Probleem mootori töös

Probleem mootori töös

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

ei ole ecu-ga autol mingit kommutaatorit. Kas "check engine" plinkkoodi oled vaadanud? Diagnostika pistikus ühendad kontaktid A ja B ja keerad süüte sisse. Koodide tähendused otsid netist vastavalt aju markeeringule. janvar-4 koodid on mul olemas samas raamatus kust järgneva postituse pilt
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

väheke selgitavat juttu vene keelesPilt
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Veakoodi pole vaadanud. Selleks on vaja diagnostika "aparaat" pistikusse ühendada, sain ma õigesti aru? Kus täpsemalt see pistik üldse asub? Endale pole silma jäänud.
Check engine märgutuli kustub, kui lambdale akult otse "+" tõmmata.
Iga ilmaga aktsioonis!
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Ei ole mingit aparaati vaja. Pistiku pead ise üles otsima. Ühendad omavahel A ja B, keerad süüte sisse ja Check engine märgutuli hakkab vilkuma kõigepealt vilgutab 3 korda nr 12 see on diagnostika algus ja siis hakkab vea koode vilgutama. Vaata pilti mis juurde lisasin
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Tänud Tiidule! Sain lisaabiga venekeelse teksti ka läbi töötatud ja esmapilgul kõik selge.
Jõudsin vahepeal erinevaid andureid uurida ja avastasin veel ühe nõrga punkti. Väntvõlli rihmaratta märke loeb üks väliselt kulunud andur, millesse läheb üsna räbal juhe. Juhtme liigutamine mõjutab ka mootori tööd (säde). Andur ja juhe mootorile niivõrd lähedal, et temperatuur üsna kõrge.
Motamehe kunagi välja käidud teooria tuulejahtusest tundub just selle anduri kohta sobivat. Hüppamine ikka põhiliselt kiiruse vähenemisel ja sooja mootoriga.

Lähiajal asun diagnostika kallale.
Iga ilmaga aktsioonis!
k
kopka
Suletud kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kopka »

Algselt postitas: tiit
ei ole ecu-ga autol mingit kommutaatorit. Kas "check engine" plinkkoodi oled vaadanud? Diagnostika pistikus ühendad kontaktid A ja B ja keerad süüte sisse. Koodide tähendused otsid netist vastavalt aju markeeringule. janvar-4 koodid on mul olemas samas raamatus kust järgneva postituse pilt
minu viga ei vaadanud mis mootoriga tegu
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Pistiku leidmine oli tegelikult lihtsamast lihtsam - asus armatuuri ääre taga kindalaeka all.
Veakoodi sain ka kenasti kätte - 12. Kompuutri tähis on IEFI-4, kuid sellise tähisega kompuutri kohta infot veel ei leidnud. Kompuutri valmistaja GM.
Teab keegi foorumi kasutajatest nimetatud kompuutri veakoodi 12 tähendust?

Edit: uurisin masina pabereid ja sealt selgus, et kompuutri tähis EFI-4. Selle kohta tundub midagi netis leiduvat.

Edit2: 12 tähendavat> pole signaali, mootor ei tööta. Tähendab, et kompuuter viga ei leidnud.

Tegelikult leiab kompuuter vea alles sõidu ajal, kui lamdaandur soojeneb. Akult otse andurile massi tõmbamine kustutab CHECK ENGINE lambi. Hüppamine püsib.

Viga peab järelikult olema induktsioonanduris või sellesse minevas juhtmes.Pilt
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Andur sai vahetatud, endised probleemid kadusid.:)
Iga ilmaga aktsioonis!
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

12 tähendab diagnostika algust. Vända asendianduri viga GM-l peaks olema kood 19. lamda viga on 13
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/codes/gm-ecm.htm
Kasutaja avatar
IceStorm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 254
Liitunud: 20 Nov 2004 21:03
Asukoht: Saaremaa
Autod: 2103 '74, 21063 '89, 21044 '96, VIS 23461-12 '02 & VIS 23464-10 '04

Postitus Postitas IceStorm »

