Kergendatud hooratta tasakaalustamine
Kergendatud hooratta tasakaalustamine
-
ooldschoolman
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 1
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
Kergendatud hooratta tasakaalustamine
Lugesin siin mitmeid teemasid kergendatud hooratastest. Mul oleks ideaalne variant, kuidas saaks hooratast kergemaks treida. Ja tasuta. Aga.....probleem selles, et kuidas seda hooratast pärast tasakaalustada? Teatavasti ei pruugi treitud hooratas olla tasakaalus ja see ei ole enam mitte hea. Kas seda tuleb teha kuidagi väntvõlliga koos või saab ka niisama kuidagi puurides vms asja ära ajada?
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
No tegelikult saab kodus ka valuvelgi teha... või siis bensiini näiteks... või esiklaasi autole... elektripirnidest, makaronidest või majoneesist ma ei hakka rääkimagi...Algselt postitas: tuhajuheOlen teinud ka kodusel teel.Ja on võimalik suht normaalne tulemus saada.Algselt postitas: Laada
Hooratast tasakaalustatakse koos väntvõlliga spetsiaalses pingis. Igasugused "kodused" lahendused tõesti sellise töö tegemiseks puuduvad.

Vanasti balansseeriti ka autorattaid kruustangide vahel keerutades, sellised toimetused on üks tänamatu töö mis saab küll kuidagimoodi tehtud, kuid millel lõppkokkuvõttes mingit mõtet pole.
-
ttuhajuhe
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 859
- Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
- Asukoht: türi
- Autod: Auto puudub
Siin foorumis on enamus suurte rahakottidega,et laseme teha ja tasakaalustad.Ja kui ikka raha ei ole,siis jah pole ju mõtet midagi teha.Lihtsam ikka linnavahel nõmedustega tegeleda.
Muidugi kõike kodus põlveotsas ei tee ja ega kosmoselaeva ka keegi ei ehita.Nagu aru olen saanud on siiski siin sellised,et kuidas ja võimalikult rohkem ise ära teha.
Muidugi kõike kodus põlveotsas ei tee ja ega kosmoselaeva ka keegi ei ehita.Nagu aru olen saanud on siiski siin sellised,et kuidas ja võimalikult rohkem ise ära teha.
56506878
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Ka mulle meeldib see kui noored autosid ehitavad! Seejuures on üks aga... Kasulik on teha selliseid töid mida ikka saab teha, võimatu kallale asumine pole kuidagi mõistlik, on see võimatus tingitud siis tehniliste või materiaalsete võimaluste puudumisest, see ei oma tähtsust. On ju ilmselge, et hooratast kodustes tingimustes kohe kuidagi tasakaalustada ei saa. Hooratta kergendamise asemel on 100 muud meetodit mismoodi masinat tjuunida. Alates siis kasvõi elektronsüütest, lõpetades keretöödega.
Lihtsalt: Pole mõtet luua illusiooni, et sellise asjaga saab edukalt toime omades vaid treipinki. Teoreetiliselt võib ju juhtuda, et hooratas ei lähegi selle treimise käigus oluliselt balansist välja, kuid selline võimalus on tegelikult kaduvväike.
Edit: kui tegemist pole igapäevasõidukiga, suurem vibratsioon ei häiri, mootori tööiga pole väga oluline ja töö eesmärk ongi vaid eksperimenteerimine siis võib ju selle hooratta niisama ka tagasi panna.
Lihtsalt: Pole mõtet luua illusiooni, et sellise asjaga saab edukalt toime omades vaid treipinki. Teoreetiliselt võib ju juhtuda, et hooratas ei lähegi selle treimise käigus oluliselt balansist välja, kuid selline võimalus on tegelikult kaduvväike.
Edit: kui tegemist pole igapäevasõidukiga, suurem vibratsioon ei häiri, mootori tööiga pole väga oluline ja töö eesmärk ongi vaid eksperimenteerimine siis võib ju selle hooratta niisama ka tagasi panna.

-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kuidas nüüd siis kergendatud hooratas mootori tööeale mõjub 
omal all kergem hoorakas mida minuteada eraldi tasakaalustatud pole ning mingit vibra sees küll pole täheldanud..
samas on küttekulu väiksem mis on nüüd ka vastava mõõtmisega kindlaks tehtud..

omal all kergem hoorakas mida minuteada eraldi tasakaalustatud pole ning mingit vibra sees küll pole täheldanud..
samas on küttekulu väiksem mis on nüüd ka vastava mõõtmisega kindlaks tehtud..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Ohtralt viskava hoorattaga saab suht tihti raamsaalesid vahetada, see ka tõestatud konkreetselt ju teiste automarkide peal millel hoorattaprobleemid.Algselt postitas: olaaf
kuidas nüüd siis kergendatud hooratas mootori tööeale mõjub
omal all kergem hoorakas mida minuteada eraldi tasakaalustatud pole ning mingit vibra sees küll pole täheldanud..
samas on küttekulu väiksem mis on nüüd ka vastava mõõtmisega kindlaks tehtud..
Ega seda viskamist nii väga tunda ei tarvitsegi olla, kuid kui võrrelda kahte mootorit milledest üks on korralikult tasakaalustatud-kaalutud ja teine suvalt kokku visatud siis on vahe ikka päris suur ja tuntav.
Eks muidugi võib teha ja katsetada igasugu asju, ka lahti lõigatud õhufiltrikorpus oli ju mingi aeg tagasi populaarne ja tulus.

Hooratta kergendamisest on kõige rohkem kasu just suurematel pööretel, järelikult tuleb ta balanssi ajada ka just mitte väga väikeste pöörete juures.
See on täpselt sama teema nagu kolbide- kepsude kaalumisega või rataset balansseerimisega. Mida kvaliteetsemalt asi tehtud on seda parem on autoga sõita, samas sõita saab edukalt ka ilma neid töid tegemata.