K: Mootori läbi pesemine

K: Mootori läbi pesemine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

K: Mootori läbi pesemine

Postitus Postitas fanatt »

oleks siis vaja natuke tarkade inimeste abi,nimelt tahan siksil õli ära vahetada ja mootori puhtaks pesta aga ei tea mida kasutada läbi pesemisel. :sein kas diisli küttega võib mootori läbi pesta ja kuidas seda tegema peaks? kas lasta mõni kümmend sekundit mootorit töötada koos pesu vedelikuga? ja kas pesemine tuleb sooritada vana õlifiltriga?
kas ma olen üldse õigel teel?
pidur = kiiruse surm
g
GhostRider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 404
Liitunud: 17 Aug 2005 20:37

Postitus Postitas GhostRider »

sõida mootor soojaks. ja lase õli välja korralikult . vahetad õli filtir ja uus sisse.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Poes (viimati nägin Aures)müügil spetsiaalne pesuõli. 5liitrine kansa oli 80 eek. Sellega saab kõige parema tulemuse ilma riskita.
Vana õli välja ja pesuõli sisse. Filtri vahetad pärast pesuõli väljalaskmist. Kui sa arvad, et filter on väga umbne, pead pesemiseks ohverdama lisafiltri.
On müügil ka pesulisandeid. Pannakse enne õlivahetust vana õli sisse. Sellise vahetuse puhul jääb aga osa vana õli ikkagi sisse, mis pesuõli puhul on peaaegu olematu. Selline purk maksab kusagil 60eek piires.

Olen ka puhta petrooliga mootorit seespoolt pesnud. Sooja mootoril õli välja ja PETROOL sisse. Nii lasin töötada 15min (mosse). Mingeid halbu tagajärgi see tegevus kaasa ei toonud (nagunii tegin pärst seda kolbide vahetust- Kontrollisin kõik osad selle pilguga üle). Ladal olen teinud sama toimingu. Petrooli asemel oli DIISELKÜTE. Peale 5minutilist käimist hakkas nagu pookima. Jätsin kohe seisma. Peale õli panekut töötas mootor normaalselt.
Viimatikirjeldatud toimingud on alati autoomaniku riskil.
C
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

tänud! ei jõua täna enam poodi ja teen selle pesu ära diiselküttega ei lase siis päris 5 minti käia . tänud veelkord!:)
pidur = kiiruse surm
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

Postitus Postitas Rocky »

Ära unusta siis teistele katsetajatele tagasisidet andmast, kui mootor miskit imelikku peale protseduuri tegema hakkab! :cool:
l
ladakas
Suletud kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ladakas »

mina pesin mootori seest ära "engine flushiga", maksis mingi 65eek. Lasin mootori soojaks ja lisasin vana õli hulka, lasin 15 min käija ja lasin vana õli välja uus õli sisse ja uus filter ning asi töötab.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Peale sellist pesu oleks vist hea karteripõhi alt võtta ning seal sees olevast sodist puhtaks teha.

Samas saaks siis ka õlivõtturi sõela puhtaks tõmmata, kui vaja.
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

Protseduur edukalt läbitud. Tänud kõigile soovitajatele. Kirjeldan siis mis ma tegin: Lasin mootori ~40* soojaks(ei viitsinud oodata termostaadi avamise temperatuurni) lasin vana õli välja, lasin tal tilkuda (~20min). Valasin diisli sisse(~4,5 liitrit), lasin mootoril töötada 3 min oleksin kauem lasnud (tundub et ei olnudki vajadust), aga bensiin sai otsa, siis lasin diisli välja eemaldasin õli filtri, andsin starterit, et lõõks õli pumba ja õli kanalid kah tühjaks. Siis tekkisid esimesed vead:mad:: kui starteriga käiasin, siis pookis mootori kinni, algul mõtlesin et aku sai tühjaks andsin akule natuke aega koguda, samal ajal kruvisin külge õli filtri(ilma võtit kasutamata), alla keerasin karteri punni kah ja valasin õli sisse(~4,5 L). Ajasin jälle starteriga mootorit ringi ja siis kadus pookimine ära(ju sai õli omale hõõrde pindade vahele) PÄRAST MOOTORI KÄIVITAMIST KINDLASTI KONTROLLIDA ÕLI TASET!!. Lõpp tulemus: õli surve saavutub juba ainult starteriga käiamisest, tundub et mootor käib kah ladusamalt. :D
pidur = kiiruse surm
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

oleks hea küll kui karteripõhi ja õlipumba sõel ära puhastada, aga ma ei viitsinud karterikaitset ära kiskuda.:cool:
pidur = kiiruse surm
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Meenus üks lugu kroonupäevilt ,mida siinkohal tasub jutustada.
Juhtus see ühes X väeosas ,kus endal õnneks ei tulnud teenida.

