21013, allah, 1981
21013, allah, 1981
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Ühe ukseluku sain vahetatud, teiseni pole veel jõudnud. Tuligi terve käepide eemaldada ja siis peenikese naelaga fiksaator välja lüüa ja oligi südamik käes.
Tagumiste uste polstrid on läbi kuna ukse seest puudusid vajalikud kiled. Uks õnneks seest roostes ei paistnud olevat kuna oli kunagi ilusti õliga üle tehtud. Ma lasin ukse seest ML-iga üle, määrisin lukusüsteeme, vardaid ja akna liigutamise trosse. Lõikasin suvalisest kilejupist vajaliku suurusega kiletüki puuduva asemele.
Pakiruumi põhi on summuti kohalt läbi roostetanud: Ostsin uued reflektorid ja H4 pirnid. Reguleerisin tulesid ja panin vana toauksetihendi tule ja kerevahelisse prakku, et vesi ja praht ei saaks sinna koguneda. Tulede kroomitud "prillid" nühkisin nitrolahustiga vanadest värvipritsmetest puhtaks ja vahatasin ära.
Kõik ülejäänud tuled tegin ka korda, isegi tagurpidikäigutule (sellel olid juhtmed käigukasti küljest lahti).
Tuledega seoses on mul paar küsimust ka:
1) Kuidas tagatulede helkureid vahetatakse?
2) Kas pakkiruumis olev tuli peab põlema koguaeg kui auto välimised ääretuled põlevad?
Kaitseraudu nühkisin Coca-colaga niisutatud lapiga. Väiksed roostetäpid võtab selline tegevus ära, kuid suurtest ikka jagu ei saa. (Ega ma eriti palju nühkida ka ei viitsinud). Tegelikult lahustise lapiga nühkimine on ka sama tõhus. Pärast vahatasin kaitserauad ära.
Edit: Lapi asemel oleks pidanud kasutama ?okolaadi fooliumistümbrispaberit siis oleks Coca-colaga nühkides tulemus veel parem tulnud.
Laevukese nühkisin nitrolahustiga vanast värvist puhtaks. Siis punase klaasivärviga kaks kihti peale. Peale kuivamist hõbedase veljevärviga üle.
Kuna vana omanik oli autot värvinud nii, et alumised ilusliistud küljes ja katmata siis olid need ka osaliselt kollast värvi. Neid ma nühkisin lahustiga niisutatud lapiga niikaua kuni puhtaks sain.
Küljekarpidesse lasin enne tüüblite panemist tüübliaukudest ML õli sisse.
Uued küljeliistu tüüblid on nii kehvasti tehtud, et läksid keskmise ?punni? sissepressimisel katki. Tuli siis enne panemist õliga kokku määrida. (Auto kummagi külje peal on 9 tüübli auku, kokku siis 18 auku. Mina ostsin 20 tüüblit ja lõpuks pidin ikka kaks vana tüüblit ka panema kuna osad uued otsustasid katki minna. Need uued on haprast plastmassis tehtud, vanemad on pehmemad ja palju paremad)
Sellest vana värvi poleerimisest ei tulnud midagi välja, kuna autot oli arvatavasti aerosoolvärviga värvitud ja värvikiht õhuke. Selle all originaal värv mis natuke teist tooni. Vahatasin auto üle ja kõik. Käigukang logiseb käigukastist tuleva varda otsas, kuid ma ei saa aru kas mul on sealt midagi puudu või mis valesti on? Ja tööd jätkub veel pikaks ajaks:
Vaja siduri töösilinder ära vahetada ja võibolla ka peasilinder.
Käsipidurisüsteemi remont (kang oli eelmisel omanikul kõveraks läinud ja siis kuidagi sirgeks väänatud kuid fiksaator ei käi "nõkatsite" vastu ja käsipidurit ei saa peale jätta. Lisaks veel ühel pool tross ei liigu)
Tagumised pidurid vaja üle vaadata, kuna pidurdamisel kostab sealt kolinat ja ei pidurda ka vist (igatahes jutte nad maha ei tõmmanud)
Rooliloks on ka liiga suur. Aga seda ma veel ei teda mis moodi seda ravida saab.
Parempoolsed uksed vaja seest korda teha lukud õlitada ja määrida ning reguleerida.
jne...
