Vahetusvälbad?
Vahetusvälbad?
-
rRaxo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 851
- Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
- Asukoht: Rakvere
- Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
- Kontakt:
Vahetusvälbad?
Ei osanud mõistlikku pealkirja välja mõelda (ega ka kindlasse foorumisse panna), kuid sooviks teada, mitme tuhande tagant tuleb midagi vahetada. Mõnikord lihtsalt läheb sassi või meelest ära ning mõnda täpselt ei teagi.
Mootoriõli - 20 000 km ?
Süüteküünlad - 30 000 km ?
Õli käigukastis ja tagasillas - 40 000 km ?
Piduri- ja siduriõli - ?
Millele saab veel kilomeetreid järgi kirjutada?
Mootoriõli - 20 000 km ?
Süüteküünlad - 30 000 km ?
Õli käigukastis ja tagasillas - 40 000 km ?
Piduri- ja siduriõli - ?
Millele saab veel kilomeetreid järgi kirjutada?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ei ole vahet, mis õliga sõidetakse. Kui tehas on andnud õlivahetusvälbaks 10 ooo, siis on see nii iga õliga.
Õhufilter 20 ooo
Tosoolil oleneb kvaliteedist. Osadel (odavatel) on isegi ainult aasta lubatud. Tosooli külmataluvus ei kao kuhugi. Muutub lihtsalt korrosiooniagressiivseks.
Piduriõlidel võib ka kvaliteet langeda enne kolme aastat. Oleneb, kui palju niiskust saab. Seda mõõdetakse vastava seadmega. Autod, mis on meretsi toodud kusagilt, vajaksid kohe (ka uued) piduriõli vahetust. Honda teeninduses väljaõppes olles õeldi nii. Enne uute autode müüki panekut vahetati neil piduriõli.
Piduriõli keemispunkt ei tohi olla alla 165kraadi. Mõõdetakse sellise aparaadiga.
Õhufilter 20 ooo
Tosoolil oleneb kvaliteedist. Osadel (odavatel) on isegi ainult aasta lubatud. Tosooli külmataluvus ei kao kuhugi. Muutub lihtsalt korrosiooniagressiivseks.
Piduriõlidel võib ka kvaliteet langeda enne kolme aastat. Oleneb, kui palju niiskust saab. Seda mõõdetakse vastava seadmega. Autod, mis on meretsi toodud kusagilt, vajaksid kohe (ka uued) piduriõli vahetust. Honda teeninduses väljaõppes olles õeldi nii. Enne uute autode müüki panekut vahetati neil piduriõli.
Piduriõli keemispunkt ei tohi olla alla 165kraadi. Mõõdetakse sellise aparaadiga.

C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mootorid ei ole kolmekümne aastaga paremaks läinud.
Õlivahetusvälba pikkust ei määra õlitehas, vaid mootori valmistaja.
Ka õlidel hakkab pesuomadus kaduma 8oookm pärast. Nägin Honda Civicu (aasta vanune) mootorit seespoolt, millega oli täissünt õliga sõidetud 20oookm. Paras paks nõgikiht kattis mootorit seespoolt.
Kui te mootori puhtusest ei hooli, laske aga käia. Õli määrimisomadused pidid säilima palju kauem.
Õlivahetusvälba pikkust ei määra õlitehas, vaid mootori valmistaja.
Ka õlidel hakkab pesuomadus kaduma 8oookm pärast. Nägin Honda Civicu (aasta vanune) mootorit seespoolt, millega oli täissünt õliga sõidetud 20oookm. Paras paks nõgikiht kattis mootorit seespoolt.
Kui te mootori puhtusest ei hooli, laske aga käia. Õli määrimisomadused pidid säilima palju kauem.
C