Kevad ,järjekordne suur ülevaatus ,nagu seal ikka kombeks oli ja nii said kõik autojuhid tehnikaprapporilt käsu oma hoolealuste mootorid läbi pesta ,filtrid puhastada ,õlid vahetada jne.
Seesama prappor võttis esimese ettejuhtuva autojuhi masina ,et demonstreerida ,kuidas asi käib. Lasi vana õli välja ja täitis süsteemi diisliküttega ,mida venelased soljarkaks nimetavad.
No masin pandi käima ja anti kõvasti tuuri ,seejärel lasti sola välja. "Must" ,konstanteeris prappor ning põrutas teisele ringile. Ka uuendatud soljarka oli tume ,kui see jälle välja lasti.
Prappor ei jätnud jonni ,tema arust pidi väljatulev kraam olema sama puhas kui mootorisse sisse kallates.
Kolmanda tuuritamise lõpus jäi mootor tühikäigul tiksudes ise seisma.
Nüüd oli õige aeg uus õli sisse valada ,sest väljalastud diisli järgi otsustades pidi mootor juba puhas olema....
Edasi mõelge ise ,mis imenippe see prappor hakkas kasutama ,et mootorit uuesti ringi saaks ajada....,sest starter ei teinud piuksugi ja käivitusvänta ei suutnud ükski mees ringi ajada....:lol
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Oma ?igulil vahetan õli nii.Nagu ikka kone soojaks ja must õli välja.Niikaua
kuni õli tilgub,pesen vana õlifiltri puhta bensiiniga läbi.Puhas õli sisse ja
läbipestud filter külge.Jätan odomeetri seisu meelde ja ca~ 100 km tava sõite.Jälle kone soojaks,õli välja.On õli ära tilkunud keeran karterikorgi ette.
Valan umbes 2-3 l puhast bensiini klapikambri august sisse.Kahe mehega
liigutame/loksutame konet et viimane mustus karteri põhjast kätte saada.
Kork eest ära ja musta bensiini tuleb.Paus 15-20 min et bensiin ära auraks.
Nüüd puhas õli siise koos uue filtriga,kuni järgmise 10 000-ni.Kuna mul
tööauto ka Lada Vis,siis õli(vene) natuke lahedamalt käes.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

mootoril ei tohiks lasta diisliga töötada mitte üle 5 mindi, sest saaled töötavad praktiliselt ilma õlituseta ja nad võivad ära lõppeda koos väntvõlliga.
pidur = kiiruse surm
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Soovitan sellist segu mootori pesuks, et 1-2L puhast mootoriõli + 2-3L diislit. Sel juhul peaks ka mingi õlitus/määrimine toimuma, erinevalt puhtast diislist.
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

kas oled ise ära testinud?
pidur = kiiruse surm
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Jah, ühel Ladal sai nii tehtud. Mootor töötas tühikäigul ~9min ja midagi kinnipookima seal küll ei hakanud. Paar korda lasin pöördeid natuke kõrgemaks ka (~2500).
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Algselt postitas: arvi100
Nüüd puhas õli siise koos uue filtriga,kuni järgmise 10 000-ni.
10000 natuke palju pole ühe õliga sõita või? Pole siis ime, et sul mootor pärast nii must seest on. Ise vahetan oma autodel iga 5000km järel õli ja loputusõli vajadust ei ole tekkinud, sest mootor püsib puhtana. Kasutan ka ainult lääne õlisid (mineraal), mitte seda vene saasta. Ja mootor kestab ka loomulikult kauem, kui tihedamini õli vahetad.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Mul selline mure, et tahaks ka nagu mootori läbi pesta või aitab ka see kui lihtsalt vahetada ütleme järjest mingi lühikese aja jooksul vähemalt 3 korda terve õli kõik välja?
Ps. Oleks selline tobe küsimus ka, et täna kui sai hakatud õli kontrollima ja õlivarrast hakkasin tagasi mootorisse panema tuli mootori küljest mingi mustusetükk ja läks sealt varda kohast sisse, kas see kuidagi võib mootorile kahjulik ka olla, et mustus sattus mootorisse?:rolleyes

[Muudetud: 13-1-2007 Ladarider]
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 707
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Õlifilter püüab selle kaka kinni.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Igasugune mustus, mis mootori küljes koosneb õlist ja liivast, mis õli külge kinni on jäänud...liiv on aga abrasiivaine ja mootori tööpindadele väga kahjulik...
Loota võib, et õlifilter ta kinni püüab, aga mootori õliringlusesse satub sellest samast tükist mingit osa ikka...
Juhul kui mootorit peale seda käima ei pannud, siis olekski praegu kõige õigema aeg õli ära vahetada...aga mootori sisepesu seljuhul ei soovita...sest kui tahad selle tükikese ikkagi kätte saada, siis võta karteri kaas maha ja puhasta ära...oletan, et nagunii karteritihend kuskilt laseb läbi ja olekski õige aeg teda vahetada :P
Peale karteri kaane puhastamist tee mis tahad...pese läbi või vaheta lihtsalt õli...
Õlil küll on teatavad pesuomadused, kuid spetsiaalselt selle jaoks mõeldud ainetele jääb ta pesuomadustelt alla...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
v
VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 517
Liitunud: 22 Nov 2006 20:21
Asukoht: pole paikne
Autod: 21063

Postitus Postitas VAZ »

Algselt postitas: omega
Algselt postitas: arvi100
Nüüd puhas õli siise koos uue filtriga,kuni järgmise 10 000-ni.
10000 natuke palju pole ühe õliga sõita või? Pole siis ime, et sul mootor pärast nii must seest on. Ise vahetan oma autodel iga 5000km järel õli ja loputusõli vajadust ei ole tekkinud, sest mootor püsib puhtana. Kasutan ka ainult lääne õlisid (mineraal), mitte seda vene saasta. Ja mootor kestab ka loomulikult kauem, kui tihedamini õli vahetad.

10 000 km ongi mootoriõli vahetusvälbaks. Kasutan ka kvaliteetseid lääne õlisid, aga kui hakata iga 5000 tagant vahetama, siis hakkab ju liiga rahakoti pihta käima ning vahetada tuleb liiga tihti :spin
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
Vasta