21013, allah, 1981

21013, allah, 1981

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Ühe ukseluku sain vahetatud, teiseni pole veel jõudnud. Tuligi terve käepide eemaldada ja siis peenikese naelaga fiksaator välja lüüa ja oligi südamik käes.

Tagumiste uste polstrid on läbi kuna ukse seest puudusid vajalikud kiled. Uks õnneks seest roostes ei paistnud olevat kuna oli kunagi ilusti õliga üle tehtud. Ma lasin ukse seest ML-iga üle, määrisin lukusüsteeme, vardaid ja akna liigutamise trosse. Lõikasin suvalisest kilejupist vajaliku suurusega kiletüki puuduva asemele.
photo1.jpg
photo1.jpg (86.64 KiB) Vaadatud 933 korda
photo2.jpg
photo2.jpg (67.15 KiB) Vaadatud 933 korda
photo3.jpg
photo3.jpg (82.31 KiB) Vaadatud 933 korda
photo4.jpg
photo4.jpg (85.16 KiB) Vaadatud 933 korda
photo5.jpg
photo5.jpg (81.16 KiB) Vaadatud 933 korda
Pakiruumi põhi on summuti kohalt läbi roostetanud:
photo6.jpg
photo6.jpg (126.7 KiB) Vaadatud 933 korda
Ostsin uued reflektorid ja H4 pirnid. Reguleerisin tulesid ja panin vana toauksetihendi tule ja kerevahelisse prakku, et vesi ja praht ei saaks sinna koguneda. Tulede kroomitud "prillid" nühkisin nitrolahustiga vanadest värvipritsmetest puhtaks ja vahatasin ära.
photo10.jpg
photo10.jpg (57.12 KiB) Vaadatud 933 korda
photo11.jpg
photo11.jpg (67.46 KiB) Vaadatud 933 korda
photo12.jpg
photo12.jpg (36.87 KiB) Vaadatud 933 korda
Kõik ülejäänud tuled tegin ka korda, isegi tagurpidikäigutule (sellel olid juhtmed käigukasti küljest lahti).
Tuledega seoses on mul paar küsimust ka:
1) Kuidas tagatulede helkureid vahetatakse?
2) Kas pakkiruumis olev tuli peab põlema koguaeg kui auto välimised ääretuled põlevad?

Kaitseraudu nühkisin Coca-colaga niisutatud lapiga. Väiksed roostetäpid võtab selline tegevus ära, kuid suurtest ikka jagu ei saa. (Ega ma eriti palju nühkida ka ei viitsinud). Tegelikult lahustise lapiga nühkimine on ka sama tõhus. Pärast vahatasin kaitserauad ära.
Edit: Lapi asemel oleks pidanud kasutama ?okolaadi fooliumistümbrispaberit siis oleks Coca-colaga nühkides tulemus veel parem tulnud.
photo7.jpg
photo7.jpg (45.63 KiB) Vaadatud 933 korda
photo8.jpg
photo8.jpg (40.8 KiB) Vaadatud 933 korda
photo9.jpg
photo9.jpg (57.82 KiB) Vaadatud 933 korda
Laevukese nühkisin nitrolahustiga vanast värvist puhtaks. Siis punase klaasivärviga kaks kihti peale. Peale kuivamist hõbedase veljevärviga üle.
photo13.jpg
photo13.jpg (47.79 KiB) Vaadatud 933 korda
photo14.jpg
photo14.jpg (61.05 KiB) Vaadatud 933 korda
photo15.jpg
photo15.jpg (55.4 KiB) Vaadatud 933 korda
Kuna vana omanik oli autot värvinud nii, et alumised ilusliistud küljes ja katmata siis olid need ka osaliselt kollast värvi. Neid ma nühkisin lahustiga niisutatud lapiga niikaua kuni puhtaks sain.
Küljekarpidesse lasin enne tüüblite panemist tüübliaukudest ML õli sisse.
Uued küljeliistu tüüblid on nii kehvasti tehtud, et läksid keskmise ?punni? sissepressimisel katki. Tuli siis enne panemist õliga kokku määrida. (Auto kummagi külje peal on 9 tüübli auku, kokku siis 18 auku. Mina ostsin 20 tüüblit ja lõpuks pidin ikka kaks vana tüüblit ka panema kuna osad uued otsustasid katki minna. Need uued on haprast plastmassis tehtud, vanemad on pehmemad ja palju paremad)