Tagumiste uste polstrid on läbi kuna ukse seest puudusid vajalikud kiled. Uks õnneks seest roostes ei paistnud olevat kuna oli kunagi ilusti õliga üle tehtud. Ma lasin ukse seest ML-iga üle, määrisin lukusüsteeme, vardaid ja akna liigutamise trosse. Lõikasin suvalisest kilejupist vajaliku suurusega kiletüki puuduva asemele.
Pakiruumi põhi on summuti kohalt läbi roostetanud: Ostsin uued reflektorid ja H4 pirnid. Reguleerisin tulesid ja panin vana toauksetihendi tule ja kerevahelisse prakku, et vesi ja praht ei saaks sinna koguneda. Tulede kroomitud "prillid" nühkisin nitrolahustiga vanadest värvipritsmetest puhtaks ja vahatasin ära.
Kõik ülejäänud tuled tegin ka korda, isegi tagurpidikäigutule (sellel olid juhtmed käigukasti küljest lahti).
Tuledega seoses on mul paar küsimust ka:
1) Kuidas tagatulede helkureid vahetatakse?
2) Kas pakkiruumis olev tuli peab põlema koguaeg kui auto välimised ääretuled põlevad?
Kaitseraudu nühkisin Coca-colaga niisutatud lapiga. Väiksed roostetäpid võtab selline tegevus ära, kuid suurtest ikka jagu ei saa. (Ega ma eriti palju nühkida ka ei viitsinud). Tegelikult lahustise lapiga nühkimine on ka sama tõhus. Pärast vahatasin kaitserauad ära.
Edit: Lapi asemel oleks pidanud kasutama ?okolaadi fooliumistümbrispaberit siis oleks Coca-colaga nühkides tulemus veel parem tulnud.
Laevukese nühkisin nitrolahustiga vanast värvist puhtaks. Siis punase klaasivärviga kaks kihti peale. Peale kuivamist hõbedase veljevärviga üle.
Kuna vana omanik oli autot värvinud nii, et alumised ilusliistud küljes ja katmata siis olid need ka osaliselt kollast värvi. Neid ma nühkisin lahustiga niisutatud lapiga niikaua kuni puhtaks sain.
Küljekarpidesse lasin enne tüüblite panemist tüübliaukudest ML õli sisse.
Uued küljeliistu tüüblid on nii kehvasti tehtud, et läksid keskmise ?punni? sissepressimisel katki. Tuli siis enne panemist õliga kokku määrida. (Auto kummagi külje peal on 9 tüübli auku, kokku siis 18 auku. Mina ostsin 20 tüüblit ja lõpuks pidin ikka kaks vana tüüblit ka panema kuna osad uued otsustasid katki minna. Need uued on haprast plastmassis tehtud, vanemad on pehmemad ja palju paremad)
Sellest vana värvi poleerimisest ei tulnud midagi välja, kuna autot oli arvatavasti aerosoolvärviga värvitud ja värvikiht õhuke. Selle all originaal värv mis natuke teist tooni. Vahatasin auto üle ja kõik. Käigukang logiseb käigukastist tuleva varda otsas, kuid ma ei saa aru kas mul on sealt midagi puudu või mis valesti on? Ja tööd jätkub veel pikaks ajaks:
Vaja siduri töösilinder ära vahetada ja võibolla ka peasilinder.
Käsipidurisüsteemi remont (kang oli eelmisel omanikul kõveraks läinud ja siis kuidagi sirgeks väänatud kuid fiksaator ei käi "nõkatsite" vastu ja käsipidurit ei saa peale jätta. Lisaks veel ühel pool tross ei liigu)
Tagumised pidurid vaja üle vaadata, kuna pidurdamisel kostab sealt kolinat ja ei pidurda ka vist (igatahes jutte nad maha ei tõmmanud)
Rooliloks on ka liiga suur. Aga seda ma veel ei teda mis moodi seda ravida saab.
Parempoolsed uksed vaja seest korda teha lukud õlitada ja määrida ning reguleerida.
jne...
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 10:06, muudetud 1 kord kokku.
-
ggrimes
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 910
- Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
- Kontakt:
Hakkab juba looma
Niiet jõudu ja jaksu edaspidiseks. Ja kindlasti ka paksu rahakotti et korrastamine pooleli ei jääks 
Eks me siis kõik looda et teed usinasti ja veel üks liikur päästetud saab. Ja respect selle eest et sellise töö ette võtsid. Ja veel kahjutundest. Südat sul lada vastu on
Niiet ootame kõik huviga projekti tegemist ja ikka rohkelt pilte tegemistest.


Eks me siis kõik looda et teed usinasti ja veel üks liikur päästetud saab. Ja respect selle eest et sellise töö ette võtsid. Ja veel kahjutundest. Südat sul lada vastu on

Niiet ootame kõik huviga projekti tegemist ja ikka rohkelt pilte tegemistest.

- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Tagumise tule helkur on kinni seespool 5-se mutriga,sobibAlgselt postitas: allah
Tuledega seoses on mul paar küsimust ka:
1) Kuidas tagatulede helkureid vahetatakse?
2) Kas pakkiruumis olev tuli peab põlema koguaeg kui auto välimised ääretuled põlevad?
8-ne toruvõti.Samas hoiab helkur keskelt kinni ka tuleklaase.
Pakiruumi valgustus töötab koos parktuledega.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Käigukangi otsast (käib kastist tuleva varda otsa) on puudu veel üks plastikdüübel. Või on ta pildil kangi (toru) sisse peitu pugenud?Algselt postitas: allah
....Käigukang logiseb käigukastist tuleva varda otsas, kuid ma ei saa aru kas mul on sealt midagi puudu või mis valesti on?...
....Rooliloks on ka liiga suur. Aga seda ma veel ei teda mis moodi seda ravida saab.....
Roolilõtku reguleerimiseks vaata kõigepealt ,et ei loksuks see varras ,mis läheb roolikarbist tuleva jupi otsa. Seal nuutühendus ,mida pingutatakse kaheksase poldiga. Polt peab olema tugevam kui tavalised "savipoldid". Soovitan 10.2 või ülespoole tugevust. Würth'ist leiad.
Kui varras kindlalt kinni ,siis käib lõtku reguleerimine roolikarbilt. Karbi peal on keermestatud punn ,millel suurema kruvikeeraja jaoks sälk sees. Punn/kruvi kontreeritud mutriga. Lisaks on veel mutri all sälkudega seib. Keerad mutri niipalju lahti ,et seib saaks paar mm üles tõusta ja kruvikeerajaga saadki lõtku parajaks timmida. Sissepoole keerates lõtk väheneb. Aga ära timmi seda rooli päris otseasendis olles ,sest seal on kulumine olnud suurem ja kui nüüd lõtku ära kaotad ,siis natuke rooli pöörates võib teo kinni puua. Tundevärk.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Ma panin selle alumise rõnga vist ikkagi valepidi, kuna kang liigub natuke üles-alla.
Tehtud on:
Siduri hüdraulika osa väljavahetatud. Millegi pärast jäi peasilindri remondikomplektist asju üle (arvatavasti anti poes valesti).
Vasakpoolse tagumise ukse nupp oli liiga palju väljas ja selle põhjuseks oli kõver horisontaalvarras ukse sees. Peale varda sirgeks painutamist (see kõverus jäi ikka sisse mis tal olema peab!) oli nupp jälle oma õigel kõrgusel.
Tagumise vaskpoolse ukse uksepolstri siseküljel kasvas lausa mingi seen ja uksepolstri alumine osa pudiseb ja on katki (tagasi pannes ei saanud alumisi tüübleid panna).
Juhiukse hinged olid kulunud (loks sees) ja tuli ust natuke tõsta.
Käsipidurikangi ei õnnestunud sirgeks painutada ja on uut vaja. (poes vist selliseid asju ei müüda?)
Uued tagumised helkurid mis poest anti olid uue konstruktsiooniga (kroomitud raami asemel plastik ja kinnitus mitte enam kruviga vaid mutriga). See mulle ei meeldinud ja liimisin vana helkuri põhja peale uue helkuri. Ja minu meelest need uued helkurid ei helgi nii hästi kui need vanad valgeks pleekinud. Vasakpoolse sain korda kuid parempoolset tuld ei saa lahti, kuna seal bensiinipaak segab kruvi keeramist ja lisaks on see kruvi kõvasti kinni ka.(praegu liguneb MoS2-ga).
Rooli lõtku sai ka reguleeritud.
