Kergendatud hooratta tasakaalustamine

Kergendatud hooratta tasakaalustamine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
o
oldschoolman
Suletud kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Kergendatud hooratta tasakaalustamine

Postitus Postitas oldschoolman »

Lugesin siin mitmeid teemasid kergendatud hooratastest. Mul oleks ideaalne variant, kuidas saaks hooratast kergemaks treida. Ja tasuta. Aga.....probleem selles, et kuidas seda hooratast pärast tasakaalustada? Teatavasti ei pruugi treitud hooratas olla tasakaalus ja see ei ole enam mitte hea. Kas seda tuleb teha kuidagi väntvõlliga koos või saab ka niisama kuidagi puurides vms asja ära ajada?
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Hooratast tasakaalustatakse koos väntvõlliga spetsiaalses pingis. Igasugused "kodused" lahendused tõesti sellise töö tegemiseks puuduvad.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kui lähemalt ei leia ,siis võid Otepäält uurida. Seal oli (on ehk alles veel?) autoremonttehas kus kindlasti selliseid asju korraldati. Ainus koht terves NLiidus ,kus Ikaruse mootoreid remonditi.
Ise käisin viimati u.95.-96. aastal. Ehk Kriisa teab täpsemalt....või Rocky....
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Algselt postitas: Laada
Hooratast tasakaalustatakse koos väntvõlliga spetsiaalses pingis. Igasugused "kodused" lahendused tõesti sellise töö tegemiseks puuduvad.
Olen teinud ka kodusel teel.Ja on võimalik suht normaalne tulemus saada.
56506878
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

Postitus Postitas Rocky »

Sellisel kujul Otepää Autoremondi tehast enam ei eksisteeri. Kahtlen kas selle baasil tekkinud ettevõte selliste asjadega tegeleb.
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Algselt postitas: tuhajuhe
Algselt postitas: Laada
Hooratast tasakaalustatakse koos väntvõlliga spetsiaalses pingis. Igasugused "kodused" lahendused tõesti sellise töö tegemiseks puuduvad.
Olen teinud ka kodusel teel.Ja on võimalik suht normaalne tulemus saada.
No tegelikult saab kodus ka valuvelgi teha... või siis bensiini näiteks... või esiklaasi autole... elektripirnidest, makaronidest või majoneesist ma ei hakka rääkimagi... ;)

Vanasti balansseeriti ka autorattaid kruustangide vahel keerutades, sellised toimetused on üks tänamatu töö mis saab küll kuidagimoodi tehtud, kuid millel lõppkokkuvõttes mingit mõtet pole.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Siin foorumis on enamus suurte rahakottidega,et laseme teha ja tasakaalustad.Ja kui ikka raha ei ole,siis jah pole ju mõtet midagi teha.Lihtsam ikka linnavahel nõmedustega tegeleda.
Muidugi kõike kodus põlveotsas ei tee ja ega kosmoselaeva ka keegi ei ehita.Nagu aru olen saanud on siiski siin sellised,et kuidas ja võimalikult rohkem ise ära teha.
56506878
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Ka mulle meeldib see kui noored autosid ehitavad! Seejuures on üks aga... Kasulik on teha selliseid töid mida ikka saab teha, võimatu kallale asumine pole kuidagi mõistlik, on see võimatus tingitud siis tehniliste või materiaalsete võimaluste puudumisest, see ei oma tähtsust. On ju ilmselge, et hooratast kodustes tingimustes kohe kuidagi tasakaalustada ei saa. Hooratta kergendamise asemel on 100 muud meetodit mismoodi masinat tjuunida. Alates siis kasvõi elektronsüütest, lõpetades keretöödega.

Lihtsalt: Pole mõtet luua illusiooni, et sellise asjaga saab edukalt toime omades vaid treipinki. Teoreetiliselt võib ju juhtuda, et hooratas ei lähegi selle treimise käigus oluliselt balansist välja, kuid selline võimalus on tegelikult kaduvväike.

Edit: kui tegemist pole igapäevasõidukiga, suurem vibratsioon ei häiri, mootori tööiga pole väga oluline ja töö eesmärk ongi vaid eksperimenteerimine siis võib ju selle hooratta niisama ka tagasi panna.;)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kuidas nüüd siis kergendatud hooratas mootori tööeale mõjub :o
omal all kergem hoorakas mida minuteada eraldi tasakaalustatud pole ning mingit vibra sees küll pole täheldanud..
samas on küttekulu väiksem mis on nüüd ka vastava mõõtmisega kindlaks tehtud..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Algselt postitas: olaaf
kuidas nüüd siis kergendatud hooratas mootori tööeale mõjub :o
omal all kergem hoorakas mida minuteada eraldi tasakaalustatud pole ning mingit vibra sees küll pole täheldanud..
samas on küttekulu väiksem mis on nüüd ka vastava mõõtmisega kindlaks tehtud..
Ohtralt viskava hoorattaga saab suht tihti raamsaalesid vahetada, see ka tõestatud konkreetselt ju teiste automarkide peal millel hoorattaprobleemid.
Ega seda viskamist nii väga tunda ei tarvitsegi olla, kuid kui võrrelda kahte mootorit milledest üks on korralikult tasakaalustatud-kaalutud ja teine suvalt kokku visatud siis on vahe ikka päris suur ja tuntav.
Eks muidugi võib teha ja katsetada igasugu asju, ka lahti lõigatud õhufiltrikorpus oli ju mingi aeg tagasi populaarne ja tulus.:D
Hooratta kergendamisest on kõige rohkem kasu just suurematel pööretel, järelikult tuleb ta balanssi ajada ka just mitte väga väikeste pöörete juures.
See on täpselt sama teema nagu kolbide- kepsude kaalumisega või rataset balansseerimisega. Mida kvaliteetsemalt asi tehtud on seda parem on autoga sõita, samas sõita saab edukalt ka ilma neid töid tegemata.
d
driver1
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas driver1 »

1 vend.. golf sarjas tasakaalustas ratta tasakaalustamis pingis ja tulemus oli ideaalne.. aga seal tegemine nõuab mõistust se ei ole nii sama.
m
milhouse
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas milhouse »

Algselt postitas: tuhajuhe
Olen teinud ka kodusel teel.Ja on võimalik suht normaalne tulemus saada.
Ja see kodune varjant oleks siis milline???
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Koos väntvõlliga,ja sii võimali ka koos sidurikorviga.Aga selleks vaja kahte täpset loodi ja kahte peenikest sukavarrast :)
56506878
k
kala
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kala »

vihurist öeldi et 1000 eeki maksab tasakaalustamine.
K
Mull on siiamaani kõik hoorakat ilma tasakaalustamata toimind
Vasta