photo16.jpg
photo16.jpg (33.38 KiB) Vaadatud 933 korda
photo17.jpg
photo17.jpg (56.31 KiB) Vaadatud 933 korda
Sellest vana värvi poleerimisest ei tulnud midagi välja, kuna autot oli arvatavasti aerosoolvärviga värvitud ja värvikiht õhuke. Selle all originaal värv mis natuke teist tooni. Vahatasin auto üle ja kõik.
photo19.jpg
photo19.jpg (59.96 KiB) Vaadatud 933 korda
Käigukang logiseb käigukastist tuleva varda otsas, kuid ma ei saa aru kas mul on sealt midagi puudu või mis valesti on?
photo22.jpg
photo22.jpg (102.04 KiB) Vaadatud 933 korda
Ja tööd jätkub veel pikaks ajaks:
Vaja siduri töösilinder ära vahetada ja võibolla ka peasilinder.
Käsipidurisüsteemi remont (kang oli eelmisel omanikul kõveraks läinud ja siis kuidagi sirgeks väänatud kuid fiksaator ei käi "nõkatsite" vastu ja käsipidurit ei saa peale jätta. Lisaks veel ühel pool tross ei liigu)
Tagumised pidurid vaja üle vaadata, kuna pidurdamisel kostab sealt kolinat ja ei pidurda ka vist (igatahes jutte nad maha ei tõmmanud)
Rooliloks on ka liiga suur. Aga seda ma veel ei teda mis moodi seda ravida saab.
Parempoolsed uksed vaja seest korda teha lukud õlitada ja määrida ning reguleerida.
jne...
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 10:06, muudetud 1 kord kokku.
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Hakkab juba looma :rolleyes Niiet jõudu ja jaksu edaspidiseks. Ja kindlasti ka paksu rahakotti et korrastamine pooleli ei jääks :cool:
Eks me siis kõik looda et teed usinasti ja veel üks liikur päästetud saab. Ja respect selle eest et sellise töö ette võtsid. Ja veel kahjutundest. Südat sul lada vastu on :D
Niiet ootame kõik huviga projekti tegemist ja ikka rohkelt pilte tegemistest.;)
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Jõudu igatahes soovin mina ka sulle kasutaja allah!Korraliku tööd teed:)
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Algselt postitas: allah
Tuledega seoses on mul paar küsimust ka:
1) Kuidas tagatulede helkureid vahetatakse?
2) Kas pakkiruumis olev tuli peab põlema koguaeg kui auto välimised ääretuled põlevad?
Tagumise tule helkur on kinni seespool 5-se mutriga,sobib
8-ne toruvõti.Samas hoiab helkur keskelt kinni ka tuleklaase.
Pakiruumi valgustus töötab koos parktuledega.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: allah
....Käigukang logiseb käigukastist tuleva varda otsas, kuid ma ei saa aru kas mul on sealt midagi puudu või mis valesti on?...

....Rooliloks on ka liiga suur. Aga seda ma veel ei teda mis moodi seda ravida saab.....
Käigukangi otsast (käib kastist tuleva varda otsa) on puudu veel üks plastikdüübel. Või on ta pildil kangi (toru) sisse peitu pugenud?
Roolilõtku reguleerimiseks vaata kõigepealt ,et ei loksuks see varras ,mis läheb roolikarbist tuleva jupi otsa. Seal nuutühendus ,mida pingutatakse kaheksase poldiga. Polt peab olema tugevam kui tavalised "savipoldid". Soovitan 10.2 või ülespoole tugevust. Würth'ist leiad.
Kui varras kindlalt kinni ,siis käib lõtku reguleerimine roolikarbilt. Karbi peal on keermestatud punn ,millel suurema kruvikeeraja jaoks sälk sees. Punn/kruvi kontreeritud mutriga. Lisaks on veel mutri all sälkudega seib. Keerad mutri niipalju lahti ,et seib saaks paar mm üles tõusta ja kruvikeerajaga saadki lõtku parajaks timmida. Sissepoole keerates lõtk väheneb. Aga ära timmi seda rooli päris otseasendis olles ,sest seal on kulumine olnud suurem ja kui nüüd lõtku ära kaotad ,siis natuke rooli pöörates võib teo kinni puua. Tundevärk.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: logman
Käigukangi otsast (käib kastist tuleva varda otsa) on puudu veel üks plastiktüübel. Või on ta pildil kangi (toru) sisse peitu pugenud?
See tüübel oli toru sees jah, aga ta oli katki. Ostsin paranduskomplekti.
Aga kuidas see alumine fiksaatorrõngas oma kohale surutakse?
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kogu komplekti paned kangi sisse ning siis lükkad kõik korraga (võib vajada järsemat lööki/lükkamist) kasti küljes oleva kangi otsa.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Ma panin selle alumise rõnga vist ikkagi valepidi, kuna kang liigub natuke üles-alla.

