2104 Pick-Up, SexSix, 1988

2104 Pick-Up, SexSix, 1988

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
t
Tormi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 96
Liitunud: 29 Okt 2006 14:23
Asukoht: lõuna-osariik räpina
Autod: 2101 74

Postitus Postitas Tormi »

Algselt postitas: Hulkur
Täiega kõva masin ikka.

Kabiini värvilahendus on kah minuarust hea.

Muidu üks küsimus, et palju seda raha nimelist asja on autopeale läinud ka?



Muidu ülikõva projekt!
seda pole vaja sul küll teada
las jääb see tema teada see summa
m
moosmoosik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 636
Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
Asukoht: Tallinn/Mustamäe
Autod: ei ainsatki ladat enam !

Postitus Postitas moosmoosik »

küsin enne kui mota vastata üldse jõuab :)
kui need kummiotsikud on kõverad (ütleme siis et propelleris) siis kas neid sirgeks saab ka kuidagi? millised nad sul olid enne? kas sa lihtsalt puhastasid nad ära ja töötlesid mingi "plastikuainega" ?
ja siis stange ise. duralumiinium kui ma ei eksi. rooste ta ei lähe kuid talle tekib peale mingi kiht (oksüdeerub vms). kas traatharjaga puhastamisel on ka mingi toime asja juures ning milline on tulemus? kui on stanges auk sees siis kas on veel midagi millega seda seal paigata (et mitte kasutada AL keevitust vms) ?

uurin seetõttu et endal ma võtan sama töö ette üsnapea. kogun siis häid nõuaandeid. stanged on tuhmid,on ka 1 auk ning need kummiotsikud on ivake kõverad. kui lahendusi ei olegi siis on ilmselt uued stanged.

mota ehk annab andeks oma teema risustamise minu probleemidega .
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »


ja siis stange ise. duralumiinium kui ma ei eksi. rooste ta ei lähe kuid talle tekib peale mingi kiht (oksüdeerub vms). kui on stanges auk sees siis kas on veel midagi millega seda seal paigata (et mitte kasutada AL keevitust vms) ?

Pildil tegu klassikalise alumiinum oksiidiga, mis tekib kokkupuutel roosteva raua, terase vms. muu roostetava metalliga.
Tegu Land Roveri omanikele igapäevselt tuttava murega. (LR kered ju alumiiniumist)
Ehe näide sellest, mis juhtub roostetava metalli ja alumiiniumi kokkupuutel on siin:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm

Alumiiumi oksüdeerumise takistamiseks kahjuks head vahendit pole.

Lisaks lugege siit:
http://www.landrover.ee/foorum/viewtopi ... lumiiniumi

[Muudetud: 13-1-2007 Landy]

[Muudetud: 14-1-2007 Landy]
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Alumiiniumi kohta Landy antud linkidel info olemas. Paistab, et vaistu järgi tehtud töö on täkke läinud.
Alumiiniumi oksüdeerumise kohti vaadates tulin järeldusele, et tegu on just niisketes kohtades tekkinud elektrokeemilise (kas nimetan õieti, ei tea) korrodeerumisega (isegi kummi ja ALi puutekohas, nii et mitte ainult korrodeeruva metalli puutekohas). Puhastasin siis pinnad sellest oksiidist. Algul noaga suurem saast ja pärast terasharjaga. Lõpuks tõmbasin hapniku ligipääsu (sellest kindlasti palju hädasid) vältimiseks korrosiooniõliga üle. See kuivab lõpuks ära nagu värv. Ilmselt ei tohi seal kasutada vedelaks jäävat ainet. See võib soodustada elektrokorrosiooni.
Mingit auku ma seal paikama ei hakka. Kui väljapoolt ei paista, siis pole ju hullu. Usun, et odavam tuleb uus osta, kui seda keevitada. Ega need erialumiiniumid (seda stange just on) hästi keevitamisele ei allu.
Üldiselt stanget hallist ollusest puhastama ei hakanud. Olen kuulnud, et värvilisi metalle kaitseb kõige paremini oksiidikiht (pindmine, tihe- sinised pronkskujud ja vasest katused). See pidi hapniku ligipääsu takistama.
Kummidetailidega on mitu võimalust Olen kasutanud väga head kummi puhastusainet (pildil), mis praegu otsas. Väga hästi uuendab kummi väljanägemist vana mootoriõli. Tuleb lihtsalt õlise kaltsuga kummi kõvasti hõõruda. Stangeotsa puhul ei tahtnud hästi mõjuda. Paremini mõjus lihtne nitrolahusti. Kuna see kuivab kiiresti, siis pesin Nitra-A jäljed maha lakibensiiniga. Lõpuks spets kummivaha peale. Mingil juhul ei tohi hakata kohe vahaga proovima. Siis jääb mustus vaha alla kinni. Muidugi, enne keemiliste ainete kasutamist kraapisin noaga suurema sita maha.
Stange ots on mingisugusest plastiku ja kummisegust, mille sisse on valatud metallist plaat. Seda on keereks sõitmise korral väga raske õgvendada. Ei näe ju kummi sees metalli kuju, siis ei tea ka kuhu vasaraga koputada. Hea õnne korral ilmselt võimalik. Mina kasutasin teise stange otsa.
Eelneval pildil olev stange ots on kõigepealt noaga kraabitud, vana õliga puhastatud ja lõpuks vahatatud. Teise stange otsa tegin Nitra-A'ga ja tulemus oli väheke parem.

[Muudetud: 13-1-2007 motamees]Pilt
C
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

õige, oksiidikiht tõesti kaitseb edasise korrodeerumise eest.
Alumiiniumi oksüdeerumise vastu ei tea tõesti mingit head vahendit, kuid kõige parem vahend on see, et mitte lasta tal nii kiirelt oksüdeeruma hakata, selleks tuleb ta sellest roostetavast metallist eraldada(pind kontakti ei tohi olla) ja nii peab kauem vastu see alumiinium. kuidas neid kahte aga eraldada tuleb ise välja mõelda.
Nüüd aga küsimus motale, kas nitrolahustiga töötades ei võta kummi pinda matiks ja kas sealt ei hakka eralduma kile taolist kihti.(endal on selline kogemus olemas, aga võibolla oli ka nats teisest materjalist kumm):spin
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: mikk 17
... kas nitrolahustiga töötades ei võta kummi pinda matiks ja kas sealt ei hakka eralduma kile taolist kihti.
Nitra jätab jah matid jutid peale. Selleks ju kasutasingi lakibensiini. Ja pärast vaha.
Kummi värskendamise põhitõde ilmselt ongi asja kerge lahustamine. Heade tulemuste korral jääb alati kalts mustaks. Lahustumise toimel eraldub veidi pindmist kummi ja see hõõrutakse kummibooridesse. Nii jääb silmale näha "ümberpööratud uus" kumm. Tulemuse jäädvustamiseks on vaha.
Kui seda tööd teha stange küljes oleva kummiga, siis võib stange väljanägemise ära rikkuda. Sinna jäävad mustad jutid.
C
c
CPX
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 13 Nov 2006 22:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas CPX »

Tänapäeval on kõikide juhtivate autokosmeetikat pakkuvate firmade nimistus ka spetsiaalsed kummi ja plastiku puhastusained ja lakid. Ise olen tööga seoses kasutanud nii Autoglym“i kui ka Presta toodangut. Tooted küll kallid, aga 400-500 kroonisest pudelist jätkub enda tarbeks väga kauaks. Samuti pole vaja detaile auto küljest eemaldada nende puhastamiseks. Kõiktooted looduslikud ja tulemus kordi parem kui mingite vanade õlide/bensiinidega mängides.
Aga auto tuleb sul aus:cool:
u
uaz
Suletud kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uaz »

korralikku auto oled valmis ehitanud
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mõtlesin, et peale pikka auto seismist peaks ära vahetama bena pumba membraanid. Ka seest oksiidist vaja puhastada.
Lahti võttes aga oli üllatus ikkagi. Päris vähe sõitnud bena pump oli seest väga saasta täis. See oleks mingi aja jooksul lahti ligunenud ja karbasse rändama läinud. Bena filter oli ju eespool pumpa. Nüüd panen karba poole.
Kui juba lähemalt asja uurimiseks läks, vaatasin ka pumba sisemise filtri toimimist. Järeldus - sellest pole vähimatki kasu seal. Bensiin saab minna läbi filtri ja ka otse. Seda loota, et ta otsetee võimalusel ikkagi ainult läbi filtri läheb, on ikka väga narr.
Üks lahtivõtmise põhjus oli ka klappide vahetamine. Tahtsin paigaldada (made by sõber) kummist klapid. Tekstoliitklapid lasevad bensiini tagasi ja hommikune käivitus sellisel puhul viivitusega. Lahti võttes aga üllatus, üllatus - sellel isendil olid juba kummiklapid sees.:wowPilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Selline kogus saasta ei ole karbas mitte hea.:PPilt
C
m
martvl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 238
Liitunud: 15 Dets 2005 16:41
Asukoht: Karinu küla;Rakvere
Autod: Vaz 21051,Gaz 21R vw golf 2,Kawasaki ninja

Postitus Postitas martvl »

jaa ega se mustus seal head ei tee
seda ikka suhteliselt palju seal:wow
üks õige Ladafänn ehitab ka külmaga oma autot :D
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Töö käib praegu armatuuri all juhtmestikuga. Ühtlasi seal olles, mõtlesin paigaldada õhuklapi sulgemise kontrollalambi. Huvitav, et seda pole 05'ele pandud. Nupu juures kenasti lüliti koht olemas. Ainult kkera siisse ja valmis. Vaba kontrolllamp ka olemas, mitte küll lõpuni tehtud.
Võtsin keskmise nelja kohaga kontrolllampide ploki välja. Puurisin taha pirni pesa jaoks auhu ja viilisin lukustuskohad sisse. Tinutasin plussi koha pealt silla peale ja lülitist tuleva miinuse jaoks juhtme ploki külge.
Paremal pool on tehase versioon võrdluseks.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Siis võtsin teise ploki küljest udulambi sümboliga klaasi ja kraapisin selle puhtaks. Joonistasin markeriga õhuklapi sümboli peale ja lappisin asja kokku. Pärast tume klaas peale.
Nüüd on kõik augud ära kasutatud.:DPilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

05 keredel on üks nõrk koht roolisamba kinnitus. Kere tegelikult selle koha pealt sama kõva, kui teistel, aga seal roolisammas pole tervik. Siis kipub plekke väänama.
Mäletan, et kere keevitamise ajal vaatasin seda kohta juba. Ei teagi, miks pole ära keevitanud. Kas unus ära või polegi siis pragu märganud.
Nüüd tuleb see töö kindlasti ette võtta. Muidu kukub ühel päeval rool hoopis sülle.Pilt
C
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Just! Mul tehti autoga kõks, siis lõhuti see roolisambakinnitus ja roolisammas ära. Kahtlaselt on ehitatud ka. Endal sai kõvasti (omaarust) kokku
lapitud.

Sülle rool ei kuku, aga hüppama üles-alla hakkab küll...
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Algselt postitas: motamees
Töö käib praegu armatuuri all juhtmestikuga. Ühtlasi seal olles, mõtlesin paigaldada õhuklapi sulgemise kontrollalambi..
Millise klapi, see mis on salongis? See on ju eemaldatud.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Algselt postitas: motamees
Töö käib praegu armatuuri all juhtmestikuga. Ühtlasi seal olles, mõtlesin paigaldada õhuklapi sulgemise kontrollalambi. Huvitav, et seda pole 05'ele pandud. Nupu juures kenasti lüliti koht olemas. Ainult keera siisse ja valmis.
Kusjuures oma viiekale tegin sellise tooreklapi märgulambi ühena esimestest väikestest täiendustest, ainult et signaallambi panin keskkonsooli... Sinu soovitatud kohta tahtsin sel suvel panna elektriventika rakendumise signaallambi aga polnud kusagilt võtta sobivat pirnipesa koos pirniga... hiljem sain aga 07 märgulambi, mis neil originaalis keskkonsoolis on, aga too on väiksem ja sobib 05-l vabasse lülitiauku kellaplokis, ja läksin lihtsama vastupanu teed:P
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Suska
Millise klapi, see mis on salongis?
Nimetame seda siis tooreklapiks.
Algselt postitas: motamees
Viskasin minema ka kõik lisaluugid seest (reguleerivad küljeakende ja esiklaasi õhukoguseid).
Reguleerimise probleemi lahendasin ära 07 salongi keskmise õhuavaga. Seal on suletava luugiga täpselt samaasugune (tagant nati pikem) õhurest. Lõikasin sealt tagant natuke maha ja panin kunde poolseks küljeakna puhujaks. Vajadusel saan kunde poolse augu sulgeda. Jalgade luugi kinniolekul puhub siis ainult esiaknale ja juhiuksele.

Nüüd ka mõni pilt juba varem räägitud ukse valtside õlitamisest.
Kõigepealt sulgesin plastiliiniga vee äravooluavad ukse allosas. Siis panin süstlaga 15ml õli ukseserva ja ootasin, kuni valtsi vahelt (väljapoolt) hakkas õli välja imbuma.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Väljaspoolt õli ilmumisel keerasin uue kandi peale. Kolmanda kandi jaoks pidi lisama veel 5ml. Eelmine lihtsalt sai enne otsa. Lõpuks avasin drenaa?iavad ja lasin ülejäägi ära joosta. Ega sealt suurt midagi enam ei tulnudki. Eks ta jäi vajalikesse kohtadesse pidama.

Pildilt näha plastiliiniga suletud ava õli sees "ujumas".Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Sellist pilti enam teha ei saa.Pilt
C
Vasta