kas ma olen üldse õigel teel?
K: Mootori läbi pesemine
K: Mootori läbi pesemine
-
ffanatt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 309
- Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
- Asukoht: saaremaa
- Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE
K: Mootori läbi pesemine
oleks siis vaja natuke tarkade inimeste abi,nimelt tahan siksil õli ära vahetada ja mootori puhtaks pesta aga ei tea mida kasutada läbi pesemisel.
kas diisli küttega võib mootori läbi pesta ja kuidas seda tegema peaks? kas lasta mõni kümmend sekundit mootorit töötada koos pesu vedelikuga? ja kas pesemine tuleb sooritada vana õlifiltriga?
kas ma olen üldse õigel teel?
kas ma olen üldse õigel teel?
pidur = kiiruse surm
-
gGhostRider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 404
- Liitunud: 17 Aug 2005 20:37
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Poes (viimati nägin Aures)müügil spetsiaalne pesuõli. 5liitrine kansa oli 80 eek. Sellega saab kõige parema tulemuse ilma riskita.
Vana õli välja ja pesuõli sisse. Filtri vahetad pärast pesuõli väljalaskmist. Kui sa arvad, et filter on väga umbne, pead pesemiseks ohverdama lisafiltri.
On müügil ka pesulisandeid. Pannakse enne õlivahetust vana õli sisse. Sellise vahetuse puhul jääb aga osa vana õli ikkagi sisse, mis pesuõli puhul on peaaegu olematu. Selline purk maksab kusagil 60eek piires.
Olen ka puhta petrooliga mootorit seespoolt pesnud. Sooja mootoril õli välja ja PETROOL sisse. Nii lasin töötada 15min (mosse). Mingeid halbu tagajärgi see tegevus kaasa ei toonud (nagunii tegin pärst seda kolbide vahetust- Kontrollisin kõik osad selle pilguga üle). Ladal olen teinud sama toimingu. Petrooli asemel oli DIISELKÜTE. Peale 5minutilist käimist hakkas nagu pookima. Jätsin kohe seisma. Peale õli panekut töötas mootor normaalselt.
Viimatikirjeldatud toimingud on alati autoomaniku riskil.
Vana õli välja ja pesuõli sisse. Filtri vahetad pärast pesuõli väljalaskmist. Kui sa arvad, et filter on väga umbne, pead pesemiseks ohverdama lisafiltri.
On müügil ka pesulisandeid. Pannakse enne õlivahetust vana õli sisse. Sellise vahetuse puhul jääb aga osa vana õli ikkagi sisse, mis pesuõli puhul on peaaegu olematu. Selline purk maksab kusagil 60eek piires.
Olen ka puhta petrooliga mootorit seespoolt pesnud. Sooja mootoril õli välja ja PETROOL sisse. Nii lasin töötada 15min (mosse). Mingeid halbu tagajärgi see tegevus kaasa ei toonud (nagunii tegin pärst seda kolbide vahetust- Kontrollisin kõik osad selle pilguga üle). Ladal olen teinud sama toimingu. Petrooli asemel oli DIISELKÜTE. Peale 5minutilist käimist hakkas nagu pookima. Jätsin kohe seisma. Peale õli panekut töötas mootor normaalselt.
Viimatikirjeldatud toimingud on alati autoomaniku riskil.
C
-
ffanatt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 309
- Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
- Asukoht: saaremaa
- Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE
Protseduur edukalt läbitud. Tänud kõigile soovitajatele. Kirjeldan siis mis ma tegin: Lasin mootori ~40* soojaks(ei viitsinud oodata termostaadi avamise temperatuurni) lasin vana õli välja, lasin tal tilkuda (~20min). Valasin diisli sisse(~4,5 liitrit), lasin mootoril töötada 3 min oleksin kauem lasnud (tundub et ei olnudki vajadust), aga bensiin sai otsa, siis lasin diisli välja eemaldasin õli filtri, andsin starterit, et lõõks õli pumba ja õli kanalid kah tühjaks. Siis tekkisid esimesed vead:mad:: kui starteriga käiasin, siis pookis mootori kinni, algul mõtlesin et aku sai tühjaks andsin akule natuke aega koguda, samal ajal kruvisin külge õli filtri(ilma võtit kasutamata), alla keerasin karteri punni kah ja valasin õli sisse(~4,5 L). Ajasin jälle starteriga mootorit ringi ja siis kadus pookimine ära(ju sai õli omale hõõrde pindade vahele) PÄRAST MOOTORI KÄIVITAMIST KINDLASTI KONTROLLIDA ÕLI TASET!!. Lõpp tulemus: õli surve saavutub juba ainult starteriga käiamisest, tundub et mootor käib kah ladusamalt. 
pidur = kiiruse surm
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4004
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Meenus üks lugu kroonupäevilt ,mida siinkohal tasub jutustada.