Tehtud on:
Siduri hüdraulika osa väljavahetatud. Millegi pärast jäi peasilindri remondikomplektist asju üle (arvatavasti anti poes valesti).

Vasakpoolse tagumise ukse nupp oli liiga palju väljas ja selle põhjuseks oli kõver horisontaalvarras ukse sees. Peale varda sirgeks painutamist (see kõverus jäi ikka sisse mis tal olema peab!) oli nupp jälle oma õigel kõrgusel.

Tagumise vaskpoolse ukse uksepolstri siseküljel kasvas lausa mingi seen ja uksepolstri alumine osa pudiseb ja on katki (tagasi pannes ei saanud alumisi tüübleid panna).
Juhiukse hinged olid kulunud (loks sees) ja tuli ust natuke tõsta.

Käsipidurikangi ei õnnestunud sirgeks painutada ja on uut vaja. (poes vist selliseid asju ei müüda?)

Uued tagumised helkurid mis poest anti olid uue konstruktsiooniga (kroomitud raami asemel plastik ja kinnitus mitte enam kruviga vaid mutriga). See mulle ei meeldinud ja liimisin vana helkuri põhja peale uue helkuri. Ja minu meelest need uued helkurid ei helgi nii hästi kui need vanad valgeks pleekinud. Vasakpoolse sain korda kuid parempoolset tuld ei saa lahti, kuna seal bensiinipaak segab kruvi keeramist ja lisaks on see kruvi kõvasti kinni ka.(praegu liguneb MoS2-ga).

Rooli lõtku sai ka reguleeritud.

Pakiruumi luku südamik sai ära vahetatud.

Bensiini paak sai tühjaks lastud. Ei olnudki prahti sees. Selle bensiini võib vist tagasi paaki kallata?

Saaks tagumised pidurid ka veel korda siis võiks juba mõelda ülevaatusele minemisest. Aga enne on vaja hankida kuskilt mingi tungraud millega saaks taguotsa tõsta, sest originaal tõstmiskohad on katki (alt lõhki).
EDIT: ei olnud nii katki midagi, sai ilusti originaal tungrauaga tõsta.
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 14:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Käsipidurikangi ikka poes müüakse...ka kroomitud varianti...
Uksepolstriga lugu nii, et ega see vana seenetanud papp tervisele hästi ei mõju...kui ta nii palju Sul ei pudise, siis saab uue teha ja vana ?abloonina kasutada...kui vaja, siis polstrijagu ''soome pappi'' ikka mul leidub...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Vanad uksepolstrid panin tagasi ja pole praegu plaanis uusi tegema hakata.

Käsipidurikangi sain poest. Selle vahetamiseks tuli juhiiste ära võtta, kuid tagasi enam ei saa. Tegelikult ega ma seda istet täielikult ära ka ei saanud (vaskpoolse siini tagumisele kruvile ei pääsenud ligi, kuid iste andis nii palju tõsta, et sai käsipidurikangi plastikkatte kruvi lahti ja kinni keerata.) Millegipärast iste ei liigu nii palju ette, et saaks tagumisi kruvisid keerata. Minu meelest vaskpoolne siin ei lase lõpuni ette liikuda. Aga aru ma ei saa mis teda takistab. Kunde iste liigub aga ilusti.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: allah
Millegipärast iste ei liigu nii palju ette, et saaks tagumisi kruvisid keerata. Minu meelest vaskpoolne siin ei lase lõpuni ette liikuda. Aga aru ma ei saa mis teda takistab. Kunde iste liigub aga ilusti.
Siin kõver?
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: Raxo
Siin kõver?
Võimalik. Sest kui ma lambi istme alla panin siis alumise siini ja kronsteini vahelt paistis valgus läbi. Aga kuidas seda korda teha?
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Suur torn ja suur haamer aitasid istmel täitsa ette liikuda, et seda autost välja saada ning siis vahetasin siini ära (oli sirge kohe võtta).