Huvitav, miks kompuuter ainult 12 korrutama jäi. Kümneid kordi kordas sama asja. Alustasin hiljem taas algusest, aga siiski vaid 12.
Ehk oleks pidanud mootori eelnevalt soojaks sõitma? CHECK ENIGINE süttib sõidu ajal endiselt, kuid sõitu otseselt midagi ei häiri. Järgmine samm oleks siis lambdale lisamassi tõmbamine. Näis, mis seejärel saab.
Iga ilmaga aktsioonis!
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mootori halb töötamine võib olla põhjustataud ka lisaõhu saamisest. Tühikäigul annab eriti tunda.
Lisaõhu saamise kohta on väga lihtne otsida mootori käivitusabi spayga (eetri baasil, kasutatakse sageli diislitel).
Kui lasta seda sprayd töötava mootori korral kollektori (sisselaske) ühenduskohtadele, siis mootori töö muutub (kui on tihend katki).
Pildistamiseks kasutatud masinal kadus lekkekoha pritsimisel lonkamine täielikult.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Et oleks lihtsam kollektorit tagasi panna, saagisin tikkpoldid lühemaks. Teinekord ka lihtsam asjaga toimetada. Mutri alt ei jää tikkpolt välja, mis roostejunni otsa võtab.
Soovitan ka alati osta uued pronksmutrid. Vanad lihtsalt venivad välja. 13 padrun ei lähe enam peale. Käiasin kord väljast mutri mõõtu. Siis tuligi välja, et seespoolt ka niipalju veninud. Keerasid lihtsalt üle (uus mutter aitas).Pilt
C
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Veel üks nipp:tihti vanemad kollekori tikkpoldid kipuvad põlema/roostetama
n.ö kõhnemaks.Siis aitab uute pronksmutrite tegemine ja keermestada
ainult esimese pulgaga,siis on veel lootust et pingutamisel ei viska üle.
Oma auto kollektori tikkpoldid keerasin üldse välja ja treisin uued ja juba
roostevabast,need peaksid olema igavesed.
Tikkpoltide väljakeeramisel olla ettevaatlik:kuumutada tuleks vastavalt
vajadusele 3-4 korda,kui kollektor on pooljahtunud siis määrida kasvõi
tavalise mootori õliga,oodata kuni kollektor on jahtunud(saab juba käega
katsuda),alles siis mõistusega proovida keerata.Kui ikka ei taha tulla,siis
korrata protseduuri.
Miks ei tohi keerata soojast peast:sest kuumutatud tikkpolt võib võtta keerme vahele kasvaja,mis raskendab väljakeeramist,võib rikkuda
kollektori keermestatud avad ja rikkuda keerme või murduda üldse.
Ja kellele pärast seda väljapuurimis jama vaja on.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Auto: 21061
Mootor: 1500cc
Karburaator: 2103'e oma, vaakum ja elektromagnetklapp

Probleem: Käima läheb ilusti, kuid pöörded hakkavad natukene kõikuma. Mõnikord on tunda vahelejätmist.
Saab teha ainult rahulikku sõitu - pedaali põhja vajutamisel hakkab korin ning võtab väheke hoogu maha hoopis.
Käiguga pidurdades või siis lihtsalt gaasipedaali lahti lastes hakkab leegitorus põlemata bensiin paukuma.
1,5 liitrise kohta liigub väga kesiselt edasi, tippkiirus 120.
Külmemate ilmadega töötas alguses kolme silindriga, soojenedes võttis ka neljanda järgi.

Tehtud: Jagaja kontaktid vahetatud, täiesti uued küünlad peale pandud, karburaator mitu korda läbi puhutud, karburaatorit reguleeritud nii- ja naapidi, küünlajuhtmeid vahetatud, süüdet mitu korda paika pandud, ujuki asendit reguleeritud.


Minu mõistus on otsas. Mida veel vaadata tuleks?
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Postitus Postitas pedrox »

kui kõik on tehtud siis järelikult on ainult üks võimalus jäänud ...

mootori remont.
a
Allar21
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 05 Mai 2004 22:09
Asukoht: Saaremaa/Salme
Autod: Mazda 626
Kontakt:

Postitus Postitas Allar21 »

Aga proovi süüdet varasemaks keerata, mul aitas;)
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Algselt postitas: pedrox
kui kõik on tehtud siis järelikult on ainult üks võimalus jäänud ...

mootori remont.
...mis on tehtud nii umbes 5000-6000 km tagasi...
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

null kuue kohta ei oska öelda, aga äkki sama viga mis mossel, kui pidurivõimendi mebraan või ühendus voolik lahti/katki on. mootori töö ebaühtlane ja seda eriti neljandasilndri kohal. ärge pahandage, kui 06 see kuidagi teistmoodi on.:puzzled
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Postitus Postitas pedrox »

Algselt postitas: Raxo
Algselt postitas: pedrox
kui kõik on tehtud siis järelikult on ainult üks võimalus jäänud ...

mootori remont.
...mis on tehtud nii umbes 5000-6000 km tagasi...
kuna vaatan et autotehnikat samas koolis õppimas kui mina siis kas tegid remondi ise või lasid teha?
kui lasid teha kellelgi asjatundjal siis äkki lasta tal ka asi üle vaadata. ehk saab aru milles viga.
eks mul ka omal puterdab ikka ja pläriseb aga sügisel on remonti minek nii et enne ei hakka vaevamagi pead sellega.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

proovi karpat vahetada,

kas tegid mootorile ainult kapi või tõstsid forsaazi ka?
palju on surve silindrites?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta