saaled

saaled

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
r
R_A_I_T
Foorumi kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 27 Veebr 2006 22:27
Asukoht: saaremaa
Autod: puudub hetkel

saaled

Postitus Postitas R_A_I_T »

kui mootoril on saaled läbi kas siis annab veel midagi päästa ka?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

vänt lihvi ja kepsud kontrolli - saaled poest uued.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
R_A_I_T
Foorumi kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 27 Veebr 2006 22:27
Asukoht: saaremaa
Autod: puudub hetkel

Postitus Postitas R_A_I_T »

mis eelarve võix olla?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

oü tõukur - www.hot.ee/toukur1

vänt oli vist 65.- kael (x9)
saaled mingi 500.- ringis (kepsu ja raamsaaled)
kui ise lahti võtad ja kokku paned siis 1500.- koos kõiksugu ennenägematute kulutuste, tihendite jne -ga.

juhul kui kepsud pole ellipsis ja vänt ikka kõlbab lihvi..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Mida tähendab läbi...?
Kirjelda olukorda lähemalt,siis osatakse ka täpsemalt nõu anda...
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Küsimus: ostsin vene originaalmõõdus kepsusaaled, kodus lahti pakkides avastasin, et mitte ühelgi pole õlitusauku! Minu loogika ütleb, et kuna ladal toimib saaledele paiskõlitus läbi kepsusisese õlikanali, jäävad need saaled küll kuivale. Või loodetakse siin karterist väntvõlli läbiloputamisele? On kellelgi taoliste saaledega veel kogemusi, kas need hakkavad tööle ja saavad korralikku õlitust või viin nad poodi ja nõuan raha tagasi?
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: GTA
Küsimus: ostsin vene originaalmõõdus kepsusaaled, kodus lahti pakkides avastasin, et mitte ühelgi pole õlitusauku! Minu loogika ütleb, et kuna ladal toimib saaledele paiskõlitus läbi kepsusisese õlikanali, jäävad need saaled küll kuivale. Või loodetakse siin karterist väntvõlli läbiloputamisele? On kellelgi taoliste saaledega veel kogemusi, kas need hakkavad tööle ja saavad korralikku õlitust või viin nad poodi ja nõuan raha tagasi?
Paiskõlitus on gaz-51 mootoris kus läbi kepsusaale läheb õli kepsu ja sealt paisatakse ta nukkvõllile.
lada mootoris sellist süsteemi ei ole kuna nukkvõll üleval. Õli tuleb plokist läbi raamsaale aukude väntvõlli sisse ja sealt läbi väntvõllis olevate kanalite kepsusaaledele. Kolvisõrm tahab ju ka õlitust, ülemine saale siis ikkagi auguga. Minu loogika (ei ole ise lada mootorit teinud)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

GTA võib valida ,kas puurib ülemistele kepsusaaledele ise augud või vahetab poes õigete vastu ringi.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Väga hea ,et õlitusauke kepsusaaledel pole.Mina olen alati remondi käigus need avad sulgenud.Siis tõuseb õlisurve ja paraneb saalede ja nukkvõlli määrimine,ning väheneb õlikadu silindrite kaudu.Kolvisõrm ja silindrid saavad piisava õlituse paiskõlituse teel kepsusaalede vahelt lenduva õliga.
Uute Nivade 21213 1,7 mootori kepsudel need augud üleüldse puuduvad Olles kord remontinud Eesti Postile kuulunud 96a 21214(pritsungmootoriga Niva) mootorit ls.300000km (kett oli sedavõrd kulunud,et viskas üle ja klapid jooksid pähe),aga silindritel puudus praktiliselt kulumisrant(sil.originaalmõõdus).Seega saan väita,et õlitusest piisab ka vaid saalede vahelt paiskuva õliga.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
r
R_A_I_T
Foorumi kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 27 Veebr 2006 22:27
Asukoht: saaremaa
Autod: puudub hetkel

Postitus Postitas R_A_I_T »

“kas on see võimalus ka olemas et vahetan saaled ära aga väntvõlli lihvimisele ei saada?
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kui võllil kõik kaelad mõõdus ja vigastamata ,siis pole ju mõtet teda peenemaks hööveldada.
Kaelasid eri mõõtudesse enda masinale ei tehta. "Sõbrale" müügiks on isegi tehtud.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Kaelad üle mõõta ja vastavalt sellele ka otsus,miilist mõõtu saalesid on vaja
või kas lihvida on vaja...
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kui ikka saalede süül mootor tuksis,siis vända lihvimisest pääsu pole.Vahel on ka näiliselt töökorras mootori väntvõllil juba sellised sooned ja ellips sees,et mootori koostamine ilma vänta lihvimata on mõtetu töö.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Algselt postitas: Ardi Soovik
Kui ikka saalede süül mootor tuksis,siis vända lihvimisest pääsu pole.Vahel on ka näiliselt töökorras mootori väntvõllil juba sellised sooned ja ellips sees,et mootori koostamine ilma vänta lihvimata on mõtetu töö.
Teema püstitaja ju ei kirjeldanud, milles seisneb "saaled läbi"
Kas tõmbas juba mõne saale ringi väntvõlli peal või lihtsalt õlisurve nullis või kolin mootoris...
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

mul 1.3'se mootoris kolin sees. sõitsin, õlisurve kadus ära. ainuke võimalus oli koduni välja punnitada tasakesti. siis kolinat ei tähendanud. paar nädalat hiljem proovisin käivitada ja kohe oli kuulda et kolin sees, jätsin seisma peale u 10sek töötamist.

on see väga hull või mitte ?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kui koduni 500m siis võib-olla pääsed kergelt,kuid kui 5km siis on tõenäoline jälle vända lihvimise/vahetuse vajadus.Õlisurve kadumise põhjustas suure tõenäosusega vahehammasratta õlipumbapoolsete nuutide üleviskamine,mida omakorda suure tõenäosusega põhjustab läbi õlipumba võtturi sõela õlipumba rataste vahele kiilunud metallitükike mis oli viimaseks piisaks kulunud nuutide üleviskamiseks.Metallitükikese sattumine karteri põhja võib-olla suure tõnäosusega olla põhjustatud kunagi kettileevendi lagunemise tõttu põhja vajunud rauatükikesed.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Et väntvõlli säästa siis kahtlase heli tekkimisel mootoris, on mõttekas teha kindlaks, millise silindriga on tegemist ja seejärel vastav küünal maha keerata...
Vasta