Saad ehk sirgeks painutada, kui teist võtta pole.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Haamriga kopsisin istme küljes oleva siini tagumise otsa pihta ja saingi istme ette.


Nii paju on nüüd tehtud, et sai ülevaatusel käidud. Kuid saab ka veel teist korda minna :D
Pea põhjus oli siis CH = 1102 ppm ja väljalasketorustiku ebatihedus, sellest tingitul CO = 0.159%.
Väiksemad asju oli ka: Aku kinnitamata, vasakpoolsel tagumisel rattal vaja piduriklotse natuke lähemale keerata (aga seda õnneks ei pandud paberitesse kirja ja järgmine kord ei kontrollita).
Ülevaatusel töötas käsipidur ilusti aga peale ülevatust ei tööta enam. Arvatavasti turske ülevaatuse sell tõmbas kangi liiga kõvasti ja midagi läks katki või lahti (pole veel auto alla vaadanud).

Edit: Nüüd teada, et käsipiduritrossi kõriots andis järgi ja tuli läbi kronsteini:
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:02, muudetud 1 kord kokku.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Nüüd sai akule kinnitus ka meisterdatud.
Ära sai kasutatud vanad aku kinnitamisdetailid, jupike kummivoolikut ja vana käsipidurikangi seest vedru millest lõikasin kaks vajaliku pikkusega juppi.
Manused
photo31.jpg
photo31.jpg (111.53 KiB) Vaadatud 932 korda
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:06, muudetud 1 kord kokku.
k
kj
Foorumi kasutaja
Postitusi: 178
Liitunud: 31 Okt 2005 22:35
Autod: BMW E34 TDS, Renault Megane

Postitus Postitas kj »

jõudu auto ehitamisel, mul sama aku, jääb natukene lahjaks aga ajab asja ära:bouncing:bouncing
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Kus sellel karburaatoril segukoguse reguleerkruvi on? (2140-1107010)

Ja kuhu see peenike küljesolev kummivoolik peaks minema? (praegu tal traadijupp otsas)Pilt
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: logman
Kas seal noole juures on mingi kruvi?
Segukogust reguleerib tegelikult segusiiber ,mõtled ehk hoopis kvaliteedi e. koostise kruvi?
Jah seal on kruvi kuid seda kruttides küll mitte midagi ei muutu.
Ma ?iguli raamatust uurin seda reguleerimist kuid seal kirjas, et kaks kruvi on mida tuleb kordamööda reguleerida, aga ma ei leia teist üles. (raamatutes teistsugustest karburaatoritest pildid)

Karburaatori võtsin laiali, puhastasin ära, puhusin läbi (tegelikult ei olnudki ta eriti must) ja tagasi pannes täpselt sama moodi kehvasti mootor käib tühikäigul nagu enne puhastamist.

Tuleb vist lasta ikka asjatundjatel üle vaadata, sest ma ise pole ennem autode karburaatoreid näppinud. Ehk oskate mõnda kohta Tallinnas soovitada kus vastavad seadmed ja teadjad mehed olemas kellel kõlbab ka ladat näppida?
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Sellest sinise noolega näidatud suurest kruvist saad keerata mootori pöördeid parajaks(selleks keera kõigepealt kollase noolega näidatud kruvi lahti). Kui mootori pöörded on parajaks keeratud, siis punase noole kruvist saad reguleerida tühikäigu ühtlust. Aga kõigepealt pead vaatama, et ka rohelise noolega näidatud kruvi(düüs) oleks õiges asendis (düüsil on küljepeal 2 auku ja need peavad kruvi kinnikeerates jääma täpselt karpa suhtes vertikaalses asendis e. alt üles). Ning vaata, et sellel düüsil ei oleks mingit sodi ees! Ja muideks, see karpa sul mõeldud eelkõige mosse mootorile...

omega@karpaspets:P

Pilt
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Ahjaa, enne reguleerima asumist kontrolli, et segusiiber oleks tühikäigul täielikult suletud. Selle karpa puhul peab ta olema suletud.
Vasta