Juhtus see ühes X väeosas ,kus endal õnneks ei tulnud teenida.
Kevad ,järjekordne suur ülevaatus ,nagu seal ikka kombeks oli ja nii said kõik autojuhid tehnikaprapporilt käsu oma hoolealuste mootorid läbi pesta ,filtrid puhastada ,õlid vahetada jne.
Seesama prappor võttis esimese ettejuhtuva autojuhi masina ,et demonstreerida ,kuidas asi käib. Lasi vana õli välja ja täitis süsteemi diisliküttega ,mida venelased soljarkaks nimetavad.
No masin pandi käima ja anti kõvasti tuuri ,seejärel lasti sola välja. "Must" ,konstanteeris prappor ning põrutas teisele ringile. Ka uuendatud soljarka oli tume ,kui see jälle välja lasti.
Prappor ei jätnud jonni ,tema arust pidi väljatulev kraam olema sama puhas kui mootorisse sisse kallates.
Kolmanda tuuritamise lõpus jäi mootor tühikäigul tiksudes ise seisma.
Nüüd oli õige aeg uus õli sisse valada ,sest väljalastud diisli järgi otsustades pidi mootor juba puhas olema....
Edasi mõelge ise ,mis imenippe see prappor hakkas kasutama ,et mootorit uuesti ringi saaks ajada....,sest starter ei teinud piuksugi ja käivitusvänta ei suutnud ükski mees ringi ajada....
Juhtus see ühes X väeosas ,kus endal õnneks ei tulnud teenida.
Kevad ,järjekordne suur ülevaatus ,nagu seal ikka kombeks oli ja nii said kõik autojuhid tehnikaprapporilt käsu oma hoolealuste mootorid läbi pesta ,filtrid puhastada ,õlid vahetada jne.
Seesama prappor võttis esimese ettejuhtuva autojuhi masina ,et demonstreerida ,kuidas asi käib. Lasi vana õli välja ja täitis süsteemi diisliküttega ,mida venelased soljarkaks nimetavad.
No masin pandi käima ja anti kõvasti tuuri ,seejärel lasti sola välja. "Must" ,konstanteeris prappor ning põrutas teisele ringile. Ka uuendatud soljarka oli tume ,kui see jälle välja lasti.
Prappor ei jätnud jonni ,tema arust pidi väljatulev kraam olema sama puhas kui mootorisse sisse kallates.
Kolmanda tuuritamise lõpus jäi mootor tühikäigul tiksudes ise seisma.
Nüüd oli õige aeg uus õli sisse valada ,sest väljalastud diisli järgi otsustades pidi mootor juba puhas olema....
Edasi mõelge ise ,mis imenippe see prappor hakkas kasutama ,et mootorit uuesti ringi saaks ajada....,sest starter ei teinud piuksugi ja käivitusvänta ei suutnud ükski mees ringi ajada....
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Oma ?igulil vahetan õli nii.Nagu ikka kone soojaks ja must õli välja.Niikaua
kuni õli tilgub,pesen vana õlifiltri puhta bensiiniga läbi.Puhas õli sisse ja
läbipestud filter külge.Jätan odomeetri seisu meelde ja ca~ 100 km tava sõite.Jälle kone soojaks,õli välja.On õli ära tilkunud keeran karterikorgi ette.
Valan umbes 2-3 l puhast bensiini klapikambri august sisse.Kahe mehega
liigutame/loksutame konet et viimane mustus karteri põhjast kätte saada.
Kork eest ära ja musta bensiini tuleb.Paus 15-20 min et bensiin ära auraks.
Nüüd puhas õli siise koos uue filtriga,kuni järgmise 10 000-ni.Kuna mul
tööauto ka Lada Vis,siis õli(vene) natuke lahedamalt käes.
kuni õli tilgub,pesen vana õlifiltri puhta bensiiniga läbi.Puhas õli sisse ja
läbipestud filter külge.Jätan odomeetri seisu meelde ja ca~ 100 km tava sõite.Jälle kone soojaks,õli välja.On õli ära tilkunud keeran karterikorgi ette.
Valan umbes 2-3 l puhast bensiini klapikambri august sisse.Kahe mehega
liigutame/loksutame konet et viimane mustus karteri põhjast kätte saada.
Kork eest ära ja musta bensiini tuleb.Paus 15-20 min et bensiin ära auraks.
