et see võimatu on

[Muudetud: 1-8-2007 tiit]

[Muudetud: 1-8-2007 tiit]
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

AngerFist ei oska lugeda, millega tegemist. Need ju Samara andmed :D
Seal, kus samaaril on teine käik asub klassikul juba teine ja pool (tglt. tiba rohkemgi), v.a. muidugi üks nüanss....
Nimelt on üldlevinud klassiku kastidel II-käik 2,30 ja III-käik 1,49 ülekandearvuga, kuid 2106-le ja ka Nivale annab kirjandus II-käik 1,989 ja III-käik 1,289.

(U.Soodla K.Vainola "Sõiduauto Ziguli" @1979)

Samaral siis meeldetuletuseks: II-käik 1,95 ja III-käik 1,357.
Samara peaülekanne 3,9 klassiku 4,3 või paremal juhul 4,1 vastu.

Siit need vahed tulevad ja pole midagi võimatut. Kui oled korra tehaseseades samaari teisega peeneks lasknud, ei usu ise kah, millega hakkama said. Need käigud on nii jube pikad :P
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: AngerFist
Tahks öelda et 2 käiguga poel võimalik mitte mingil juhul 100 kmh sisse saada su mootor lendaks pilbasteks :flaming Ma tahaks seda isiklukult näha :yllatunud

vägapalju sõltub ikka sellest millistest juppidest tehas kunagi või autoremontnikud mootori kokku ladunud on ning kuidas seda hooldatakse.

kui arvestada et 2106-l originaalkast korras 1600 mootor ning 3.9 peaülekanne siis täiesti võimalik ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

No ei ole ju utoopiline. Millest Olaaf just kirjutas siis?:sein
Võrdle samara k.kasti ülekandeid 2106 k.kasti omadega ning mõtle sinna juurde 3,9 ülekanne (on selliseid ka klassikule saada). II-käigu ülekandearvu vahe on vaid 0,03 samara kasuks, aga korras stock mootor lendab ka 8000 rpm välja.
Vasta