Pakiruumi luku südamik sai ära vahetatud.
Bensiini paak sai tühjaks lastud. Ei olnudki prahti sees. Selle bensiini võib vist tagasi paaki kallata?
Saaks tagumised pidurid ka veel korda siis võiks juba mõelda ülevaatusele minemisest. Aga enne on vaja hankida kuskilt mingi tungraud millega saaks taguotsa tõsta, sest originaal tõstmiskohad on katki (alt lõhki).
EDIT: ei olnud nii katki midagi, sai ilusti originaal tungrauaga tõsta.
Tehtud on:
Siduri hüdraulika osa väljavahetatud. Millegi pärast jäi peasilindri remondikomplektist asju üle (arvatavasti anti poes valesti).
Vasakpoolse tagumise ukse nupp oli liiga palju väljas ja selle põhjuseks oli kõver horisontaalvarras ukse sees. Peale varda sirgeks painutamist (see kõverus jäi ikka sisse mis tal olema peab!) oli nupp jälle oma õigel kõrgusel.
Tagumise vaskpoolse ukse uksepolstri siseküljel kasvas lausa mingi seen ja uksepolstri alumine osa pudiseb ja on katki (tagasi pannes ei saanud alumisi tüübleid panna).
Juhiukse hinged olid kulunud (loks sees) ja tuli ust natuke tõsta.
Käsipidurikangi ei õnnestunud sirgeks painutada ja on uut vaja. (poes vist selliseid asju ei müüda?)
Uued tagumised helkurid mis poest anti olid uue konstruktsiooniga (kroomitud raami asemel plastik ja kinnitus mitte enam kruviga vaid mutriga). See mulle ei meeldinud ja liimisin vana helkuri põhja peale uue helkuri. Ja minu meelest need uued helkurid ei helgi nii hästi kui need vanad valgeks pleekinud. Vasakpoolse sain korda kuid parempoolset tuld ei saa lahti, kuna seal bensiinipaak segab kruvi keeramist ja lisaks on see kruvi kõvasti kinni ka.(praegu liguneb MoS2-ga).
Rooli lõtku sai ka reguleeritud.
Pakiruumi luku südamik sai ära vahetatud.
Bensiini paak sai tühjaks lastud. Ei olnudki prahti sees. Selle bensiini võib vist tagasi paaki kallata?
Saaks tagumised pidurid ka veel korda siis võiks juba mõelda ülevaatusele minemisest. Aga enne on vaja hankida kuskilt mingi tungraud millega saaks taguotsa tõsta, sest originaal tõstmiskohad on katki (alt lõhki).
EDIT: ei olnud nii katki midagi, sai ilusti originaal tungrauaga tõsta.
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 14:58, muudetud 1 kord kokku.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Vanad uksepolstrid panin tagasi ja pole praegu plaanis uusi tegema hakata.
Käsipidurikangi sain poest. Selle vahetamiseks tuli juhiiste ära võtta, kuid tagasi enam ei saa. Tegelikult ega ma seda istet täielikult ära ka ei saanud (vaskpoolse siini tagumisele kruvile ei pääsenud ligi, kuid iste andis nii palju tõsta, et sai käsipidurikangi plastikkatte kruvi lahti ja kinni keerata.) Millegipärast iste ei liigu nii palju ette, et saaks tagumisi kruvisid keerata. Minu meelest vaskpoolne siin ei lase lõpuni ette liikuda. Aga aru ma ei saa mis teda takistab. Kunde iste liigub aga ilusti.
Käsipidurikangi sain poest. Selle vahetamiseks tuli juhiiste ära võtta, kuid tagasi enam ei saa. Tegelikult ega ma seda istet täielikult ära ka ei saanud (vaskpoolse siini tagumisele kruvile ei pääsenud ligi, kuid iste andis nii palju tõsta, et sai käsipidurikangi plastikkatte kruvi lahti ja kinni keerata.) Millegipärast iste ei liigu nii palju ette, et saaks tagumisi kruvisid keerata. Minu meelest vaskpoolne siin ei lase lõpuni ette liikuda. Aga aru ma ei saa mis teda takistab. Kunde iste liigub aga ilusti.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Haamriga kopsisin istme küljes oleva siini tagumise otsa pihta ja saingi istme ette.
