Vahetusvälbad?

Vahetusvälbad?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Vahetusvälbad?

Postitus Postitas Raxo »

Ei osanud mõistlikku pealkirja välja mõelda (ega ka kindlasse foorumisse panna), kuid sooviks teada, mitme tuhande tagant tuleb midagi vahetada. Mõnikord lihtsalt läheb sassi või meelest ära ning mõnda täpselt ei teagi.

Mootoriõli - 20 000 km ?

Süüteküünlad - 30 000 km ?

Õli käigukastis ja tagasillas - 40 000 km ?

Piduri- ja siduriõli - ?


Millele saab veel kilomeetreid järgi kirjutada?
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Tosooli saaks vist kah panna. Ei tea kas on midagi siukest et kaotab säilivuse kraadid või midagi taolist.
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

mis õli sul mootoris on :wow
ostsid siis sõida
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

piduri ja siduri õli ca 3a,
mootoriõli 10000
kast ja sild 60000
tosool ca 3a

tegelt on veel igasugu laagrimäärded, kardaaniliigendite määrimine, sarniirid, rooliotsad,
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Kas 10 000 oli ?iguliõliga? Või oli sellega veel vähem? :rolleyes
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ei ole vahet, mis õliga sõidetakse. Kui tehas on andnud õlivahetusvälbaks 10 ooo, siis on see nii iga õliga.

Õhufilter 20 ooo

Tosoolil oleneb kvaliteedist. Osadel (odavatel) on isegi ainult aasta lubatud. Tosooli külmataluvus ei kao kuhugi. Muutub lihtsalt korrosiooniagressiivseks.

Piduriõlidel võib ka kvaliteet langeda enne kolme aastat. Oleneb, kui palju niiskust saab. Seda mõõdetakse vastava seadmega. Autod, mis on meretsi toodud kusagilt, vajaksid kohe (ka uued) piduriõli vahetust. Honda teeninduses väljaõppes olles õeldi nii. Enne uute autode müüki panekut vahetati neil piduriõli.
Piduriõli keemispunkt ei tohi olla alla 165kraadi. Mõõdetakse sellise aparaadiga.Pilt
C
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: motamees
Ei ole vahet, mis õliga sõidetakse. Kui tehas on andnud õlivahetusvälbaks 10 ooo, siis on see nii iga õliga.
Kas siis õlid ei ole kolmekümne aastaga paremaks läinud?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mootorid ei ole kolmekümne aastaga paremaks läinud.
Õlivahetusvälba pikkust ei määra õlitehas, vaid mootori valmistaja.
Ka õlidel hakkab pesuomadus kaduma 8oookm pärast. Nägin Honda Civicu (aasta vanune) mootorit seespoolt, millega oli täissünt õliga sõidetud 20oookm. Paras paks nõgikiht kattis mootorit seespoolt.
Kui te mootori puhtusest ei hooli, laske aga käia. Õli määrimisomadused pidid säilima palju kauem.
C
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Mootoriõlil on ajategur ka, üle aasta ei tohiks sama õli sees olla. Kui näiteks sõidad poole aasta jooksul sama õliga 20 000 km, siis pole midagi hullu. Seega korra aastas tuleks õli ära vahetada, eriti kui on palju lühikesi otsi.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: kenu
Kui näiteks sõidad poole aasta jooksul sama õliga 20 000 km, siis pole midagi hullu.
Mis autoga sa seda lubad? On sul selle kohta ka mingi kirjakoht ette näidata, või oled sa ise tehase inseneriks hakanud.
Samahästi võin ma lubada vahetusvälbaks 100 000km.
C
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Mootoriõlil pole mingit ajategurit!Huvitav,mis allikast selline info...?!
Kui tehas annab õlivahetusevälbaks 10 000 siis nii see ka on!!!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

On ajategur (ses suhtes Kenul õigus).
Kirjanduses õeldakse, et 10 000km või üks kord aastas.
C
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

legendiks juurde: esimene talongijärgne hooldus oli ladadel 2000-3000 km järel, teine 9500-10500 km ja edaspidi iga 10 000 km järel. seega esimest tulpa pole ilmselt meie klubi autoomanikel mõtet vaadata (1. talong). igale numbrile veerus vastab teatud läbisõit, eelpoolmainitutele lisaks 3. 19000-20000km, 4. 30000km, 5. 40000km ja sama süsteemi järgi läheb kuni 13. 120000km. peale 120000km läheb graafik edasi nagu enne, 130000km läbisõidule vastab 2. talong, 140000km 3. talong jne. ühesõnaga, vaatate oma auto läbisõitu - ütleme et see on nt. 220000, siis on teil vaja 11. talongi, ajate näpuga rida, mis tööd siis vaja teha on ja 10 000 pärast võtate 12. talongi ette ja ajate jälle näpuga rida ja vaatate mis nüüd vaja teha on.
mõned asjad on küll iganenud, nt. "kontrollida aku mastiksi tihedust" jne., aga siiski üsna asjalik tabel. pätsasin selle U.Soodla ja K.Vainola raamatust "Sõiduauto ?iguli":)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Mootoriõli vahetus: raamatus ?iguli on kirjutatud, et kui autot kasutatakse tolmustel või intensiive liiklusega(kiirendused, pidurdused) teedel tuleb õli vahetada iga 5000km tagant.
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: ando
Mootoriõli vahetus: raamatus ?iguli on kirjutatud, et kui autot kasutatakse tolmustel või intensiive liiklusega(kiirendused, pidurdused) teedel tuleb õli vahetada iga 5000km tagant.
Sama ka osadel lääne autodel. Hoolderaamatus isegi talong täitmiseks kahe tavalise hoolde vahel (need enamasti tühjad).
C
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Lada õlide vahetusvälp on kirjas lada raamatus ja selleks 10 000 km . Selle kohapealt peab mainima ,et on lubatud ka enne 10 000 km . Sünteetiliste õlide kohta olen lugenud ,et kannatavad sõita umbes 30 000 kuid rangelt oli kirjas ,et peab kas siis aasta või poole tagant ära vahetama ,sest muidu pidavat õli happeliseks muutuma ja see on juba mootorile surm. Üldine reegel on 10 000 km või 1 aasta. 10 000 ei tähenda seda ,et sõidad 5 000 üks aasta ja 5 000 teine. Kindlasti peab vaatama ka vastava auto tehase nõudeid õlile ja selle vahetamisele ja need peavad olema õli omadega kooskõlas . Motamees rääkis veel ka õli pesemis omadustest ,millest annb tunnistust õli mustumine ja must õli oleks samuti soovitav vahetada.
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