legendiks juurde: esimene talongijärgne hooldus oli ladadel 2000-3000 km järel, teine 9500-10500 km ja edaspidi iga 10 000 km järel. seega esimest tulpa pole ilmselt meie klubi autoomanikel mõtet vaadata (1. talong). igale numbrile veerus vastab teatud läbisõit, eelpoolmainitutele lisaks 3. 19000-20000km, 4. 30000km, 5. 40000km ja sama süsteemi järgi läheb kuni 13. 120000km. peale 120000km läheb graafik edasi nagu enne, 130000km läbisõidule vastab 2. talong, 140000km 3. talong jne. ühesõnaga, vaatate oma auto läbisõitu - ütleme et see on nt. 220000, siis on teil vaja 11. talongi, ajate näpuga rida, mis tööd siis vaja teha on ja 10 000 pärast võtate 12. talongi ette ja ajate jälle näpuga rida ja vaatate mis nüüd vaja teha on.
mõned asjad on küll iganenud, nt. "kontrollida aku mastiksi tihedust" jne., aga siiski üsna asjalik tabel. pätsasin selle U.Soodla ja K.Vainola raamatust "Sõiduauto ?iguli":)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Sama ka osadel lääne autodel. Hoolderaamatus isegi talong täitmiseks kahe tavalise hoolde vahel (need enamasti tühjad).Algselt postitas: ando
Mootoriõli vahetus: raamatus ?iguli on kirjutatud, et kui autot kasutatakse tolmustel või intensiive liiklusega(kiirendused, pidurdused) teedel tuleb õli vahetada iga 5000km tagant.
C
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
Lada õlide vahetusvälp on kirjas lada raamatus ja selleks 10 000 km . Selle kohapealt peab mainima ,et on lubatud ka enne 10 000 km . Sünteetiliste õlide kohta olen lugenud ,et kannatavad sõita umbes 30 000 kuid rangelt oli kirjas ,et peab kas siis aasta või poole tagant ära vahetama ,sest muidu pidavat õli happeliseks muutuma ja see on juba mootorile surm. Üldine reegel on 10 000 km või 1 aasta. 10 000 ei tähenda seda ,et sõidad 5 000 üks aasta ja 5 000 teine. Kindlasti peab vaatama ka vastava auto tehase nõudeid õlile ja selle vahetamisele ja need peavad olema õli omadega kooskõlas . Motamees rääkis veel ka õli pesemis omadustest ,millest annb tunnistust õli mustumine ja must õli oleks samuti soovitav vahetada.
Nojah, ise vahetan õli (zhiguli) iga viie tuhande tagant juba kolm aastat (filter+õli 100eek). Samas tuleb tõdeda et mustaks läheb ta juba tuhandega. Muidugi oleneb kes mida mustaks peab, mõne jaoks on see kuldse värvi kadumine ja asendumine tumedamaga, teise (need kasutatud ja odavate "väheste mõradega" pidurivoolikute ostjad, kellel korraga kõike raha pole välja käia ja tahaks soovitavalt järelmaksuga saada) jaoks vedelas olekus tökati sisse suuremate tükkide tekkimine!:( Samas arvestades seda kolmekümne aasta tagust liikluse tihedust, siis tänapäeval käibki see sõit ainult rasketes oludes. Ei sõideta enam maanteel kaheksakümnega, ega ole võimalik ilma vastu lõgemeid saamata ja teiste viha ära teenimata oma ladal linnaliikluses mootorit iga käiguga korralikut soojaks sõita. Õli on mootorile ikkagi nii tähtis asi, kuigi "motamees" oma "Hado katsega" üritas vastupidist tõestada:D, et eks igaüks pea ikka ise otsustama kellel mida lihtsam teha on, kas õli või mootorit vahetada.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Õli mustumine on loomulik ja vajalik nähe. Õli üks ülesannetest ongi mustuse/nõgi väljatoomine. Palju hullem variant on see, kui õli ei mustu. Siis on midagi mäda.Algselt postitas: Laurimetall
Motamees rääkis veel ka õli pesemis omadustest ,millest annb tunnistust õli mustumine ja must õli oleks samuti soovitav vahetada.
Pesevate omaduste kadumisel/puudumisel ladestub nõgi mootori sisepindadele.
Olen näinud ?iguli mootorit, millel klapi reguleerimiskruvid (ja kõik muu) enam üldse ei paista. Vat see on juba hull lugu.

C
-
kkenu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
- Asukoht: Valga
- Autod: 05
- Kontakt:
05-ga oli kunagi vaja pikki otsi sõita, siis sai 20 tuh tagant vahetatud ja midagi polnud viga. Asi selles, et tehas annab 10 000 mingite keskmiste tingimuste jaoks, minul olid tingimused paremad -- lühikese aja jooksul pikad otsad korralikul asfaldil, õli vahetusel mootori korralik läbipesu vastava õliga+ naftaga loputamine, kvaliteetne poolsüntõli, hästi puhas mootor.Algselt postitas: motameesMis autoga sa seda lubad? On sul selle kohta ka mingi kirjakoht ette näidata, või oled sa ise tehase inseneriks hakanud.Algselt postitas: kenu
Kui näiteks sõidad poole aasta jooksul sama õliga 20 000 km, siis pole midagi hullu.
Samahästi võin ma lubada vahetusvälbaks 100 000km.
100 000 on muidugi liialdus, aga 20 000 oli paras
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Kenu jutus on point täitsa sees. Eks tehase pakutud välp on antud mingeid keskmisi silmas pidades. Kui plaanisin 110-le kompuutrit osta, siis sattusin ühe aparaadi kirjelduse peale, mis arvutas välja soovitusliku õlivahetusaja vastavalt auto kasutustingimustele. Võttis kokku käivituste ja töötundide suhte, mootori keskmise töötemperatuuri nende töötundide jooksul jne. Ühesõnaga püüdis välja selgitada kas mootor on keskmisest lihtsamates või raskemates oludes töötanud ja vastavalt sellele pakkus välja ka kas välbast veidi hilisema või varasema õlivahetusaja.
Viimane kord õli vahetamas käies kirjutati mulle ka järgmiseks välbaks 15 000, et poolsünt õli ja siksi mootorisse. Ei hakkanud kleepekat maha kakkuma, aga vana saatsin selle jutu peale ikkagi pikalt, kuna 90% sõitudest teen linnas ja mootori jaoks mitte kõige kergemates tingimustes, siis üle 10 000 ei ole kunagi ühelgi õlil olla lasknud, pigem vähem. Samas kasutan poolsünt õli.
Viimane kord õli vahetamas käies kirjutati mulle ka järgmiseks välbaks 15 000, et poolsünt õli ja siksi mootorisse. Ei hakkanud kleepekat maha kakkuma, aga vana saatsin selle jutu peale ikkagi pikalt, kuna 90% sõitudest teen linnas ja mootori jaoks mitte kõige kergemates tingimustes, siis üle 10 000 ei ole kunagi ühelgi õlil olla lasknud, pigem vähem. Samas kasutan poolsünt õli.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?