Nüüd puhas õli siise koos uue filtriga,kuni järgmise 10 000-ni.Kuna mul
tööauto ka Lada Vis,siis õli(vene) natuke lahedamalt käes.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
-
oomega
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 233
- Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: bemmid
- Kontakt:
10000 natuke palju pole ühe õliga sõita või? Pole siis ime, et sul mootor pärast nii must seest on. Ise vahetan oma autodel iga 5000km järel õli ja loputusõli vajadust ei ole tekkinud, sest mootor püsib puhtana. Kasutan ka ainult lääne õlisid (mineraal), mitte seda vene saasta. Ja mootor kestab ka loomulikult kauem, kui tihedamini õli vahetad.Algselt postitas: arvi100
Nüüd puhas õli siise koos uue filtriga,kuni järgmise 10 000-ni.
-
lLadarider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 212
- Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
- Asukoht: Tallinn/Õismäe
- Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d
Mul selline mure, et tahaks ka nagu mootori läbi pesta või aitab ka see kui lihtsalt vahetada ütleme järjest mingi lühikese aja jooksul vähemalt 3 korda terve õli kõik välja?
Ps. Oleks selline tobe küsimus ka, et täna kui sai hakatud õli kontrollima ja õlivarrast hakkasin tagasi mootorisse panema tuli mootori küljest mingi mustusetükk ja läks sealt varda kohast sisse, kas see kuidagi võib mootorile kahjulik ka olla, et mustus sattus mootorisse?:rolleyes
[Muudetud: 13-1-2007 Ladarider]
Ps. Oleks selline tobe küsimus ka, et täna kui sai hakatud õli kontrollima ja õlivarrast hakkasin tagasi mootorisse panema tuli mootori küljest mingi mustusetükk ja läks sealt varda kohast sisse, kas see kuidagi võib mootorile kahjulik ka olla, et mustus sattus mootorisse?:rolleyes
[Muudetud: 13-1-2007 Ladarider]
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Igasugune mustus, mis mootori küljes koosneb õlist ja liivast, mis õli külge kinni on jäänud...liiv on aga abrasiivaine ja mootori tööpindadele väga kahjulik...
Loota võib, et õlifilter ta kinni püüab, aga mootori õliringlusesse satub sellest samast tükist mingit osa ikka...
Juhul kui mootorit peale seda käima ei pannud, siis olekski praegu kõige õigema aeg õli ära vahetada...aga mootori sisepesu seljuhul ei soovita...sest kui tahad selle tükikese ikkagi kätte saada, siis võta karteri kaas maha ja puhasta ära...oletan, et nagunii karteritihend kuskilt laseb läbi ja olekski õige aeg teda vahetada
Peale karteri kaane puhastamist tee mis tahad...pese läbi või vaheta lihtsalt õli...
Õlil küll on teatavad pesuomadused, kuid spetsiaalselt selle jaoks mõeldud ainetele jääb ta pesuomadustelt alla...
Loota võib, et õlifilter ta kinni püüab, aga mootori õliringlusesse satub sellest samast tükist mingit osa ikka...
Juhul kui mootorit peale seda käima ei pannud, siis olekski praegu kõige õigema aeg õli ära vahetada...aga mootori sisepesu seljuhul ei soovita...sest kui tahad selle tükikese ikkagi kätte saada, siis võta karteri kaas maha ja puhasta ära...oletan, et nagunii karteritihend kuskilt laseb läbi ja olekski õige aeg teda vahetada
Peale karteri kaane puhastamist tee mis tahad...pese läbi või vaheta lihtsalt õli...
Õlil küll on teatavad pesuomadused, kuid spetsiaalselt selle jaoks mõeldud ainetele jääb ta pesuomadustelt alla...
Algselt postitas: omega10000 natuke palju pole ühe õliga sõita või? Pole siis ime, et sul mootor pärast nii must seest on. Ise vahetan oma autodel iga 5000km järel õli ja loputusõli vajadust ei ole tekkinud, sest mootor püsib puhtana. Kasutan ka ainult lääne õlisid (mineraal), mitte seda vene saasta. Ja mootor kestab ka loomulikult kauem, kui tihedamini õli vahetad.Algselt postitas: arvi100
Nüüd puhas õli siise koos uue filtriga,kuni järgmise 10 000-ni.
10 000 km ongi mootoriõli vahetusvälbaks. Kasutan ka kvaliteetseid lääne õlisid, aga kui hakata iga 5000 tagant vahetama, siis hakkab ju liiga rahakoti pihta käima ning vahetada tuleb liiga tihti
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