Postitus Postitas Rocky »

Nojah, ise vahetan õli (zhiguli) iga viie tuhande tagant juba kolm aastat (filter+õli 100eek). Samas tuleb tõdeda et mustaks läheb ta juba tuhandega. Muidugi oleneb kes mida mustaks peab, mõne jaoks on see kuldse värvi kadumine ja asendumine tumedamaga, teise (need kasutatud ja odavate "väheste mõradega" pidurivoolikute ostjad, kellel korraga kõike raha pole välja käia ja tahaks soovitavalt järelmaksuga saada) jaoks vedelas olekus tökati sisse suuremate tükkide tekkimine!:( Samas arvestades seda kolmekümne aasta tagust liikluse tihedust, siis tänapäeval käibki see sõit ainult rasketes oludes. Ei sõideta enam maanteel kaheksakümnega, ega ole võimalik ilma vastu lõgemeid saamata ja teiste viha ära teenimata oma ladal linnaliikluses mootorit iga käiguga korralikut soojaks sõita. Õli on mootorile ikkagi nii tähtis asi, kuigi "motamees" oma "Hado katsega" üritas vastupidist tõestada:D, et eks igaüks pea ikka ise otsustama kellel mida lihtsam teha on, kas õli või mootorit vahetada.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Laurimetall
Motamees rääkis veel ka õli pesemis omadustest ,millest annb tunnistust õli mustumine ja must õli oleks samuti soovitav vahetada.
Õli mustumine on loomulik ja vajalik nähe. Õli üks ülesannetest ongi mustuse/nõgi väljatoomine. Palju hullem variant on see, kui õli ei mustu. Siis on midagi mäda.
Pesevate omaduste kadumisel/puudumisel ladestub nõgi mootori sisepindadele.
Olen näinud ?iguli mootorit, millel klapi reguleerimiskruvid (ja kõik muu) enam üldse ei paista. Vat see on juba hull lugu.:puzzled
C
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: kenu
Kui näiteks sõidad poole aasta jooksul sama õliga 20 000 km, siis pole midagi hullu.
Mis autoga sa seda lubad? On sul selle kohta ka mingi kirjakoht ette näidata, või oled sa ise tehase inseneriks hakanud.
Samahästi võin ma lubada vahetusvälbaks 100 000km.
05-ga oli kunagi vaja pikki otsi sõita, siis sai 20 tuh tagant vahetatud ja midagi polnud viga. Asi selles, et tehas annab 10 000 mingite keskmiste tingimuste jaoks, minul olid tingimused paremad -- lühikese aja jooksul pikad otsad korralikul asfaldil, õli vahetusel mootori korralik läbipesu vastava õliga+ naftaga loputamine, kvaliteetne poolsüntõli, hästi puhas mootor.
100 000 on muidugi liialdus, aga 20 000 oli paras
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kenu jutus on point täitsa sees. Eks tehase pakutud välp on antud mingeid keskmisi silmas pidades. Kui plaanisin 110-le kompuutrit osta, siis sattusin ühe aparaadi kirjelduse peale, mis arvutas välja soovitusliku õlivahetusaja vastavalt auto kasutustingimustele. Võttis kokku käivituste ja töötundide suhte, mootori keskmise töötemperatuuri nende töötundide jooksul jne. Ühesõnaga püüdis välja selgitada kas mootor on keskmisest lihtsamates või raskemates oludes töötanud ja vastavalt sellele pakkus välja ka kas välbast veidi hilisema või varasema õlivahetusaja.

Viimane kord õli vahetamas käies kirjutati mulle ka järgmiseks välbaks 15 000, et poolsünt õli ja siksi mootorisse. Ei hakkanud kleepekat maha kakkuma, aga vana saatsin selle jutu peale ikkagi pikalt, kuna 90% sõitudest teen linnas ja mootori jaoks mitte kõige kergemates tingimustes, siis üle 10 000 ei ole kunagi ühelgi õlil olla lasknud, pigem vähem. Samas kasutan poolsünt õli.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Vasta