Alumiiniumi kohta Landy antud linkidel info olemas. Paistab, et vaistu järgi tehtud töö on täkke läinud.
Alumiiniumi oksüdeerumise kohti vaadates tulin järeldusele, et tegu on just niisketes kohtades tekkinud elektrokeemilise (kas nimetan õieti, ei tea) korrodeerumisega (isegi kummi ja ALi puutekohas, nii et mitte ainult korrodeeruva metalli puutekohas). Puhastasin siis pinnad sellest oksiidist. Algul noaga suurem saast ja pärast terasharjaga. Lõpuks tõmbasin hapniku ligipääsu (sellest kindlasti palju hädasid) vältimiseks korrosiooniõliga üle. See kuivab lõpuks ära nagu värv. Ilmselt ei tohi seal kasutada vedelaks jäävat ainet. See võib soodustada elektrokorrosiooni.
Mingit auku ma seal paikama ei hakka. Kui väljapoolt ei paista, siis pole ju hullu. Usun, et odavam tuleb uus osta, kui seda keevitada. Ega need erialumiiniumid (seda stange just on) hästi keevitamisele ei allu.
Üldiselt stanget hallist ollusest puhastama ei hakanud. Olen kuulnud, et värvilisi metalle kaitseb kõige paremini oksiidikiht (pindmine, tihe- sinised pronkskujud ja vasest katused). See pidi hapniku ligipääsu takistama.
Kummidetailidega on mitu võimalust Olen kasutanud väga head kummi puhastusainet (pildil), mis praegu otsas. Väga hästi uuendab kummi väljanägemist vana mootoriõli. Tuleb lihtsalt õlise kaltsuga kummi kõvasti hõõruda. Stangeotsa puhul ei tahtnud hästi mõjuda. Paremini mõjus lihtne nitrolahusti. Kuna see kuivab kiiresti, siis pesin Nitra-A jäljed maha lakibensiiniga. Lõpuks spets kummivaha peale. Mingil juhul ei tohi hakata kohe vahaga proovima. Siis jääb mustus vaha alla kinni. Muidugi, enne keemiliste ainete kasutamist kraapisin noaga suurema sita maha.
Stange ots on mingisugusest plastiku ja kummisegust, mille sisse on valatud metallist plaat. Seda on keereks sõitmise korral väga raske õgvendada. Ei näe ju kummi sees metalli kuju, siis ei tea ka kuhu vasaraga koputada. Hea õnne korral ilmselt võimalik. Mina kasutasin teise stange otsa.
Eelneval pildil olev stange ots on kõigepealt noaga kraabitud, vana õliga puhastatud ja lõpuks vahatatud. Teise stange otsa tegin Nitra-A'ga ja tulemus oli väheke parem.
[Muudetud: 13-1-2007 motamees]