Nii paju on nüüd tehtud, et sai ülevaatusel käidud. Kuid saab ka veel teist korda minna
Pea põhjus oli siis CH = 1102 ppm ja väljalasketorustiku ebatihedus, sellest tingitul CO = 0.159%.
Väiksemad asju oli ka: Aku kinnitamata, vasakpoolsel tagumisel rattal vaja piduriklotse natuke lähemale keerata (aga seda õnneks ei pandud paberitesse kirja ja järgmine kord ei kontrollita).
Ülevaatusel töötas käsipidur ilusti aga peale ülevatust ei tööta enam. Arvatavasti turske ülevaatuse sell tõmbas kangi liiga kõvasti ja midagi läks katki või lahti (pole veel auto alla vaadanud).
Edit: Nüüd teada, et käsipiduritrossi kõriots andis järgi ja tuli läbi kronsteini:
Nii paju on nüüd tehtud, et sai ülevaatusel käidud. Kuid saab ka veel teist korda minna

Pea põhjus oli siis CH = 1102 ppm ja väljalasketorustiku ebatihedus, sellest tingitul CO = 0.159%.
Väiksemad asju oli ka: Aku kinnitamata, vasakpoolsel tagumisel rattal vaja piduriklotse natuke lähemale keerata (aga seda õnneks ei pandud paberitesse kirja ja järgmine kord ei kontrollita).
Ülevaatusel töötas käsipidur ilusti aga peale ülevatust ei tööta enam. Arvatavasti turske ülevaatuse sell tõmbas kangi liiga kõvasti ja midagi läks katki või lahti (pole veel auto alla vaadanud).
Edit: Nüüd teada, et käsipiduritrossi kõriots andis järgi ja tuli läbi kronsteini:
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:02, muudetud 1 kord kokku.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Nüüd sai akule kinnitus ka meisterdatud.
Ära sai kasutatud vanad aku kinnitamisdetailid, jupike kummivoolikut ja vana käsipidurikangi seest vedru millest lõikasin kaks vajaliku pikkusega juppi.
Ära sai kasutatud vanad aku kinnitamisdetailid, jupike kummivoolikut ja vana käsipidurikangi seest vedru millest lõikasin kaks vajaliku pikkusega juppi.
- Manused
-
- photo31.jpg (111.53 KiB) Vaadatud 934 korda
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:06, muudetud 1 kord kokku.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Jah seal on kruvi kuid seda kruttides küll mitte midagi ei muutu.Algselt postitas: logman
Kas seal noole juures on mingi kruvi?
Segukogust reguleerib tegelikult segusiiber ,mõtled ehk hoopis kvaliteedi e. koostise kruvi?
Ma ?iguli raamatust uurin seda reguleerimist kuid seal kirjas, et kaks kruvi on mida tuleb kordamööda reguleerida, aga ma ei leia teist üles. (raamatutes teistsugustest karburaatoritest pildid)
Karburaatori võtsin laiali, puhastasin ära, puhusin läbi (tegelikult ei olnudki ta eriti must) ja tagasi pannes täpselt sama moodi kehvasti mootor käib tühikäigul nagu enne puhastamist.
Tuleb vist lasta ikka asjatundjatel üle vaadata, sest ma ise pole ennem autode karburaatoreid näppinud. Ehk oskate mõnda kohta Tallinnas soovitada kus vastavad seadmed ja teadjad mehed olemas kellel kõlbab ka ladat näppida?
-
oomega
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 233
- Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: bemmid
- Kontakt:
Sellest sinise noolega näidatud suurest kruvist saad keerata mootori pöördeid parajaks(selleks keera kõigepealt kollase noolega näidatud kruvi lahti). Kui mootori pöörded on parajaks keeratud, siis punase noole kruvist saad reguleerida tühikäigu ühtlust. Aga kõigepealt pead vaatama, et ka rohelise noolega näidatud kruvi(düüs) oleks õiges asendis (düüsil on küljepeal 2 auku ja need peavad kruvi kinnikeerates jääma täpselt karpa suhtes vertikaalses asendis e. alt üles). Ning vaata, et sellel düüsil ei oleks mingit sodi ees! Ja muideks, see karpa sul mõeldud eelkõige mosse mootorile...
omega@karpaspets:P

omega@karpaspets:P